av The Buffster » fre okt 07, 2005 12:01
Så nu har jag ÄNTLIGEN sett det. Kass kvalitet, men Veronica Mars är ändå alltid Veronica Mars och 2.02 var ett riktigt, riktigt bra avsnitt. Men snart måste Veronica dumpa Duncan. Jag menar kemin mellan dom är helt obefintlig. Märktes extra tydligt med först Veronica och Duncan i hotellrummet, trist, och sen Veronica och Logan i korridoren, så underbart. Och självklart är hon avundsjuk. Intressant tanke att det kanske inte var Kendall i hotellrummet med Logan, fast jag tycker inte att det verkar så troligt.
Roligt att Wallace fick leka Veronica och han lyckades ju bra. Gillar Wallace allt mer. Han har alltid varit bra såklart men han blir bättre och bättre. Sen den nya tjejen är jag lite kluven till, ingen karaktär jag fäste mig vid direkt men självklart ska jag ge henne en chans.
Att Meg överlevde tyckte jag var rätt oväntat. Någon skrev väl angående förra avsnittet att det fanns en möjlighet att hon skulle ta över rollen som spöke i denna säsong och det tyckte jag lät som en bra idé. Fast nu kan man i och för sig undra vad hon har att säga när hon vaknar upp.
Jag vill verkligen inte tro att det var Logan som mixtrade med bussen. För i såna fall så skulle ju Veronica aldrig kunna förlåta honom och det får inte hända. Alltså tror jag inte det. Spännande är det i alla fall, särskilt nu med nya liket och Veronicas namn i handflatan. Har inga vettiga teorier alls.
Kul med Kevin Smith och bra att Keith kandiderar som sheriff. Och just ja, jag gillar Beaver. ”Okay, so I guess I’ll just stay here and knit something”.
"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)
"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)|
musik |