Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » lör feb 06, 2010 2:15

5x13
Låt mig presentera listan med saker jag inte gillade i det här avsnittet:
- "All roads lead to the same destination" i recapen och ändå ska jag köpa att de ska resa bakåt i tiden för att ändra historien? Tidsresor är nog störande och svåra utan att göra två helt motsägande tidsresor i samma serie.
- Väl där kommer de på att det är bättre om de aldrig blir födda än att de ska dö, hahaha, tacksam för livet, much? Löjlig scen. Det gjorde avsnittet lite poänglöst och inte minst förtog det avsnittet där Dean fick se den alternativa världen där Dean och Sam inte räddat alla människor de räddat.
- Slutligen kommer Michael och stoppar Anna eftersom han så klart skyddar sitt vessel som vanligt, vilket gjorde avsnittet ändå mer poänglöst.
- Sedan en memory wipe på det, inte billigt alls... nope.
- Och varför göra Misha till recurring om de ändå ska låta honom vara i koma hela avsnittet, han är ju så rolig!

En sak jag gillade var titeln. Det är verkligen samma gamla visa hela tiden. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav dansdansdans » lör feb 06, 2010 3:00

5.13

ooootroligt bra! :P :P :P
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » lör feb 06, 2010 22:14

brat skrev:5x13
Låt mig presentera listan med saker jag inte gillade i det här avsnittet:
- "All roads lead to the same destination" i recapen och ändå ska jag köpa att de ska resa bakåt i tiden för att ändra historien? Tidsresor är nog störande och svåra utan att göra två helt motsägande tidsresor i samma serie.
- Väl där kommer de på att det är bättre om de aldrig blir födda än att de ska dö, hahaha, tacksam för livet, much? Löjlig scen. Det gjorde avsnittet lite poänglöst och inte minst förtog det avsnittet där Dean fick se den alternativa världen där Dean och Sam inte räddat alla människor de räddat.
- Slutligen kommer Michael och stoppar Anna eftersom han så klart skyddar sitt vessel som vanligt, vilket gjorde avsnittet ändå mer poänglöst.
- Sedan en memory wipe på det, inte billigt alls... nope.
- Och varför göra Misha till recurring om de ändå ska låta honom vara i koma hela avsnittet, han är ju så rolig!

En sak jag gillade var titeln. Det är verkligen samma gamla visa hela tiden. ;)

Tack. Nu slapp jag göra en sammanfattning. ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav chanda » lör feb 06, 2010 22:18

5x13
Supernatural FTW Team free will

utan tvekan det starkaste avsnittet men men en del kan ju aldrig bli nöjda värkar det som.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » sön feb 07, 2010 13:01

Utan tvekan... så är smaken som baken. ;)
Personligen har jag ofta blivit nöjd under seriens gång, när jag tycker att avsnitten är bra. Till exempel 5x04 den här säsongen där Dean hamnade fem år i framtiden då världen redan gått under typ. Det avsnittet är troligen med på min topp10 för hela serien. Tack och lov är det ingen som tvingar mig att gilla alla avsnitt, för det här senaste var mycket sämre än både förra och förrförra - tycker jag.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » sön feb 07, 2010 14:08

Speaking of... vilket är ert favoritavsnitt från serien? Om ni får välja ett enda, vilket väljer ni?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön feb 07, 2010 15:56

Jag väljer nog fortfarande Nightshifter (2x12)... fast nu är det väldigt längesen jag såg det, så jag behöver kanske en omtitt för att se om det håller sig lika bra mot seriens senare riktigt bra avsnitt.

Ååh, jag såg om slutscenen nu på youtube och hoppar omkring lite i soffan. :D Men hela avsnittet har ju så mycket som är bra. Ronald!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav dansdansdans » sön feb 07, 2010 17:49

det avsnitt jag kan se om och om igen är 4x01 - Lazarus Rising.

då dyker ju Castiel upp :P
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav brat » sön feb 07, 2010 17:50

Mm, jag hade själv svårt att välja mellan Nightshifter och Ghostfacers så jag bläddrade bakåt för att se vad jag skrivit om avsnitten... och det visade sig att jag satt Nightshifter högre än Ghostfacers men All hell breaks loose, part 2 ännu högre än Nightshifter! Så nu är jag förvirrad. :) Jag tror att det enda jag kan göra för att få klarhet i det här är att titta igenom hela min topp10helaserien igen - en inte allt för motbjudande uppgift. :D
Senast redigerad av brat sön feb 07, 2010 19:28, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön feb 07, 2010 18:28

Ghostfacers och All Hell Breaks Loose var galet nog de två (tre) andra avsnitt som dök upp i mitt huvud när jag kom fram till Nightshifter. Fast jag blev osäker på om det var jag själv eller brat som gillade AHBL så mycket. :rolleyes: :D

Från s4-5 vet jag i alla fall att jag gillat Metamorphosis och Monster Movie bäst.

brat skrev:Ghosthunters

Hihihi. (Hjärntvättad.)

Igår såg jag videos från TAPS Dragon Con-panel 2009, och då var det nån i publiken som frågade dem om Ghostfacers-avsnittet. Jason berättade att "the creator of Supernatural" - antagligen Kripke då - är ett "huge fan of" Ghost Hunters och kontaktade dem för att höra så de inte skulle bli upprörda om Supernatural parodierade dem. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » sön feb 07, 2010 19:28

Glorificus skrev:
brat skrev:Ghosthunters

Hihihi. (Hjärntvättad.)

Grumble grumble.

Glorificus skrev:Ghostfacers och All Hell Breaks Loose var galet nog de två (tre) andra avsnitt som dök upp i mitt huvud när jag kom fram till Nightshifter. Fast jag blev osäker på om det var jag själv eller brat som gillade AHBL så mycket. :rolleyes: :D

Haha, vi är teh funny. Du var i alla fall också mycket hyllande i dina kommentarer när jag bläddrade bakåt, kan jag berätta. :) Svårt att veta om det skulle vara lika intensivt att se om dem, men just då var vi väldigt hyllande, SAMMY!!! m.m. Men jag var nog snäppet värre än dig, tror jag.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » sön feb 07, 2010 23:03

brat skrev:Speaking of... vilket är ert favoritavsnitt från serien? Om ni får välja ett enda, vilket väljer ni?

Vad svårt, jag får nog fundera på det där. Återkommer.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Rombat » mån feb 08, 2010 22:24

5.13

The Status Quo Is God. Inte bandet som delar en massa egenskaper med Spinal Tap. The other thing.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » tis feb 09, 2010 18:56

Rätt originell reklam för serien i London inför s5-premiären:

**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tomas » tis feb 09, 2010 20:36

Coolt!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor feb 11, 2010 12:50

Brittiska Living (nya tv-kanalen för SPN) har verkligen gått i högvarv med marknadsföringen. :)

Min favoritdel är nog vattenbehållarna på sidan av busskurer med "HOLY WATER" och "In case of demons, break glass". :D

Icke-spoilande promo:

**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sfinx » fre feb 12, 2010 14:04

5.14
Riktigt bra avsnitt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav brat » lör feb 13, 2010 2:06

5x14
Avsnittet fångade mig direkt, och jag upplevde en inlevelse (nästan oro för Dean och Sam) som jag inte känt på länge. Dessutom fick man SKRATTA, både åt Cupid och Castiel.

Castiel: I'm there now.
Dean: Yeah, I get that.
Castiel: I'm gonna hang up, now.
Dean: Right.
Replikerna är inte ens så roliga men Misha är väldigt bra på komisk timing, och Misha/Jensen blir ofta bra scener.

Däremot var det synd att slutfighten var så fånig, de kunde gärna ha fått hitta på en ursäkt till varför Dean stod handlingsförlamad i åtta-nio minuter. :P Bra karaktärsutveckling iaf, hur han inte har någon vilja/önskan kvar i sig, och hur han ber himlen om hjälp. KLART bättre än avsnittet om första ryttaren.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör feb 13, 2010 2:33

brat skrev:5x14
KLART bättre än avsnittet om första ryttaren.

Ja, absolut. Det här hade nog dessutom den otäckaste skurken på länge. Och många småäckliga scener! :) Det har varit för lite gore annars den här säsongen...

Jag köpte inte allt i avsnittet, som att Dean inte skulle hungra efter nåt, men det var mycket som var riktigt bra och annorlunda gjort. Cred till Ben Edlund? Känns så.

Uppehåll i sex veckor nu. Alltså fem avsnittslösa veckor, som det ser ut nu.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sfinx » lör feb 13, 2010 3:16

Jag kanske hädar nu:
Under avsnittet tänkte jag att jag nog skulle ha följt serien betydligt mer intensivt om Sam hade haft en mindre roll.
Dean och Cass klickar alltid, Sam och Dean...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Garim » lör feb 13, 2010 17:38

5x14 Jag gillar demon-Sam skarpt :) Faktiskt så var Dean ovanligt bra i det här avsnittet också. Lite karaktärsutveckling - äntligen.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » lör feb 13, 2010 21:50

5.14

Fanimig om inte tom jag gillade det här avsnittet. Riktigt bra.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav dansdansdans » sön feb 14, 2010 3:27

wait your turn!!! :evil:
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Tinwiel » sön feb 14, 2010 17:59

5x14 Jo, rätt bra faktiskt
Plus att jag skrattade högt i säkert en halv minut åt:

Ur minnet:
Dean: you mean the little fat kids in diapers?
Cass, gravallvarligt: they're not incontinent.

:D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tor feb 18, 2010 17:17

Idag, nu, har jag sett 5x09-10. Ja, det tog lång tid. Den gången jag hade tänkt fortsätta och var osäker på om det var 5x08 elr 5x09 jag senast sett, och därför spolade in lite i 5x09 för att se om jag kände igen det, blev jag så lack på serien att den fick ligga i sin mapp, bortglömd, som i en sorts skamvrå. Nu när jag har sett avsnittet och kan göra en rättvisare bedömning så ska jag göra en sådan: det var bland de bästa avsnitten jag någonsin sett av en serie när den vill bevisa exakt hur dålig den kan vara. Hej, papperskorgen! Nu glömmer vi dig.
5x10 var bra. Vissa delar riktigt bra. Men jag är nog med de flesta: varför ta död på seriens enda två starka återkommande kvinnliga karaktärer? Plain stupid. Om de ville ta död på någon hade de kunnat yxa Chuck. Han är en sån karaktär som förtjänar att fåg sina inälvor utslitna av en hellhound. Så mycket gillar jag honom. Hur kan man hamna fel med en karaktär med det namnet? Kanske måste man vara skapad av Josh Schwartz för att bära det namnet med ära?

Så, hur känner jag för serien nu? Jag vet inte. Jag sitter och tänker tillbaka på hur ivrig jag brukade vara på fredagar. "Oooh, idag kommer Supernatural! Wiiiiiieee!". Som det ser ut idag är jag mer upprymd över The Vampire Diaries på fredagar. Det är en serie som växer, som försöker. Supernatural bara krymper, tyvärr. Vilket är konstigt när jag ser på de som ligger bakom Supernatural och de som ligger bakom The Vampire Diares. Något är fel med TV-världen. Under en tid var jag mer upprymd över Supernatural än Grey's Anatomy - men nej. Greys förblir nu den serie jag mest associerar med fredagar. Och Private Practice.

När jag läste att Supernatural nu blivit officiellt förnyad för en sjätte säsong blev jag nog lite besviken. Kunde de inte se till att försöka gå ut med lite ära i behåll istället? Sen läste jag att Kripke inte längre ska vara showrunner. Han ska fortfarande vara en aktiv Executive Producer, men serien ska få en ny showrunner. Det gjorde mig faktiskt inte besviken. Det fick mig att känna att serien kanske kan få lite mer liv i sig. En nystart, framför och bakom kameran. Jag hoppas att serien hittar tillbaka i sin andra halva av säsongen. Men just nu, känner jag mig tyvärr ganska anti.
Jag får se när jag tar tag i fortsättningen. Med min ganska limiterade tillgång till nedladdning så ligger tyvärr andra serier på högre prioritering. Nästa gång jag är hemma hos mina föräldrar (i påsk?), och har tillgång till min gamla - saknade - anslutning, tar jag nog ner resterande avsnitt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » tor feb 18, 2010 22:07

HeY: Jag har också varit besviken på Supernatural den här säsongen, men nu i slutet har jag tyckt om det massor igen. Jag vet inte om det beror på att serien varit bättre eller om jag varit på rätt humör, men nu har spn återigen blivit en serie jag ser fram emot varje vecka, istället för en som jag struntar i att se.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Crashdummie » ons feb 24, 2010 14:19

Tinwiel skrev:5x14 Jo, rätt bra faktiskt
Plus att jag skrattade högt i säkert en halv minut åt:

Ur minnet:
Dean: you mean the little fat kids in diapers?
Cass, gravallvarligt: they're not incontinent.

:D

I knowz! Och den dialogen brat nämnde.
Fast hela avsnittet var väldig intensiv, speciellt slutet. Just hur krossad dean var... usch.. heartbreaking

Jag får nog häda med sfinxan för jag gillar iden - i like the way u think! :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav dansdansdans » ons feb 24, 2010 18:53

jag har tänkt på en sak angående framtiden
i 5x4 The End får ''äntligen' dean tag på colten efter 5 års letande... om han hinner testa den på Lucifer eller inte hinner vi ju inte se.
och sen i 5x10 Abandon All Hope
har Crowley colten. och det har inte alls gått 5 år. alltså måste framtiden om Detroit osv ändrats redan här, när bröderna ändrade sig om att vara var för sig. men nu är jag ju helt uppenbar ;)

MEN en annan sak som jag kom på i 5X10 med är. vart tog Death vägen som han sa hello till?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Mush » tor mar 11, 2010 21:16

Hitills gillar jag säsong 4. ÄNTLIGEN ser jag den, hehe. Fast börjar det inte vara likadant jämt med att grabbarna håller saker för sig själva och sedan talar ut om det sådär "ledsamt" i några delar framåt. Samma sak fast handlar om olika grejer dådå. Annars, perfa!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav SarahTheBloody » fre mar 12, 2010 21:35

Åh, Jag älskar Supernatural! Fattar inte att jag var så motvillig att se serien först. heh, crazy!

Snart drar det igång igen i USA. Yippi! Varför måste det vara så himla låååånga avbrott emellan? :?
Without Passion, We'd Be Truly Dead./~Angelus~
Användarvisningsbild
SarahTheBloody
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film