Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » lör maj 15, 2010 17:37

HeY skrev:Ni är alla Lucifers kelgrisar med era onda spoilerblock! Ge mig en kommentar utanför, plix ^^
Tummen upp? Tummen ner? Tummen bruten ur led neråt?

Mitt förra inlägg hade bara åsikter (första reaktioner) under spoilerblocken, de kan du kika på. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör maj 15, 2010 23:54

Jag trodde att jag skulle vara ensam i mina åsikter efter MKFs och Glorys hyllningar, så verkar det ju inte vara. Mer en blandad kompott, från fantastiskt till smörja till medel. :)

Det var någon som frågade vad SÄSONG 6 ska handla om, så jag skriver det övergripande jag har hört.
*varning, spoiler säsong 6*
Att säsongen är back to basics, inget mer Luficer/Gud utan mer likt säsong 1.
Och om det tycker jag följande.
Det verkar väldigt intressant, dels för att de med all sin erfarenhet från de senaste åren kan göra säsong 6 bättre än de lyckades göra säsong 1 (där mycket var halvdant). Också för att jag tycker att det är modigt/originellt/kreativt att utföra något sådant istället för att som vanligt bara fokusera på att göra nästa säsong STÖRRE än förra. Nu kanske den istället blir bättre än förra. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » sön maj 16, 2010 0:22

5x22
Jag ligger nånstans emellan. En tumme upp, en tummer ner, typ.
Dialogen i detta avsnittet, jösses. Vem skrev det? Var det Kripke? För fifan vad värdelös den var ibland! Och personligen tycker jag inte bara att det var å fältet, utan även första flashbacken med bilen. När de satt under stjärnorna tyckte jag att allt bara blev cheese! Visst, jag förstår meningen och det fina. Men de hade kunnat genomföra det så mycket bättre!
Flashbacken i slutet på fältet var dock fin. Jag gillade lösningen, men Michael var verkligen sjuuuuukt korkad: "I need to fight my brother!"
- Hallå, vad är det inte du fattar? DU VINNNNNNNER!
Och han ska vara på den "goda" sidan? Borde han alltså inte bli glad över att Lucifer hamnar i buren, inga oskyldiga dödas, samt du slipper döda din älskade bror. Ta ditt öde och stoppa upp det.
Korkad var ordet. Och Adam vill jag inte se igen, jösses vilken trist skådis!
Tanken att profeten är Gud slog mig också, när han försvann i rök. Det tror jag på. Han försvann i rök, stack ner i buren och hämtade Sam. Förhoppningsvis inte Michael, han kan ju stanna där nere och slåss med sin bror, idiot!
Slutet tolkade jag som att Sam var tillbaka - riktiga Sam, inget annat - och att han nu såg sin bror och tänkte "Han ser lycklig ut, jag låtsas nog vara död så han kan gå vidare".

Bottom line: The Vampire Diares säsongsavslutning sparkade Supernaturals glorifierade rumpa!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tomas » sön maj 16, 2010 0:22

Tinwiel skrev:Ok, jag får väl kommentera jag också då.

5x22 Mellanbra skulle jag säga.
Svårare hade jag för vissa andra scener. När de öppnade portalen första gången och det var meningen att Sam skulle hinna hoppa ner dit innan Lusse tog över, varför tog inte Dean tag i honom och kastade dit honom innan han hann kvickna till? Istället ska folk stå och prata och dra ut på tiden. Jag fattar att det är svårt för Dean att göra en sån sak men vafan. Ibland måste man väl.

Kunde ju ha varit smart att öppna portalen på golvet precis bredvid/under Sam. Nu var det väl inte mer än 2-3 sekunders tvekan och Dean börjar faktiskt dra i Sam så fort han öppnat portalen.
Tinwiel skrev:Slutfajten mellan Mikael och Lucifer var meeesig. Dåligt skriven dialog, dagtid på ett fält, ingen ödeskänsla över huvudtaget och han som spelar Adam/Michael är inte tillräckligt bra skådis.
Jag tyckte på något sätt att platsen, dagsljuset och avsaknaden av domedagsoväder eller andra specialeffekter var ett bra val (till skillnad från delar av dialogen). Fick mötet att kännas mer betydelsefullt eftersom det skiljer sig från hur det brukar vara i serier.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav brat » mån maj 17, 2010 18:45

Är det någon som vågar ge sig på att rangordna Supernaturals säsongsfinaler? Till er hjälp (?) har jag sammanfattat avsnitten. :P

1x22
Devil's Trap: Dean, Sam och John har lyckats spåra YED men han tar besittning av John och avslöjar att Sam är ett av de utvalda barnen. Istället för att döda demonen med en kula från the colt väljer de att rädda John och demonen flyr. Och så en svår bilkrasch på det. Fail.

2x22
All Hell Breaks Loose (2): Jake har dödat alla YEDs utvalda barn, inklusive Sam. Dean säljer sin själ och får 1 år att leva för att få honom tillbaka. Jake och YED öppnar porten till helvetet. Dean, Sam, Bobby och Ellen får hjälp av (döde) John för att stänga den och skjuter YED med the colt. Success!

3x16
No Rest For The Wicked: Dean, Sam och Bobby har med hjälp av Bela spårat Lilith, demonen som har kontraktet på Deans själ. De tänker använda Rubys demondödande kniv på henne men hell hounds dödar Dean och Lilith flyr innan Sam hinner döda henne. Fail.

4x22
Lucifer Rising: Dean och Sam bråkar om hur de ska hindra Lucifer från att bli fri. Änglarna kidnappar Dean för de vill inte stoppa det, när Castiel går med på att hjälpa och tar Dean till Sam är det för sent. Sam, demonblodbesatt och peppad av Ruby, dödar Lilith vilket befriar Luficer. Fail.

5x22
The Swan Song: Lucifers fight med Michael betyder jordens undergång. Sam låter Lucifer besitta honom, först verkar Lucifer för stark men tack vare Dean får Sam kontrollen och tar Lucifer med sig till helvetet. Bobby och Castiel hjälper till och blir båda dödade och återuppväckta. Success!

SPN-bigbads
3-2
:D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis maj 18, 2010 21:51

brat skrev:Är det någon som vågar ge sig på att rangordna Supernaturals säsongsfinaler? Till er hjälp (?) har jag sammanfattat avsnitten. :P

Jag anade viss sarkasm i några beskrivningar. :D Men jo, jag vet nog hur bra jag tycker om de olika säsongsfinalerna... synd att jag inte bor kvar i Umeå, annars hade vi kunnat ha en mads-SPN-kväll och se om dem alla! :)

Min lista, där 1 är nummer ett och 5 är sist (med spoilers för s1-5, såklart):
1. 2x22
"Saaaammmmy..!!" Behöver man säga mer? Dean vid sängen med Sams döda kropp. Good stuff!

2. 5x22
Ja, jag gillade det så mycket. "Sammy, it's okay, I'm here." :lovebunny: "Ass-butt!" :D

3. 1x22
Tänk första gången man såg det och långtradaren kraschade rakt in i Impalan! Och YED-besatte John. Inte genombra avsnitt, men mycket var ändå väldigt bra. Nu är det dessutom så längesen att man blir lite nostalgisk över det.

4. 3x22
Mja. Jag hade svårast att placera det här och säsongs fyra final för att jag inte gillade nåt av dem vidare mycket. Tror jag. Minns inte exakt vad jag tyckte när jag först såg dem, men nu tänker jag bara "svagt" om det allra mesta i den här Dean-dödande finalen. Det viktigaste då var ju att man ville veta hur de skulle sköta upplösningen av att Deans år tog slut... och jag tyckte det var bra att han dog, men allt runtomkring med Lilith och alla svartögda demoner gjorde mig rätt oengagerad.

5. 4x22
Zzzz. Inget jag känner för att se om, insåg jag nu, så det där med att se om alla säsongsfinaler är nog ingen bra idé trots allt. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » tor maj 20, 2010 19:22

Glorificus skrev: synd att jag inte bor kvar i Umeå, annars hade vi kunnat ha en mads-SPN-kväll och se om dem alla! :)

Ooh, det hade varit jätteroligt. Fast det finns bättre avsnitt än säsongsfinalerna att se om ;)

Annars har jag inte lyckats se S5 finalen än, fick överraskningsbesök av brorsan i helgen, men jag ska se den snart hoppas jag. Övriga rangordnar jag:

4. 4x22
3. 3x16
2. 1x22
1. 2x22

Vilket i stort sett är rangordnat i efter hur mycket jag gillade säsongen också märker jag. Säsong 2 :lovebunny:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » sön maj 23, 2010 9:40

Någon mer som noterat att SPN-tråden är den längsta aktiva tråden på forumet? Faktiskt så lång som de som plötsligt ynglar av sig och pensionseras. Blir det något problem med så långa trådar eller varför gör man nya egentligen? Vore väl tråkigt att inte få sista SPN-säsongen i samma tråd som resten.

Men hursomhelst, woohoo för SPN-tråden. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tomas » sön maj 23, 2010 11:53

Som jag har för mig att jag hört beror avynglingen på moderatorer som ser hela tråden på en gång istället för en sida i taget. När trådarna blir så långa att de tar för lång tid att ladda skapar en moderator därför en ny och låser den gamla.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön maj 23, 2010 12:25

brat, du har glömt QaF-tråden, den är ju faktiskt 2 trådar, för den första blev för lång. Så hittills är den vinnare. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön maj 23, 2010 13:42

Veronica Mars är vinnaren! Den är ju också på tråd #2 men hela 52 sidor. You go Veronica!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön maj 23, 2010 13:59

HeY skrev:Veronica Mars är vinnaren! Den är ju också på tråd #2 men hela 52 sidor. You go Veronica!

Oj då, där ser man. VM hade jag glömt. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön maj 23, 2010 21:12

Det var därför jag skrev aktiva. ;) Ville inte behöva erkänna att VM slagit QaF! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Crashdummie » tis maj 25, 2010 14:01

Hahahaha

Världen bästa säsongsummering:

HeY skrev:Slutet tolkade jag som att Sam var tillbaka - riktiga Sam, inget annat - och att han nu såg sin bror och tänkte "Han ser lycklig ut, jag låtsas nog vara död så han kan gå vidare".

Men efter att ha sett typ 3 andra liknande säsongavslutningar känner man sig inte så engagerad.. blev mer : jaha...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav MissKittyFantastico » ons jun 02, 2010 22:34

Som traditionen bjuder. Jämt tuental inlägg= Jensen drool fest.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » tor jun 03, 2010 0:11

Vackra, vackra ögon..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tor jun 03, 2010 16:58

Teh pretty!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Mush » sön jun 06, 2010 0:57

Är lite efter men...

5x18 - Hammer of the gods

Lucider var grym i det här avsnittet. Jag tyckte de kunde varit roligare, SPN har varit lite stelt rätt länge men när Dean börjar kalla de andra gudarna för dicks skrattade jag gott.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav chanda » mån jun 07, 2010 6:24

5x22 a lot av squeeing
Bästa säsong avslutning någonsin .Kripkes farväl till karaktärerna och showen var spännade och vemodig . Deta kunda mycket väl var den perfekta avslutning av en femårig besatthet. Men samtidigt är man också glad att man får ett år till med dessa fantastiska karaktärer .
Dean och Sam berättelse fick det slut jag hoppades på bägge två växte äntligen upp
nu hoppas jag de kan klämma in Cas i s6 .Dom får gärna lämna Bobby hemma nästa säsong

yes mikael åkte ner i hålet
flashbacks
assbutt
overgrown man
I am here Sam
Its gona be okay Dean
they choose family
no doubt endings is hard but nothing ever ends does it
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » mån jun 07, 2010 9:59

chanda skrev:Dom får gärna lämna Bobby hemma.

Näe. Han är ju den som håller pojkarna på jorden när de börjar drama queena för mycket. Bankar lite vett i dem. Bobby behövs och mer av honom.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » mån jun 07, 2010 10:37

Den där korta, grönögda killen ska visst hålla sig bakom kameran en hel del och ropa "action!" när det är dags att spela in 6x04. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » mån jun 07, 2010 17:24

Hm... vet inte om jag förstår... är det den snygga du menar?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » mån jun 07, 2010 17:39

Vet inte om ni missat press releasen för säsong 6, men de har faktiskt berättat vad vi ska förvänta oss! Jag orkar inte hitta den nu, men det jag läste var:

Cas är fortfarande regular. Änglar och Demoner är kvar i serien. Efter händelserna i 5x22 är det kaos i både himmel och helvete och änglar och demoner har inte längre några lagar, och det är upp till Dean och Sam att få ordning på allt. Något sådant tror jag att jag läste.
Och även lite mystik lade de in som: "är det verkligen Sam som kom tillbaka och hur lyckades han bryta ut sig ur buren?"
Så de som ville bli av med änglarna, no such luck.

(edit) Äsch, kan vara snäll. Här är the press release:

SPOILER WARNING: This article may be considered a spoiler for Supernatural season 6.

Here's the official press release from the CW:
"Returning for its sixth season, this haunting series follows Sam and Dean Winchester, two brothers bound by tragedy and blood to their dangerous, other-worldly mission. This past season, Dean and Sam faced their toughest foe yet: the Devil himself. As the Apocalypse raged on around them, the brothers, aided only by a dwindling band of fellow hunters and rebel angel Castiel, sought a way to stop Lucifer and save the planet. Ultimately, they discovered a way to force Lucifer back into Hell and end the Apocalypse - but at tremendous cost: Sam's life. Season six will be a season of mystery and shadow. Heaven and Hell have been left in complete disarray since the apocalyptic events of season five. And now, monsters, angels and demons roam across a lawless and chaotic landscape. And so Dean Winchester, who has retired from hunting and sworn never to return, finds himself being pulled back into his old life - pulled back by none other than Sam Winchester, who has escaped from Hell. The two reunite to beat back the rising tide of creatures and demon-spawn, but they quickly realize that neither are who they used to be, their relationship isn't what it used to be, and that nothing is what it seems. The series stars Jared Padalecki as Sam Winchester, Jensen Ackles as Dean Winchester and Misha Collins as Castiel."

What Can We Learn?

Sam is Back: According to the press release, Sam escaped from Hell, which explains how he showed up at the end of season 5, though we still don't know how he escaped.

The Angels Aren't Done: Despite the end of the Apocalypse, the press release refers to the chaos left in Heaven and Hell as well as the angels and demons roaming the world. In other words, the show isn't just going to drop all of the religious mythology they've built up.

Castiel Is Back: It has to be taken with a grain of salt, but according to the CW, Misha Collins is still listed as a series regular for season 6, so Castiel will be back for more action!

All About the Relationship: As usual, the most important thing about this press release is the statement that their relationship isn't what it used to be. Once again, the focus of this season will be the sibling dynamic of Sam and Dean.

Nothing Is What It Seems: This is one of those very strange lines at the end of the press release that makes me think there's a big twist in store. Is it really Sam who came back? Since season 5 allegedly ended creator Eric Kripke's five-year plan, it's up to new showrunner Sera Gamble to start a whole new story arc, which could be anything.

Source: http://www.buddytv.com/articles/superna ... 36707.aspx
(/edit)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » mån jun 07, 2010 18:40

Hey skrev:Since season 5 allegedly ended creator Eric Kripke's five-year plan, it's up to new showrunner Sera Gamble to start a whole new story arc, which could be anything.

Där där är nog det som gör att jag får hopp om att Supernatural skall rycka upp sig och faktiskt bli bättre!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån jun 07, 2010 19:51

Yay för Castiel, I'm such a fan girl, men inte så yay för ängel-arcen i övrigt. Move on people!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav chanda » tis jun 08, 2010 5:39

Tob skrev:
Hey skrev:Since season 5 allegedly ended creator Eric Kripke's five-year plan, it's up to new showrunner Sera Gamble to start a whole new story arc, which could be anything.

Där där är nog det som gör att jag får hopp om att Supernatural skall rycka upp sig och faktiskt bli bättre!

.
så länge Robert Singer är med så känner jag mig lugn men Sera ensam är en skrämmande tanke
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav chanda » fre jun 11, 2010 5:32

MissKittyFantastico skrev:
chanda skrev:Dom får gärna lämna Bobby hemma.

Näe. Han är ju den som håller pojkarna på jorden när de börjar drama queena för mycket. Bankar lite vett i dem. Bobby behövs och mer av honom.

Lustigt att du säger det när denna karaktären har blivet den största drama queen i tv serien. vem ska bitch slap den figuren till tystnad .visst kan jag förstå att Bobby hade det jobbigt detta år men så hade Sam,Dean och Cas men
nej jag har problem när en karaktär inte kan sätta sig in i andras skor men kan gnälla så in i helvete för att folk ska tycka synd om han. Sen skulle man ju bli glad om författaren eller personen kunde sluta och skrika varje gång denna ska säga en replik .lite tröttsamt.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Tob » fre jun 11, 2010 7:30

Tycker samtliga karaktärer i Supernatural är en bunt drama queens.

Fan, behåll gärna Sam och Dean, men in med lite nya fräscha karaktärer. Det skulle göra gott.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Mush » lör jun 12, 2010 20:26

Så nu har jag sett.

om Säsong 5.Mindre underhållande än vanligt, minns att jag tyckte Paris hilton avsnittet var skoj. Story mässigt så vet inte, När det väl var igång så kändes det inte så kraftfullt som jag trodde det skulle bli. Det är ändå apokalypsen liksom. Däremot var det bra att Dean och Sam gjorde sina egna val. Screw destiny!
Kul med Trickster (Gabriel). Han var en rolig en. RIP.
Säsong 6 kommer jag se. Inte se vecka efter vecka men när allt är ute. Så jag antar att Lucifer (Sam) vann över Michael och tog sig upp till jordytan igen. Gissar på att Deans familj lyckliga familj spricker i första avsnittet i kommande säsong. Han blir arg...Sen är det igång. Eller något.

Bästa citatet: Life as an angel condom. That's great, thanks but I think I'll pass! - Dean
Roligast var också Deans sönderslagna ansikte i finalen. Asså rikigt svullo :D
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » sön jul 04, 2010 14:01

På MyEps så står det att Supernatural börjar igen 25 september. Det är en lördag vilket betyder att det tvsänds på fredagen. Är inte det en sämre tvtid än på torsdagar? Eller hur funkar det? Har av någon anledning fått för mig att fredagar är lite av en dödens tid för tv-serier för folk gör annat än att titta på den typen av tvserier då.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film