Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » fre aug 05, 2005 17:54

Illyria: Att inte ens Clark är intressant är definitivt ett problem, men som du säger så är väl inte Smallville en karaktärsserie vilket också kan förklara varför jag aldirg har fastnat eller tyckt om den trots att jag har sett rätt många avsnitt. Bra karaktärer är som sagt enligt mig det allra viktigaste.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » fre aug 05, 2005 18:06

Illyria skrev:Smallville är verkligen inte en karaktärsserie och det märks tydligt, med några få undantag då. Inte ens Clark är intressant, vilket väl en huvudperson borde vara, det är fokus på Superman-berättelsen och att den drivs framåt av händelser och personer. Tvärtom från Buffy och delvis därför blir serien aldrig riktigt intressant.

Mycket bra beskrivning av serien!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » lör aug 06, 2005 15:05

Jag gillar serien och tycker den är härlig, men jag håller med er om att det inte direkt är ngn karaktärserie. Karaktärena utvecklas inte så mycket och om jag ska ta ett bra exmepel måste det bliChloes "crush" i Clark. Den har hållt på i evigheter, ändå sedan säsong 1 och den tar aldrig slut. Hon borde ju gå vidare någon gång men ickesanicke, hon fortsätter. Jag tycker att förfatarna ska låta Chloe gå vidare, även Clark och Lana ("Clana") borde få gå vidare snart. Skulle vara kul att se lite av Clark och Lois ("Clois").
Men vi får väl se vart serien tar av i säsong 5....

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » sön aug 07, 2005 2:11

Ska försöka se S4 av Smallville efter den kommande veckan då S3 är färdigvisad på TV3. Blir lite svårt att följa S4 på TV3 sedan eftersom det inte är så ofta jag är hemma från jobbet vid 16.30. Nedladdning nästa, mao. Nu är det så att jag inte är nåt större Smallville-fan (it's all about JM, som sagt) så jag kan tänka mig att ladda ner 10-17 avsnitt av S4. Jag vill alltså skippa minst 5 avsnitt av säsongen. Vilka kan jag skippa? (Naturligtvis vill jag se alla avsnitt som har med arcen att göra och avsnitt där personer som återkommer introduceras.) Eftersom Smallville är den sortens serie den är så tror jag inte att det blir några större problem att missa 5-10 avsnitt.

EDIT: Ska kanske tillägga att om ett helt fristående avsnitt skulle vara bra så ser jag det gärna.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 2:34

Svårt att säga. Ofta är det bara smådelar av arcen som är i vissa avsintt och bara för det är mycket arc betyder det inte alltid bra avsnitt heller... Och karaktärer som dyker upp igen är med i dåliga avsnitt osv.

Finns en del bottennapp under säsongen, som Krypto, Recruit, Lucy och Unsafe. Pariah, Bound, Ageless är väl inte så väldigt viktiga, men jag är heller ingen direkt expert på Smallville.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 07, 2005 10:43

Tack för förslagen. Nån annan som har tips på avsnitt jag kan hoppa över eller som tycker att jag absolut bör se nåt av de avsnitt Illyria nämnt? :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » sön aug 07, 2005 14:24

Kommer inte ihåg namnem på avsnitten men Krypto vet jag att du kan skita i. Vafan tänkte dom när dom gjorde det avsnittet...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » sön aug 07, 2005 14:31

Man kan inte hoppa över Unsafe och Pariah, Sarah Carter God damnit.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav dizzy » sön aug 07, 2005 14:39

Håller med om Krypto, Recruit och Unsafe, tror jag.
Lucy är väl inte heller så bra men har väl lite uppföljning på föregående Sacred som kanske kan vara intressant. tänker på vad som händer med föremålet de hittar i Kina
Pariah bör man kanske se, eftersomdet är där Chloe får veta Clarks hemlighet.

De 3 sista har jag inte sett än, så Ageless kan jag inte uttala mig om.

Hey:
Håller med till viss del men har inte så mycket emot Chloe's crush. Och när det gäller Lois är ju frågan hur mycket de ska bryta mot den etablerade senare storyn. De har ju visserligen redan gjort det delvis bara med att Clark och Lois träffas redan här.
Senast redigerad av dizzy sön aug 07, 2005 14:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 14:41

poser skrev:Man kan inte hoppa över Unsafe och Pariah, Sarah Carter God damnit.

Unsafe är väldigt kasst, men jag har ångrat mig angående Pariah, det måste AKS se pga en sak.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 07, 2005 15:22

Oki, har lagt till Pariah till nedladdningslistan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön aug 07, 2005 17:30

Tack för tipsen!

Höll på att glömma att tacka... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis aug 09, 2005 18:56

Wow! Idag har jag för första gången sett ett riktigt, riktigt bra Smallville-avsnitt! Trevligt. S3-avsnittet Memoria var verkligen ett välskrivet och välspelat avsnitt (mycket Lex och Lionel, lite Lana = yay!). Mycket bra. Om alla avsnitt var så här så skulle jag nog vara ett fan. Tyvärr var det ett enda avsnitt av ca 30 som jag nu sett. Men ändå. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön aug 14, 2005 19:42

Åh fan, jag börjar bli lite småförtjust i Smallville. Det hade jag aldrig trott. Det jag tror förbättrats är att även i de mer värdelösa Freak of the Week-avsnitten så finns det minst 5 minuters arc. Det fanns det ju inte i S1 då jag ju gav upp om serien.

T.o.m. 4.8
Lana är fortfarande tråkig, men nu har hon ju skaffat sig en sanslöst snygg pojkvän så hon kan ju få vara med därför. :) Chloë är lite rolig ibland. Pete... saknas inte. Clarke... fortfarande småtråkig, men jag (som aldrig tyckt han varit i närheten av snygg förut) börjar nu tycka att han är lite smått attraktiv och då blir det ju extra trevligt att se honom. Lex är fantastisk. Me love him long time.

Ja, ungefär så. Trodde aldrig att jag ens skulle bli småförtjust i serien så detta är... förvånande. Guilty pleasure om något.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön aug 14, 2005 19:50

Men det är fortfarande alldeles för lite arc i de flesta avsnitten. Serien har egentligen en rätt stor potential som inte alls utnyttjas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 14, 2005 21:15

Jo, det håller jag med om. Men numera *finns* det ju en arc i alla fall och den behandlas i alla avsnitt hittills i S4 i alla fall. Mer eller mindre naturligtvis.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » tis aug 16, 2005 2:54

4¤1
Har inte sett mycket Lilla Stålmannen så kanske missade jag nåt sammanhang; Tittade Clark ner i Chloes grav för att se på liket? För isåfall: Morbid much?! Men det vore ju ett plus.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » sön aug 21, 2005 19:42

Jag som nästan var lite uppspelt efter Commencement och såg fram mycket mot S5, sen läser jag på Kryptonsite att...

...Lana och Clark kommer att vara ett par i S5.

De gör verkligen sitt bästa för att göra mig förbannad märker jag. Kommer antagligen att kasta hårda saker mot min datorskärm till hösten.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör aug 27, 2005 23:48

Kopierar in denna lilla grej med James Marsters om Smallville S5. Det är så milda spoilers att jag väljer att inte spoilermarkera.

CANADIAN NATIONAL COMIC BOOK EXPO: SMALLVILLE'S JAMES MARSTERS

James Marsters, formerly Spike of Buffy the Vampire Slayer and Angel, said he is enjoying the clarity of Professor Fine/Brainiac, who he is playing in the upcoming season of The WB's Smallville.

"The thing I really love about this role, is that I have a very clear objective," Marsters said. "I know my objective from the very beginning and it's going to carry me through the whole season.

"That was the problem with Spike. In all honesty, that character had no objective 90 percent of the time. (laughs). I would have to make it up. (In Spike accent) 'I've come in to kill Xander again, but I've changed my mind.'

"To find your objective is like a gas pedal for acting. And if you can find that objective and play it honestly, it's like 'Wham!' And if you can't find it, you're mired. I'm really happy about an objective the audience suspects and the other characters don't know. It's the hidden agenda of a zealot -- and it's really interesting."

Marsters was addressing a "V.I.P." paid crowd of about 125 -- nearly all female -- at the Canadian National Comic Book Expo in Toronto on Friday. Before answering questions, he performed about a dozen songs.

Marsters said he has done scenes with Michael Rosenbaum's Lex Luthor and Tom Welling's Clark Kent for the upcoming fifth season.

"Boy, I get to mess with Lex Luthor," Marsters said. "I remember on Buffy, whenever they wanted a new character to look cool, they would come and beat on Spike. Because if he got one over on Spike, he must be very cool. There were times I was just like, 'Here we go again. Beat up on Spike.'

"And that's kind of happening for Mike. He's having to undergo getting topped. Not because of acting, just because of what the words are. The script is designed for my character to top him. I've done two scenes with him, and he's kind of getting irritated (laughs).

"It's got nothing to do with chops. It's just the way the producers want this thing to roll. I've got to say, he's great. I've never know what's going to happen when I look into that guy's eyes. Wow!"

As for Welling, Marsters said: "Tom is really cool. If any of you have crushes on Tom Welling, go right ahead. He's more intelligent than you might think. We don't want to believe that really beautiful people have intelligence, but sometimes, they do. Tom's one of them. He's very funny, very intelligent."

Asked if he would make Season 5 of Smallville better than Season 4, Marsters joked he had to answer that question carefully or face the wrath of the set on Monday.

"Every new actor on a show hopes that their contributions will make the show better," he said. "And I am fully expecting that to happen, as every actor does."

http://www.comicscontinuum.com/stories/ ... /index.htm

Stay away from my Lex, you evil man!!! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör aug 27, 2005 23:57

Meh, ingen ska ju få vara bättre än Lex.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön aug 28, 2005 0:50

Nej, detta är ju fan skandal.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön aug 28, 2005 1:18

Jag brukar inte titta på Smallville så ofta, inte för att jag inte gillar serien, men för att jag alltid glömmer bort det. Men Lex, karaktären men främst skådespelaren som spelar honom, gillar jag skarpt. Sen tycker jag att rakat huvud är cooolt (om man passar i det vill säga).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön aug 28, 2005 15:02

AKS skrev:Ska försöka se S4 av Smallville efter den kommande veckan då S3 är färdigvisad på TV3. Blir lite svårt att följa S4 på TV3 sedan eftersom det inte är så ofta jag är hemma från jobbet vid 16.30. Nedladdning nästa, mao. Nu är det så att jag inte är nåt större Smallville-fan (it's all about JM, som sagt) så jag kan tänka mig att ladda ner 10-17 avsnitt av S4. Jag vill alltså skippa minst 5 avsnitt av säsongen. Vilka kan jag skippa? (Naturligtvis vill jag se alla avsnitt som har med arcen att göra och avsnitt där personer som återkommer introduceras.) Eftersom Smallville är den sortens serie den är så tror jag inte att det blir några större problem att missa 5-10 avsnitt.

EDIT: Ska kanske tillägga att om ett helt fristående avsnitt skulle vara bra så ser jag det gärna.

De flesta avsnitt har ju iaf lite med arcen att göra i säsong 4. Men det är ett avsnitt som är ganska halvdåligt och som jag nog inte har ngt direkt med arcen att göra. Men jag kommer inte ihåg vad det heter :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » sön aug 28, 2005 15:34

Yeah, se Rosenbaum dunka JM i huvudet skulle jag inte missa för hela världen.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 18:22

För tillfället ligger det en S5-teaser uppe på första sidan på denna hemsida: http://www.smallvillesiteweb.com/

Go, Lex!! Äh, jag kan inte hjälpa det. Måste bara få hurra då Lex slår Clark blodig. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis aug 30, 2005 22:35

AKS skrev:För tillfället ligger det en S5-teaser uppe på första sidan på denna hemsida: http://www.smallvillesiteweb.com/

Go, Lex!! Äh, jag kan inte hjälpa det. Måste bara få hurra då Lex slår Clark blodig. :)

Awsome! Jag har väntat ända sen jag kan minnas att Clark och Lex ska bli fiender, men så fort dom bråkar blir dom vänner igen och Lex blir typ som en son för Martha och Johnathan och sånt tråkigt, men nu äntligen kanske LEX BLIR OND!!!
Jag hoppas att han och Clark krossar varanndra!!!!!!
Jag längtar mest efter Lionel, och speciellt för att se hur hans hår ser ut. Jag är allvarlig. Hans frisyrer förra säsongen var spot on. Helt magnifika. Hoppas att han är lika älskvärd som alltid denna säsong!
OCH LOIS! JAG SAKNAR HENNE! Jag älskar Lois, för hon är perfekt.
Lana saknar jag inte. Hur kul kommer det vara om hon och Clark är tillsammans den här säsongen?
En sak som dock är intressant är att saker ju är olika i riktgit Superman-berättelserna och Smallville, så en sak som skulle kunna hända (och anledning att Clark senare inte är med Lana o.s.v.) är att LANA DÖR. Det vore spännande och oväntat och fantastiskt!
Ingen skulle kunna säga att dom förväntade sig det.
Hoppas att när Smallville är slut att dom gör en ny version av Lois & Clark, med Lois och Clark som huvudpersonerna, Lex som superfiende och allt perfekt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 22:57

LWes skrev:Hoppas att när Smallville är slut att dom gör en ny version av Lois & Clark, med Lois och Clark som huvudpersonerna, Lex som superfiende och allt perfekt!

Lysande idé, LWes! Den skulle kunna utspelas flera år efter Smallville.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis aug 30, 2005 23:07

AKS skrev:
LWes skrev:Hoppas att när Smallville är slut att dom gör en ny version av Lois & Clark, med Lois och Clark som huvudpersonerna, Lex som superfiende och allt perfekt!

Lysande idé, LWes! Den skulle kunna utspelas flera år efter Smallville.

Oj oj! Det var också en väldigt bra idé. Jag har aldrig tänkt på att dom skulle kunna hoppa några år i tiden, men det skulle vara utmärkt. Då skulle det kunna vara mycket man missat under dom åren också, som man får veta efterhand.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis aug 30, 2005 23:10

LWes: Du och jag. LA/Vancouver nästa.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis aug 30, 2005 23:12

AKS skrev:LWes: Du och jag. LA/Vancouver nästa.

och om Tom och Erica inte vill spela Lois & Clark kan vi göra det. 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film