Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån okt 10, 2005 19:06

Detta har säkert alla VM-tokar redan sett men jag postar det för att jag har tråkigt.

Rob Thomas has made commentary available for the pilot episode of Veronica Mars, you just have to download it.

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=4277
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » mån okt 10, 2005 19:11

Nej, den visst jag inte om, ska ladda hem på en gång. Flashsidor är jobbiga, här får ni en direktlänk till mp3an. Får väl starta den och dvdn samtidigt sen. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » mån okt 10, 2005 20:12

Kristen Bell ska vara med i säsongspremiären av Punk'd den 30 oktober.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 20:22

Oh, då måste man kolla! Hoppas nån i castet satt dit henne så att det blir bonus liksom. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » mån okt 10, 2005 21:31

AKS skrev:Oh, då måste man kolla! Hoppas nån i castet satt dit henne så att det blir bonus liksom. :)

Helst, Jason Dohring... mmm...

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 21:35

Hehe, jag ville inte vara den första att säga det...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » mån okt 10, 2005 21:39

AKS skrev:Hehe, jag ville inte vara den första att säga det...

Haha, nää men jag visste nog att det var det du hoppades på :D .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 21:42

Great minds think alike? Eller så var det nåt annat som tänkte här...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » mån okt 10, 2005 21:44

AKS skrev:Great minds think alike? Eller så var det nåt annat som tänkte här...

Greats minds think alike låter bättre men du har nog en poäng...

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 21:44

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån okt 10, 2005 23:40

Illyria skrev:Kristen Bell ska vara med i säsongspremiären av Punk'd den 30 oktober.

Stackars Kristen.. dom brukar vara så taskiga på Punk'd. Dom är inte ens roliga, och jag gillar inte Ashton Kutcher. Men om det är Kristen så tittar jag. Jason Dohring också.

Kristen! :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons okt 12, 2005 20:06

Denna Logan-biografi fick mig att skratta högt ibland. Särksilt det allra sista som inte har med Logan att göra. Do check it out!
SPOILER HELA S1!

http://www.livejournal.com/users/wister ... ml?#cutid1

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » ons okt 12, 2005 20:15

"And while I really do love Duncan, I couldn't resist..." - precis så jag känner också. Briljant.
Tack AKS!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons okt 12, 2005 20:17

Varsågod! :) Jepp, det under spoilermarkering är hilarity på hög nivå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tomas » ons okt 12, 2005 20:25

Veronica Mars säsong 1 dyker snart upp som dvd-r på hubben.

Hoppas att morgondagens avsnitt kommer ut tidigare än förra veckan.

Edit: Riktigt kul biography.
Senast redigerad av Tomas ons okt 12, 2005 20:42, redigerad totalt 1 gång.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » ons okt 12, 2005 20:27

Lysande!
Mom throws herself off a bridge. Despite all the collagen and silicone, she sinks.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 20:53

AKS skrev:http://www.livejournal.com/users/wisteria_/545528.html?#cutid1

Underbart! Både det om Logan och det om Duncan :D .

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Spuffy » ons okt 12, 2005 21:06

AKS skrev:http://www.livejournal.com/users/wisteria_/545528.html?#cutid1
Helt underbart! Många skratt där...

(Because hey, that pretty much sums him up. ;)Just så!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Gordo » ons okt 12, 2005 21:14

Helt lysande :D
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Glorificus » ons okt 12, 2005 22:41

"And in one fell swoop, thousands of fan(girls) scream 'OMIGOD! WOOBIE!!!!'"

"The fact that he and Duncan apparently share boxers doesn't help matters."

Fick mig att skratta högt. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tor okt 13, 2005 9:25

AKS skrev:Denna Logan-biografi fick mig att skratta högt ibland. Särksilt det allra sista som inte har med Logan att göra. Do check it out!
SPOILER HELA S1!

http://www.livejournal.com/users/wister ... ml?#cutid1

Haha mycket underhållande.

Jag skulle vilja tillägga att Wisteria definitivt är bland de bästa fan-fic författarna och rekommenderar därmed varmt hennes fics.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » tor okt 13, 2005 9:33

He's ALIVE!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » tor okt 13, 2005 10:48

2.03 är satt på nedladdning. Skönt att det inte blev lika lång väntan som sist, då avsnittet även först var urusel kvalitet.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor okt 13, 2005 11:32

2.03: UTMÄRKT! :D Japp, this is my VM. Fortsätter det som i det här avsnittet och i 2.01 så kommer den där betygsmileyn snart bli ännu lite gladare.
Damn, jag älskar hur många bollar som är i luften nu. Det är allt annat än lätt, jag räknar åtminstone för tillfället fyra ongoing plots:
1. Casablancas, även om den kanske är över, men jag tror knappast det.
2. Busskraschen/Aaron Echolls/Curlys död. Bara den är ju nästan komplicerad nog för en säsongsarc.
3. Karln som ser ut som en yngre Ernie Hudson som föjer efter Wallace mamma.
4. Gängkriget, Weevils kompis död.

Och det är bara mysterium-plottarna. Sen har vi ju allt det vanliga känslomässiga Duncan/Veronica/Logan och Jackie/Wallace-stoffet. Även om jag ärligt talat blir mer irriterad på Veronicas reaktion än på Jackie när Jackie dyker upp med en annan kille i baren. Sedan när svor Jackie Wallace evighet trohet? Så hon dejtar runt, hon är ny i stan! Get over it.

Härligt dock att äntligen få en Duncan/Logan-scen som kommer ihåg att det inte är Veronica som är centrumet i deras bråk utan Aaron och Lilly. Det var en av de (få) sakerna som irriterade mig i 2.01, när Veronicas voiceover sade något i stil med "I guess that's what happens when you date your best friend's ex-girlfriend" och jag direkt tänkte "Nej, jag tror det är vad som händer när din pappa knullar och sedan dödar din bäste kompis syster".

Förutom allt detta pågår ju säkert något med Steve Guttenbergs försök att bli borgmästare (och därmed Keiths försök att bli sheriff) också. Damn, it's a mess. A glorious, glorious mess.

BTW, ordentligt skratt åt Logans kommentar "I would call her more of a playmate". :D Snyggt!

Gillade även läraren som brukar vara ond advokat i The Wire. Trevlig karaktär. Hoppas han stannar kvar.

Och som sista kommentar börjar jag även gilla The Beaver nu, vilket väl var på tiden. Ska bli intressant att se hur Logan hanterar att säkert bli utfryst av bröderna Casablancas nu med.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tor okt 13, 2005 11:39

caffeineaddict skrev:Damn, jag älskar hur många bollar som är i luften nu. Det är allt annat än lätt, jag räknar åtminstone för tillfället fyra ongoing plots:
1. Casablancas, även om den kanske är över, men jag tror knappast det.
2. Busskraschen/Aaron Echolls/Curlys död. Bara den är ju nästan komplicerad nog för en säsongsarc.
3. Karln som ser ut som en yngre Ernie Hudson som föjer efter Wallace mamma.
4. Gängkriget, Weevils kompis död.

Jo, och det bästa är väl att VM-författarna verkar ha full kontroll över sin oerhört snåriga arc , till skillnad från de där jäkla Lost-författarna...
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor okt 13, 2005 12:41

Säsong två har potential att bli fantastisk. De tre första avsnitten är förstås skitbra, hoppas bara att det håller i sig.

Vad tror ni sambandet är mellan den döda killen med handflatan och bussolyckan? En tanke är att han ville hämnas på VM för att hon satte Echolls i fängelse, men det förklarar dessvärre inte varför någon slog ihjäl honom.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor okt 13, 2005 13:11

2.03 Så bra, så fruktansvärt bra! Det är som sagt väldigt många saker som pågår samtidigt, och jag älskar det. En mängd stora och små mysterier som man kan fundera över. I det här avsnittet var till och med CotW intressant.

Sen har vi den delen som jag förmodligen gillar alla bäst, Veronica/Logan/Duncan. Håller med caffe om att det var bra att dom visade att det faktiskt finns väldigt mycket mer som har kommit emellan Logan och Duncan än Veronica. Och att det är större och förmodligen mer svåröverkomliga saker. Men det handlar ju om Veronica också och snart måste hon verkligen dumpa Duncan, dom är supertrista tillsammans. Och så tycker jag att det märks att hon är rätt svartsjuk när det gäller Logan. Fullt förståeligt givetvis då Logan har så många saker som gör honom intressant i jämförelse med Duncan. Och sen är han ju så jävla snygg också, Logan iklädd endast handuk... mmm...

Skrev nog redan angående förra avsnittet att jag gillar Beaver och det gör jag verkligen. Det är så himla synd om honom, och han är som så söt på något sätt.

När det gäller Jackie och Wallace så är jag måttligt intresserad och Jackies karaktär har jag inte fäst mig alls vid ännu och jag tvivlar på att jag kommer att göra det.

Veronica var som vanligt underbar, kanske mer än vanligt till och med. Att han en så oerhört bra huvudkaraktär gör verkligen mycket för en serie.

Säsong 2 har börjat utmärkt och jag längtar hur mycket som helst till nästa avsnitt. Sen längtar jag också till det avsnitt där det äntligen händer något mellan Veronica och Logan (ge mig ett nytt 1.18 snälla).

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » tor okt 13, 2005 13:51

2.03 Sweet!
Och swoosh så är Veronica tillbaka till att undersöka många olika saker och avslöjar en massa. Hon kändes mer tillbaka till gamla Veronica också. Sweet. Det är lätt att se Veronica inte är över Logan, hon tar allt med honom väldigt personligt fortfarande, och dessutom beslutar hon sig för att varna honom. Hon har rätt att han har en death wish, han har ingen kvar som bryr sig och den enda han egentligen bryr sig om är Veronica and she left him. Kommer han bli ännu värre nu? Troligen. Och det kommer bli ytterst intressant att följa den utveckligen.

Logan/Duncan hos skolsystern var en bra scen, bra att det togs upp, det handlar ju inte bara om Veronica.

Wallace mamma, what's up? Varför flyttade familjen till Neptune egentligen?

Igen om Beaver, eller Cassidy: I like him, hoppas han får mer plats under säsongen. Ska bli intressant att se vad som händer nu efter Mr Casablancas har åkt fast.
Jackie: don't like her, bra att Veronica inte gör det heller! Egentligen är det inget fel på karaktären alls, men skådespelerskan gör den (väldigt) dåligt.

Så Aaron var ute efter hämnd med bussen, för att ge igen på Veronica för hon avslöjade allt? Och Curely riggade bussen, visste för mycket och blev mördad? Bilden på Curley och en "sportsstar", var det Jackies pappa? Det är så mycket som pågår, börjar nästan bli svårt att hänga med i alla svängar (and I love it) men jag kan inte säga att mysterierna börjar klarna, snarare fler frågor. Vet inte ens om jag hängt med i alla detaljer som avslöjats... Sammanfattning om vad vi egentligen vet om mysterierna hittills?
Mer nu genast tack! :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor okt 13, 2005 14:03

2.03 S2 verkar ta till vara på arc mer än S1 och kvaliten är faktiskt lite bättre. Lyckas de väva in CotW på samma sätt i fortsättningen som här så kan serien faktiskt bli rätt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tor okt 13, 2005 14:41

noike skrev:2.03 S2 verkar ta till vara på arc mer än S1 och kvaliten är faktiskt lite bättre. Lyckas de väva in CotW på samma sätt i fortsättningen som här så kan serien faktiskt bli rätt bra.

"Rätt bra"?! Om VM kan bibehålla den höga nivå som nu satts eller till och med bli bättre så pratar vi om en topp5-serie. Tror jag nog.
Senast redigerad av RalfiParpa tor okt 13, 2005 15:00, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film