Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons nov 02, 2005 7:31

Tinwiel: serien har börjat visas i Danmark, Norge, Finland och i UK. Jag tror mig ha läst att den engelska kanalen som visade den visade typ ett avsnitt varje dag och har nu visat klart s1... Känns som mest hopp om en r2-utgåva kommer från UK men det finns inga nyheter om det.

SVT har inte gett något specifikt datum ännu, efter årsskiftet är allt, men vi hoppas på att det innebär januari.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » ons nov 02, 2005 23:00

Serien är enormt bra!
Angående spoilers som Kristin på E! Har skrivit om ett tag:
Någon av dom mannliga karaktärerna skall väl dö, eller hur? (eller är det bara att han ska försvinna?) Och hon har vid något tillfälle skrivit att Logan skall vara med i alla avsnitt den här säsongen, att det inte är Weevil som försvinner, att det inte är Pappan och att Wallace kommer tillbaka.
Då återstår väl bara Duncan? Jag vet inte. Jag orkar inte kolla upp alla ledtrådar och sånt hon skrivit, men jag tror att Duncan är den det gäller, för jag kan inte komma på att hon skrivit att det inte är det...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » ons nov 02, 2005 23:37

LWes skrev:Serien är enormt bra!
Någon av dom mannliga karaktärerna skall väl dö, eller hur? (eller är det bara att han ska försvinna?) Och hon har vid något tillfälle skrivit att Logan skall vara med i alla avsnitt den här säsongen, att det inte är Weevil som försvinner, att det inte är Pappan och att Wallace kommer tillbaka.
Då återstår väl bara Duncan? Jag vet inte. Jag orkar inte kolla upp alla ledtrådar och sånt hon skrivit, men jag tror att Duncan är den det gäller, för jag kan inte komma på att hon skrivit att det inte är det...

*hoppas*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Zaxx » tor nov 03, 2005 0:56

S1ep5 sedd... bättre o bättre!

Har dock inte FASTNAT helt i den än.. måste se fler.. nu :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 1:01

Du är på god väg in i fastna-rejält-träsket nu, believe you me, och typ resten av alla i denna tråden. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tor nov 03, 2005 11:52

LWes skrev:Serien är enormt bra!

Låter som ett drömscenario. Logan i alla avsnitt och bort med Duncan. Yay!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Simon » tor nov 03, 2005 12:59

Såna som är insatta; hur ser det ut för serien i tittarsiffror/chans att hänga kvar? Varje gång jag jublar åt VM kommer en lång mörk period av depression och ilskna utbrott för jag är så orolig att den kommer gå och dö. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 13:54

Svårt att veta hur UPN tänker angående tittarsiffrorna, de är inte sämre ivarjefall, tom något bättre. Men räcker det? Serien är fortfarande väldigt kritikerrosad, vi kan ju hoppas det fortsätter och att det är något UPN vill ta vara på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor nov 03, 2005 14:05

Ok, jag är lite efter här men kommer det inget VM idag? Har dom sändningsuppehåll?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor nov 03, 2005 14:11

Jepp, men enbart denna vecka. Sen lär de köra nya avsnitt i alla fall resten av november. Efter det vet man väl aldrig när juluppehållet inträffar.

Nya titlar för VM-avsnitt. 2.10 har vi kanske tagit upp redan.

2.10 One Angry Veronica
2.11 Donut Run

Den sista titeln får mig att associera:
På TwoP kallas Duncan för Donut. Kommer inte ihåg varför. Kan man hoppas att RT (som brukar posta på TwoP) gör en shout out och avsnittstiteln "Donut Run" innebär att Duncan springer ut ur stan? Man kan ju alltid hoppas. :D Snarare så lär avsnittet ha nåt med poliser att göra...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor nov 03, 2005 14:42

Åh nej... jag som hade längtat så.. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 18:55

Äntligen har vi fått information från SVT om när Veronica Mars har premiär: torsdag 12 januari kl 20.00!

Premiär för Veronica Mars 12 januari

Nytt, fräscht och med ett ungt tilltal är de utmärkande dragen för serier som sänds torsdagar 20.00 i SVT2 under 2006. Den 12 januari är det premiär för kritikerrosade Veronica Mars, en amerikansk serie om en tuff och smart collegetjej, som på kvällarna ställer läxböckerna på hyllan och blir privatdeckare i världsklass.
- Vi har nu en fast tid för inköpta serier främst riktade mot en ung publik. Det tycker vi är mycket glädjande, säger Per Ögren, programchef för film- och fiktionsinköp.

- Veronica Mars är en uppmärksammad serie som håller hög klass i sin kategori, precis som Sopranos och Six feet under gör i sina. Andra serier vi planerar att sända på torsdagar 20.00 är till exempel säsong två av Mitt liv som död och den mycket populära BBC-serien Dr Who, berättar Per Ögren.

I Neptune, Kalifornien, är det de rika som har makten. Besvärande nog för dem finns Veronica Mars, en smart och orädd sjuttonåring som är fast besluten att nysta upp stadens olösta mysterier.
En gång i tiden var Veronica en av skolans populäraste tjejer. Men allt förändrades när hennes bästa kompis Lilly mördades, och Veronicas pappa fick sparken från sitt jobb som sheriff för att han namngett Lillys stenrike far som huvudmisstänkt.
Sedan dess är Veronica en helt vanlig sjuttonårig student på dagarna. Men på kvällarna hjälper hon sin pappa med hans nystartade detektivbyrå. Det hon finner i sitt snokande kan komma att riva upp hela Neptune i sömmarna.

Veronica Mars spelas av Kristen Bell. Serien är skapad av Rob Thomas och produceras av Matrix-producenten Joel Silver.

Yay! :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor nov 03, 2005 19:05

Äntligen! :D

Nu måste vi bara övertyga resten av Sverige att titta på SVT på torsdagar kl 8.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 19:07

Kika in i VM-forumet på Tv-land, där har vi smått påbörjat en ny kampanj om just det. Om någon känner för att medverka. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor nov 03, 2005 19:09

Haha, en ny kampanj? Ja, varför inte! :) Hoppas att vi får lite mera gensvar den här gången... :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 19:13

Den här gången riktas inte kampanjen mot SVT utan poängen är att vi ska försöka locka folk att se på serien, borde kunna gå lite bättre. :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor nov 03, 2005 19:17

Jo, det tror jag också, det känns lite mera hoppfullt. Jag pr:ar ju för VM så fort jag kan när tv-serier diskuteras bland vänner och bekanta men det har inte varit så framgångsrikt än så länge. Men jag ger inte upp.. :D Sen kan vi ju maila tidningar och liknande, tänk om nån av de stora kvällstidningarna kunde skriva om VM, det skulle ju vara jättebra, för dom har ju sån genomslagskraft. Bara inte artikeln skrivs av nån kanal-5-hållåa-liknande-person.. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Rombat » tor nov 03, 2005 20:53

collegetjej?

Äh, man ska inte klaga.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör nov 05, 2005 11:42

Av misstag dök jag idag på TwoP på en spoiler om vem från ANTM som vinner skådespelartävlingen och dyker upp i nästa veckas VM. Hur sann denna spoiler är vet jag inte, men de verkade säkra då de pratade om det i alla fall.

SPOILER ANTM 5.9 och gästskådespelare nästa VM-avsnitt
Ja, det hade kunnat vara betydligt värre... Den som vann var, enligt dessa TwoP-medlemmar, Kim. Så länge det inte är Lisa eller Jayla så är det acceptabelt även om jag helst velat att ingen dök upp.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » lör nov 05, 2005 11:48

De kallade det verkligen för "Top Model week on Veronica Mars" i trailern. Usch. Visserligen störde inte hon som var med i piloten något, speciellt för oss som inte har sett ANTM antar jag, men nu får det fan räcka.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons nov 09, 2005 7:49

Q&A med Rob Thomas om vissa saker i S1 och småspoilers för kommande saker i S2.

http://www.tvguide.com/News/Insider/def ... e=11092005

(De verkar ha bra kontakt med RT för de vill fortfarande att man skickar in nya frågor till honom och detta är tredje Q&A:en om VM som de publicerar.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 8:22

Vad jag helst av allt ville veta är när de/han tänker ta bort Jackie... !!!
Men detta gillade jag mest: Question: Last season, we were shown many flashbacks chronicling Veronica and Duncan's past relationship. Can we look forward to flashbacks highlighting Veronica and Logan's summer together? — Sherry
Thomas: None are in the works, though we never say never. I wouldn't hesitate to use one. Actually, I'm kind of liking that idea. Stay tuned.

Question: Is there any chance of Tina Majorino [aka computer whiz Mac] becoming a series regular in the future? — Pamela
Thomas: I love Tina. I think there's a great chance.

:)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons nov 09, 2005 8:41

Det sista du skriver under spoilertaggar hoppas jag personligen inte händer.

Dels är jag inte så förtjust i Macs karaktär ("hennes" avsnitt var nog det tråkigaste S1-avsnittet) och jag är heller inte så förtjust i Tina Majorino som skådespelare. Gillade henne inte så mycket i Napleon Dynamite heller.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 09, 2005 15:21

Antingen är jag väldigt sent eller väldigt tidigt ute, annars hade jag nog hittat följande nyhet om Veronica Mars här. Gissa vem som ska gästspela i ett framtida VM-avsnitt? Om ni inte har något emot att bli spoilade, läs här:

http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.mpl/ae/tv/3447710
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 15:42

Den nyheten måste vi ha missat. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 09, 2005 16:21

Illyria skrev:Den nyheten måste vi ha missat. ;)

Nu är det så många Buffy-relaterade personer med i VM att det knappast kan vara en slump. Dessutom hade jag för mig att
Joss Whedon
inte var så pigg på att vara skådespelare, med tanke på
den enda gästroll i sina egna serier han har gjort.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 16:36

Joss har uttalat sig väldigt positivt om VM, inte konstigt han blir tillfrågad att vara gästskådis då. Han vill stödja serien och visa uppskattning med sin närvaro, antar jag. VM är den enda serie han sagt sig bli glad bli jämförd med Buffy, för den faktiskt är på samma nivå.
Och äntligen är det dags för avsnittet imorgon!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Spuffy » ons nov 09, 2005 23:31

Illyria skrev:Och äntligen är det dags för avsnittet imorgon!

Hurra!! Som jag har längtat...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Glorificus » tor nov 10, 2005 19:52

Alla mina torrents har gått såå långsamt det senaste dygnet. Men nu har jag bara åtta minuter kvar till nytt VM. 8) Dags att hämta något att mumsa på.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor nov 10, 2005 19:53

2.06: bra bra bra! Intressant att gå tillbaka till s1 lite här och klara upp några lösa trådar. Koontz (så gott som) död, Amelia mördad... Veronica och Clarence Weidman, de jobbade oväntat bra ihop. Veronicas lilla tavelarrangemang var roligt, bra/roligt/typiskt av Keith att begära något sådant bevis. Han gubben på hotellet var underhållande också. Och såklart Keith förlorade, annars hade vi ju blivit av med Lamb. Keith som hotar Aaron, sött. :P Men har Aaron verkligen något med krashen att göra? Jag börjar tveka...

Weevil & co eldar ner Logans hus, Logan köper Weevils hus. Eftersom jag inte tror på att Logan är skyldig blir deras krig både intressant och roligt, men det verkar också på väg att bli mycket värre. Väntar på att Veronica ska försöka lösa mysteriet och fria Logan från misstankarna, den där tipsaren lär vi väl få se igen.

Perfekt att det var Kim från ANTM, she's my favourite. Tack för att det inte var någon annan som kom och förstörde VM. Om jag hade fått välja två personer att ha med hade jag valt Kim och Naima, men nu får UPN sluta lägga sig i, fler vill jag inte se.
Och Joss "Jawhol" Whedon :) Det kändes konstigt, men bra och roligt, att han var med. Det hela går bara att le åt. Tyckte både han och Kim gjorde sina roller bra, faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig. Just Kims roll var ju inte helkort heller, hade kunnat bli konstigt.

Veronica tror Logan är Duncan, aww. :D
Och som vanligt pratar Duncan inte med Veronica, adorable och honest? No way.

Vad var det där för äckligt Keith hittade på slutet, en fasttejpad råtta i bussen? Det förklarar ju lukten, men vad har det med något att göra? Hålla folk borta från att sitta bak i bussen och hitta något?

Saknade Wallace, kom tillbaka! Saknade verkligen inte Jackie. Stay away!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film