noike skrev:adolvsson skrev:Edgar Wright och Michael Cera (kanske) i samarbete! FTW! Filmatisering av hyllad indie-serietidning som jag inte läst. Me wants to see it so bad now.]
Du hade inte kunnat skriva ut att det gällde Scott Pilgrim?
Nej.
noike skrev:adolvsson skrev:Edgar Wright och Michael Cera (kanske) i samarbete! FTW! Filmatisering av hyllad indie-serietidning som jag inte läst. Me wants to see it so bad now.]
Du hade inte kunnat skriva ut att det gällde Scott Pilgrim?
caffeineaddict skrev:fejkdokumentär ("mockumentär"
adolvsson skrev:caffeineaddict skrev:fejkdokumentär ("mockumentär"
Humm. Jag har nog aldrig, eller åtminstone sällan, använt "mock" på svenska i det här sammanhanget - här är det "fejkdokumentär" som gäller för mig. Mocket lämnas till engelskan.
caffeineaddict skrev:Paddy Considine är helt tokigt bra i hämnar-rollen, och når fanimig Anton Chirgurh-höjder av läskighet ibland (även om han faller lite kort att nå Daniel Plainviews platå).
Neil Marshall has signed with Universal to direct "Drive," an adaptation of the James Sallis novel. Hugh Jackman is attached to play a Hollywood stunt driver who moonlights as a getaway car driver in heists.
"This is something I haven't done before, and I've wanted to bring a British sensibility to an L.A. shoot and a scorched classic film noir concept," Marshall told Daily Variety. "Hoss is a fantastic writer, and he's written three amazing car chases in the film. He's turned them into dramatic scenes as opposed to the usual crash, bang, wallop. I would like to be shooting it this summer."
AKS skrev:Den filmen är snudd på 5:a för mig. Jag får se vad jag tycker då jag ser om filmen (förhoppningsvis imorgon). Då kanske det tippar över...
caffeineaddict skrev:dessutom den bästa lilla insats Robert De Niro gjort på 10 år (inte för att det säger så jättemycket...)
noike skrev:caffeineaddict skrev:dessutom den bästa lilla insats Robert De Niro gjort på 10 år (inte för att det säger så jättemycket...)
Han agerade på riktigt för första gången här på 10 år, så jag tycker man kan låta honom komma undan med att vara lite ringrostig ibland.
caffeineaddict skrev:Stardust
Jo, verkligen tokmysigt och roligt. Kan ju knappast ogilla en film som blir så svepande och storslagen samtidigt som den behåller både humor, ironi och innehåller såväl Green Wing-alumni som Världens Bästa Skådespelare Genom TidernaTM och dessutom den bästa lilla insats Robert De Niro gjort på 10 år (inte för att det säger så jättemycket...). Kärlek!
4/5. Tveklöst.
AKS skrev:Den filmen är snudd på 5:a för mig. Jag får se vad jag tycker då jag ser om filmen (förhoppningsvis imorgon). Då kanske det tippar över...
Binchy skrev:Vi såg Michael Clayton i förrgår. En bra och spännande film. Lite jobbigt med tillbakablickarna, hade lite dålig koll på NÄR han spelade poker. Han sa ju att han inte hade spelat på länge, och så hade vi ju just sett honom sitta och spela...
Tam skrev:Binchy skrev:Vi såg Michael Clayton i förrgår. En bra och spännande film. Lite jobbigt med tillbakablickarna, hade lite dålig koll på NÄR han spelade poker. Han sa ju att han inte hade spelat på länge, och så hade vi ju just sett honom sitta och spela...
Såg den också, bara nån dag sen. Bra film. Ang. NÄR pokern spelades så kom det ju upp en "4 days earlier" när de hoppade tillbaka. Tyckte det var trevligt att information kom lite efterhand, och inte förklarades på en gång och hela tiden. Blir ju mer spännande så! 3/5
Tob skrev:Sett om Utvandrarna idag. Jag har haft den finfina dvd utgåvan ståendes bra länge i hyllan. Men fyfan, vad jag tycker om den, Nybyggarna också för den delen (som jag skall se om ikväll eller imorgon). Och folk säger att man inte kan göra film i Sverige, brukar förkasta sådana utalande, men nu...speciellt.
Tob skrev:folk säger att man inte kan göra film i Sverige, brukar förkasta sådana utalande
noike skrev:Jag tycker inte Jared har rätt sorts hår för rollen heller.
adolvsson skrev:Jag läste att bolagsbossarna inte gillade regissörens vision och gick till temat bakom V for Vendetta (två Wachowskis och en McTeigue) för att skriva och regissera nya scener.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare