Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre okt 28, 2005 20:20

Off skrev:
noike skrev:
Off skrev:HBOHBOHBO vampyrervampyrervampyrer!

Det blir säkert något Sex and the City över det hela fast med odöda.

Neee nu ska vi vara positiva.

Om de hade velat att vi som tittare ska vara positiva så hade de inte lagt ner Carnivàle.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör okt 29, 2005 1:34

noike skrev:
Off skrev:
noike skrev:
Off skrev:HBOHBOHBO vampyrervampyrervampyrer!

Det blir säkert något Sex and the City över det hela fast med odöda.

Neee nu ska vi vara positiva.

Om de hade velat att vi som tittare ska vara positiva så hade de inte lagt ner Carnivàle.

Okej, jag saknar Carnivale med. Ofta oerhört mycket. Men likväl: Let. It. Go.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör okt 29, 2005 1:37

caffeineaddict skrev:Okej, jag saknar Carnivale med. Ofta oerhört mycket. Men likväl: Let. It. Go.

NEVER! Men jag kommer titta ändå, precis som jag kan inte förlåta FOX för Firefly och Wonderfalls, men jag se ändå deras program.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör okt 29, 2005 1:47

Det går inte att släppa Carnivàle, Wonderfalls, Firefly, Dead Like Me osv! Never.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör okt 29, 2005 1:53

Ehm... ANGEL! Helt klart den nedläggningen som svider mest, men efter den är det helt klart Carnivále. (Fast Firefly fick ju en fortsättning ändå, och jag har inte sett Wonderfalls och Dead Like Me ännu.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör okt 29, 2005 1:55

Det är mest det att vi gnäller på FOX över Wonderfalls och Firefly när vi diskuterar Wonderfalls och Firefly, men det går inte att nämna HBO eller Showtime ens i positiva sammanhang utan att Carnivale och DLM och deras nedläggning måste nämnas som bevis på att inget de kanalerna gör fr.o.m. nu kan gå rätt. I crave equality! Efter varje inlägg i Prison Break-tråden måste någon nämna att vi kunde minsann ha haft ett Firefly-avsnitt istället...

Ja, det var överdrivet, but you get my point.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » lör okt 29, 2005 1:58

Daily Show! Samantha Bee jämför att äta fejkat människokött med en annan "förbjuden" upplevelse som man kan fejka:

So it's like having sex with someone who's wearing a mask with your sister's face on it?

:eek:

:D

Love, love, love Daily Show.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » lör okt 29, 2005 2:01

Angel känns inte lika mycket, den fick faktiskt fem säsonger, och jag gillar ovan nämnda serier mer än Angel.

DLM och Carnivàle är nya nerläggningar, ge det lite tid, vi är fortfarande väldigt upprörda. Klagandet kommer säkert svalna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » lör okt 29, 2005 2:23

caffeineaddict skrev:Love, love, love Daily Show.

Jupp. Det de valde som moment of Zen från CNN var inte helt tokigt det heller: "best man, woman or minority"

Och angånde HBO, man får hoppas att det här är den som vänder på det hela igen, för jag har inte tyckt att det som HBO gjort på senaste tiden har varit speciellt kvalitativt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör okt 29, 2005 9:41

Illyria skrev:Angel känns inte lika mycket, den fick faktiskt fem säsonger, och jag gillar ovan nämnda serier mer än Angel.

Gah! Sånt borde man inte få säga på detta forum. Det är nu man skulle ha varit moderator...

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör okt 29, 2005 9:43

Detta är Buffyforum, inte Angelforum. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör okt 29, 2005 9:48

I detta fall betyder nog inte namnet så mycket. Då forumet startades diskuterade vi i dvdforum-tråden Angel lika mycket som BtVS så du kan tyvärr inte skydda dig bakom det. Hehe.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör okt 29, 2005 10:31

noike skrev:Och angånde HBO, man får hoppas att det här är den som vänder på det hela igen, för jag har inte tyckt att det som HBO gjort på senaste tiden har varit speciellt kvalitativt.

Men du såg inte Six Feet Under S5. Jag tror inte man kan bedöma kvalitéen efter kanalen på det viset (även om HBO onekligen har en viss stil, men stilen har ju alltid varit densamma oavsett hur lyckade eller icke lyckade vissa säsonger har varit). Det här hänger mestadels på Alan Ball, och efter Six Feet Under S5 har min tilltro till Alan Ball aldrig varit större.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör okt 29, 2005 12:43

AKS skrev:
Illyria skrev:Angel känns inte lika mycket, den fick faktiskt fem säsonger, och jag gillar ovan nämnda serier mer än Angel.

Gah! Sånt borde man inte få säga på detta forum. Det är nu man skulle ha varit moderator...:)

Jag håller med Illyria fullt ut. (Fast jag gillar Angel mer än Buffy också, så jag är väl ännu mer kättare.) Angel fick fem säsonger vilket är mer än vad de flest får. Visst, det kändes som en pungspärk och jag hade velat se mer, men jag kan inte bli upprörd över det -- fem 22-avsnitts-säsonger är en del faktiskt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » lör okt 29, 2005 12:45

Med tanke på att bra serier nuförtiden läggs ner efter 1-2 säsonger så känns 5 st som något av en blessing.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » lör okt 29, 2005 14:06

Fast det var inte så mycket känslan inför Angels nedläggning som jag reagerade på som det var det faktum att ca fyra-fem serier ansågs vara bättre än Angel. Att Angel ställdes in efter fem säsonger var hårt, mycket hårt, men då sörjer jag ändå Firefly mer. (Medan jag inte bryr mig så mycket om Dead Like Me eller Wonderfalls även om det är bra serier.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » lör okt 29, 2005 18:08

Angel fick fem säsonger så även om det fanns mycket kvar att berätta så känns det mer okej. Dead Like Me och Wonderfalls däremot kommer jag aldrig att komma över. Aldrig någonsin. Dom gör helt klart mest ont. Firefly hann jag inte fästa mig vid lika mycket som dessa två men det var nog den som känndes mest oavslutad. Tur att vi fick film i alla fall. Carnivalé har jag inte sett ännu men det känns tveksamt att jag kommer att gilla det som jag gillar Angel, Dead Like Me, Wonderfalls och Firefly. Men man vet ju aldrig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » lör okt 29, 2005 18:19

Jodå, Angel fick fem säsonger, och det är absolut inte dåligt i sig, men det känns ändå jävligt hårt. Samma gäller Carnivále. Även om Firefly är fantastiskt så hann jag inte börja bry mig lika mycket, och sen fick vi ju en fortsättning ändå. Men det är ju en helt personlig upplevelse, så det är väl inte mycket att diskutera antar jag.

The Buffster: Carnivále sparkar brutalt mycket rumpa.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör okt 29, 2005 18:21

CheeseGuy skrev:The Buffster: Carnivále sparkar brutalt mycket rumpa.

Jag tror dig och jag ska se det snart... men som sagt, jag är tveksam till om det kan hota Dead Like Me eller Wonderfalls.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » lör okt 29, 2005 19:16

Carnivàle är på samma nivå, även om den är helt annorlunda komedi- och berättarmässigt från Wonderfalls och DLM. En av de bästa serier. Någonsin.

Angel kommer faktiskt rätt långt ner på min favoritserielista. Buffy är dock fortfarande ohotad #1.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör okt 29, 2005 19:18

Illyria skrev:Angel kommer faktiskt rätt långt ner på min favoritserielista. Buffy är dock fortfarande ohotad #1.

Amen, sister! Visst älskar jag Angel, men jag blir mer och mer osäker på huruvida den hör hemma på Topp 10.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » lör okt 29, 2005 20:03

ANTM

5.06 Vad har Jayla för problem plötsligt? Don't like her. Coryn till Lisa: "Alcoholic bitch!" :D
5.07 Kim vann! Fortfarande min favorit. Kyle var tråkig, tyckte hon kunde få åka hem. Jayla har fortfarande samma problem, ogillar henne allt mer. Go Kim!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » lör okt 29, 2005 20:10

caffeineaddict skrev:
Illyria skrev:Angel kommer faktiskt rätt långt ner på min favoritserielista. Buffy är dock fortfarande ohotad #1.

Amen, sister! Visst älskar jag Angel, men jag blir mer och mer osäker på huruvida den hör hemma på Topp 10.

Har HBO verkligen 10 serier som går före?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » lör okt 29, 2005 20:24

The Buffster skrev:
CheeseGuy skrev:The Buffster: Carnivále sparkar brutalt mycket rumpa.

Jag tror dig och jag ska se det snart... men som sagt, jag är tveksam till om det kan hota Dead Like Me eller Wonderfalls.

Se! Se! Se! Nuu!

Det är hemskt klurigt att jämföra DLM & WF med Carnivalé. För mig är de heliga kor alla tre. DLM och WF har likheter i ton, genre och stämning. Löjligt bra serier. Carnivalé skiljer sig en hel del från de andra två. Men är fortfarande ohyggligt jäkla tokbra. Jag instämmer i det Illyria säger - en av de bästa serierna någonsin. Om s01 var riktigt bra (växer dessutom efter omtitt) så innebar s02 att serien tog steget upp till den där magiska nivån..
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav carre » lör okt 29, 2005 20:34

oh, bra att du påminnde mig Illyria. måste kommentera
ANTM 5x06
haha. bra att jayla klagar på ALLA andra bara för att stärka sitt eget självförtroende. jag gillade verkligen Kyle's svartvita foto men som sagt, honvar ganska tråkig och det gjorde inte så mycket att hon åkte. just nu håller jag på Bree, jag menar, när hon kom in i de där boxershortsen och gråa linnet och sedan släppte ut håret var det vara wow! och hennes hesa röst är inte helt fel heller. synd att hon inte blir så bra på fotona.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Matt » lör okt 29, 2005 20:37

Ska ladda hem alla avsnitten ANTM 5 nu.
Men är det ingen som ser svenska Top Model?
Jag såg tillochmed reprisen idag.
Kär i Emelie. :oops:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » sön okt 30, 2005 7:18

Off skrev:
caffeineaddict skrev:

Har HBO verkligen 10 serier som går före?

Nope.

Buffy. Homicide. Six Feet Under. Twin Peaks. Office. Simpsons (de tidiga säsongerna). The Wire. Firefly. West Wing (S1-S4). Sopranos. Gilmore Girls. Se där, elva. 12: Angel. Så som det känns just nu iaf.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » sön okt 30, 2005 11:21

Matt skrev:Ska ladda hem alla avsnitten ANTM 5 nu.

Jag ser serien. Den är okej, men inte i närheten av ANTM. Arwen arbetar på Subway i Sundsvall och jag har sett henne där nån gång (en av gångerna grät stackaren och det kan inte ha varit så kul att det kom kunder då).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön okt 30, 2005 11:22

Glöm det. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » sön okt 30, 2005 11:23

AKS skrev:
Matt skrev:Ska ladda hem alla avsnitten ANTM 5 nu.

Jag ser serien. Den är okej, men inte i närheten av ANTM. Arwen arbetar på Subway i Sundsvall och jag har sett henne där nån gång (en av gångerna grät stackaren och det kan inte ha varit så kul att det kom kunder då).

nej alltså, jag klarar inte av svenska Top Model. jag tycker verkligen det är asdåligt. denna säsong är lite bätte än förra som var ett riktigt bottennapp.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film