Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön sep 30, 2007 0:59

Tror jag skippar Moonlight lite hårdare än jag hade tänkt.

Men apropå VO: http://youtube.com/watch?v=hJ1oDYSfKj8
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön sep 30, 2007 1:03

AKS skrev:EDIT; Hmm, nåt underligt pågår. Den där radbrytningen har jag inte gjort. Och :unlove:-smileyn har jag inte klickat på. Freakin' weird!

Men då jag ändå skriver:
Denna vampyrserie får mig att sakna Blade så himla mycket. Den var ju fan bra den! I stället får vi denna skit.

Ska se till så att adminfolket ser det och kan luska ut vad som händer.

Blade ja. Varför kunde inte den få fortsätta?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 30, 2007 1:05

"It was at that moment I realized he was Canadian." ROTFLMAO!!!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön sep 30, 2007 1:11

Jag saknar Whose Line :(
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinder » sön sep 30, 2007 3:17

AKS skrev:De 2007- och 2008-piloter jag sett hittills rankas som följer:

1. The Sarah Connor Chronicles
2. Chuck
3. Reaper
4. Pushing Daisies
5. Moonlight (långt efter de andra kvalitetsmässigt) :unlove:

Har varit förkyld senaste veckan så hunnit se några piloter själv och tänkte ranka dem också:

1: Journeyman - Mest lovande av de mer seriösa drama/action serierna. Påminner i upplägget lite om filmen butterfly effect. Huvudrollsinnehavaren får blackouts och vaknar upp i dåtid nu och då. Piloten antyder att de kommer att lyckas bra med detta i alla fall. Bara sett piloten men den var riktigt bra och tror detta kan bli en intressant drama serie att följa så länge man inte använder Case of the week upplägget för mycket.

2: Gossip Girl - Den bästa ungdomsserieöppningen på länge. Ok kommer nog inte vinna nå djupare poänger men av de två avsnitt som gått så tror jag att jag kommer säkert uppskatta den mer än vad jag gjort av bla. One tree hill och O.C mot slutet. Ingen Friday Nights Light men en mer tunn och ytligare tonårsserie som kan vara kul att följa. Samtidigt kännsden mer realistisk och mindre såpaktig än just OTH och O.C. På ett sätt får den mig att tänka på O.Cs första säsong.

3: Pushing Daisies - Väldigt osäker på serien efter första avsnittet, får mig att tänka på Tim Burtons Big Fish samt serier som Wonderfalls och Dead Like Me vilket gör med automatik gör att jag älskar den men samtidigt så uppfyllde inte första avsnittet riktigt allt jag hoppades på. Måste se fler avsnitt för att se riktigt var den hamnar men den har möjlighet att bli lika bra som Wonderfalls samtidigt som den snabbt kan sjunka i underhållningsvärde beroende på var de tar serien.

4: The Sarah Connor Chronicles - Väldigt positivt överraskad, hade fått för mig att den skulle vara väldigt väldigt b-aktig, vilket den som tur var inte var. Gillar skådespelarna väldigt mycket förutom han som de valde som bad guy i piloten, inge fel egentligen med honom men han spelade allt för mycket över här vilket fick b-känslor hos mig i alla fall, tillsammans med vissa tveksamma effekter. Osäkert hur de ska kommer lyckas hålla upp kvalitén i serien men så länge de håller sig från allt för dåliga effekter och allt för krystade handlingar så kan den nog bli intressant. Sedan har jag hört ryktas om att de skiter i Terminator 3 filmen vilket om det är sant gör att de kan utveckla handlingen i nya intressanta riktingar vilket för mig i alla fall låter kul.

5: Reaper - Kul serie, kändes ibland lite jönsig. Men älskar dock valet till skådis när de castade Satan. Så länge den är mer kul än jönsig så kan detta helt klart bli en underhållande serie att följa när man vill slöslappa framför TVn

6: Life - Är lite allergisk mot polisserier som inte har nån särskild tvist som gör att de sticker ut (Pga det har det tagit mig tills nyss att upptäcka the Wire trots lovord från forumet). Life kan vara intressant att följa, gillar skådisen de valt till huvudrollen och han gör rollen bra här. Men lite osäker fortfarande på serien, misstänker att denna serie kan jämföras lite med House på så sätt att båda serierna håller upp intresset mest tack vare sin huvudroll (IMHO). Men till skillnad från House är inte Charlie Crews ironisk, synisk och allmänt jobbig utan han har pågrund av sin fängelsetillvaro fått andra personlighetsdrag. Kommer nog ge serien några avsnitt till förutom piloten för att se ifall den är nog intressant att följa men piloten var helt ok i alla. Fast faller serien in i det gamla polisträsket så tappar de nog mig som tittare.

7: Chuck - Ganska ok pilot. Lite jönsig och fick mig att tänka lite på Jake 2.0 utan superkrafterna. Misstänker att piloten var roligare att se än resten av serien pga att jag misstänkter att den snart kommer bli ganska repetiv Case of the week baserad samtidigt som de kommer hålla den på ganska oseriös nivå. Fast kommer nog se några avsnitt till för att se om de överraskar mig, den kan ju med lite tur ena bli roligare eller seriösare eller tom få ihop en kombination av de båda som gör den intressantare. Sedan kan jag inte lämna Adam Baldwin efter bara ett avsnitt.

8: Bionic Woman - Tveksam, kändes inte så intressant. Krystat upplägg och superkraftsupplägget börjar bli lite uttjatat just nu. Men de klara sig igenom piloten ganska ok ändå, inte några större missar vilket gör att jag ger det en chans till, sedan gillade jag att återse Katee Sackhoff. Fast som sagt serien måste verkligen visa framfötterna i närmsta avsnitten för att få mig att fastna då kombinationen av tråkigt upplägg och uttjatade superkrafter börjar göra mig mätt på sådana serier just nu.

9: The Big Bang Theory - Såg denna pilot ihop att hitta en kul lättsam 22minuters komediserie som man kan se till maten eller innan man ska sova för att få lättsam kul underhållning som passar vid de tillfällena. Men jag gick inte alls ihop med serien. Nördarna kändes för nördiga, grann tjejen kändes väll lite mer normal man pga det allt för arketypiska upplägget funkade det inte alls för mig. Skämt som bara går ut på att bara visa hur nördiga killarna är och hur de skiljer sig mot "inneflickan" blev tjatigt redan innan man insåg upplägget. Ok skulle man orka sig igenom 3-5avsnitt kanske man skulle vänja sig och börja uppskatta saker i serien men varför när det redan finns så många andra serien som man kan ägna sina få extra lediga timmar åt.

Slutligen måste jag igen passa på att tipsa om de sommarserier som jag börjat se i sommar och som jag tycker hållt måttet

Greek - college/tonårsserie med hjärta och som lyckas lyfta upp och berätta på ett kul sätt det som så många andra collegefilmer försökt förut. Tack vare serieupplägget så blir inte karaktärerna kariaktyrer utan man sitter avsnitt efter avsnitt och väntar på sin dos av öldoftande fraternity/sorority berättelse. Vet ni av er att ni gillar collegefilmer så är detta nått för er, men utöver det så ger väll inte serien nått men den underhållning för stunden den ger räcker för mig i alla fall.

Burn Notice - Bra serie helt enkelt. Inte helt 100% drama seriös samtidigt som den är långt från en humor serie. Fått mig ibland att tänka på Veronica Mars tack vare det privat deckar liknande upplägget men samtidigt är serien långt ifrån samma serie. En serie om coola karaktärer, man undviker ploj och håller serien ganska seriös samtidigt som man driver avsnitten framåt med humor utan att göra det jönsigt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön sep 30, 2007 14:52

Spellan och jag såg två avsnitt av Gossip Girl igår.

Tja, jag vet inte. Serena såg ut att vara 10 år äldre än alla de andra skådisarna. Weird. Jag gillade den manliga huvudkaraktären jättemycket, dessutom var han väldigt söt. Systern är mer än lovligt irriterande. Jag gillade INTE voice-overn, det blev så såpigt. Så Kristen ska bara vara voice-over? Mä.

Det var ok, men jag känner inget stort sug efter att se mer. Eller jag vet inte, kanske jag vill se lite mer. Om jag har lite tid över..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön sep 30, 2007 15:45

Tinwiel skrev:Så Kristen ska bara vara voice-over? Mä.

Hon har ju Heroes på G, så jag tror inte hon har tid med en serie till. Sedan så vet jag inte om det har varit tänkt att hon ska vara ngt mer än VO. Jag gillar GG iaf.

Är det någon som har sett HBOs nya Tell Me You Love Me? Är det något att se?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » sön sep 30, 2007 18:34

Jag har ett litet oförklarligt sug efter mer Gossip Girl, trots att jag inte direkt älskade den. Den är okej, men det finns ingen Seth, ingen Summer än, och definitivt ingen Sandy Cohen.

Väldigt synd att inte Kristen skall vara med på riktigt. Känns som ett hemskt slöseri... Jag håller med om att Serena ser äldre ut, men hon är faktiskt den yngsta av de jämngamla huvudkaraktärernas skådespelare.
(Blair, Nate, Dan och Chuck är alltså alla äldre.)

Tjejen som spelar Jenny är förresten 14 år. tokigt!
Inte helt chockande för hon känns lite Dawnig på nåt sätt, men iaf. 14!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » sön sep 30, 2007 18:38

Det är konstigt hur en serie kan växa i efterhand. I december 2004 var jag nästan klar med att se igenom hela Millennium-serien. Många avsnitt för första gången. Jag är dock inte så imponerad som jag nu i efterhand ansåg mig vara (jag citerar blygsamt nog mig själv från detta inlägg: viewtopic.php?p=74832#74832 ):

Det är en bra serie, men kanske lite för tvära kast mellan säsongerna för att vara riktigt bra. Konspirationstemat i S2 var lite tråkigt enligt mig, samtidigt som seriemördarstemat i S1 var för enkelspårigt. Dessutom är S1i princip *helt* humorfritt. I kid you not. Jag tror att det under 22 avsnitt yttras ett eller två skämt.

I mitt minne älskar jag dock serien. Konstigt... I alla fall så tänker jag börja se om serien igen nu. Som så mycket annat var det Sean Penns Into the WIld (som jag inte sett än) som fick mig att börja fundera på Millennium:

Från S2: Jose Chung's Doomsday Defence (hysteriskt roligt om man har den typen av humor), Luminary (Frank i Alaska som letar efter en försvunnen tonåring som kan se/vara början på en ny era à la renässansen [svindlande tanke]).

Då jag läst på om Christopher McCandless, som Into the Wild handlar om, började jag tänka på Luminary. Det är iofs inget nytt. Det är ett avsnitt som jag ofta tänkt på under de tre år som gått sen jag såg det sist. Men nu insåg jag att Luminary bara måste ha inspirerats mycket eller lite av Christopher McCandless' öde. I vilket falls om helst är det önskan att se om Luminary som fått mig att ge mig på Millennium igen. Och jag startar från början eftersom jag ändå velat börja se om hela serien i ett år nu och det är ju tre år sen sist så mycket har jag nog glömt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HippieSpellan » mån okt 01, 2007 22:55

numb3rs s+4e01 haha val kilmer är med! tjockis=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav A bear » tis okt 02, 2007 0:21

Robot Chicken 3.08

Much like Britney Spears' fragile psyche, the weather dominator was split into three fragments and scattered around the earth.

Annars, är det bara jag eller har de senaste avsnitten varit lite... tja... fantasilösa?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis okt 02, 2007 0:31

Inte bara du, och då tyckte jag dagens var ett steg uppåt i jämförelse med förra veckans bottennapp.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tis okt 02, 2007 1:29

Cold Case
Säsong 3, Episode 6 "Saving Patrick Bubley"

På mitt reruntåg ramlade jag över denna episod, och den var så bra att jag bara inte kunde låta bli att skriva det här.

Usch, äckligt tragiskt. :emo:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HippieSpellan » tis okt 02, 2007 1:50

Glömde ju Ugly betty!

Underbart, systern i sängen var så otroligt gripande. älskar!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » tis okt 02, 2007 2:36

A bear skrev:Robot Chicken 3.08

Much like Britney Spears' fragile psyche, the weather dominator was split into three fragments and scattered around the earth.

Annars, är det bara jag eller har de senaste avsnitten varit lite... tja... fantasilösa?
Det är inte bara du. Säsongen började väldigt starkt, men den har tacklat av lite.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sp1keout » ons okt 03, 2007 4:16

cold case s3e9
fucking jävla tragiskt.

och hon den dära, dawsons creek-andy var med, så sockersöt.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » ons okt 03, 2007 22:00

Millennium håller verkligen för en omtitt. Tre år sen sist (som nämnts) och jag har faktiskt glömt bort hur enskilda avsnitt slutade. Sen kommer jag ju ihåg alla key events och så, men jag kan se ett avsnitt och tio minuter innan slutet inte komm aihåg om mördaren fångades eller dog osv. Nice.

Och I want to awe at the awesomeness that is Lance Henriksen/Frank Black. Jag älskar båda två!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons okt 03, 2007 22:14

Finns det någon utav de nya serierna som har en riktig vinjett i år? De håller verkligen på väg att dö och förvandlas till denna "Lost-versionen". Riktigt tråkigt då vinjetter verkligen kan vara så otroligt bra, jag saknar det.

Boston Legal
Smallville
One Tree Hill

Det är de serier jag kan komma på som har en riktig vinjett (då räknar jag inte med kabel eftersom alla kabelserier, som åtminståne jag har sett, har det) Finns det någon mer serie som har det?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons okt 03, 2007 22:17

Jag tänkte på det idag då Reaper hade en sån där tiosekundersvinjett (snarare fem sekunder). Jag tycker det är så förbaskat trist och synd. Jag kan fatta att de plockar bort vinjetten ibland (som VM gjorde en eller två gånger under S1), men att inte ens ha en riktig... Så trist. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons okt 03, 2007 22:20

Haha, det var precis nu när jag såg Reaper som jag också reagerade. Jag sätt med spänning och undrade vad de skulle göra, och där kom en namnskylt med texten Reaper .. suck.

Det är verkligen hemskt tråkigt!

Nu kom jag på en till serie som har en riktig, Desperate Housewives, men de använder den inte så mycket längre och sedan tycker jag inte den är så bra heller så jag föredrar när den inte är med. Även Greys Anatomy har ju en, även där har de slutat.
Ja det är verkligen hemskt dåligt med det; ingen av de nya seriena så vitt jag vet!!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » ons okt 03, 2007 22:21

HeY skrev: Finns det någon mer serie som har det?

Big Brother (US), Survivor, Prison Break, How I Met Your Mother, Stargate Atlantis, The Office, The Apprentice, The Amazing Race, Ghost Hunters, NCIS, Scrubs, Top Chef, Degrassi: The Next Generation, America's Next Top Model, Everybody Hates Chris, Who Wants To Be A Superhero?, Project Runway, Hell’s Kitchen,
Robin Hood, Las Vegas, Rules of Engagement, Criminal Minds, CSI, CSI: Miami, CSI: NY, Beauty and the Geek, Medium,
House och Bones är några och det finns många fler.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons okt 03, 2007 22:23

Alla har dock nån säsong på nacken. Hur ser det ut med de nya serierna?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons okt 03, 2007 22:27

Prison Break glömde jag! HIMYM valde jag att inte räkna med eftersom jag anser inte att det är en godkänd vinjett i mina ögon. Charmig tycker jag den är, men en riktig vinjett ska ha skådespelarnas namn i - vilket den inte har.
DH använder som sagt nästan aldrig sin. Jag räknar inte med realityserier eftersom de är inte "riktiga serier" - eller ja, de är ju mer riktiga är vanliga serier, men ni förstår hur jag menar.
De andra du nämnde ser jag inte på, men Scrubs är en annan. I vilket fall är det inte många och av de flesta "riktiga/vanliga serierna" (som egentligen är fejk. gaah, vad kallar man serier som inte är reality, primetime?) är pre-Lost, vilket jag anser är serien som startade trenden. Sedan så syftade jag mest på alla nya serier från i år.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » ons okt 03, 2007 22:45

Californication har ju, men den suger å andra sidan.

EDIT: vinjetten alltså.
Senast redigerad av A bear ons okt 03, 2007 22:46, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LWes » ons okt 03, 2007 22:45

Ja d´med nya srerier kasnke det stämmer jagb har inte sett s¨å många. I år är nya serier ganksa ointressanta mntycker jag.

och HEY, AKS lärde mig ordet manusbaserade för en tid sen som jag haft otroligt mycket nytta utav. [/u]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons okt 03, 2007 22:50

Damages har vinjett, Mad Men också. Men det känns som om att kabelkanalerna håller kvar i det konceptet mer än vanlig network-tv.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons okt 03, 2007 22:51

Satt just igång NCIS och märkte att dom kortat ner sitt intro. Det är fortfarande likadant, fast kortare med färre bilder på varje skådespelare.

Det är nog en döende trend...
Ganksa intressant att typ alla reality-shows har kloka intron men det är dom serierna som inte behöver det!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons okt 03, 2007 22:59

Mad Men har den snyggaste vinjetten och themelåten av de nya serierna. Inte för det finns många att välja bland, men den är ett praktexempel på snygg vinjett. Däremot...

A bear skrev:Californication har ju, men den suger å andra sidan.

Den är fruktansvärd. Jag avskyr den mer och mer för varje avsnitt.

Jag hoppas innerligt Pushing Daisies kommer ha en riktig vinjett.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons okt 03, 2007 23:04

Ja det är ju kabelserierna som har det, men jag skulle vilja att de andra kanalerna tog upp det igen också.

Men iaf, Reaper 1x02
Ännu ett bra avsnitt tycker jag, men inte lika roligt som första. Det är ingen fantastisk serie men underhållande, helt klart!
Det största klagomålet för mig är att demonerna stoppas hur enkelt som helst. Hoppas på svårare framöver.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tor okt 04, 2007 2:39

cold case s3e12 > fyfan vad tragiskt, jag blir så arg :cry:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film