Arrested Development

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor mar 17, 2005 0:29

Tinwiel skrev:What's the deal med George Michaels skjortor? Dom blir fulare och fulare för varje avsnitt.. :)

(s2)It's the Anne-factor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tor mar 17, 2005 0:41

noike skrev:
Tinwiel skrev:What's the deal med George Michaels skjortor? Dom blir fulare och fulare för varje avsnitt.. :)

(s2)It's the Anne-factor.

Spoiler
The Anne-factor? Att Anne skulle påverka honom till att ha allt fulare skjortor? Jaså. :) Jag försöker komma ihåg hur skjortorna såg ut under s1 men minnet vill inte samarbeta. Bäst i avsnittet 2x06 var när George Michael hoppades på en kyss från Anne eftersom hon skulle få vara med att spela softball. Nu fick han en puss av sin pappa istället, inte riktigt vad han var ute efter och ansiktsuttrycket på GM är obetalbart. Skådisen är så bra.... :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre mar 18, 2005 23:49

Spoiler 2x10
Är Tobias lite som Kenny i South Park? Han blir ju skadad i varje avsnitt.. stackarn.. Hehe.

Det här avsnittet var roligt, alla karaktärer hade sin roliga stund, mamman i början när hon skvätte vin(eller var det champagne?) runt omkring sig, och sen så ramlar alla på det blöta golvet. Jag har rätt så simpel humor ibland tror jag för jag gapskrattar varje gång nån ramlar och slår sig, eller gör nåt annat med liknande fånighetsgrad. Jag tycker INTE alls om farser eller serier där det är meningen att folk ska ramla (tex filmen Ensam hemma), men i andra serier som inte har det som ett huvudsakligt rolighetsinslag så ramlar jag ur sängen av skratt (en av de scener som jag tycker är roligast i BtVS är ju Andrews ni-vet-vad-scen i Seeing Red..). Sen så är det ju rätt mycket slapstick i AD ibland men det är alltid helt briljant..

Men! Helt klart bäst var ändå:

Tobias: Do you have any idea how often you say the word 'afraid'?
Michael: Well, I know I used it in the jacuzzi.
Tobias: And I apologize for that; I thought it was a pool toy
:D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör mar 19, 2005 0:20

Tinwiel skrev:Spoiler 2x10

Allt Tobias säger i avsnittet är lysande. Finns det en enda replik som inte är mångbottnad? Imponerande är det i varje fall. Och att de lyckats få Martin Short att vara riktigt rolig? Hur? "Shoot me!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör mar 19, 2005 0:40

Spoiler 2x10
Mm, du har rätt, allt Tobias säger är roligt här. Hur många liknelser för sex mellan män kan manusförfattarna komma på egentligen? Skitkul. Undra om han någonsin kommer att komma underfund med sin sexualitet? Han lever ju i ett öppet äktenskap nu, så varför inte experimentera... Å andra sidan så är ju förnekelsen rolig i just Tobias fall... ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tomas » mån mar 21, 2005 15:04

Serien blir bara bättre och bättre :)

Spoiler 2x14
No, Steve Holt. I'm your father!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » mån mar 21, 2005 16:30

Tomas skrev:Serien blir bara bättre och bättre :)

Spoiler 2x14

När Ann talade om att vänta på sex, jag höll på att skratta mig fördärvad. Och Mr Banangrabber skymtade förbi i videon.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån mar 21, 2005 22:27

Aah, glömde bort AD idag! Måste finna och ladda ner! :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » mån mar 21, 2005 22:47

Nu börjar det bli riktigt, riktigt bra. Serien har gått från knappt rolig alls till fullkomligt briljant (men jag antar att jag skulle uppskatta de första avsnitten mycket mer om jag skulle se om serien nu).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » mån mar 21, 2005 22:48

Tomas skrev:Serien blir bara bättre och bättre :)

Spoiler 2x14

Helt fantastiskt. Tror ni att dom komemr ta upp det igen eller att det bara var som ett skämt som inte var på allvar.
Det fantastiska med serien är ju att alla sånna detaljer har betydelse, men eftersom det var i slut-klippen (som ju inte ens är med i sverige) kanske det bara kommer glömmas.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » mån mar 21, 2005 22:59

AKS skrev:Aah, glömde bort AD idag! Måste finna och ladda ner! :(

Du hade väl ett ftp-program om jag inte minns fel?
Jag har alla Arrested på min ftp om du vill ladda ner något avsnitt..

2x14 var underbart.
Precis som noike så skrattade jag sjukt mycket när Anne förklarade hur bra det skulle bli när de väntat. En hel del andra skratt blev det också. Det känns dock som att G.O.B. fått för lite tid det senaste, han tog ju väldigt mycket plats i början av S2..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån mar 21, 2005 23:20

gaspode skrev:2x14 var underbart.
Precis som noike så skrattade jag sjukt mycket när Anne förklarade hur bra det skulle bli när de väntat. En hel del andra skratt blev det också. Det känns dock som att G.O.B. fått för lite tid det senaste, han tog ju väldigt mycket plats i början av S2..

Med den next week on så hoppas jag han får mer tid. Han och Steve, som starker familjebanden. Fast samtidigt så är ju GOB fortfarande rädd för Buster.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån mar 21, 2005 23:24

gaspode skrev:
AKS skrev:Aah, glömde bort AD idag! Måste finna och ladda ner! :(

Du hade väl ett ftp-program om jag inte minns fel?
Jag har alla Arrested på min ftp om du vill ladda ner något avsnitt..

Tack för erbjudandet! Fick dock tag på avsnittet på DC så imorgon ska det ses. Himla kul serie...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis mar 22, 2005 0:59

Jag har alltid undrat varför ni kallat honom för G.O.B. och vad det är för konstig förkortning, men idag när jag tänkte kolla upp det så upptäckte jag att det står som hans namn på hemsidor och så. Så jag tog det nyaste avsnittet och lyssnade noga, och till skillnad från att heta JOE som jag alltid trott heter han alltså GOB.
Snacka om att jag blev förvånad! För inte kan man ana att dom säger något annat än Joe om man inte vet det (eller förklarade dom det i typ det första avsnittet eller nåt, och att jag typ sov då?)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tis mar 22, 2005 1:05

LWes skrev:Snacka om att jag blev förvånad! För inte kan man ana att dom säger något annat än Joe om man inte vet det (eller förklarade dom det i typ det första avsnittet eller nåt, och att jag typ sov då?)

Det finns ett återkommande skämt som fanns med första gången i piloten om att utomstående alltid uttalar G som i "god" om det är på nyheter elelr liknande.

Engelska G utalas ofta som svenskans J, medan egelskans J utalas som ett dj.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav OPIOO » tis mar 22, 2005 23:32

LWes: I första avsnittet har jag för mig att hans namn tittar förbi lite hastigt på skärmen. Man behöver inte sova för att missa det, det går ganska snabbt. G.O.B. står förresten för George Oscar Bluth. =]
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav Tinwiel » ons mar 23, 2005 0:00

OPIOO skrev:LWes: I första avsnittet har jag för mig att hans namn tittar förbi lite hastigt på skärmen. Man behöver inte sova för att missa det, det går ganska snabbt. G.O.B. står förresten för George Oscar Bluth. =]

Damn, det visste jag inte. Jag fattade först för några avsnitt sen att namnet stavades GOB, jag tänkte att det var Jobe, eller nåt liknande. Nu vet jag bättre. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tam » ons mar 23, 2005 0:12

Hette inte ett avsnitt Right man for the GOB? Så hette iaf filen med ett avsnitt jag laddade hem. Kan ju kolla upp det här själv...
Ah, 1x19 Best Man for the Gob.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » ons mar 23, 2005 0:13

Att vara ouppmärksam när man tittar på Arrested Development är lite farligt. Kanske inte riktigt i samma sätt som att köra ner för ett stup i en brinnande lastbil med tunnor fulla med sumpgas, mendet kan ändå ge svåra whiplash-skador.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » ons mar 23, 2005 1:56

Om jag inte har fel för mig så har även hans namn stått på segwayn.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » ons mar 23, 2005 2:05

poser skrev:Om jag inte har fel för mig så har även hans namn stått på segwayn.

Och allt annat han äger.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön mar 27, 2005 22:47

Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » sön mar 27, 2005 22:51

adolvsson skrev:Alan Tudyk!
http://whedonesque.com/?comments=6389

Awsome
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön mar 27, 2005 22:58

noike skrev:
poser skrev:Om jag inte har fel för mig så har även hans namn stått på segwayn.

Och allt annat han äger.

Men hallå, jag är lite trög.. So sue me! ;) Sen så hade filerna jag hade laddat hem inga "namn" utan bara avsnittsnummer..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 16:13

Hehe, så här har Fredrik Virtanen från Aftonbladet skrivit om Arrested Development. Det ingår i en artikel som är en guide till vårens tv-serier.

TV4, måndagar kl. 20.30
Handling
Familjen Bluth är så excentrisk att Wes Andersons filmfamilj The Royal Tenenbaums framstår som en typisk Ikea-familj. Med Portia de Rossi och Jeffrey Tambor som mest kända namn. Ron Howard är speaker.

Virtanens kommentar
En serie som får smarta människor att känna sig smarta. En komedi för folk som inte skrattar åt roliga komedier. Den här typen av finurlig, självuppfyllande, självförhärligande blink-blink-fattar-du-vad-coolt-underhållning står jag inte ut med.

Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/stor ... 27,00.html

Jag förstår vad han menar. Fast jag tycker ändå att AD är roligt. :D And I aint that smart really... ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » tis mar 29, 2005 17:41

Jag håller verkligen inte med onom.
Det jag kan skriva under på är väl att attityden som följer med att gilla en sån här serie i lite för många fall blir elitistisk, att folk ser ner på de som gillar Vänner eller nåt mer "lättsmält"...

Jag tror att Virtanen stör sig på folk som gillar serien när han inte gör det, för att han känner det som att de tycker att de är bättre/har bättre smak än han. Det är kanske då lite ironiskt att han säger att de inte gillar "roliga komedier"..

Min mer aggressiva sida vill slå honom lite i huvet för att han är en idiot som inte ser storheten i världens kanske just nu bästa TV-serie.. Och dessutom får skriva om det i en tidning.. Man tycker att man borde vara van vid att folk inte fattar när man gillar Buffy, men så är det inte.. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tam » tis mar 29, 2005 17:52

Virtanen verkar tycka om AD ungefär vad jag tycker om Magnolia.

Tycker verkligen inte AD har en förmert dryg känsla. Det är en ganska hjärtlig serie.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav qarlsson » tis mar 29, 2005 20:19

Virtanen pratar i nattmössan som så ofta annars. Det finns alltid en överhängande prägel av "jag jag jag" i hans artiklar och krönikor..

Det fina med AD är ju att den blandar subtil humor med rent barnslig och simpel humor med värme och charm. Men på ett nytt och fräscht sätt. Elitism känns way off.. Jag undrar om virtanen helt enkelt känner sig förvirrad som inte har ett laugh track som ledsagar honom :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 20:26

Jag fattade inte riktigt AD i början så jag kan förstå att serien ger ett visst intryck om man bara har sett några avsnitt. Men sen är man ju såld. Den är ju helcharmig.

gaspode skrev:Det jag kan skriva under på är väl att attityden som följer med att gilla en sån här serie i lite för många fall blir elitistisk, att folk ser ner på de som gillar Vänner eller nåt mer "lättsmält"...

Det var det jag menade med att jag förstod vad Virtanen menade. På ett sätt har han rätt men ändå så fel.

Jag gillar Vänner också... Den är visserligen lättsmält men samtidigt, ialla fall under dess storhetstid, högklassig underhållning. Roliga repliker och härliga karaktärer.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 20:29

Qarlsson skrev:Det fina med AD är ju att den blandar subtil humor med rent barnslig och simpel humor med värme och charm.

Aaaw, fint sagt. Man kanske inte kan kalla "George Michael och Tobias ramlar båda på en blöt fläck på golvet" för elitistisk komedi... ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film