Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » tor nov 10, 2005 20:14

2.06 Riktigt bra avsnitt! Jag älskar att serien inte längre har lika många fåniga CotW som förut. I det här avsnittet kan man väl säga att allting hade att göra med arcen på ett eller annat sätt. Det är också fantastiskt hur många saker som serien lyckas balansera samtidigt. Nu får man ju även undra över mordet på Amelia DeLongpre.

Weevil var väl inte med jättemycket men ändå en del, och det är bra. Sen så är ju det mysteriet långt ifrån uppklarat så jag förväntar mig mycket mer Weevil i framtiden.

Det var mycket Logan också och det är ju ännu bättre. Gillade givetvis när han lurade Veronica (inse att han är så mycket intressantare än Duncan!). Jag tror att det kan bli intressant nu när han har flyttat in hos Duncan också.

Och tillsist så får man ju inte glömma Joss. Liten roll men det är alltid kul att se honom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor nov 10, 2005 20:18

Äntligen var det dags för ett VM-avsnitt, jag gillar inte att vänta så länge..

2x06
Logan åter misstänkt för mordet, bra bra, då kommer han att behöva Veronicas hjälp. 8) Nu väntar jag bara på att Veronica ska inse hur tråkig Duncan är, och dumpa honom. Gillade också scenen där V misstar Logan för Duncan. Fast dom har ju inte riktigt samma kroppstyp så.. men å andra sidan så tänker man väl inte så, om man verkligen inte förväntar sig att nån annan ska vara där än Duncan. ;)

Avsnittet var bra, kanske inte döbra men ändå hög klass. För en gångs skull så var CotW lite intressant, tråkigt att Emilia de vad-hon-nu-hette var död. Och Wallace! Kom tillbaks! Fast om ingen Wallace innebär ingen Jackie så kanske det finns nåt positivt med det.. fast jag vill nog ha Walllace tillbaks ändå. Såg piloten med en kompis för några dagar sen och tycker fortfarande att Wallace är döcharmig när han pratar om "what a fiiine table it is". :D

Råttan i bussen, vad betyder det? Ingen aning, men vi lär ju få reda på det.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor nov 10, 2005 20:21

5x06 gästskådisar
Glömde ju nämna Joss. :oops: Han skötte sig fint, tyckte jag, så gjorde även Kim från ANTM. Det var väl inga Oscars-prestationer kanske men dom gjorde bra ifrån sig, klart godkänt båda två. :) Kul att se Joss igen också!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tor nov 10, 2005 21:28

2x06Många små godsaker i det här avsnittet. Inte minst Joss! :D Vore kul att veta exakt vad han sa när man bara hörde honom utifrån... nånting med "there's two of me". Söt var han hur som helst, den lille biluthyraren.

Vad plötsligt sheriff-valet var över... men det var nog bra att de inte drog ut på det till någon typisk kampanj-val-grej som man sett tusen gånger. Och jag gillar Lamb skarpt, så att han får fortsätta som sheriff blir utmärkt. Keith är nog bättre som en underdog också.

Och på tal om Keith så såg jag råttan i slutet som en parallell till hans position (i bussen och i livet). Istället för att bli sheriff igen får han kräla omkring och leta bevis i mörkret. Hm... det är möjligt att råttan också visar att de inte sökt igenom bussen särskilt noga, eller över huvud taget.

Jag hoppas på mer samarbete mellan Veronica och Kane-security-killen, Clarence. De hade ju riktigt bra kemi. Och kameran älskar den skådespelaren - vilken energi han för in i sina scener! :)

Sist men inte minst, Logan. Mycket bra att han fick så många scener med olika karaktärer... Veronica, Weevil, Lamb, Aaron Echolls..! Och advokatkillen som jag inte minns vad han heter... snygg scen när vi i publiken vet att han pratar med Veronica i mobilen och vi bara sitter och väntar på att Logan ska förstå det. ;)

Lamb: "That's gonna mess up your TiVo." :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » fre nov 11, 2005 0:45

2x06
Clarence Weidman är bäst. Han är bäst i serien. Han är min favorit. Hoppas att han är med snart igen. Mycket.
Varför skulle det vara en råtta fasttejpad i bussen? Jag såg inte vad det var, jag tog bara förgivet att det hade med bomben att göra.
Men om ni säger att det är en råtta så tror jag er, och det låter intressant.
Avsnittet var väldigt bra. Joss är rolig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre nov 11, 2005 0:52

2.06.Det enda som gick att ogilla ordentligt här var Clarence Wiedmans första scen, som var patetiskt illa skriven. Han fick sådana där tungtwistar-repliker som verkligen lät skrivna men han hämtade upp sig när han återvände senare i avsnittet.

Joss fick ju inte mer tid än väntat, och jag hann inte direkt bedöma skådespelet för jag satt mest bara och skrek "JOSS!" mentalt. Men fotot på honom på väggen var ju tokbra.

Flera snygga återkopplingar till S1 och ännu mera trevlig röra i arcen. Men Aaron Echolls förvirrar mer än någonsin, och jag tyckte inte det kändes riktigt rätt att en dömd mördare tillåts vara så obevakad i flera scener. Ändå spännande att han är tillbaka. Som jag skriker om varje vecka älskar jag verkligen de diverse arc-trådarna och hur de kopplar sig till varandra. Snyggt slut på Abel Koontz historia också. Helt annorlunda från vad man hade kunnat vänta sig i förra säsongen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre nov 11, 2005 8:32

Info om ny gästskådespelare i VM. Eftersom karaktären inte varit med i serien tidigare så tycker nog ingen att det är en spoiler, men jag spoilermarkerar ändå (kommande avsnittstitel nämns också):

Xena's Lucy Lawless Comes To Neptune
E! Online's Kristin Vietch has revealed that Lucy Lawless, best known to a legion of fans as Xena: Warrior Princess, will be making an appearance on Veronica Mars in January.

Visit the Neptunesite Spoilers Page and head down to an episode titled "Donut Run" for more details about the character she will play.

Källa: http://www.neptunesite.com/news.htm
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre nov 11, 2005 12:20

Det känns som att de gör allt vad de kan för att dra tittare med alla dessa gästskådisar.. Lite desperat, men så länge det inte är dåliga insatser så är det ju ingen nackdel om kända namn kan dra lite tittare.

2x06:
Bra avsnitt, som vanligt! Aaron säger att han är oskyldig, men det kan jag inte fästa nån vikt vid...

Glory skriver så bra saker, så jag samlade mina papegoj-kommentarer här:
Jag älskar också Lamb! I början tyckte jag han var en överdrivet ond karaktär, men nu njuter jag av hans korkade arroganta attityd och jublar både när han har fel och när han har rätt.
"That's gonna mess up your TiVo" :D
Riktigt schysst scen mellan advokaten och Logan också, öht var Logan som vanligt bra. Och Clarence och Veronica var riktigt bra ihop, Clarence är ruskigt hård :D Det var väl en engångsgrej, men gärna mer sånt för min del!

Att Weevil skall ha färre avsnitt den här säsongen är såå sorgligt. :(
Wallace borde komma tillbaka, men jag kan inte säga att avsnittet led särskilt mycket av att han inte var med. Keiths konfrontation med Aaron var också bra. "No, I came here to show you how easily I can get to you."

Wtf betydde råttan egentligen då? Den var ju uppenbart fasttejpad av någon där, vad kan syftet ha varit? Som Illyria säger, få folk att inte sitta där bak, men jag kommer inte ihåg detaljerna från första avsnittet så jag vet inte om det var så...

Jag kan inte påstå att jag ogillar Duncan så mycket som vissa här, han fyller sitt syfte för Veroncia som motpol till Logan. Dessutom var Veronica och Logan tillsammans något av en plåga förutom den där första kyssen.
Jag tycker att de funkar oändligt mycket bättre när de egentligen gillar varandra, men inte vill erkänna det.

Avslutningsvis kan jag bara säga:
Joss!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Gordo » fre nov 11, 2005 19:03

Vad underbar den här serien är!

2x06

Saknar Wallace men är hur glad som helst över att vi slapp Jackie.

Att Logan och Duncan nu ska bo ihop tycker jag är toppen, det innebär ju att Logan och Veronica borde få fler scener ihop och det är alltid lika uppskattat.

Cotw var riktigt intressant denna vecka och samtidigt är det underbart att det finns så många lösa trådar som löper hela säsongen.

Nästa avsntt kan inte komma snart nog :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav HeY » lör nov 12, 2005 1:35

Tinwiel skrev:5x06 gästskådisar
Glömde ju nämna Joss. :oops: Han skötte sig fint, tyckte jag, så gjorde även Kim från ANTM. Det var väl inga Oscars-prestationer kanske men dom gjorde bra ifrån sig, klart godkänt båda två. :) Kul att se Joss igen också!

Vem är Kim? Vem spelade hon? Det står inte med ngn Kim i "Guest Starring" :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör nov 12, 2005 1:40

Alla gästskådisar står inte alltid början, mindre roller kan stå med end credits istället.

Hon spelade Tjejen som hjälpte Veronica på biluthyrningen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör nov 12, 2005 2:19

Illyria skrev:Alla gästskådisar står inte alltid början, mindre roller kan stå med end credits istället.

Hon spelade Tjejen som hjälpte Veronica på biluthyrningen.

Okej, men vem är hon då? Jag kommer inte ihåg ngn Kim ifrån ANTM?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör nov 12, 2005 2:37

Kim är en av deltagarna i säsong 5 av ANTM, hon vann rollen i VM i en challenge i avsnitt 5.09
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör nov 12, 2005 10:14

ANTM-skådisen var helt klart godkänd i serien. Tänk om det hade blivit nån annan? Hela avsnittet hade blivit förstört. Nu är det helt okej och jag kommer i fortsättningen inte att förknippa avsnittet med ANTM vilket ju är skönt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » lör nov 12, 2005 17:04

Okej, nu vet jag vem hon är, tack så mycket :)

Är det ngn som sett några tittarsiffror ännu?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör nov 12, 2005 17:27

AKS skrev:Tänk om det hade blivit nån annan? Hela avsnittet hade blivit förstört.

Ja, tänk om det blivit Lisa eller Jayla... :eek: Hade inte velat se någon annan heller, tror tyvärr inte Nicole hade gjort rollen speciellt bra. Kim lyckades göra rollen väldigt lugnt, inga konstigheter, inget som kan förknippas med ANTM.
AKS: du har inte kommenterat avsnittet mer än så? Alltid intressant att läsa vad du tycker.

Tittarsiffror för Rat Saw God:
tvtracker.com skrev:On UPN at 9 p.m., the good news for the critically acclaimed Veronica Mars (Overnights: #5, 2.7/ 4; Viewers: #5, 3.01 million; A18-49: 1.3/ 3) was an advantage over a repeat of the WB's Related (Overnights: #6, 1.8/ 3; Viewers: #6, 1.83 million; A18-49: #6, 0.9/ 2) of 50 percent in the overnights, 1.18 million viewers and 44 percent among adults 18-49. The bad news for Veronica Mars, however, was retention out of lead-in America's Next Top Model of just 56 percent in the overnights, 55 percent in total viewers and 48 percent among adults 18-49. While airing a repeat of Related saves it from being labeled a loser, the WB needs to be more aggressive in the 9 p.m. hour if it wants to compete.

VM har en killer timeslot och det är inte en serie som måste paras ihop med Top Model (då kan vi få slippa fler gästskådisar också). UPN borde verkligen flytta serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör nov 12, 2005 18:10

Illyria skrev:AKS: du har inte kommenterat avsnittet mer än så? Alltid intressant att läsa vad du tycker.

Nej, jag orkade inte den här gången. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön nov 13, 2005 3:34

Illyria skrev:Tittarsiffror för Rat Saw God:
tvtracker.com skrev:On UPN at 9 p.m., the good news for the critically acclaimed Veronica Mars (Overnights: #5, 2.7/ 4; Viewers: #5, 3.01 million; A18-49: 1.3/ 3) was an advantage over a repeat of the WB's Related (Overnights: #6, 1.8/ 3; Viewers: #6, 1.83 million; A18-49: #6, 0.9/ 2) of 50 percent in the overnights, 1.18 million viewers and 44 percent among adults 18-49. The bad news for Veronica Mars, however, was retention out of lead-in America's Next Top Model of just 56 percent in the overnights, 55 percent in total viewers and 48 percent among adults 18-49. While airing a repeat of Related saves it from being labeled a loser, the WB needs to be more aggressive in the 9 p.m. hour if it wants to compete.

VM har en killer timeslot och det är inte en serie som måste paras ihop med Top Model (då kan vi få slippa fler gästskådisar också). UPN borde verkligen flytta serien.

Jag fattar inte vad 2.7/ 4 betyder, hur många miljoner såg avsnittet?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Simon » sön nov 13, 2005 16:05

Jag skulle kunna skriva något långt och uttömmande om 2x06, men jag väljer att inte göra det.

Veronica Mars är så bra att jag får magknip. Denna veckan tycker jag Lost snubblade, men det hade inte ens behövts för att VM skulle klubba ner det med ett trubbigt föremål.

Även Alias tycker jag var kanon denna veckan, men inte heller det rådde på denna noshörning till serie. Vi är så lyckligt lottade att något av denna utomordentliga kvalitet går på teve, alltså. Så oerhört lyckligt lottade.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Tomas » tor nov 17, 2005 11:39

Veckans avsnitt finns att ladda ner från hubben.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Gordo » tor nov 17, 2005 13:57

2x07

Triangeldrama Veronica/Logan/Duncan, I like it :)

Jag tycker att det är bra att Veronica försöker hjälpa Logan, nu blir det spännande att se vad plastikkirurgen får ut av att ljuga om Logan, om det nu är så att han ljuger. Men det känns ju onekligen så.

CotW var riktigt creepy. Vad betyder nu detta? Att Meg utsatts för samma behandlig själv? Jag hoppas att Meg vaknar upp ur koman snart så att vi får se henne igen. Lamm var riktigt bra som vanligt. Bra att han hjälpte Duncan och Veronica och att han skrämde upp Megs färldrar lite. Jag undrar om de kommer att följa upp dena story?

Det är ganska lätt att förstå varför Beaver och Dick är som de är, vilka föräldrar!

Inget superavsnitt men underhållande. Jag vill ha mer om krachen och om Curly!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav The Buffster » tor nov 17, 2005 14:25

2.07 Riktigt bra avsnitt... igen.Mycket Logan är alltid bra. Precis som väntat så har hans inflytt hon Duncan medfört många bra scener. Och sen på skoltoaletten när han påminner Veronica om den gången dom var där inne tillsammans, mmm... fina minnen. Bra givetvis att Veronica nu ska hjälpa honom, det var ju så dom kom varandra närmare sist. Jag undrar om det hände något/kommer att hända något mellan Duncan och Kendall.

Lamb var verkligen bra i det här avsnittet! Särskilt då man kan tänka sig att han nog gärna hade velat jävlas med Veronica. Att han insåg att andra saker var viktigare gör hans karaktär betydligt mer flerdimensionell.

Och just ja, Veronica kan alla repliker i The Big Lebowski (en av mina absoluta favoritfilmer). Hon är fan coolast av alla!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » tor nov 17, 2005 14:49

2.07 Egentligen inte ett speciellt intressant CotW förrän mot slutet, det är mer allt runt om som är det mest intressanta. Och wow, Lamb gör något bra för en gångs skull. Hintade han om att han möjligen själv haft samma problem när han var liten? Härligt med den parkerade bilen utanför Megs hus på slutet ivarjefall. Det som pågick i Goodmans hus var också underligt... Underlig fest Gia hade också, jag hade inte överlevt lika länge som Veronica. :P

Triangeln Duncan/Veronica/Logan blir allt mer intressant, nu börjar det nästan likna en fyrkant också... Duncan och Kendall? :? "Bra" att Logan bara ser Kendall som något "lämpligt"... Och blandar vi in Meg blir det ännu en person, Duncan verkar fortfarande lite för intresserad. Vad står det i brevet han stal från Megs rum? Jag hoppas Meg vaknar upp snart, fast jag har en känsla av att det kan dröja... hon verkar ju vara ett nyckelvittne och vi har större delen av säsongen kvar. ;)
Logan ber Veronica om hjälp, precis som det ska vara. Vad betyder egentligen det där med drogerna? Alla ledtrådar vi får blir bara fler och fler och inga svar. Hade velat se något mer om busskrashen också.

Wallace, Wallace, Wallace, where art thou? Kom tillbaka! Iofs ytterligare ett trevligt avsnitt utan Jackie, varför är hon med i opening credits? Dump her! Stackars Beaver som är helt ensam, elak mamma, hoppas han inte börjar bli mer lik Dick nu bara... skulle vilja se Beaver göra något mer och intressant.

Det skulle vara intressant om Keith blev sheriff för en "ny" stad, Keith vs Lamb, fast jag gillar även hur det är nu.

Jag hade velat se något mer konkret hända i avsnittet, det var bra, det är VM och VM-verse är bland det bästa som finns, men det kändes lite som en transportsträcka också. Ett sånt avsnitt som senare är roligt att titta tillbaka på för alla saker som hände.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tor nov 17, 2005 15:47

[VM-Fanboy]
Oerhört starkt avsnitt. Inga överraskningar där alltså. Ärligt talat, med AD borta ur leken är VM den enda serie som jag faktiskt ser fram emot varje vecka och den gör mig aldrig besviken (nåja, jag ser fram emot Family Guy också, men S4/S5 har varit alldeles för ojämn hittills).

Veronica Mars 2x07
(Har inte läst vad ni andra skrivit så det finns en påtaglig risk att jag upprepar vad som redan sagts.)
Ah, äntligen börjar det spricka mellan Duncan och Veronica på allvar. Inte en sekund för tidigt. Om det inte var uppenbart tidigare så börjar det ju märkas nu att det egentligen är Meg Duncan vill ha. Och Veronica då? Tja, jag vet ärligt talat inte men klart är att deras förhållande känns alltmer obekvämt och...fel. Bort med Duncan! Logan/Duncan/Veronica-scenen i teasern var annars en av avsnittets bästa:
"Like...'scram'?" - "I was thinking 'awkward'."
CotW får klart godkänt av mig. En stor fördel med att det här är den andra säsongen är att många CotWs återknyter till sådant vi sett tidigare och sålunda blir mer intressanta. Att det i slutet handlade om just Megs familj gjorde åtminstone mycket för mig och jag hoppas att den storyn följs upp. Och, usch, ungar gömda i garderober är läskiga.
Lamb gör någonting rätt och grisar kan med andra ord flyga. Den här serien fortsätter att utvecklas åt precis rätt håll. Okej, Arc-utveckling lyste möjligen med sin frånvaro men jag blev så uprymd av det här avsnittet att det inte bekommer mig just nu.

Övrigt:
The Big Lebowski!
Logan dumpar Kendall!
Duncan och Kendall! (kanske)
Veronica på girl slumber party! (minns South Park-avsnittet för några veckor sedan: "if they start lezzing out, just go with it", höhö)
"Run" av Air! (låten i slutet)
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor nov 17, 2005 16:42

2.07:The Big Lebowski! Bääääääääääääst!

Det mesta som var riktigt bra har väl redan nämnts. Förutom möjligen de två första ungarna som Veronica hälsade på, som var underbart fruktansvärda (tänkte på Giles klassiska teckningar när den första ungen målade av Veronica). Och den första ungens farsa... :D "Smoke a J and fool around." Han sa det som att det var det naturligaste i världen, vilket bara gjorde saken ännu roligare.

Och, japp, härligt med lite Lamb-utveckling på slutet.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tor nov 17, 2005 17:13

2x07
När man verkligen älskar att ogilla en karaktär i den här serien så går de och gör något så fruktansvärt bra. Lamb fick efter detta avsnitt ett stort plus i kanten av mig. Nu är det ju snart slut på riktiga bastards ju. Fast snart går väl någon och gör något sketkorkat igen. Och varför inget mer om råttan (om det nu var det) i bussen? Bara en liten push åt det hållet från Keiths sida. Illa. Fast han snokar väl runt utan att vi ser det. Tycker definitivt att slutet på detta avsnitt gör att avsnittet verkar bättre än det är, men det var ändå jävligt bra. Fast nu har de så många trådar lösa att det måste bli svårt att knyta ihop allt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tor nov 17, 2005 19:36

2.7 Ett av de bästa avsnitten denna säsong.

(Har inte läst era kommentarer än.) Wow! Detta avsnitt var så bra! Det kopplade CotW till en sorts övergripande arc (Meg-delen av arcen) och jag tyckte avsnittet var roligt och engagerande.

Jag tror inget hände mellan Kendall och Duncan, men iofs varför skulle han då ljuga? Han hade ju bara kunnat säga att hon försökte få honom att bli hennes sugar daddy, =), fast han kanske inte ville såra Logans känslor eller är det "känsla" man säger? Höll på att skratta högt då Logan sa: "I'm sorry. Did I hurt your feeling?" Klassiskt!

Typiskt att Veronica hamnde på den mest imbecilla tjejträffen nånsin. Jag är tjej, då jag var i den åldern, och yngre, så snackade jag och mina kompisar om film, böcker, filosofi osv osv. Inte fan satt vi och fnittrade som idioter och pratade om våra bakdelar. Uärk! (Inte så att vi inte fnittrade dock, naturligtvis.)

Nej, riktigt bra avsnitt. Me like!

EDIT (efter att ha läst era kommentarer):

caffeine nämnde pappan som helt självklart frågade Veronica om hon var intresserad av att "fool around". Om det var så självklart att fråga: Vad har Meg egentligen gjort med den pappan? Minns att jag tänkte så då jag såg scenen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor nov 17, 2005 22:33

2x07

Första avsnittet Duncan tillförde något alls. :eek: Han var tillochmed rolig i första scenen. Tror dock inte han gjorde något med Cordy, men jag tycker det skulle vara roligt om det var så. Det är många lösa trådar nu. Vilket är bra om de klarar av att sy ihop allt på ett bra sätt. Jag vill inte se en serie där bara fler och fler mysterier dyker upp och man aldrig får några svar som Lost. Så har Meg levt lite duppelliv och rökt "J" och fooled around? Känns lite Twin Peaks isåfall. Cotw med den lilla flickan måste ju följas upp. Megs föräldrar måste ju sättas dit. Jag nöjer mig ju inte med att Lamb skrämmer upp dem lite. Lamb var för övrigt intressant i det här avsnittet som ni redan nämnt.

Edit: Bäst var när VM sågade pretty woman "She's a hooker"
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » tor nov 17, 2005 23:22

Tre nya promofoton. Det var på tiden! Inget på Logan eller nån annan av S1-skådisarna dock. :(

Det första fotot tillägnas Illyria. You deserve it, girl.

http://www.neptunesite.com/vms2gallery5.htm

(Vad fan tänkte de med den där trista gråa bakgrunden dock?! Eeeesh.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor nov 17, 2005 23:45

Jag såg de fotona igår, här finns alla promonfoton samlade t ex:

http://www.carnivorous-carnival.com/kbo ... llery.html

Finns en del nya foton på KB där som vissa säker kommer gilla. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film