av HeY » tor feb 18, 2010 17:17
Idag, nu, har jag sett 5x09-10. Ja, det tog så lång tid. Den gången jag hade tänkt fortsätta och var osäker på om det var 5x08 elr 5x09 jag senast sett, och därför spolade in lite i 5x09 för att se om jag kände igen det, blev jag så lack på serien att den fick ligga i sin mapp, bortglömd, som i en sorts skamvrå. Nu när jag har sett avsnittet och kan göra en rättvisare bedömning så ska jag göra en sådan: det var bland de bästa avsnitten jag någonsin sett av en serie när den vill bevisa exakt hur dålig den kan vara. Hej, papperskorgen! Nu glömmer vi dig.
5x10 var bra. Vissa delar riktigt bra. Men jag är nog med de flesta: varför ta död på seriens enda två starka återkommande kvinnliga karaktärer? Plain stupid. Om de ville ta död på någon hade de kunnat yxa Chuck. Han är en sån karaktär som förtjänar att fåg sina inälvor utslitna av en hellhound. Så mycket gillar jag honom. Hur kan man hamna fel med en karaktär med det namnet? Kanske måste man vara skapad av Josh Schwartz för att bära det namnet med ära?
Så, hur känner jag för serien nu? Jag vet inte. Jag sitter och tänker tillbaka på hur ivrig jag brukade vara på fredagar. "Oooh, idag kommer Supernatural! Wiiiiiieee!". Som det ser ut idag är jag mer upprymd över The Vampire Diaries på fredagar. Det är en serie som växer, som försöker. Supernatural bara krymper, tyvärr. Vilket är konstigt när jag ser på de som ligger bakom Supernatural och de som ligger bakom The Vampire Diares. Något är fel med TV-världen. Under en tid var jag mer upprymd över Supernatural än Grey's Anatomy - men nej. Greys förblir nu den serie jag mest associerar med fredagar. Och Private Practice.
När jag läste att Supernatural nu blivit officiellt förnyad för en sjätte säsong blev jag nog lite besviken. Kunde de inte se till att försöka gå ut med lite ära i behåll istället? Sen läste jag att Kripke inte längre ska vara showrunner. Han ska fortfarande vara en aktiv Executive Producer, men serien ska få en ny showrunner. Det gjorde mig faktiskt inte besviken. Det fick mig att känna att serien kanske kan få lite mer liv i sig. En nystart, framför och bakom kameran. Jag hoppas att serien hittar tillbaka i sin andra halva av säsongen. Men just nu, känner jag mig tyvärr ganska anti.
Jag får se när jag tar tag i fortsättningen. Med min ganska limiterade tillgång till nedladdning så ligger tyvärr andra serier på högre prioritering. Nästa gång jag är hemma hos mina föräldrar (i påsk?), och har tillgång till min gamla - saknade - anslutning, tar jag nog ner resterande avsnitt.
"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09
"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee
Last.fm | Twitter | Tumblr