Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav dansdansdans » lör mar 13, 2010 12:53

SarahTheBloody skrev:Åh, Jag älskar Supernatural! Fattar inte att jag var så motvillig att se serien först. heh, crazy!

jag med!! tyckte det var en dålig blanding mellan Charmed pga boken och dåligt gjorda vampyrer. var väl i nått av de första avsnitten som var nån vampyr med.. haha. tur jag tog upp det senare för det är ju superbra nu :D
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Mush » lör mar 13, 2010 16:58

Om det var några andra som spelade Dean och Sam skulle serien aldrig fungera. Det hänger liksom på deras kemi när story arken är mediokre.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav SarahTheBloody » sön mar 14, 2010 1:09

Jag älskar avsnitt som återknyter till de tidigare säsongerna på nåt sätt. Och jag älskar att de äldre avsnitt som man hittar även en liten mini-hint till vad som ska komma i efterkommande säsonger. Awesome!

Jared och Jensen har verkligen bra kemi mellan varann och Misha passar in med dem två perfekt. Tror det gör bra jäkla mycket för hur bra serien är. Jag skulle vilja åka på ett Supernatural Convention nångång.
Jag älskar ju Jim Beaver också, han verkar vara så jäkla härlig och rolig jämt i alla klipp man sett. Honom skulle jag vilja träffa och prata lite granna med. Och jag vill läsa hans bok för den lär ju vara väldigt rörande och bra. :lovebunny:
Without Passion, We'd Be Truly Dead./~Angelus~
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion

Inläggav SarahTheBloody » sön mar 14, 2010 1:15

dansdansdans skrev:
SarahTheBloody skrev:Åh, Jag älskar Supernatural! Fattar inte att jag var så motvillig att se serien först. heh, crazy!

jag med!! tyckte det var en dålig blanding mellan Charmed pga boken och dåligt gjorda vampyrer. var väl i nått av de första avsnitten som var nån vampyr med.. haha. tur jag tog upp det senare för det är ju superbra nu :D

Hehe jag hade några vänenr som tyckte jag skulle kolla. Jag vägrade först. Men så satt jag och kollade på Grey's Anatomy där de fick in en patient med namnet Denny Duqette(stv?). Han var ju...inte ful. Så då kollade jag upp skådisen på imdb och ja, där fanns ju Supernatural i hans credits så jag ändrade mig. Efter det blev det en resa upp till stockholm och ett SPN-Marathon hela den helgen. då var det bara säsong 1 som kommit ut på DVD än så länge :)

Ah vilka minnen! *hihi*
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion

Inläggav Glorificus » sön mar 14, 2010 1:44

SarahTheBloody skrev:Jag älskar ju Jim Beaver också, han verkar vara så jäkla härlig och rolig jämt i alla klipp man sett. Honom skulle jag vilja träffa och prata lite granna med. Och jag vill läsa hans bok för den lär ju vara väldigt rörande och bra. :lovebunny:

Ja, jag väntar på att den ska komma i pocket i april och tänkte köpa den utgåvan då, gillar verkligen det omslaget.

Bild

Men STB, viktigaste frågan: Team Jensen eller Team Jared? ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav SarahTheBloody » sön mar 14, 2010 2:00

Nej vad fint omslag! Vet du vart man kan köpa den då när den kommer ut? Jag vill verkligen verkligen läsa den.

Team Jensen eller Team Jared? Hm... Jag kan inte välja bara en av dem :/ Så... Team Misha? ;) Jag följer Misha på Twitter och mannen är ju helt galet rolig! :D
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion

Inläggav Glorificus » sön mar 14, 2010 2:26

SarahTheBloody skrev:Nej vad fint omslag! Vet du vart man kan köpa den då när den kommer ut? Jag vill verkligen verkligen läsa den.

122 kr på Adlibris.

SarahTheBloody skrev:Team Misha? ;) Jag följer Misha på Twitter och mannen är ju helt galet rolig! :D

Det funkar det också. ;) Misha är onekligen underhållande! Hoppas att han får en bra karriär efter SPN, så vi får se mer av honom.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav SarahTheBloody » sön mar 14, 2010 2:38

Ahaa adlibris. Tack! Ska definitivt hålla span efter den.

Jag tror Misha är en av de få som kan få mig att skratta tills jag gråter på så få ord som han använder sig av :P Jag hoppas man får se mer av honom både i Supernatural och efter. Jag kommer definitivt hålla koll på dem allihopa efter för de gör riktigt bra jobb i serien. Sen har man ju sett lite olika filmer med Jared & Jensen men själva filmerna har ju varit lite...ja. :)
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion

Inläggav Garim » ons mar 24, 2010 15:10

:D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav brat » lör mar 27, 2010 23:46

Oj, mycket aktivitet i tråden under uppehållet! :D

Jag har iaf sett 5x15 nu, jag är nöjd det var ett typiskt SPN-avsnitt med lite monster, lite gore, lite gömma-sig-bakom-kudden. Jag har kanske inte så höga krav längre, så länge det inte handlar bara om gud/djävulen är jag nöjd. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör mar 27, 2010 23:49

5x15
Äh, jag hade lite svårt för motivationen i det här avsnittet. Dödens plan var så dålig att jag tvivlar på att han egentligen hade någon plan med att återuppväcka Bobbys fru. Och zombieattacken i slutet kändes väldigt malplacerad och onödig. Alla borde ha attackerat sina närmaste istället, inte plötsligt fått en Bobby Singer-radar.

Favoritscen: "The town drunk?"

Jag tycker nästan sämst om såna här avsnitt som har så bra potential men går vilse i skogen efter att någon ritat fel på kartan. Typ.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör mar 27, 2010 23:56

Glorificus skrev:5x15
Jag tycker nästan sämst om såna här avsnitt som har så bra potential men går vilse i skogen efter att någon ritat fel på kartan. Typ.

Jag tycker sämst om sådana avsnitt som har med "that which shall not be named" att göra, per default. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav dansdansdans » sön mar 28, 2010 11:49

5*15 var ett nästintill värdelöst avsnitt. håller med om det med vilse i skogen och kartan.
men jag hade ju funderat över vart Death togit vägen. men varför ger de sig inte ut efter Death för?? och vad hade hon för meddelande egentligen?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav sfinx » sön mar 28, 2010 16:13

Garim skrev: :D

5.15
Klassisk zombiefilm tänkande. Det viktiga är inte hur det kommer sig att det är zombies, utan att det är zombies.
Jag gillade det, men när jag satte mig ner att äta till så var det kanske inte ett sånt avsnitt jag planerade för. :
)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav SarahTheBloody » sön mar 28, 2010 18:08

5x15. I like! Jag gillade avsnittet väldigt mycket,

jag är löjligt förtjust i Zombie- filmer i övrigt. Jag tyckte det kändes som det här avsnittet banar väg för något större avsnitt när det gäller Döden. Här får man bara veta en liten gnutta av vad Döden kan göra. Det kommer nog bara bli värre och värre framöver. Ser fram emot det med kanske en liten släng av magknip :P Jag gillade att man fick se mer av Bobby, han är med alldeles för lite tycker jag.

Och Bobby kunde väl kännas lite lätt galen men ändå mänsklig. Man tycker ju att han borde veta att inget gott kan komma av att de döda väcks till liv igen och att han borde vart mer på sin vakt och plockat upp telefonen precis när hans fru kom tillbaka. men som sagt är han ju mänsklig så man kan väl förstå att han ville utnyttja varje ögonblick med sin fru som han kunde klämma ut. Men det ledde ju i sig till att han fick döda henne 2 gånger och det kan ju inte vara hälsosamt :)

Gillar att Sam och Dean finns där och försöker prata förstånd med honom.
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 03, 2010 15:33

5x16

Först tyckte jag att avsnittet var bra, men sedan började jag fundera på varför jag tyckte det och kom fram till att det var för att de återanvänt gamla karaktärer, vilket jag är rätt svag för. Var egentligen resten så bra? Jag känner mig lite lurad. Inte ens den "dramatiska" scenen i slutet när ingen plötsligt vill ha halsbandet, rörde upp några känslor. Bäst var att få se Ash igen och scenen med Lill-Sam och fyrverkerierna. Det känns som om de tänkt att nu minsann ska tittarna få se på grejer, Ash, Pamela, Lill-Sam och Mary, men så blev det inte mer än så. En hel kavalkad av kända ansikten men en rätt tunn story som inte gav så mycket. Ville man ha in storyn att Gud vet men inte bryr sig så hade den kunnat göras på ett mycket enklare och bättre sätt är jag övertygad om. Det hela känns onödigt konstruerat. Jag vill inte vara så här negativ till Supernatural. Jag vill tycka att det är bra, men jag kan inte. Fast jag har inte tappat hoppet helt än, för ibland dyker det upp avsnitt som är fyndiga och genomtänkta.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » lör apr 10, 2010 1:19

5x17
Gällande avsnittet som helhet har jag inte så mycket att säga, det var sådär. Den där sista känslomässiga scenen berörde mig inte så mycket eftersom man knappt sett tjejen innan (jag kommer ihåg vem hon är men hon har ju inte haft så mycket screen time) och det tårfyllda avskedet kändes därför lite tillgjort.

Det jag måste säga dock är: Cass! :D Han är fantastisk. Han behöver inte ens säga några repliker längre, jag skrattar bara jag ser honom.Fylle-Cass!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 10, 2010 9:22

Tinwiel skrev:5x17
Gällande avsnittet som helhet har jag inte så mycket att säga, det var sådär. Den där sista känslomässiga scenen berörde mig inte så mycket eftersom man knappt sett tjejen innan (jag kommer ihåg vem hon är men hon har ju inte haft så mycket screen time) och det tårfyllda avskedet kändes därför lite tillgjort.

Det jag måste säga dock är: Cass! :D Han är fantastisk. Han behöver inte ens säga några repliker längre, jag skrattar bara jag ser honom.Fylle-Cass!

Måste nog säga att lite lite berörde det tårfyllda slutet mig i alla fall. Jag har aldrig lyckats släppa tanken på att Ben nog ändå kanske är Deans son och att Lisa ljög om det för honom. Kändes vid tillfället som en bra sak att hala fram som intrig någon gång längre fram i serien. Dessutom så ser jag Lisa mer som en representant för Deans drömmar om ett familjeliv än the love of his life. Det har ju gjorts tydligt i serien att ett lugnt familjeliv är det han drömmer om att få, men inte kan.

Cass var verkligen bra. Satt och tänkte att det borde vara The Cass Show istället, bakfull bitter ängel on the road. Misha tillför så mycket bara genom att vara närvarande. Han lyfter verkligen varje scen han är med i.

Sam: What's wrong with you? Are you drunk?
Cass: Noooo... Yes.
Sam: What the hell happened to you?
Cass: I found a licker store.
Sam: And?
Cass: And I drank it!

"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav dansdansdans » lör apr 10, 2010 11:08

5*17

jag håller med. cass är bäst. och telefonsvararmedelandet. hehehehehe

Lisa har bara varit med en gång tidigare eller? jag minns det avsnittet. men om det är med när de träffades första gången, minns jag inte? en röd tråd som heter duga isf.
tråkigt, precis som i buffy/angel, att de avslöjar redan i 'then'-sektionen, vilka som kommer dyka upp i avsnittet. jag trodde ju först det var den tolvårige kille som satt och förberedde
vapen först iofs. synd att inte Lucifers vessel dök upp och letade efter sin bitch! det hade blitt ett lyft i avsnittet.

och slutet är kasst. jag tror han tackade ja till Michael när han inte fick tag i pinnen. eh. väldigt väldigt dumt gjort. men intressant att se vad som händer näst!
och Cass och Sam kommer bli kul!
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav HeY » lör apr 10, 2010 18:25

100:e avsnittet nästa vecka! Jag hoppas verkligen att det ger serien ett riktigt ansiktslyft!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » fre apr 16, 2010 22:53

Nu är vi på banan med tittandet igen!

5x16
Ett avsnitt fullt med godbitar, riktigt bra början när de blev dödade och jag gillade att de vandrade genom sina minnen och att återse Ash!! Saknade bara att Sam skulle ha något senare minne där Dean var något positivt för honom, eftersom Dean blev så upprörd över Sams barndomsminnen, den grejen fick aldrig någon avslutning. Hur som helst ett väldigt underhållande avsnitt. Ovanligt också, vilket alltid är roligt.
Sedan änglar/gud/blajblaj-storyn brydde jag mig inte om. Kanske var det här ett försök att få ner storyn på Sam och Dean igen, och i så fall kan resultatet bli bra för den har varit för på för hög nivå för länge.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre apr 16, 2010 23:04

5x16
Jag gillade! Inte perfekt på långa vägar, men det höll mig ändå fängslad rakt igenom och gav några glada överraskningar. Underbar början, först när de blev skjutna och sen med fyrverkeriminnet med musiken till! :) Som MKF säger är det mycket som är för konstruerat, men jag kunde ändå känna med bröderna en hel del i det här avsnittet. Och hur kul var det inte att se Ash igen?! :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör apr 17, 2010 0:34

5x17
Det började bra och intressant mitt i fighten men blev inte mer än ett mellanavsnitt med övertydlig story... och ett oväntat slut, jag har inte fattat Deans motivation alls. Avsnittet hade iaf en stor bonus: Castiel! :D Cas telefonsvar fick mig att tjuta högt!
Och vad gäller Lisa... jag sa efter 5x16 att jag är less på Deans alla random-kyssar och den enda kvinna jag känt att han har kemi med är Lisa. Och så dyker hon upp precis efter det. Det är så att man kan bli mörkrädd.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör apr 17, 2010 0:48

5x17
Jag tror att Deans största motivation är att det 100:e avsnittet ska få en Stor Story. Konstruerat med stort K också. :)

Nä, zzzz, det här avsnittet började bra men sen lades bara irritationsmoment på irritationsmoment. Förutom höjdpunkter som Castiels mobilsvar då. ;) Scenen med Lisa fungerade inte heller för mig just för att Deans väg dit kändes så galen, annars hade jag också gillat att ha med henne (och Ben) igen - finns ju inte många kvar vid liv i serien som man bryr sig om. Men jag avskyr verkligen när man som tittare blir frustrerad på korkade karaktärshandlingar.

Jag hoppas i alla fall att det här kan leda till ett bra 100:e avsnitt!

1, 2, 3, play!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sfinx » lör apr 17, 2010 1:37

5.16 - 5.17
Castiel är nu min favorit i hela serien. Han och Dean tillsammans.
Två riktigt bra avsnitt. Fast varför tappar jag koncentrationen och börjar göra annat samtidigt?
Ängelintrigen har blivit mycket bättre.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav brat » lör apr 17, 2010 1:50

5x18
De tar tillbaka brödernas tredje bror som är störande bara av det faktum att han existerar.
Och han är ännu mer störande än demonen som spelade honom sist. Mer äkta visserligen, men mer störande också.
Min enda förhoppning var att de skulle döda brodern igen innan avsnittet var slut.
Det var ett poänglöst avsnitt. De ansträngde sig väldigt mycket för att gå en lång omväg och därmed få en stor dramatisk scen men i slutändan är vi ju bara tillbaka där vi började (innan Dean blev konstig och tänkte säga ja, och innan han vände sig mot Sam) och dramat föll platt. Trist.
Det enda som oroade mig, och fortsätter att oroa mig, är om Castiel klarar sig.
Hoppas att det blir en jädra bra slutspurt på säsongen nu.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör apr 17, 2010 1:56

Word on that.

5x18
Pinsamt. Som jag nyss sa till brat kan det ha varit historiens sämsta 100:e avsnitt för någon serie. Det enda jag jublade över var Cas vs. Dean-fightscenen. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 17, 2010 21:09

5x18

Jag gillade faktiskt det här avsnittet. Var inte riktigt vad jag förväntade mig av ett 100:ade avsnitt, men det var faktiskt inte så tokigt. Cass var bra och Dean var snygg. Vad mer kan en flicka begära? ;) Nä skämt å sido, så kan jag hålla med om att Adam var lite snark, men trots allt så fyllde han någon slags funktion i avsnittet. Hoppades ändå att de skulle göra sig av med honom på något sätt och det var första tanken när Michael var på väg in i rummet, nu slipper vi honom. Får väl se vad framtiden har att erbjuda. Jag känner mig i alla fall mer positiv till serien nu än vad jag gjort på länge. Mer Bobby och mer Cass. Det känns som att Bobby behövs för att säga till bröderna att skärpa sig. Cass behövs för att han är bäst. ("Cass behövs för han är bäst" Hur fjortis lät inte det? :D)

Favoritscen: Bobby och pistolkulan.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Garim » lör apr 17, 2010 22:05

Vill bara säga att, för att vara det 100:de avsnittet så sög det.... Jo, jag gillar fortfarande SPN, men detta... nä...:/
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav sfinx » lör apr 17, 2010 22:07

MissKittyFantastico skrev:5x18 Cass behövs för att han är bäst. ("Cass behövs för han är bäst" Hur fjortis lät inte det? :D)

De e ju sant ju. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film