AKS skrev:Då har jag precis sett om Stardust och den är minst lika bedårande, rolig, underhållande och charmig som jag mindes den. Jag lär se den minst en gång per år framöver kan jag tänka mig.

AKS skrev:Då har jag precis sett om Stardust och den är minst lika bedårande, rolig, underhållande och charmig som jag mindes den. Jag lär se den minst en gång per år framöver kan jag tänka mig.
AKS skrev:Jag tror inte att jag har nån film alls från senare år förutom Stardust. Måste kolla... Eller kom på: Bridget Jones's Diary. Jepp, den blir jag aldrig less på och Mr Darcy är ju med! *swoon*
Nu då jag kollade DVD-hyllan för att se om jag kunde hitta se om-filmer från senare år så såg jag The Crow ståendes där!! 1995-1997 skulle jag tro att jag såg den flera gånger per år (VHS-utgåvan då), men sen dess så har det inte blivit en enda gång. Det var väldigt intensivt ett tag där.Men nu är det dags igen! Fram på vardagsrumsbordet med den bara så ska jag försöka se den imorgon.
AKS skrev:Den har jag inte sett än. Det blir väl om några år...
AKS skrev:The Crow
adolvsson skrev:Har du läst den, den som filmen baseras på? Väldigt bra skit, snyggt tecknad i varierande stilar (av samme man, ska tilläggas, tillika författaren).
AKS skrev:Men jag skulle definitivt kunna tänka mig The Crow. Finns det nån samlingsbok?
AKS skrev:Domo arigato! Ska ta och beställa den från Adlibris så kan jag betala när jag fått lön.
James O'Barr, The Crow (Book Two: Fear) skrev:Eric screams and screams and pounds his head against
the wall until phantom fire trucks race across his vision.
All he wants is pain.
Pain and hate.
Yes, hate.
But never fear. Fear is for the enemy.
Fear and bullets.
James O'Barr, The Crow skrev:It's not death if you refuse it...
It is if you accept it.
adolvsson skrev:Fan. Jag ska se om filmen, har letat fram seriealbumet och har hittat den kortlivade TV-serien - en full säsong - med Mark Dacascos som Draven. Det här kommer inte vara bra för min mentala hälsa, och då menar jag inte att TV-versionen brukar få motsatsen till vad som kallas bra betyg. Bara att surfa efter citat, teckningar, bläddra i albumet ger feta rysningar.
caffeineaddict skrev:Sen har du ju uppföljaren to kill all uppföljare!
caffeineaddict skrev:3:10 to Yuma (1957)
Well, that was sweet! Kanske inte det originellaste någonsin för ett fan av High Noon som undertecknad, men engagerande och med en del intressanta vinklingar som fick den att sticka ut en bit från alla standardwestern från samma period. Och Glenn Ford var faktiskt bra, jag tenderar tycka han är ganska träig annars. Dialogen kändes också skojigare än det mesta från den här genren (att den är baserad på en Elmore Leonard-förlaga kan ju säkerligen ha något med den saken att göra). Nu ska jag se nyversionen i helgen nån gång!
3,5 / 5
Rombat skrev:Mean Machine, Remember the Titans
Rombat skrev:Sett del 1 av The Colour of Magic nu. En del kul, en del mindre kul. Inte i närheten av Hogfather-kul.
noike skrev:Rombat skrev:Sett del 1 av The Colour of Magic nu. En del kul, en del mindre kul. Inte i närheten av Hogfather-kul.
Håller med. Jag har å andra sidan mycket mindre problem med castingen än vad du har. De ser inte ut exakt som i boken? Big deal så länge de kan agera. Tror Irons kommer mycket mer till sin rätt i nästa DW-projekt. Men jag skyller väldigt mycket på förlagan. Man skulle behöva kasta bort och skriva om alltihopa för att få ut en fungerande historia.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare