Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre okt 07, 2005 2:02

Tydligen är det low res, undra hur dålig kvalitet det är?

SIZE: 363 MB (or 372,337 KB or 381,273,342 bytes)
LENGTH: 00:41:39
FRAMES: 1084
VIDEO kbps: 1038
FPS: 29.971
Resolution: 360 x 240
AUDIO: MP3 CBR 48000Hz 128 kb/s total (2 chnls)
VIDEO CODEC: DivX 5.0
Packed bitstream: Yes
QPel: No
GMC: No
Interlaced: No
Aspect ratio: Square pixels
Quant type: H.263

I-VOPs: 1066 (1.42%)
P-VOPs: 39449 (52.67%)
B-VOPs: 34388 (45.91%)
S-VOPs: 0 (0.00%)
N-VOPs: 0 (0.00%)

Max consecutive B-VOPs: 1

Tydligen ska det finnas en Veronica.Mars.S02E02.WS.HDTV.AC3.5.1.DVDR-hV, hoppas den går att ladda hem snart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » fre okt 07, 2005 5:16

Lysande!
Veronica Mars 2x02
Wow, mycket nytt att smälta. Kroppen i slutet kommer förstås bli det stora föremålet för diskussion/spekulation men där vågar jag inte ens gissa.
Säsongsmysteriet som nu håller på att upprättas verkar bli både invecklat och fascinerande och med namnet i slutet lär ju Veronica bli ännu mer personligt indragen, vilket alltid är trevligt. Det ska bli ett sant nöje att försöka knäcka den här nöten. Och till sist, var det bara jag som uppfattade det som att kvinnan som var med Logan i hotellrummet inte var Kendall?

Ja, just det, Kevin Smith också. Han skötte sig bra utan att ta för mycket plats. Precis lagom.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » fre okt 07, 2005 6:47

Kvaliteten är däremot usel, men nu ska jag titta! Be damned dålig bildkvalitet. Det lär ju ändå bli omtitt sen när en bra rip kommit.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre okt 07, 2005 6:55

Nu finns det en annan VM som det bara står .avi på. Hoppas den har bättre kvalitet för det är den jag satt på nedladdning.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre okt 07, 2005 7:10

Jag ser ingen som inte är samma storlek på filen, eller är det någon annanstans än mininova?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tomas » fre okt 07, 2005 7:28

Såg just Veronica.Mars.S02E02.WS.HDTV.AC3.5.1.DVDR-hV. Bilden var perfekt, men ljudet började släpa efter ungefär halvvägs genom och 1500mb är ju ganska mycket att ladda ner.
Till skillnad från dålig bild (som hos vms02e02.avi) går dock ljudet lätt att fixa om man öppnar avsnittet i två spelare och låter den ena stå för ljudet och den andra för bilden.

Från Torrentspy.com angående Veronica Mars - 2x02 - Driver Ed.avi.torrent
It is 360 x 240. It's basically fullscreen, because it was ripped from the regular TV broadcast. It looks good watching at 200%, though. There is nothing wrong with it.

What happened is that UPN was showing a baseball game in California, where the people who normally produce the HDTV releases live. The good news is that this episode will be shown on Saturday in that area.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » fre okt 07, 2005 7:41

Okej. Då kanske man kan ladda ner en ny version senare med widescreen. Förhoppningsvis i alla fall. Men full screen fungerar för mig nu, helt klart.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre okt 07, 2005 7:50

Hoppas på att det kommer en riktig release på söndag då. Det måste det göra. Jag tittade på filen i 200% och det är inte speciellt snyggt.

2.02 Jag är något förvirrad av händelserna i avsnittet. Bussen var en olycka, utan bromsspår? Polisen behandlar det som löst, men det är inte det?

Är den döda mannen det stora säsongsmysteriet? Borde ju vara det. Hänger tidigare händelser ihop? Det händer så mycket, har inga som helst bra spekulationer om något (ännu).

Det lät som Kendall i telefonen på hotellet, eller? Och hela Logan and the ick är just icky, men Beaver är dem på spåren. Go Beaver. Och Veronica som kollar upp Logan, min tolkning var att hon var lite avundsjuk.

Keith kandiderar till sheriff, yay! Men jag tror jag måste se om avsnittet... är kluven till vad jag tycker om det. Veronica känns fortfarande något off också, även om hon verkligen glänste till ibland. Dump Duncan already.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre okt 07, 2005 8:40

Ytterligare ett VM-avsnitt tycks ha fått en titel (tv.com):

Ahoy Mateys! Jag gillar det på nåt vis. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » fre okt 07, 2005 8:42

Äntligen fick jag sett det.

spoiler 2x02Pop goes the weasel.
Jag tror helt klart på hämndlysten Logan som har klippt bromsvajern eller nåt sånt. I'll miss you. Riiiight...
Och Wallace börjar få tänder vilket är kul, han va alldeles för mesig tidigare.
Överlag ett riktigt bra avsnitt, men vem hade väntat sig något annat?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » fre okt 07, 2005 8:57

Jag glömde helt bort att nämna (2.02) Den nya tjejen. Vet inte vad jag tycker om henne heller, ingen klockren karaktär sådär direkt som t ex Mac var, eller flera andra. Får väl se hur det går med henne. Wallace som leker Veronica, han har lärt sig en hel del.

Den kommande avsnittstiteln Jag gillar den, avger en "pirates" vibe.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre okt 07, 2005 9:46

SÅ FANTASTISKT BRA!
2x02AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Serien har förmågan att vara helt intressant och mysig genom varje avsnitt och man tittar aldrig på klockan.
Wallace är så snäll!! Det var roligt att han löste ett fall! Det var coolt att Kevin Smith var med!
Slutet var fantastiskt och helt oväntat.
Allt är fantastiskt.
Fantastiskt avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » fre okt 07, 2005 10:34

Hmm. jag håller på att ladda den från igårkväll, men skulle ni rekommendera att jag laddar den andra releasen istället?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre okt 07, 2005 11:46

Jävlar vad bra det här är! Mer säger jag inte nu, för jag ska åka bussen till Borås om en stund... Veronica Mars är bäst!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » fre okt 07, 2005 12:01

Så nu har jag ÄNTLIGEN sett det. Kass kvalitet, men Veronica Mars är ändå alltid Veronica Mars och 2.02 var ett riktigt, riktigt bra avsnitt. Men snart måste Veronica dumpa Duncan. Jag menar kemin mellan dom är helt obefintlig. Märktes extra tydligt med först Veronica och Duncan i hotellrummet, trist, och sen Veronica och Logan i korridoren, så underbart. Och självklart är hon avundsjuk. Intressant tanke att det kanske inte var Kendall i hotellrummet med Logan, fast jag tycker inte att det verkar så troligt.

Roligt att Wallace fick leka Veronica och han lyckades ju bra. Gillar Wallace allt mer. Han har alltid varit bra såklart men han blir bättre och bättre. Sen den nya tjejen är jag lite kluven till, ingen karaktär jag fäste mig vid direkt men självklart ska jag ge henne en chans.

Att Meg överlevde tyckte jag var rätt oväntat. Någon skrev väl angående förra avsnittet att det fanns en möjlighet att hon skulle ta över rollen som spöke i denna säsong och det tyckte jag lät som en bra idé. Fast nu kan man i och för sig undra vad hon har att säga när hon vaknar upp.

Jag vill verkligen inte tro att det var Logan som mixtrade med bussen. För i såna fall så skulle ju Veronica aldrig kunna förlåta honom och det får inte hända. Alltså tror jag inte det. Spännande är det i alla fall, särskilt nu med nya liket och Veronicas namn i handflatan. Har inga vettiga teorier alls.

Kul med Kevin Smith och bra att Keith kandiderar som sheriff. Och just ja, jag gillar Beaver. ”Okay, so I guess I’ll just stay here and knit something”.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre okt 07, 2005 14:26

Bah! Jäääävlar vad sugen jag är på att se 2.02 nu, men nej! Kvalitetsnissen i mig vill vänta på HDTV-versionen och dessutom kommer jag kunna slappna av på ett annat sätt i morgon än vad jag har tid till idag.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre okt 07, 2005 15:35

2.2 började svajigt, men tog sig rejält i slutet

Tyckte absolut att det var CC:s röst som svarade i telefon. De blev kanske lite skrämda efter att de nästan åkte fast och nu håller de till på hotell.

Teori om namnet i mannens hand... Han är en contract killer som skulle mörda Veronica. Han beslöt sig för att få det hela att se ut som en olycka och tog död på några tonåringar på vägen. Inga bromsspår = nån har mixtrat med bromsarna. Eller hm... varför skulle en contract killer behöva ha namnet på sitt offer skrivet med stor stil i handen? :D Nåväl, kanske skulle nån ta livet av Veronica ändå. Kanske Aaron Echolls? Han har kanske ingen koll på kontraktsmördarens IQ överstiger ett glas vattens IQ eftersom han sitter bakom galler. Skulle vara cool om Aaron Echolls försöker ta död på Veronica. Nåväl, spekulationerna fortsätter...

Jackie är definitivt en ganska underhållande karaktär. Definitivt bättre än Mac som jag enbart finner acceptabel.

Veronica och Logan ute i korridoren... yowsa! Logan är verkligen duktig på att vara bitch.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » fre okt 07, 2005 15:41

AKS skrev:Veronica och Logan ute i korridoren... yowsa! Logan är verkligen duktig på att vara bitch.

Avsnittets bästa scen enligt mig. Logan!!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » fre okt 07, 2005 17:52

Jag som hade funderingar på att ge upp serien efter säsongspremiären ändrade mig efter det här avsnittet. Ganska trevligt faktiskt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » fre okt 07, 2005 17:52

AKS skrev:2.2Eller hm... varför skulle en contract killer behöva ha namnet på sitt offer skrivet med stor stil i handen?

hehehe. Jag tror snarare att någon annan än mannen själv skrivit namnet i hans hand som ett meddelande till Veronica, om ni förstår vad jag menar...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre okt 07, 2005 17:59

LWes skrev:hehehe. Jag tror snarare att någon annan än mannen själv skrivit namnet i hans hand som ett meddelande till Veronica, om ni förstår vad jag menar...

Som en varning, att hon och Keith inte ska lägga sig i?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre okt 07, 2005 18:04

2.02 Man brukar inte skriva i sin egen hand med så stora bokstäver med en tjock tuschpenna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre okt 07, 2005 18:19

Jag hittar det inte i HDTV eller helt enkelt i stor bild. Bara liten bild med jättedålig upplösning, vet ngn var/om det går att hitta?
Senast redigerad av HeY lör okt 08, 2005 23:00, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav monkeyboy » fre okt 07, 2005 18:49

Tänker också vänta till vettig release...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav HeY » fre okt 07, 2005 19:56

monkeyboy skrev:Tänker också vänta till vettig release...

Ja, jag vill ha bra kvalitet till Veronica Mars. Hoppas den kommer snart!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Gordo » fre okt 07, 2005 20:05

2x02

Oj, nu börjar det hända grejer. Det känns ju osm om den döde mannen och bussolyckan hänger ihop på något sätt men frågan är hur. Det kanske kan ligga något i AKS teori :)

Jag tycker att Duncan och Veronica funkar rätt bra ihop men Logan är en mer spännande karaktär så det är inte konstigt att deras scener är mer laddade.

Jag tyckte att Jackie var rätt trsit i inledningen men efter hand så blev hon lite bättre. Det ska bli roligt att följa henne och se vilken roll hon kommer att få spela.

Jackies pappa och Woody tjafsade ju om något i förra avsnittet, jag undrar om vad och om det har någon som helst betydelse.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav LWes » fre okt 07, 2005 21:06

Illyria skrev:
LWes skrev:hehehe. Jag tror snarare att någon annan än mannen själv skrivit namnet i hans hand som ett meddelande till Veronica, om ni förstår vad jag menar...

Som en varning, att hon och Keith inte ska lägga sig i?

kanske, eller för att få hennes uppmärksamhet av någon anledning.
Som noike skrev brukar man inte skriva ett namn i sin egen hand så.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre okt 07, 2005 21:15

Jag tror att den döda mannen kan ha att göra med mordet på Weevil's kompis kanske. Var inte killen som dog av latinamerikanskt påbrå. Den döda mannen ser ut att också vara det, men man ser ju väldigt dåligt, speciellt med den versionen jag har som inte är allt för tydlig i detaljer...
Vad vet jag. Tänkte bara ge en ny teori...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » lör okt 08, 2005 1:26

2x02
Ett avsnitt som haltar lite. En del scener kändes lite dåligt skrivna.. t.ex. när Keith är på baseball-planen i början och ungarna börjar slåss. Konstigt.

Jag tycker det var så tydligt i förra säsongen att Veronica är den som lyfter upp vartenda avsnitt mer än någon annan. Men i det här avsnittet kändes det som att Logan och Wallace lyfte historien mer än vad hon gjorde. Förutom i några klockrena scener, som den med sheriffen efter att hon snikat till sig ett telefonsamtal. :D

Men det är riktigt, riktigt kul att Wallace får skina lite. Go Wallace!

Däremot tänker jag inte slösa många tankar på att försöka förstå mysteriet ännu, de lägger fortfarande grundstommen för det. Men det är ju bra att de tänker på att koppla mysterierna till karaktärerna, så man bryr sig om vad som ska hända. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör okt 08, 2005 1:36

Nu tycks det ha kommit en HDTV-version:
http://www.mininova.org/tor/125877

Matt Roush hearts Veronica Mars (SPOILERS Lost första avsnitten av S2 och VM första avsnitten av S2):

http://www.tvguide.com/tv/roush/dispatc ... 6/1006.htm

And what other show gives us a voice-over like this: "You know that charge that goes up your spine at the moment of epiphany?"

No wonder Joss Whedon is among the Veronica converts. This show has it all. Everything, that is, except ratings.

Och Joss Whedon recenserar S1 för Entertainment Weekly.

EDIT: Får inte till länkningen... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film