Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » lör dec 05, 2009 11:17

gaspode skrev:
HippieSpellan skrev:du gillar office martin, räknas inte

synd, för jag tänkte säga att jag gillar dig, men det räknas ändå inte då.

du ljuger! eller rrättare sagt, det räknas lika mkt inte för så går det när man har dålig smak.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » lör dec 05, 2009 13:27

HippieSpellan skrev:det var väl det som drog ner det för mig. jag som inte är tillräckligt gammal för att upplevt Slater greatdays!

Jag är själv ett relativt senkommet fan av Slater, har för mig att jag hade ganska svårt för honom vid tiden för, säg, Prince of Thieves - vilket bör ha varit bland det tidigaste jag reagerade på hans existens - och efter.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör dec 05, 2009 14:08

30 Rock 4.07
Det där kan vara både det mest hysteriskt kul och creepy sättet att gråta jag sett. Vem fan går med på att få lasig-operation av Dr Spaceman?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön dec 06, 2009 9:49

noike skrev:30 Rock 4.07
Det där kan vara både det mest hysteriskt kul och creepy sättet att gråta jag sett. Vem fan går med på att få lasig-operation av Dr Spaceman?

HD-kamerorna var ganska underbara också. :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eynosh » mån dec 07, 2009 16:35

Alice

Modern skildring av Alice i underlandet av Syfy. Sänds i två delar, idag och imon. (Vet inte huruvida det kommer fortsättas senare, två avsnitt som är planerade i nuläget). Ca 110 minuter långa avsnitt. Flera kända skådespelare är med, bla Tim Curry och Kathy Bates som jag kände igen.

Helt ok, inte fantastiskt. Tror dock att andra avsnittet kan komma att bli riktigt bra.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » tis dec 08, 2009 3:04

Sett säsong ett och två av the IT Crowd (hade sett kanske tre avsnitt här och där innan på tv). Det blir bättre efter första avsnittet och det är charmigt och ibland väldigt kul. Engelsk komediserie så korta säsonger och, av någon idiotisk idé, skrattspår.

Dessutom: Chris Morris som övernitisk chef och Boyce gör inhopp som säkerhetsvakt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis dec 08, 2009 10:36

Sett säsong 1 & 2 av The Thick Of It - serien In The Loop är baserad på - och fy jävlar. Precis lika bra som filmen; en blandning av Yes Minister, House of Cards och The Office som följer spelet bakom gallerierna i brittisk politik, med fokus på en ny och ganska hjälplös socialminister och hans medarbetare. Som inkluderar politiska räven Malcolm "Come the fuck in or fuck the fuck off" Tucker och hans bulldog Jamie:
You take the piss out of Al Jolson again and I will remove your iPod from its tiny nano-sheath and push it up your cock! Then I'll put some speakers up your arse and put it on shuffle with my fucking fist. And every time I hear something that I don't like, which will be every time that something comes on, I will skip to the next track by crushing your balls!

Jo, det handlar om politik, varför frågar ni?
Get him properly fucking screen-tested! I'm sorry, mate, but you need a lot of powder. I've never seen anyone look so fucking ugly with just one head!

Allt filmat med handhållen kamera och naturligt ljus i nånting som verkligen ser ut som riktiga politiska korridorer och osminkade medelålders gubbar och kärringar som försöker hota varandra tills de får igenom sin politik. Vad politiken är? Det minns ingen längre, vad som helst som räddar ens karriär.
God, right, ok well, seen as you're not used to this, I'll go through it for you, ok? What happens at a press conference is this - a bunch of press people are gonna appear, they got things called cameras and microphones and mobile phones and hangovers and bad breath. Then you are gonna walk out and you're gonna read from what we call a "prepared statement". In that you will say "I'm really fucking sorry for sounding like a hairy arsed docker after twelve pints. I promise that I will never call an 8 year old girl a cunt again. Can we now just draw a line over this and fucking move on? Thank you".

O, kolla, det finns en säsong 3 också.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Ankh » tor dec 10, 2009 19:50

Cugar Town nu. Sett 1½ avsnitt. bådar gott tycker jag! Nu mer!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Matt » fre dec 11, 2009 11:46

The Ankh skrev:Cugar Town nu. Sett 1½ avsnitt. bådar gott tycker jag! Nu mer!

Fan jag har sett de tio avsnitt som finns på några dagar. Vad ska jag se nu.
Det är fan inte bra att vara utan jobb.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav wyndham » fre dec 11, 2009 16:51

Funniest Pets & People är en riktigt dålig AFV-rip off.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Rombat » fre dec 11, 2009 20:22

wyndham skrev:Funniest Pets & People är en riktigt dålig AFV-rip off.

Man älskar ju AFV för att det är så jävla uselt egentligen, så då måste ripoffen vara hemsk.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » lör dec 12, 2009 3:30

eynosh skrev:Alice

stundtals riktigt jäkla dåligt.

Bra cast, kul kostym och sånt, men löjligt dåligt manus.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » sön dec 13, 2009 18:24

Rombat skrev:
wyndham skrev:Funniest Pets & People är en riktigt dålig AFV-rip off.

Man älskar ju AFV för att det är så jävla uselt egentligen, så då måste ripoffen vara hemsk.

Så tänkte jag också en gång i tiden, men har nu insett att man älskar AFV för att det är så jävla bra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » mån dec 14, 2009 22:47

Sett 4 avsnitt av The thick of it. Inte helt glad över den fladdrande handkameran, men helt klart en mycket bra och rolig serie.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav HippieSpellan » tis dec 15, 2009 10:57

gaspode skrev:
eynosh skrev:Alice

stundtals riktigt jäkla dåligt.

Bra cast, kul kostym och sånt, men löjligt dåligt manus.

jag funderar om man måste vara på något flummstadie för att gilla den, som att se alla 10th kingdom på raken, då blir sjungande svampar och ringar riktigt bra. kanske fungerar på alice också. Jag måste säga att den var ruuuuuuuuskigt dålig.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » tor dec 17, 2009 22:55

White Collar 1x07:

Klart att man tänkt tanken att Peter skulle vara inblandad, men dels tycker jag inte att det stämmer med hans beteende, och dels så var det otänkbart på så många sätt, ur ett TV-serie-perspektiv. De sätter hela dynamiken mellan Neal och Peter på spel. Hur skall de fortsätta med nästa säsong om Peter är the bad guy den här säsongen? Nej, nåt lurt måste det vara...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » ons dec 23, 2009 1:15

noike skrev:the IT crowd 1.01 -- inte så bra. Men poser var med:
Bild

lololol
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons dec 23, 2009 1:24

gaspode skrev:
noike skrev:the IT crowd 1.01 -- inte så bra. Men poser var med:
Bild

lololol

Hah. Yes.

Jag vidhåller att 1.01 inte var så bra. Men att serien blir det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons dec 23, 2009 1:25

är snart klar med Säsong 1, och ja, bättre än första avsnittet är det helt klart, även om det inte är fantastiskt riktigt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor dec 24, 2009 0:10

Survivors 1.01:

En ett år gammal serie från BBC som ska börja visa nya avsnitt tidigt 2010. Kanske redan i januari. Har tänkt ladda hem denna serie länge nu, men inte kommit mig för. Men nu har det alltså äntligen blivit av.

Den europeiska influensan slår till i världen och tar död på nästan alla. Vi får lära känna några av de överlevande under de första dagarna. En stabil inledning på serien. Inte alls gosh wow, by all means, men bra. En klassisk 3 av 5, men inte på det tråkiga "kan ha eller vara utan"-viset utan mer på ett "jag är övertygad om att det blir bättre"-vis. Särskilt eftersom slutet hintar på en conspiracy. Ska bli intressant att se vad det är för nåt.

Vad gäller casting så förvånade det mig att Freema Agyeman tycks vara ute ur serien. Då hon dök upp trodde jag definitivt att hon skulle vara en av huvudpersonerna. Ska försöka hålla mig undan IMDb vad gäller det.

Ska se avsnitt 2 snart, men först lite Metal Gear Solid 4! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor dec 24, 2009 13:22

Survivors 1.03:

Nu börjar det likna nåt här. Tredje avsnittet är det bästa hittills. De två första var i slutändan, kändes det som, 2½ timmes etablering av karaktärer. Nu börjar karaktärerna användas känns det som. Samt att the conspiracy eller vad det nu är, nu börjar utvecklas mer. Men varför försöka med vaccin nu? Känns för sent för det... Jag anar ugglor i mossen.

Och det var 24 jag kände igen Phillip Rhys ifrån...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons dec 30, 2009 22:16

The Thick of It. 3.02
Malcom Tucker skrev:I just wanted to say to you by the way of introductory remarks that I'm extremely miffed about today's events and in my quest to try to make you understand the level of my unhappines, I'm likely to use an awful lot of - what we would call - violent sexual imagery and I just wanted to check that neither of you would be terribly offended by that.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor dec 31, 2009 2:58

Efter en långsam start är IT Crowd rätt bra. :)
Har sett till och med 2x05 nu.

Är det nån som tycker att Flashforward är värt att se nu?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor dec 31, 2009 5:12

Ge mig säsong fyra av The Thick of It!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » lör jan 02, 2010 13:15

Thick Of It, ja. Malcolm fortsätter vara världens bästa människa någonsin. Eller inte.
(spoiler 304, repliker) MALCOLM: If this gets into the press I would know that it came from you. And I would rain down upon you so hard that you'd have to be reassembled by fucking aircrash investigators. Do not fucking interupt me son, ever. Now get this into the noggin, right? You breathe a word of this, to anyone, you mincing fucking CUNT, and I will tear your fucking skin off. I will wear it to your mother's birthday party and I will rub your fucking nuts up and down her leg whilst whistling Bohemian fucking Rhapsody. Right? Now. Get out of my fucking sight.

GLEN: He says he wants you over at number 10 "ASAFP".
NICOLA: What does the F stand for?
GLEN: ..."Feasibly", I should imagine.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » sön jan 03, 2010 4:00

Måste säga att Better off Ted var riktigt kul idag.
Serien är inte riktigt fantastisk eller så, men den har en hel del charm och många gulliga karaktärer.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis jan 12, 2010 23:17

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jan 12, 2010 23:40

Snyggt!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » ons jan 13, 2010 23:08

Jag måste lämna realityserietråden för att skriva här: Chef Academy! Oavsett vad man tycker om matlagningsprogram! Jag har inte skrattat såhär mycket i en serie på... jag vet inte hur länge. Rekommenderar den varmt!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » ons jan 13, 2010 23:16

Jag blir väldigt sugen då jag läst dina kommentarer. Tidsbrist nu dock iom att alla "vanliga" serier börjar snart och jag och Kalle kollar igenom Farscape dessutom. Men det är väl sånt här man har sommarlov till! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film