Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör okt 08, 2005 2:18

AKS skrev:Nu tycks det ha kommit en HDTV-version:
http://www.mininova.org/tor/125877

Happy puppy, HAPPY PUPPY!

Come on now, sugar! Bring it on, bring it on, yeeeah!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 2:19

You're such a crack ho, caffeine...

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » lör okt 08, 2005 2:19

caffeineaddict skrev:
AKS skrev:Nu tycks det ha kommit en HDTV-version:
http://www.mininova.org/tor/125877

Happy puppy, HAPPY PUPPY!

Come on now, sugar! Bring it on, bring it on, yeeeah!

Woho! Äntligen :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör okt 08, 2005 2:27

Ah, jag gillar (okej, älskar) när Joss anmärker något som jag själv också tycker.

Joss om KB:
It's a star turn with zero pyrotechnics, and apart from the occasionally awkward voice-over, it's a teeny bit flawless.

Jag skulle vilja infiltrera VM-högkvarteret och lönnmörda en del voice-overs. Alternativt ge dem en extreme makeover. ;)

Kul att Joss efterlyser mer extramaterial också... Hoppas Rob lyssnar och bestämmer sig för att överkompensera med s2-boxen.

EDIT: Just det, efter att ha läst all KB-praising från Joss kanske vi kan se henne som en kandidat för framtida Joss-roller? Wonder Woman? Den där andra filmen, vad-den-nu-hette?
Joss + KB = Nice.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör okt 08, 2005 3:16

AKS skrev:Och Joss Whedon recenserar S1 för Entertainment Weekly.

EDIT: Får inte till länkningen... :(

Nope, länkningarna verkar inte vilja fungera med dessa | roliga symboler i länkadressen. Märkte det också nyligen.

Anyway, recensionen gave me a big happy. Gjorde mig riktigt sugen på att se om VM S1 inom en relativt snar framtid (även om jag normalt sett inte är ett fan av the quick rewatch... jag gillar att låta lite tid gå mellan mina omtittar. Än så länge är Clash of the Tritons det enda VM jag har sett mer än en gång.).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » lör okt 08, 2005 8:29

AKS skrev:Och Joss Whedon recenserar S1 för Entertainment Weekly.

EDIT: Får inte till länkningen... :(

Det är nog här adolvsson hade kommit in och tipsat om http://www.tinyurl.com

Och Joss Whedon recenserar S1 för Entertainment Weekly

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 10:30

Tack! Men varför går det inte längre att länka bara rakt av? (Förhoppningsvis kommer jag dock ihåg tinyurl nu så att det inte blir ett problem för mig i alla fall.)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » lör okt 08, 2005 10:35

AKS skrev:Tack! Men varför går det inte längre att länka bara rakt av? (Förhoppningsvis kommer jag dock ihåg tinyurl nu så att det inte blir ett problem för mig i alla fall.)

Jag tror phpbb använder sig av reguljära uttryck för att parse:a länkarna och de har helt enkelt missat att få med | tecknet.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 10:41

Hm. De är dumma.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » lör okt 08, 2005 13:00

:D :D :D s2x02

Jäklar va bra... Wallace var underbar och den nya tjejen också. Det andra avsnittet i rad med en riktig cliffhanger. ARGH!
Än så länge verkar ju den kommande borgmästaren helmysig... undrar när den fasaden spricker!?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » lör okt 08, 2005 13:08

Bender skrev::D :D :D s2x02

Jäklar va bra... Wallace var underbar och den nya tjejen också. Det andra avsnittet i rad med en riktig cliffhanger. ARGH!
Än så länge verkar ju den kommande borgmästaren helmysig... undrar när den fasaden spricker!?

Var har du fått tag på detta avsnitt?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Bender » lör okt 08, 2005 13:27

Yogi> kolla här i tråden...

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör okt 08, 2005 23:25

Hur jävla cool och throwbacky var inte den här postern då? Mer sånt, alltid kul med lite experiment på posterfronten. Visst, det är kanske inte den allra mest lyckade postern någonsin (framförallt är det nåt med Veronica själv som jag inte gillar) men jag blir bara lycklig när nån provar något "nytt". Är så trött på att 99% av alla posters för filmer och TV ser likadana ut. Och hur gullig är inte Weevil på sin lilla hoj? Klicka för lite större.

Bild

http://www.moviegoods.com/movie_product ... s=20040308

2.02 var BTW bra, även om inte lika utmärkt som 2.01.

Älskar dock hur komplicerad och mångfacetterad arcen verkar bli. Yay!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » lör okt 08, 2005 23:26

2x02
Helt fantastiskt bra! :D
Vi får se lite mer intensivare mellan Logan och Kendall och sedan när Veronica möter honom utkommandes från hotellrummet får man se en glimt av svartsjuka. Tyckte definitivt att det var C.C i telefonen.

Wallace visade att även han kan lösa mysterier, det lönar sig att vara bästa vän med Veronica Mars. Dessutom lyckas han kanske ragga upp våran nya regular. Lyckades inte helt "få in" Jackie dock, men hon var lite kul ibland. Jag tror de kommer göra ngt bra med hon.

Att Meg var enda överlevande var ju lite oväntat, det med att hon skulle vara årets spöke är ju fortfarande inte helt omöjligt. Det sägs ju att folk i koma ligger i ngt "Astral Plan" precis som spöken. Dessutom kan hon ju inte överleva. Vi får väl se vad som händer med hon.

Cliffhangern var ju riktigt bra också. Varför hade han Veronicas namn på handen? Jag har inte fått ihop ngn bra teori ännu men när jag har en ska jag berätta ;) Vi har väl inte sett mannen ännu, så att man skulle känna igen honom? Det gjorde nämligen inte jag.
Jag undrar hur många avsntitt som kommer sluta med Cliffhangers nu, 3 i rad än så länge (medräknat 1x22). Det börjar ju nästan kännas som 24 ;)

Längtar till nästa vecka enormt mycket, och jag hoppas man inte behöver vänta lika länge på HDTV versionen som 2x02..

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 23:31

caffeine: Ja, den där noir-affischen är guld. Hade karaktärerna varit sig mer lika (särskilt Lilly och Veronica bör bättras på) hade den suttit på min vägg nu. Logan känns som tagen ur Rebel without a Cause eller nåt. Och mamma Echolls är med på ett hörn. Bokstavligt talat. :) Undras hur en noir-poster skulle se ut för S2?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » sön okt 09, 2005 1:33

Spoiler 2.02
Ett avsnitt som inte är lysande, men ändå mycket bra. Jämför jag det med 1.18-22 så saknar det mycket, men det är trots allt början av säsongen, det nya mysteriet ska inledas och jag kan självklart inte förvänta mig något som alls kommer i närheten av slutet av 1a säsongen.

Håller i övrigt med det mesta som redan skrivits i tråden, bland annat att det är jättekul att Wallace äntligen får visa att han också kan själv. Gillade dock inte den nya "regulartjejen" så mycket, men kan mycket väl tänka mig att hon kan bli en intressant karaktär efter ett tag.

Tror absolut att det var Kendall som var i hotellrummet, tyckte att det lät som hennes röst i telefonen, men det kan ju vara inbillning också. Gillar inte grejen mellan henne och Logan speciellt mycket, och med hennes makes (visst är de gifta?) mordiska tendenser kändes det skönt att även Logan hade koll på hur man hanterar ett vapen. Fast det skulle inte behövas bara han lämnade frugan ifred.

Scenen mellan Veronica och Logan i korridoren var avsnittets i särklass starkaste, kemin mellan de två... ojojoj... "If the cuddling was the best part he didn’t do it right” Duncan tycker jag däremot är enbart tråkig, och mellan honom och Veronica finns det ingen kemi att tala om. (Och att Veronica blev svartsjuk hyser jag inga som helst tvivel om)

Tycker dessutom att säsongsmysteriet verkar bli jättebra, även om det är svårt att säga något efter bara två avsnitt.

Har för övrigt lyckats sprida (tror jag) Veronica Mars budskap idag - stötte på en vän som är tämligen intresserad av buffy idag och gav henne en utskrift av Joss' recension av VM s.1. Kul att jag råkade ha skrivit ut den över huvud taget och att jag dessutom hade den med mig - kände mig väldigt duktig sen.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » sön okt 09, 2005 10:29

Folket på TwoP snackar just nu mycket om DVD-boxen för S1. Hittills verkar ingen dock ha funnit blooper-klippen... Hoppas verkligen att de finns där annars skulle det vara så trist...

It's a typo, and the gag reels are also not on the DVD. So yes its very embarrassing.
----
Wait, there's no blooper reel? Seriously? There was supposed to be one.
----
Not 100% sure but...
Not mentioned on DVD or the inlay. And it's not available thru any of the DVD menus. It could be after an episode, or as an Easter egg.

And to really rub it in your face there is a “Special Feature” menu point on each DVD, but on the first 5 DVDs it just says to look on another disc for them.

Hoppas som sagt att det är nåt missförstånd eller att de är svåra att hitta eller nåt sånt.

Här på Yahoo nämns iofs inga bloopers. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön okt 09, 2005 10:36

Är det många där som fått boxen? Den släpps ju inte förrän på tisdag.

And to really rub it in your face there is a “Special Feature” menu point on each DVD, but on the first 5 DVDs it just says to look on another disc for them.

Irriterande men inte förvånande. Det är en Warner-release och de gör exakt samma på GG-boxarna.

Får väl se vad den innehåller, är mest ute att få avsnitten ändå, speciellt som vi redan visste att det inte skulle vara många features. Har det inte redan pratats om att vissa saker inte skulle vara med? På bakisdan av boxen står det ju bara 20 minuter bortklippta scener och extended pilot med annan öppningsscen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » sön okt 09, 2005 10:44

AKS skrev:caffeine: Ja, den där noir-affischen är guld. Hade karaktärerna varit sig mer lika (särskilt Lilly och Veronica bör bättras på) hade den suttit på min vägg nu. Logan känns som tagen ur Rebel without a Cause eller nåt. Och mamma Echolls är med på ett hörn. Bokstavligt talat. :) Undras hur en noir-poster skulle se ut för S2?

Ja, om Veronica hade varit mer lik hade jag också haft den på min vägg nu.

Spuffy skrev:och gav henne en utskrift av Joss' recension av VM s.1. Kul att jag råkade ha skrivit ut den över huvud taget och att jag dessutom hade den med mig - kände mig väldigt duktig sen.

Ah! Det är så man gör! Själv försökte jag övertyga en kompis som gillar alla serier som jag presenterat honom för (Buffy, Angel, Firefly, 24, Dead Zone, The Tribe m.m. m.m.) att han också skulle älska Veronica Mars och när han frågade vad serien handlade om var jag ju tvungen att förklara, och när man förklarar vad serien handlar om låter det bara fånigt (innan den började tyckte jag inte alls om den från vad man fick veta att den handlade om) så han tyckte att den verakde fånig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön okt 09, 2005 10:45

Illyria skrev:Är det många där som fått boxen? Den släpps ju inte förrän på tisdag.

Det är nog inte så många som fått den iofs. Men det är många som diskuterar den.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön okt 09, 2005 10:47

LWes skrev:när han frågade vad serien handlade om var jag ju tvungen att förklara, och när man förklarar vad serien handlar om låter det bara fånigt (innan den började tyckte jag inte alls om den från vad man fick veta att den handlade om) så han tyckte att den verakde fånig.

Det är det gamla Buffyproblemet... ohyggligt frustrerande att man vet att man så lätt bedömer utifrån plotbeskrivningar som inte kan förklara den riktiga känslan serien ger.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » sön okt 09, 2005 10:49

AKS skrev:
Illyria skrev:Är det många där som fått boxen? Den släpps ju inte förrän på tisdag.

Det är nog inte så många som fått den iofs. Men det är många som diskuterar den.

Många internethandlare brukar ju kunna skicka ut DVD:er en eller flera veckor innan releasedatum. Axel Music t.ex. har skickat ut boxen i nästan en vecka nu tror jag. Så det finns nog en del (särskilt i Staterna) som har hunnit få den.

EDIT: He kollade, precis på baksidan av VM-boxen, hade inte läst texten innan. Första meningen: "A little bit Buffy." Jävlar vad de jämförelserna har spritts vitt och brett.

DVD-boxens skapare skrev:A little bit Buffy. A little bit Bogart. A dash of Nancy Drew. Veronica Mars takes the best and brainiest of the American culture of crimesolving and adds a unique vision of its own - brooding, edgy, darkly funny and just plain dark - to become one of the hottest, sleekest series of the new century.

BTW, "brooding". :D

VM 2.02:Alla dessa Buffy/VM-kopplingarna påminde mig om när Cordy, förlåt Kendall, började prata om "the ick factor". Déja whew!
Senast redigerad av caffeineaddict sön okt 09, 2005 10:53, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » sön okt 09, 2005 10:49

Kan ju vara så att något är gömt som påskägg, men vi får väl se. Hoppas jag får min box på måndag eller tisdag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön okt 09, 2005 10:50

Ja, hoppas att det finns med som easter egg. Jag vill se bloopers! Tycker de är roliga.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön okt 09, 2005 10:54

Just bloopers tycker jag är bland det roligaste extramaterial som finns. Borde vara obligatoriskt på alla releaser.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » sön okt 09, 2005 11:07

caffeineaddict skrev:
LWes skrev:när han frågade vad serien handlade om var jag ju tvungen att förklara, och när man förklarar vad serien handlar om låter det bara fånigt (innan den började tyckte jag inte alls om den från vad man fick veta att den handlade om) så han tyckte att den verakde fånig.

Det är det gamla Buffyproblemet... ohyggligt frustrerande att man vet att man så lätt bedömer utifrån plotbeskrivningar som inte kan förklara den riktiga känslan serien ger.

Det är onekligen ett stort problem. När jag pratar om någon serie jag gillar så är det första folk frågar alltid ”vad handlar den om?”. Man börjar förklara och inser hur oerhört töntigt det låter. Nuförtiden så brukar jag helt enkelt vägra berätta vad det handlar om och istället nämna underbara karaktärer, fantastiskt skådespeleri och lysande dialoger.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » mån okt 10, 2005 1:43

2.02:

Haha, Kevin Smith, lite skoj. Killen kan ju faktiskt delta i en dialog.

Förstår inte hur de tänker i VM med alla "regulars" man skymtar i introt som ändå inte är med i själva serien. Så var det ju i första säsongen också.

Bra avsnitt, det är kul att Wallace får jobba lite på egen hand också - hans nya look är för övrigt en klar förbättring sedan förra säsongen.

Det enda jag störde mig på var den del i avsnittet som handlade om att Veronica förlorade oskulden - det kändes väldigt Beverly Hills-moralkaka-aktigt med avseende på att tjejen "ger sig" till en kille och att det verkligen är mer av en big deal för tjejer... trodde VM skulle stå över sådana klichéer. :)

Kod: Markera allt
String w = "Wallace";

Finns det någon särskild anledning till att en kodfunktion har tillförts på forumet? :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » mån okt 10, 2005 10:37

Idag har jag fått dvdn! :)

Måste bara hämta den på Ica, men sen ska jag undersöka extramaterialet noga.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån okt 10, 2005 11:25

Illyria skrev:Idag har jag fått dvdn! :)

:o
Jag är inte avundsjuk...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån okt 10, 2005 15:06

Glorificus skrev:
Illyria skrev:Idag har jag fått dvdn! :)

:o
Jag är inte avundsjuk...

*minns nostalgiskt de dagar då han kunde titta på DVD...*

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film