av HeY » sön maj 16, 2010 0:22
5x22
Jag ligger nånstans emellan. En tumme upp, en tummer ner, typ.
Dialogen i detta avsnittet, jösses. Vem skrev det? Var det Kripke? För fifan vad värdelös den var ibland! Och personligen tycker jag inte bara att det var å fältet, utan även första flashbacken med bilen. När de satt under stjärnorna tyckte jag att allt bara blev cheese! Visst, jag förstår meningen och det fina. Men de hade kunnat genomföra det så mycket bättre!
Flashbacken i slutet på fältet var dock fin. Jag gillade lösningen, men Michael var verkligen sjuuuuukt korkad: "I need to fight my brother!"
- Hallå, vad är det inte du fattar? DU VINNNNNNNER!
Och han ska vara på den "goda" sidan? Borde han alltså inte bli glad över att Lucifer hamnar i buren, inga oskyldiga dödas, samt du slipper döda din älskade bror. Ta ditt öde och stoppa upp det.
Korkad var ordet. Och Adam vill jag inte se igen, jösses vilken trist skådis!
Tanken att profeten är Gud slog mig också, när han försvann i rök. Det tror jag på. Han försvann i rök, stack ner i buren och hämtade Sam. Förhoppningsvis inte Michael, han kan ju stanna där nere och slåss med sin bror, idiot!
Slutet tolkade jag som att Sam var tillbaka - riktiga Sam, inget annat - och att han nu såg sin bror och tänkte "Han ser lycklig ut, jag låtsas nog vara död så han kan gå vidare".
Bottom line: The Vampire Diares säsongsavslutning sparkade Supernaturals glorifierade rumpa!
"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09
"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee
Last.fm | Twitter | Tumblr