Åh, varför började jag titta på denna serie?! Jag har nu lite ångest för att det bara är tre avsnitt kvar av S1 (har precis sett 1.9) och sen måste jag vänta till augusti på fortsättningen. Hur kommer det då att kännas mot slutet av S2? Usch, jag får nästan ont i magen vid tanken.
Alla vet att jag gillar Robert Knepper och han rockar sin lilla biroll, men denna gång vill jag ge en shoutout till Michael J Anderson som spelar Samson. För varje avsnitt imponerar han mig mer och mer. Alldeles lysande rolltolkning. Tvär och sur, men
med ett hjärta av guld av vad jag sett hittills. Då han nyss skjutit ihjäl John Hannahs karaktär i avsnittet som utspelar sig i Babylon och inser vilket öde som den mördade tjejen gått till mötes... Hela han faller samman utan att han gör det. En oerhörd smärta och ånger synd i hans ansikte. Oerhört rörande.
Och det är nog hans bästa scen hittills, men han är helt klart en av de bättre i ett lysande cast.
1.9
Brother Justin börjar nu att göra mig lite rädd. Varför blir det så här?! Han är ju inte ond, men han verkar inte särskilt trevlig/frisk/god nu.
Jag gillar den lilla romansen mellan Justins syster och Tommy Dolan. Jag hoppas verkligen att Dolan är intresserad av henne och inte bara försöker få henne i säng.
Och det är också en sak jag gillar med denna serie. De små historierna som man bryr sig lika mycket om som den övergripande arcen.
Carnivàle får en

av mig.