Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » sön okt 30, 2005 11:30

Såg precis om första avsnittet av "Northern Exposure" för första gången sen det gick på TV3 för alldeles för många år sedan. Den är ännu charmigare än jag minns den. Härligt persongalleri, vackra miljöer, och en stad så mysig att den får Twin Peaks att framstå som Manhattan.

Hey, I don't know who you think you're talking to, Minnifield, but I am not some putz just off the caribou farm, I'm from New York City! I've walked down 42nd street at midnight! I've taken the Lexington Avenue Line at 2AM! I have stiffed cabbies, so don't try this strongarm cowboy crap on me, cause it won't do squat... NOOO!!!!!!!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » sön okt 30, 2005 11:31

Fleischman!

(Varför är jag vaken?)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » sön okt 30, 2005 12:06

ey skrev:
AKS skrev:
Matt skrev:Ska ladda hem alla avsnitten ANTM 5 nu.
Men är det ingen som ser svenska Top Model?
Jag såg tillochmed reprisen idag.
Kär i Emelie. :oops:

Jag ser serien. Den är okej, men inte i närheten av ANTM. Arwen arbetar på Subway i Sundsvall och jag har sett henne där nån gång (en av gångerna grät stackaren och det kan inte ha varit så kul att det kom kunder då).

nej alltså, jag klarar inte av svenska Top Model. jag tycker verkligen det är asdåligt. denna säsong är lite bätte än förra som var ett riktigt bottennapp.

Tycker bägge säsongerna är bättre än ANTM 4. Har inte sett 5 än.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » sön okt 30, 2005 12:25

Fick ett bakfylleryck och bestämde mig för att se om första avsnitten av Gilmore Girls och Veronica Mars nu, för att se hur de känns såhär när man ser dem för en andra gång och redan är såld på serierna i helhet. Precis lagom aktivitet för den här söndagen. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » sön okt 30, 2005 12:58

Låter som en bra idé kaffe. Kanske ska sparka igång dagen med första avsnittet av Farscape och DLM.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav RalfiParpa » mån okt 31, 2005 13:14

Your TV show sucks.

Underbar artikel på världens bästa Something Awful. Serierna som suger är Veronica Mars, 24, Arrested Development och Rome.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » mån okt 31, 2005 13:34

RalfiParpa skrev:Your TV show sucks.

Underbar artikel på världens bästa Something Awful. Serierna som suger är Veronica Mars, 24, Arrested Development och Rome.

Ehm... Vad är så underbart? Den har väl en del poänger, men det känns mest som att författaren har sett ett par enstaka avsnitt av serierna, som han inte gillar, och hänger upp sig på mindre viktiga saker som han överdriver för att styrka sin åsikt. Ungefär.

Men sen har jag aldrig förstått den där elakhet-i-sig-är-kul-grejen (i stil med TWOP) heller.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » mån okt 31, 2005 13:59

TWOP gör ju det på ett roligt och bra sätt, detta var inte det minsta underhållande... om det var meningen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån okt 31, 2005 14:11

Jag gillar TwoP, t.o.m. då de är elaka med Veronica Mars. Couch Barons snark är ändå oerhört underhållande.

Grey's Anatomy 2.6
Mycket bra avsnitt!

Detta var antagligen det bästa avsnittet hittills denna säsong. Det var minimalt med privatliv, men det som var kändes kul. T ex Christinas pojkvänskommentarer och det faktum att Shepard inte valde Meredith.

Det bästa var dock att de rent "sjukfallsmässigt" lyckades blanda farsartad komedi med hjärtskärande dramatik på ett riktigt, riktigt bra sätt. Ibland kan det kännas underligt att kastas mellan dessa båda ytterligheter, men i detta avsnitt kändes det helt okej. Jag är riktigt nöjd med detta avsnitt måste jag få säga.
Senast redigerad av AKS mån okt 31, 2005 14:18, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån okt 31, 2005 14:15

GA 5.06? Tror vi bara är på säsong 2. ;)

Det har varit så tomt på GA-tavlan på Tv-land, undrade just vart bl a du tagit väg med kommentarerna. Ska precis se avsnittet nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån okt 31, 2005 14:20

Illyria skrev:GA 5.06? Tror vi bara är på säsong 2. ;)

Hehe, satt och funderade på om det var avsnitt 2.5 eller 2.6 och det blev visst inget av de alternativen jag valde till slut. :)

Det har varit så tomt på GA-tavlan på Tv-land, undrade just vart bl a du tagit väg med kommentarerna. Ska precis se avsnittet nu.

De senaste avsnitten har jag inte varit så förtjust i. De har varit OK, men har inte inspirerat till kommentarer. Ska kopiera in dessa kommentarer på tv-land nu.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » mån okt 31, 2005 15:12

Greys Anatomy 2.6

Hela idén med att behöva välja vem som ska leva känns som en ganska klassisk sjukhusserie-grej men den är klart intressant. Att det var Monica Keena som skulle behöva dö gjorde det lite värre för min del.

Smått underhållande serie men hade det funnit mycket annat att se på måndagar hade jag nog inte fortsatt titta. Det är något som fattas som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Kanske är pga att jag hoppade in i s02 som jag inte riktigt känner något för karaktärerna än. Brukar alltid se från början på serier och har egentligen ingen aning om varför jag inte gjorde det nu.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » mån okt 31, 2005 16:00

Speciellt som det bara var 9 avsnitt i s1. ;)

Grey's Anatomy 2.06 Just att det var så lite privatliv var jag inte helt förtjust i, men det var ett bra avsnitt, på gränsen till väldigt bra, men jag tyckte inte det var det bästa avsnittet hittills denna säsongen.

Det kändes nästan som det pågick lite för mycket sjukfallsmässigt, och de två med järnröret genom sig tog upp lite för mycket plats. Jag föredrar faktiskt mer angst bland doktorerna. :P Avvägande mellan allvar och och komedi mellan fallen var dock bra, men det var för lite komik i övrigt, det var mest Cristinas pojkvänskommentar som fastnade.

Derek valde Addison, precis som jag misstänkt, men han är inte helt nöjd med situationen ändå. Hoppet lever kvar för M/D. Alex har varit konstig de senaste avsnitten, hoppas på en förbättring nu efter han "snodde" benet. Inget intro var trevligt, kan de inte hålla sig till det i fortsättningen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån okt 31, 2005 20:17

Tänkte faktiskt ta och se QT:s CSI-avsnitt ikväll (eller spela in det för jag ska -- äntligen!!! -- se Crash på bio ikväll). Jag har ju sett kanske 10-15 CSI-avsnitt så jag vet vilka karaktärerna är och eftersom avsnitten är fristående så går det nog bra att hoppa in tillfälligt ikväll och se det hela som en TV-film regisserad av Quentin Tarantino.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån okt 31, 2005 20:19

Går det att hoppa in sådär i CSI? Jag har aldrig följt serien, sett ett halvt avsnitt från nån av serierna en gång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » mån okt 31, 2005 20:38

Jag har bara sett ströavsnitt av CSI men jag såg Tarantino-avsnittet och tyckte det var bra. Hade gärna sett att han fått helt fria tyglar men det kändes som en klar skillnad jämfört med de avsnitt jag sett av serien innan.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » mån okt 31, 2005 20:39

Jag såg kanske de första två avsnitten av S1 och sen har jag sett spridda avsnitt ca 10 st. Har inte haft några problem och inte märkt att det är saker jag inte fattat. Iofs så är det väl småsaker man inte uppfattar, men det är inget jag saknat. Det är i alla fall mitt intryck av serien. Nån som följer den kanske tycker jag har helt fel och att jag missar mycket.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » mån okt 31, 2005 21:06

Jag följde CSI dom två, kanske tre, första säsongerna men blev sen väldigt less. Det berodde mest på att avsnitten är såpass fristående. Alltså är det nog helt okej att bara hoppa in och se Tarantino avsnittet. Själv har jag sett hela säsong 5 i fall det nu skulle göra avsnittet ännu bättre, men jag tvivlar. Karaktärsutvecklingen, när den överhuvudtaget finns, gå lååångsamt i CSI. Fast Tarantino är alltid Tarantino och kvällens avsnitt skulle jag aldrig missa.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tis nov 01, 2005 11:08

Jag var tydligen inte ensam om att tycka det jag tyckte om senaste Grey's Anatomy-avsnittet. Matt Roush skriver i princip *exakt* samma sak. Fast på engelska då, :):

This week's (Oct. 30) episode may have been the best yet, a scintillating mix of soap opera and medical drama — with just the right blend of mordant comedy (Cristina's hunt for the missing leg) and wrenching tragedy (the two train passengers impaled by a metal pole, only one of whom could possibly survive).

Grey's Anatomy has charisma and tremendous entertainment value and buzzes with the glorious hum of all cylinders working, reminiscent of ER during its early days. (That original cast is taking on a mythic hue, kind of like Saturday Night Live's classic ensemble of the first five years.) Though ER has badly faded into a mopey bad habit occasionally brought to life by a memorable patient, Grey's and House (which makes a welcome return this week) prove that the TV medical drama is far from dead.

http://www.tvguide.com/tv/roush/dispatches

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tis nov 01, 2005 11:14

Just ja, House är tillbaka i veckan. Yay!!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » tis nov 01, 2005 12:08

HAUS! Alldeles för länge sedan.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav HeY » ons nov 02, 2005 0:23

Alltså vad är det här? Inga serier dyker ju upp. Varken Desperate Housewives eller How I Met Yout Mother har dykt upp ännu, har de uppehåll i USA eller? :?

Någon som vet hur det ligger till??

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Peppe » ons nov 02, 2005 0:36

HeY skrev:Alltså vad är det här? Inga serier dyker ju upp. Varken Desperate Housewives eller How I Met Yout Mother har dykt upp ännu, har de uppehåll i USA eller? :?

De kommer tillbaka nästa vecka igen.
Använd http://www.myepisodes.com för att ha koll på serier du tittar på, det är enkelt :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav HeY » ons nov 02, 2005 1:10

Peppe skrev:
HeY skrev:Alltså vad är det här? Inga serier dyker ju upp. Varken Desperate Housewives eller How I Met Yout Mother har dykt upp ännu, har de uppehåll i USA eller? :?

De kommer tillbaka nästa vecka igen.
Använd http://www.myepisodes.com för att ha koll på serier du tittar på, det är enkelt :D

Okej, tack :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons nov 02, 2005 1:44

Fast Medium skulle ju ha kommit idag... I alla fall enligt myepisodes och tv.com.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons nov 02, 2005 11:38

Grey's Anatomy to Air After Super Bowl

http://www.mediaweek.com/mw/news/networ ... 1001392940
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons nov 02, 2005 11:40

Läste det där igår, trevligt med ännu mer förtroende för serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor nov 03, 2005 21:15

Criminal Minds fungerar ohyggligt väl trots att det använder varenda klyscha i boken. Kommer inte ihåg senast en så totalt o-originell serie flöt så väl och underhöll så mycket. Vissa klyschor har blivit sådana klassiker vid det här laget (inklusive, wait for it... bomben med den röda digitalklockan!) att man mest flinar förnöjt när de dyker upp.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tor nov 03, 2005 21:25

Stephen Colbert om Camilla Parker-Bowles besök i USA:

And paparazzi, you're on notice. Let's take better care of this one.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tor nov 03, 2005 21:26

Ska man slänga in criminal minds i sin se över julen lista alltså?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film