Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » tor apr 12, 2007 23:10

I natt går Bloodsport på Showtime. Inte sett den. Lite pinigt. Jean-Claudes debutfilm. Har laddat videon. 8)

*edit* Forest Whitaker är med också
Senast redigerad av eriked fre apr 13, 2007 8:47, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Murnau » tor apr 12, 2007 23:28

An inconvenient truth

Först vill jag bara säga: Al Gore 8)

Bilden av Gore som en tråkmåns tycker jag definitivt att den här filmen lyckas tvätta bort. Och filmen ger absolut en kärnfull och bra grundkurs i global warming. Det känns som en väldigt viktig film. Jag är väl i och för sig redan ganska övertygad om det mesta som Gore säger, så hur filmen funkar på mig är kanske inget bra mått på hur pass övertygande den är. Så även om jag gillade filmen så har jag svårt att svara på om jag egentligen tyckte den var bra eller inte, om det är nån som överhuvudtaget förstår vad jag menar med det svammlet. :)

Vad man definitivt kan ha olika åsikter om, som jag tänker på i alla fall, är väl vilken inställning man skall ha till att Gore använder sig av sitt eget liv för att föra fram sitt budskap. Bland annat ett par snyfthistorier om hans son respektive syster, som man förmodligen har hört innan om man har sett några intervjuer med Gore (som jag hade gjort i alla fall). Delvis kan jag ju känna att det är lite billigt att vädja till min sentimentala sida för att föra fram miljöargument. Samtidigt är filmens budskap i stor utsträckning en vädjan från Gore till tittaren om att förändra sitt sätt att förhålla sig till världen. Och då kan det nog ändå fylla en funktion att man får följa Gore själv i hans ”resa till insikt”. Men som sagt – lite väl snyftigt där ibland.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav AKS » fre apr 13, 2007 0:27

Eight Below

Familjefilm från Disney som jag valde att se för att jag är masochist. Det var då inte det faktum att det är en familjefilm som är det masochistiska utan att det är "djur i fara". Och ja, jag led igenom denna film av den anledningen. Så, typisk familjegfilm vad gäller handling, uppbyggnad och tyvärr musik (största problemet med filmen) och även gullighetsgrad. Men jag gillade filmen rejält mycket ändå.

Jag grät dock typ... halva filmen. Argh! Jag är så känslig för djur i fara och herregud här dog ju ett par hundar. Antagligen det som behövdes för att hålla nere sockerhalten, men fan... det gjorde ju ont!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » fre apr 13, 2007 16:30

Nu har jag sett halva trailern för Eight Below och fick ångest bara av det. Så jag antar att jag också är masochist, för jag vill se den. Djur i fara är bland det värsta som finns, men jag gillar att bli engagerad så... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » fre apr 13, 2007 16:42

Se den! Var beredd påtypiska familjefilmsinslag, men den är som sagt förvånansvärt bra utifrån förutsättningarna. Köp näsdukar innan också. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » fre apr 13, 2007 17:01

Yes, nu får jag den nån gång nästa vecka. Mitt motstå-impulsköp-sinne är svagt idag. Men jag skulle ändå beställa en Werner Herzog-box (5-discaren på play.com), så då kunde jag ju lika gärna köpa en film till. Eller nåt.

Och jag är helt okej med familjefilmsinslag, det kan vara lite mysigt ibland. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HippieSpellan » fre apr 13, 2007 18:47

det är den med hundarna va? stora vårfloden av tårar typ. men väldigt familjeinriktat spec när de ger varandra maten
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav AKS » fre apr 13, 2007 20:09

Jepp, precis den. Och jag håller med om tårflödet och det under spoilermarkeringen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Lipton » fre apr 13, 2007 20:49

Om du är vill gråta i floder över utsatta djur ska du se Animal planet och Djurpoliserna och Djurens beskyddare. Såg räddningen av ett par undernärda schäfrar i går kväll, det var en riktig snyfftare.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Off » lör apr 14, 2007 10:42

ATHF-filmen har haft premiär i USA! Ge mig bra screener nuuuuuuu.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav HippieSpellan » lör apr 14, 2007 11:17

Vi såg Miss Potter igår (hence all the delightful words) och jag tyckte faktiskt att den var bra. Nu har jag väldigt snäll smak för det mesta så martin och hanna tyckte säkert att den var mindre än medelmåttig, och hanna gillade inte att Ewan hade mustasch! en ful sådan Magnus och Malin somnade så jag antar att det är deras åsikt.
Jag tyckte att den var charmig och ändå förde en historia framåt.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » lör apr 14, 2007 12:50

Såg Departed nu iaf.

Typ som Hamlet fast med dåliga fake-accenter.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » lör apr 14, 2007 23:48

The Constant Gardner

Ralph Fiennes är smärtsamt bra. Jag blev imponerad. En av de bättre filmerna jag har sett på ett tag nu. Ett väldigt gott hantverk. 4/5
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör apr 14, 2007 23:52

HippieSpellan skrev:Vi såg Miss Potter igår (hence all the delightful words) och jag tyckte faktiskt att den var bra. Nu har jag väldigt snäll smak för det mesta så martin och hanna tyckte säkert att den var mindre än medelmåttig, och hanna gillade inte att Ewan hade mustasch! en ful sådan Magnus och Malin somnade så jag antar att det är deras åsikt.
Jag tyckte att den var charmig och ändå förde en historia framåt.

Den där mustaschen var upprörande.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » lör apr 14, 2007 23:56

Tob skrev:The Constant Gardner

Dessutom gillade jag Rachel Weisz i den. Väldigt mycket, t o m. Brukar inte ens tycka hon är uthärdlig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » sön apr 15, 2007 0:06

adolvsson skrev:
Tob skrev:The Constant Gardner

Dessutom gillade jag Rachel Weisz i den. Väldigt mycket, t o m. Brukar inte ens tycka hon är uthärdlig.

Jodå, Weisz är helt ok, framförallt skulle jag vilja säga att hon fungerar väldigt bra i scenerna ihop med Fiennes.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » sön apr 15, 2007 0:16

Tob skrev:Jodå, Weisz är helt ok,

Mer än okej, i min bok. På det sättet var det året ett litet skrämmande år. Weisz var jättebra i TCG, Sandra Bullock var ännu bättre i Crash, Reese Witherspoon slog bollen av planen i Walk the Line och i vanliga fall är alla tre aktriser jag inte ens vill se i närheten av en filmduk. Så går alla tre och gör sitt livs bästa insatser, under ett och samma år. Inte illa pinkat, som lillkillen från Bryssel sa.

Helt apropå, en länk.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » sön apr 15, 2007 0:22

Ja, Constant Gardener var en höjdare. Danny Huston dessutom. Ju mer jag ser av Danny Huston, desto större fan blir jag av karln.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön apr 15, 2007 0:26

Intressant observation. Jag tycker inte fullt så illa om Weisz i vanliga fall som du tycks göra, men apropå de andra, både Reese och Sandra är skådespelersker som gott kan hålla borta sig från allt vad mer seriösa drama-produktioner heter. Men jag instämmer, Sandra gjorde sin bästa roll i Crash, medans Reese var helt sinnesjukt bra i Walk the line. Grym trovärdighet.

Jo, medhåll, caffe, Danny Huston var bra, tror vi lugnt kan konstatera att skådespeleriet i TCG är bra.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav gaspode » sön apr 15, 2007 1:18

Garden State!

I lövs it bad.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » sön apr 15, 2007 2:37

adolvsson. Efter noga övervägande av det faktum att du jämfört Rachel Weizs med Sandra Bullock nollställer jag härmed vårt förhållande.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » sön apr 15, 2007 2:43

Jag jämför dom inte!

Med mer än att båda borde göra någonting annat med sina liv, och dom får gärna göra olika saker, det har jag inga problem med. Storsint, va?!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » sön apr 15, 2007 3:48

Rachel! <3

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön apr 15, 2007 16:06

Sett Brian Helgelands regissörsklippning av Payback. Den var bättre. Mindre våld, men råare. Mycket av den något malplacerade humorn är borta. Blåfiltret (tack!), voice-overs (tack!) och Kris Kristofferson (nej!) också. Men trots att Kristofferson inte är med så är slutet bättre. Mindre idiotaction, mer LA Confidential. Fast om jag ska vara helt ärlig så gillar jag bioversionen också, men den här var närmare originalet i tonen. Den får fortfarande storpisk av Point Blank givetvis.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön apr 15, 2007 22:40

Renaissance fransk svartvit rotoscoppad science fiction-sak. Handlingsmässigt sådär -- lite standar ibland -- men riktigt snygg yta.

Finns en dubbad version också, men sådnat är ju fusk om det inte är Asterix eller tidiga Disney.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån apr 16, 2007 17:48

Smokin' Aces var ju skitskön.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » mån apr 16, 2007 18:50

Rombat skrev:Smokin' Aces var ju skitskön.

Ja!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tomas » mån apr 16, 2007 19:27

mm
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » tis apr 17, 2007 17:45

Recovery

Tv-film från BBC som jag laddade hem för att jag behövde lite David Tennant. Definitivt en tv-film, men kvalitativt bra mycket bättre än de amerikanska filmer man tänker på då man hör "tv-film". Skådespeleriet är top notch och jag tycker Tennant är alldeles fantastisk. Han spelar en man som får en hjärnskada efter att ha varit ouppmärksam och klivit ut i gatan framför en bil. Filmen handlar om hur hans familj och han själv klarar personlighetsförändringen.

Manus är tajt och även om det är känslofyllt och känslosamt så tycker jag personligen inte att det blir sentimentalt. Riktigt bra för att vara tv-film, om ni förstår, trots att den *verkligen* känns tv-film.

http://www.bbc.co.uk/drama/recovery/abouttheshow.shtml

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » ons apr 18, 2007 15:07

Såg om Drop Dead Gorgeous idag. Grymt kul fejkdokumentär om en skönhetstävling. Det var längesedan jag garvade så hårt åt en film. Hade nästan glömt hela handlingen. Kirsten Dunst är snygg som fan och Denise Richards är en badguy man älskar att hata.
Plus att Allison Janney är skitball.

Trots att det är en komedi så ligger det mycket seriöst i botten av denna filmen. Fast oftast är det gjort till komedi. Ofta så lockas man att garva åt de deltagare som faktiskt har orginella idéer och de mest sympatiska deltagarna blir de mest löjliga. Sen skickar filmen ganska många gliringar mot den superkonservativa småstaden i USA, vilket blir skitkul.
Man får en känsla av att det inte är långt ifrån verkligenheten trots att det är så absurt.
Egentligen kan hela filmen beskrivas så.

And that's way dear lord it's with such great sorrow we turn over to you this young woman, whoose dream of riding on a giant swan has brought about her untimely death. Maybe it's your way of telling us to buy american.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film