Chuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » ons feb 25, 2009 16:46

Alla andra kunde hämta ut glasögonen i en affär nära sig eller ringa och få ett par hemskickat.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Spuffy » fre feb 27, 2009 15:05

2.14 Det må vara för att jag är extremt lättgråten just nu men oj så jag grät i slutet. Jag har inget minne av att jag tidigare gråtit till Chuck.Jag gillar Chuck, massor. 2.13 var grymt roligt. Jag gillar nog alla avsnitt, även de som inte är lysande ger mig den härliga Chuck-känslan och jag gillar gillar gillar.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav The Ankh » mån mar 02, 2009 21:22

Hur har folk sett avsnittet i 3D nu då?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Spuffy » mån mar 02, 2009 21:28

Jag såg det som vanligt, för några 3d-glasögon har jag itne.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav adolvsson » sön mar 08, 2009 22:49

2x14
Eh, jag tyckte det här var bara sådär, jag. Bra idé men halvtaskigt utfört. Kändes som det skrivits av ett fan, någon som ville få med vissa saker bara för att det ska vara med och annars är det inget Chuck och därmed basta, och först i andra hand brydde sig om huvurivda det passade in i storyn. Det hade inte förvånat mig om det stått skriven och regisserad av Mark Steven Johnson.

Inget tokuselt avsnitt, det fanns riktigt sköna stunder, men som sagt, en halvmesyr.

2x15 var mycket bättre.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » ons mar 11, 2009 0:27

2x16
Hurra, vad bra!Riktigt förtjust i hur Chucks relation med Cole fungerade, istället för misstänksamhet och jäkelskap och allmänt fajtande över Sarah, fanns lite av det, men mer ändå ömsesidig respekt, tidigare från Coles sida än Chuck. Oväntat, ovanligt och väldigt snyggt.

Dessutom slutet, den där tavlan bakom Tron-planschen, det är det första vi ser av att Chuck försöker hålla kolla på hur allt hänger ihop? Jag gillade väldigt mycket, och tillsammans med andra avslöjanden, relaterat till intersects skapande och Orion, ser det ut som om dom uppar arcandet en hel del. Gillar, gillar, gillar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » ons mar 11, 2009 1:20

Jag är med ostmannen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tomas » ons mar 11, 2009 3:12

Jag också.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav HeY » ons apr 08, 2009 1:03

2x19
Things are getting interesting. Men samtidigt kan jag faktiskt inte låta bli att känna att Chuck är väldigt klyschigt när jag tittar, som om jag hela tiden kan klura ut exakt vad som kommer att hända och att mycket känns väldigt icke-originellt. Chuck är väldigt mysigt, charmigt och väldigt kul - men den här kärlek som många utropar kommer jag nog aldrig känna, även om det är en väldigt bra serie och jag kommer bli väldigt besviken om den läggs ner. Med andra ord är jag väldigt underhållen men jag skulle aldrig köpa Chuck på DVD och se om-om-om-om igen.

Jag ser dock fram emot fortsättningen och är riktigt nyfiken på vad de tänkt sig för säsongsfinalen som tydligen ska vara väldigt mindblowing enligt Schwartz - jag hoppas bara den känns mer originell och mindre förutsägbar. (men oj vad negativ jag låter!)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » ons apr 08, 2009 1:46

Håller helt klart med om förutsägbarheten. Har väl hela tiden varit uppenbart att Orion skulle vara Chucks pappa, ändå försökte de lägga fram det som en överraskning i det här avsnittet.
Jag älskar två saker med serien: Adam Baldwin och de få tillfällen då de gör Sarah/Chuck-relationen bra.

De senaste avsnitten har min helhetskärlek dalat markant, och jag är inte särskilt pepp inför nya avsnitt längre.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » ons apr 08, 2009 2:07

Ja, jag håller med dig helt. Varje ord!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons apr 08, 2009 2:58

gaspode skrev:Har väl hela tiden varit uppenbart att Orion skulle vara Chucks pappa

Det var? Då kan du måla mig dumbom.

Jag är pepp.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » ons apr 08, 2009 6:36

adolvsson skrev:
gaspode skrev:Har väl hela tiden varit uppenbart att Orion skulle vara Chucks pappa

Det var? Då kan du måla mig dumbom.

Jag är pepp.

Alla andra som Chuck någonsin har haft kontakt med har ju visat sig egentligen vara agenter etc. så varför inte han också.

Jag väntar fortfarande på Chucks utbrott och utflippande mot att bli behandlad som skit av allt och alla, men han bara stammar och lägger upp för ännu ett avsnitt istället. Lite karaktärsutveckling hade varit trevligt.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » ons apr 08, 2009 12:15

Rombat skrev:Alla andra som Chuck någonsin har haft kontakt med har ju visat sig egentligen vara agenter etc. så varför inte han också.

Ja, jag har förstås själv gått i samma tankar, det är sant, det var mer specifikt Orion och allt vad det innebär som jag inte såg.

Jag väntar fortfarande på Chucks utbrott och utflippande mot att bli behandlad som skit av allt och alla, men han bara stammar och lägger upp för ännu ett avsnitt istället. Lite karaktärsutveckling hade varit trevligt.

Det här är jag helt med på. Ja tack.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » fre apr 10, 2009 14:11

Bad/Possibly good news:

No NBC has not (yet) cancelled Chuck but it is still not sure whether the series get renewed…

With that said, fans of Chuck will not be happy. But a CW insider can tell www.series.nu exclusive that Dawn Ostroff, President of Entertainment of The CW likes Chuck. And if NBC cancels the series, there is a chance that The CW take over Chuck.

(source: www.series.nu)

Jag tänker så här: om de tittarsiffror de har nu fortsätter på CW och de har kreativ frihet är det tummen upp för mig. Annars känns det mest: meeh.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » tis apr 14, 2009 22:20

(spoiler 2x20) Chuck gör för typ första gången en handling som sträcker sig längre än ett avsnitt. Brewster också! Nej, det här var bra. The Morgan... en klassiker. Nu har faktiskt Chuck haft en serie (cirkus fyra) riktigt bra avsnitt. Go Chuck!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Rombat » tis apr 14, 2009 23:01

Idag blev jag glad.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tis apr 14, 2009 23:47

Rombat skrev:Idag blev jag glad.

Jaa-a.

eriked skrev: (spoiler 2x20) Chuck gör för typ första gången en handling som sträcker sig längre än ett avsnitt.

Nja, var inte första säsongen typ en massa två-avsnittsäventyr? Ärlig fråga, det är möjligt jag förskönar verkligheten en aning.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eriked » ons apr 15, 2009 12:58

adolvsson skrev:
eriked skrev: (spoiler 2x20) Chuck gör för typ första gången en handling som sträcker sig längre än ett avsnitt.

Nja, var inte första säsongen typ en massa två-avsnittsäventyr? Ärlig fråga, det är möjligt jag förskönar verkligheten en aning.
Nej, det var inte första gången. Däremot har dom avslutat många storylines väldigt snabbt och gott tillbaka till noll cartoon-style (typ). Det blir nog svårt efter detta avsnitt.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » ons apr 15, 2009 13:01

eriked skrev:Det blir nog svårt efter detta avsnitt.

Jag tror inte det blir svårt, däremot blir jag väldigt, väldigt... väääldigt besviken om det blir så.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tor apr 23, 2009 0:34

2x21
Awe-some!

Jag tror iofs det här avsnittet hade blivit bättre om det här och förra veckans istället spridits ut över åtminstone tre, men det var trots allt en fullpackad och skithäftig säsongsavslutning, och jag är supernöjd.

eriked skrev: (spoiler 2x20) Nej, det var inte första gången. Däremot har dom avslutat många storylines väldigt snabbt och gott tillbaka till noll cartoon-style (typ). Det blir nog svårt efter detta avsnitt.

Heh. Nej, det var inte svårt att avsluta storylines, dom avslutade ju, bortsett från Chevy Chase-epilogen, i stort sett varenda storyline och hela serien. Vilket känns extra intressant med tanke på att, även om serien ligger lite risigt till, det ännu inte finns några säkra uppgifter om en tredje säsong. Om den kommer, det hoppas jag förstås (måste ju få se vad gamle Chevy ska ta sig till nu), kommer det bli ruskigt spännande att se hur serien fortsätter. Risken finns förstås att det blir tillbaka till noll igen inom ett avsnitt eller två, men jävlar vad schysst det vore med ett helt nytt status quo. Det skulle imponera på mig.

Chuck!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » tor apr 23, 2009 0:53

Säsongsavslutning? Det är ett avsnitt kvar. Nästa vecka, 2x22, Chuck vs. The Ring.
Senast redigerad av HeY tor apr 23, 2009 0:57, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tor apr 23, 2009 0:55

HeY skrev:Säsongsavslutning? Det är ett avsnitt kvar. Nästa vecka, 2x22, Chuck vs. The Ring.

Oh fan. Fortfarande spänd på fortsättningen då, och mer glad över att inte behöva vänta, eller riskera inte få se alls. Lite mer orolig över nollställning dock. Jag läste någonstans någonting som jag tolkade som att det skulle vara säsongsavslutning och tog det som sant utan att dubbelkolla. Det var tokigt av mig.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » tor apr 23, 2009 0:59

Jag hoppas också på att det inte blir nollställning, men om man ska lita på Joss Schwartz så ska de tydligen gå "all out" med säsongsfinalen så man får väl hoppas på något storslaget.
Men om 2x21 måste jag säga att scenen med Chuck och Sarah i hotelrummet var sjukt söt. Och Bon Iver spelades, två gånger! Lovely.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » tor apr 23, 2009 7:53

2.21. Håller med adolvsson, det där var underbart och gjorde några saker jag inte hade vågat hoppats på. Egentligen hade jag gärna sett lite mer allvar i vad Chuch och Sarah gjorde innan de började slåss med och sedan blev kompisar igen med Casey, men det kompenserades av en massa underbarhet. Casey! Awesome! Ska man gnälla lite så är Buy More-scenerna fortfarande bara småkul och borde vara mycket bättre.

Och som sagt, snälla, inte nollställning nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » lör apr 25, 2009 4:29

Chuck + Säsong 3 = sant!?

An NBC and WB insider is telling series.nu that Chuck is getting a third season of 13 episodes…

The NBC insider says that Chuck will get a third season of 13 episodes. But an other insider at WB is telling its not 100% sure, but its looking very good for the show. The WB insider confirms that if the show is getting renewed (what seems likely to happen) that the third season gets 13 episodes.

Schedule problem
The WB insider tells series.nu that NBC had a problem to get Chuck on the schedule, but because NBC really loves the show, they did everything to make it happen.

CW had no interest?
Last week we had an exclusive article about Chuck, that the show could move to The CW. Dawn Ostroff, President of Entertainment of The CW likes Chuck and had interest in the show if NBC would cancel it, but NBC has never offered the series to The CW.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör apr 25, 2009 13:19

Frågetecknet jag satte ut var tydligen välplacerat:
Twitter was all a buzz earlier tonight with the rumor that CHUCK got picked up for 13 episodes. It was a lot of he said/she said/they said/but they didn’t craziness.

Josh Schwartz co-creator of NBC's comedy-drama-spy series 'Chuck' has told givememyremote.com that

“The rumors are untrue. we have not heard anything nor do we expect to for a little while longer. So keep spreading the word, getting your friends to watch Monday and thank you for the amazing support so far.”

Så fortfarande ingen säsong 3.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » tis apr 28, 2009 19:44

2x22 Holy Shit. Det där var ju kanske det bästa avsnittet hittills! Jag behöver fler säsonger av Chuck! I know Kung Fu! :D Matrix shout out. Älskade hela avsnittet. Så kanske vi får se mer Scott Bakula i framtida avsnitt. Chevy Chase gjorde en bra insats också tycker jag i sina avsnitt. Bryce död. Sorglig, men rätt.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » tis apr 28, 2009 20:31

2x22
Jag älskar slut som dessa. Vad hände med säsongsavslutningar som denna? Man ska vara exalterad efter säsongsavslutningar och det blev jag absolut av denna. Awesome!
Chuck fick sina superpowers. Jag är extremt nyfiken på vad de kokat ihop inför säsong 3, minst sagt!

Så hur många säsongsavslutningar har det varit än i år [som jag sett]? Big Love, TSCC, Heroes och Chuck? Ja, denna toppar Heroes iaf.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis apr 28, 2009 20:43

2x22. Vad Garim och HeY sa.

Episkt.

Mer nu? Tack, snälla.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film