Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons mar 19, 2008 22:44

noike skrev:
adolvsson skrev:Edgar Wright och Michael Cera (kanske) i samarbete! FTW! Filmatisering av hyllad indie-serietidning som jag inte läst. Me wants to see it so bad now.]

Du hade inte kunnat skriva ut att det gällde Scott Pilgrim?

Nej.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tor mar 20, 2008 1:03

Två jävligt bra om än en bit ifrån perfekta rullar idag. Båda fyror, om än fyror som lutar nedåt lite smått.

Punishment Park

Förbannat välgjord och upprörande fejkdokumentär ("mockumentär" tycker jag brukar indikera att det handlar om humor, och det gör verkligen inte det här) inspelad 1971. Väldigt vinklad åt sitt håll och onekligen med vissa logiska brister, men så jävla välgjord och upprörande och obehagligt giltig även idag att den inte kan låta bli att slå starkt. Principen är denna: Nixon nyttjar en (uppenbarligen verklig) akt och dömer ut hippierörelsen och antikrigsrörelsen med alla dess närliggande parter som en revolutionär grupp inuti landet. Under denna lag har regeringen rätt att fängsla alla som misstänks som del av denna rörelse tills motsatsen bevisats (låter det bekant?). Förhör hålls och alla som anses ha anti-amerikanska eller revolutionära tendenser tillåts välja mellan en fängelsedom eller att klara sig igenom Punishment Park. Punishment Park fungerar på följande vis: en grupp dömda revolutionärer skickas ut i hetaste öknen utan mat och vatten och får vägledningar till hur de ska hitta en punkt markerad av en amerikansk flagga några mil bort. De har tre dagar på sig att nå den. De har två timmars försprång innan poliser och militär börjar jaga dem. Når de flaggan vinner de sin frihet. Blir de tillfångatagna får de återgå till sin fängelsedom. Men även om revolutionärerna får det väldigt klart för sig att brott mot reglerna kommer straffas hårt så finns det inget som säger att poliserna är lika tvungna att följa dem. Och rykten om övervåld och "olyckshändelser" i parken har läckt ut...

Det är så förbannat välgjort att det klarar sig förbi den lite väl svartvita skildringen och att Punishment Park-systemet inte direkt känns verklighetstroget till att bli ohyggligt påverkande. Allt ligger ju i detaljerna, kanske lite extra när det handlar om en fejkdokumentär, och det blir obehagligt övertygande. Filmen växlar mellan förhören av den nya gruppen som tas in för att dömas, och den tidigare gruppen som redan befinner sig ute i öknen jagade av poliserna och militären. Filmen måste den ha känts ännu längre ifrån verkligheten 1971 än nu, och det är inte direkt en trevlig känsla...

Dead Man's Shoes

Hämnddrama av lite annorlunda sort, inte minst för att man får spendera så pass mycket tid med de som jagas och (trots att brotten de begått onekligen är hemska) börjar se saker mer ur deras vinkel än vad som brukar vara vanligt i såna filmer. Förbannat skrämmande och spännande. Paddy Considine är helt tokigt bra i hämnar-rollen, och når fanimig Anton Chirgurh-höjder av läskighet ibland (även om han faller lite kort att nå Daniel Plainviews platå). Annorlunda på flera sätt, och bland annat tack vare att den är så kort och tajt tappar man aldrig intresset det minsta, även om det finns stunder när den ändå inte kan undvika "det här har jag sett förut"-känslan eller låta bli att använda sig av dramatiserande effekter som känns som att de blir lite mycket. Jävligt lyckat i slutändan likväl.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor mar 20, 2008 1:08

caffeineaddict skrev:fejkdokumentär ("mockumentär"

Humm. Jag har nog aldrig, eller åtminstone sällan, använt "mock" på svenska i det här sammanhanget - här är det "fejkdokumentär" som gäller för mig. Mocket lämnas till engelskan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor mar 20, 2008 1:16

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:fejkdokumentär ("mockumentär"

Humm. Jag har nog aldrig, eller åtminstone sällan, använt "mock" på svenska i det här sammanhanget - här är det "fejkdokumentär" som gäller för mig. Mocket lämnas till engelskan.

Okej, jag har hört det användas (och säkert använt det själv). Ganska säker på att vi nyttjade den termen rätt flitigt när det diskuterades uppsatser kring ämnet i skolan. Säkert det som har förstört mig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tor mar 20, 2008 7:53

caffeineaddict skrev:Paddy Considine är helt tokigt bra i hämnar-rollen, och når fanimig Anton Chirgurh-höjder av läskighet ibland (även om han faller lite kort att nå Daniel Plainviews platå).

Som jag tror jag skrev efter att jag såg filmen (borde ha skrivit det i alla fall): Paddy Considine äger filmen! En fantastiskt insats.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor mar 20, 2008 14:37

Mer Neil Marshall:
Neil Marshall has signed with Universal to direct "Drive," an adaptation of the James Sallis novel. Hugh Jackman is attached to play a Hollywood stunt driver who moonlights as a getaway car driver in heists.

Excitement!
"This is something I haven't done before, and I've wanted to bring a British sensibility to an L.A. shoot and a scorched classic film noir concept," Marshall told Daily Variety. "Hoss is a fantastic writer, and he's written three amazing car chases in the film. He's turned them into dramatic scenes as opposed to the usual crash, bang, wallop. I would like to be shooting it this summer."

Giddy, giddy, giddy!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor mar 20, 2008 14:41

3:10 to Yuma (1957)

Well, that was sweet! Kanske inte det originellaste någonsin för ett fan av High Noon som undertecknad, men engagerande och med en del intressanta vinklingar som fick den att sticka ut en bit från alla standardwestern från samma period. Och Glenn Ford var faktiskt bra, jag tenderar tycka han är ganska träig annars. Dialogen kändes också skojigare än det mesta från den här genren (att den är baserad på en Elmore Leonard-förlaga kan ju säkerligen ha något med den saken att göra). Nu ska jag se nyversionen i helgen nån gång!

3,5 / 5

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » tor mar 20, 2008 15:47

Oj så gammal Elmore Leonard är!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 20, 2008 22:55

Jag har precis sett trailern för No Country for Old Men (det enda jag sett från filmen förutom den är de klipp som visades på Oscarsgalan) och det är fantastiskt så likt boken det är. Det är verkligen som jag tänkt mig. Måste ta och se filmen snart. Trots att jag visste att Javier Bardem spelar Chigurh innan jag läste boken så kan jag dock inte se honom framför mig då jag tänker på "min" Chigurh. Detsamma gäller Tommy Lee Jones som jag tycker har en alldeles för "framåt" stil i trailern. För mig är sheriffen betydligt mjukare och inte lika på. Men det är ju bara efter att ha sett trailern det... Kanske blir ett biobesök till veckan.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » fre mar 21, 2008 0:25

Stardust

Jo, verkligen tokmysigt och roligt. Kan ju knappast ogilla en film som blir så svepande och storslagen samtidigt som den behåller både humor, ironi och innehåller såväl Green Wing-alumni som Världens Bästa Skådespelare Genom TidernaTM och dessutom den bästa lilla insats Robert De Niro gjort på 10 år (inte för att det säger så jättemycket...). Kärlek!
:lovebunny:

4/5. Tveklöst.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre mar 21, 2008 0:28

Den filmen är snudd på 5:a för mig. Jag får se vad jag tycker då jag ser om filmen (förhoppningsvis imorgon). Då kanske det tippar över...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » fre mar 21, 2008 0:32

AKS skrev:Den filmen är snudd på 5:a för mig. Jag får se vad jag tycker då jag ser om filmen (förhoppningsvis imorgon). Då kanske det tippar över...

Jag kan helt klart tänka mig att den är det om man är mer av ett fantasy-fan än vad jag är. Eller om man kan sin Gaiman bättre. Tyvärr är jag ju inte så insatt i varken eller. But I can still love a whole lot.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre mar 21, 2008 0:36

caffeineaddict skrev:dessutom den bästa lilla insats Robert De Niro gjort på 10 år (inte för att det säger så jättemycket...)

Han agerade på riktigt för första gången här på 10 år, så jag tycker man kan låta honom komma undan med att vara lite ringrostig ibland. :)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre mar 21, 2008 0:39

noike skrev:
caffeineaddict skrev:dessutom den bästa lilla insats Robert De Niro gjort på 10 år (inte för att det säger så jättemycket...)

Han agerade på riktigt för första gången här på 10 år, så jag tycker man kan låta honom komma undan med att vara lite ringrostig ibland. :)

Jag har iofs inte sett den (än?), men jag kan tänka mig att han anstränger sig lite mer i The Good Shepherd också eftersom det är hans eget projekt. Men det kan jag som sagt inte veta säkert, det är bara en trolig gissning. Att döma av allt han har på gång nu verkar det annars bli en återgång till att spela det säkert och bygga upp en stadig pensionsfond. Den där nya återföreningen med Pacino såg... förjävla illa ut att döma av trailern. Och Frankie Machine verkar ju blir mer och mer osäker att den ens blir av. Annars är det väl den man får hoppas på.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » fre mar 21, 2008 2:32

The Air I Breathe
Riktigt bra film med ännu bättre skådespeleri, snyggt filmad och några starkt stilstiska stunder som jag blev förbaskat förtjust i. Rekommenderas.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » fre mar 21, 2008 5:19

Fright night 2
Känns lite fånigt att skriva en recension av en gammal film som jag såg många gånger för länge sedan, men faktum är att den var rätt charmerande. Med tvseriekänsla snarare än film, och jag gillade den. Jag tror inte att det bara är ett yngre jag som tyckte om den. Skoj att de givit the minions ganska starka personligheter, på ett monsteraktigt sätt. Kul att flickvännen inte var ett våp och dessutom en övertydligt smart karaktär. På sätt och vis en klassisk vampyrhistoria, men med roliga detaljer och små vändningar som jag hade glömt bort. Det är inget mästerverk, men helt klart värd att se, och liksom ha mysigt till. Även om effekterna inte hade så hög standard.
En massa kända ansikten var med, sånt är skoj. Buffyminion bla. Det var något bekant över filmandet och dialogen som jag inte kan sätta fingret på, alltså tillvägagångsättet, men det kan ju vara att jag sett den förut...hmmm. :)
Ni som kan namn kanske förstår.
http://www.imdb.com/title/tt0097390/

Känner ett oroande behov att äga den för skojs skull.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Binchy » fre mar 21, 2008 10:18

Vi såg Michael Clayton i förrgår. En bra och spännande film. Lite jobbigt med tillbakablickarna, hade lite dålig koll på NÄR han spelade poker. Han sa ju att han inte hade spelat på länge, och så hade vi ju just sett honom sitta och spela...

Sa jag att vi såg Surf's up i helgen som gick? Tror inte det, men det var inget minnesvärt direkt, kul för stunden, några fina bilder av att vara inne i vågen. That's about it.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav LauraP » fre mar 21, 2008 11:17

caffeineaddict skrev:Stardust

Jo, verkligen tokmysigt och roligt. Kan ju knappast ogilla en film som blir så svepande och storslagen samtidigt som den behåller både humor, ironi och innehåller såväl Green Wing-alumni som Världens Bästa Skådespelare Genom TidernaTM och dessutom den bästa lilla insats Robert De Niro gjort på 10 år (inte för att det säger så jättemycket...). Kärlek!

4/5. Tveklöst.

hihi, ja det är ju den som har scener inspelade på ett berg där jag har stått!!! skottland är så sjukt vackert!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Rombat » fre mar 21, 2008 12:24

AKS skrev:Den filmen är snudd på 5:a för mig. Jag får se vad jag tycker då jag ser om filmen (förhoppningsvis imorgon). Då kanske det tippar över...

9 av 10, för mig. Det känns enklare så :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » fre mar 21, 2008 12:31

Jag har gett den 8 av 10 på IMDb ser jag nu. Känns lite lågt, men jag satte väl det betyget direkt efter biobesöket och då visste jag inte att jag skulle vilja se om filmen redan två dagar senare så det är möjligt att jag satte för lågt. Känns verkligen som så i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » fre mar 21, 2008 13:58

Binchy skrev:Vi såg Michael Clayton i förrgår. En bra och spännande film. Lite jobbigt med tillbakablickarna, hade lite dålig koll på NÄR han spelade poker. Han sa ju att han inte hade spelat på länge, och så hade vi ju just sett honom sitta och spela...

Såg den också, bara nån dag sen. Bra film. Ang. NÄR pokern spelades så kom det ju upp en "4 days earlier" när de hoppade tillbaka. Tyckte det var trevligt att information kom lite efterhand, och inte förklarades på en gång och hela tiden. Blir ju mer spännande så! 3/5
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav lilith » fre mar 21, 2008 15:31

Tam skrev:
Binchy skrev:Vi såg Michael Clayton i förrgår. En bra och spännande film. Lite jobbigt med tillbakablickarna, hade lite dålig koll på NÄR han spelade poker. Han sa ju att han inte hade spelat på länge, och så hade vi ju just sett honom sitta och spela...

Såg den också, bara nån dag sen. Bra film. Ang. NÄR pokern spelades så kom det ju upp en "4 days earlier" när de hoppade tillbaka. Tyckte det var trevligt att information kom lite efterhand, och inte förklarades på en gång och hela tiden. Blir ju mer spännande så! 3/5

Ja den var riktigt bra. Den kanske får...7/10. Spännande och bra skådespel.
Gillade också hur man inte fick all information på en gång och serverat. Lite intelligent hur man vävde ihop allt. Men samtidigt inte så avancerat heller att man blev helt förvirrad. Fast jag kan förstå om det var förvirrande med pokern, Binchy, om du missat skylten om "4 days earlier".
Tilda Swintons karaktär var så jävla bra skildrad. Inte konstigt hon fick en oscar heller. Det är sällan man ser en mördare porträtterad sådär ångestfyllt och kontrollerat.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tob » fre mar 21, 2008 17:53

Sett om Utvandrarna idag. Jag har haft den finfina dvd utgåvan ståendes bra länge i hyllan. Men fyfan, vad jag tycker om den, Nybyggarna också för den delen (som jag skall se om ikväll eller imorgon). Och folk säger att man inte kan göra film i Sverige, brukar förkasta sådana utalande, men nu...speciellt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav chanda » fre mar 21, 2008 18:22

Åter igen dax för en av alla dessa remake denna gång är det fredagen den 13 tur igen.
Jared Padalecki ("Supernatural") is in final negotiations to star in the Friday the 13th remake that Platinum Dunes is producing for New Line and Paramount, says The Hollywood Reporter.

Marcus Nispel is directing from a script by Damian Shannon and Mark Swift. Michael Bay, Brad Fuller and Andrew Form are producing.

Paramount released the original "Friday" in 1980, introducing horror icon Jason with a brief appearance. The remake will focus on the serial killer, who will wear his now-iconic hockey mask. Padalecki will play the lead, who investigates what happened up at Crystal Lake.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav noike » fre mar 21, 2008 18:28

Alltså, det har ju gjorts åtminstone 6 regelrätta remakes på Friday 13th. Sedan började de faktiskt ta in andra saker här och var. Jag tycker det räcker.

Jag tycker inte Jared har rätt sorts hår för rollen heller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre mar 21, 2008 19:03

Tob skrev:Sett om Utvandrarna idag. Jag har haft den finfina dvd utgåvan ståendes bra länge i hyllan. Men fyfan, vad jag tycker om den, Nybyggarna också för den delen (som jag skall se om ikväll eller imorgon). Och folk säger att man inte kan göra film i Sverige, brukar förkasta sådana utalande, men nu...speciellt.

Film baserad på en gigantisk författare kan bli underbar och jag håller med dig om att det är två filmer som är grymt bra. Och som har sina issues, många gånger väldigt svenska issues.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » lör mar 22, 2008 0:54

Tog slutligen tag i den där Clintan-krigsdubbeln.

Flags of Our Fathers
Jovars, inte helt pjåkigt. Bara inte så bra som det hade kunnat bli. Det blir en film mer om poänger än personer, som vill visa på hur sanningen lätt hamnar i baksätet när man vill engagera folk att stödja sitt land (och dessutom tjäna en del pengar på det). Men det känns nästan som att vi redan visste det, eller hur? Det är absolut inte dåligt, jag var inte uttråkad för en sekund men karaktärerna blir liksom inte sådär riktigt minnesvärda trots att varenda "Oh, it's THAT guy!"-skådis i det amerikanska skådespelarstallet dyker upp. Det är faktiskt en film som skulle kunnat vara lite längre (sluttexterna börjar rulla strax innan tvåtimmars-strecket) om den ville lyckas bättre på såväl idé- som karaktärsstadiet. Tidshoppandet blir dessutom lite mer irriterande än fungerande nånstans i andra halvan. Plus att jag spenderade en ordentlig stund med att tro att en karaktär som de talade mer om än visade, var en annan karaktär, vilket ledde till en del "Jaha, var det HAN?!"-förvirring framåt slutet. Inte för att det gjorde så jättemycket.
3 / 5

Letters from Iwo Jima
...och här tar Clintan igen i stort sett alla Flags brister med råge. Fokus på karaktärerna och intensivt berättande från "the trenches". Känns som att señor Eastwood bestämde sig för att Flags skulle vara en film med ett bredare fokus och "större" budskap om media och lögner och att Letters i jämförelse skulle vara ett mindre karaktärsdrama med starkare fokus på personerna. Letters är på alla sätt en bättre film. Jag är inte redo att kalla den ett mästerverk eller nåt sånt, men det är fan såväl spännande som rörande och har åtminstone två karaktärer som vi sympatiserar starkt med rätt igenom. Att alla här är bättre skådisar än Ryan Phillipe skadar väl knappast heller. För jävla bra, och ser till att hela projektet ändå känns ganska ordentligt lyckat i slutändan och att Clintan behåller sin plats som en av USA:s allra skickligaste och mest intressanta regissörer för tillfället (även om det tog honom 30 års regisserande för att komma till det stadiet...).
4 / 5

Väldigt trevliga 5.1-spår på de rullarna förresten. Fortfarande helt chockad att mina grannar aldrig någonsin har klagat.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör mar 22, 2008 1:23

Då har jag precis sett om Stardust och den är minst lika bedårande, rolig, underhållande och charmig som jag mindes den. Jag lär se den minst en gång per år framöver kan jag tänka mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör mar 22, 2008 1:33

The Invasion
Sågningar höll mig borta från The Invasion, Emma Gray Muntes tummar upp gjorde mig sugen att se och även om jag inte känner mig lika positiv, var det onekligen en onödig avvaktan. Största problemet är att regissören försöker för hårt, som om han helst av allt vill avskärma sig från tidigare versioners (två under namnet Invasion of the Body Snatchers och en Body Snatchers) b-staus, och ansträngt sig extra för att ge sin vision en seriös status. Utöver det, dock, är det en intressant och spännande, ibland t o m ruggig, historia. Nicole Kidman och Daniel Craig är fina tillsammans.

Jag läste att bolagsbossarna inte gillade regissörens vision och gick till temat bakom V for Vendetta (två Wachowskis och en McTeigue) för att skriva och regissera nya scener. Nu vill jag verkligen se originalklippningen, för vem vet, även bolagsbossar kan ha fel ibland.

Resque Dawn
Vacker film om fula saker. Väldigt vacker, fotot är fantastisk, och skitbra rakt igenom. Stark. Christian Bale fortsätter imponera, jag tycker man borde vara van nu.

Tob skrev:folk säger att man inte kan göra film i Sverige, brukar förkasta sådana utalande

noike skrev:Jag tycker inte Jared har rätt sorts hår för rollen heller.

Plocka fram trimmern! Lär dessutom bli genuin skräckfilm för vissa forummedlemmar, vilkas namn jag skall utelämna.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör mar 22, 2008 1:40

adolvsson skrev:Jag läste att bolagsbossarna inte gillade regissörens vision och gick till temat bakom V for Vendetta (två Wachowskis och en McTeigue) för att skriva och regissera nya scener.

Varför i helskotta går man till dem när filmen försöker vara allvarlig och seriös?! De klarar inte av sådant.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film