"Vad ska jag titta på nu?"

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » mån jul 07, 2008 9:21

AKS skrev:Jag är en av få här som inte ser storheten alls i Wonderfalls...

För mig är den inte stor på så sätt att jag skakar på huvudet när andra inte gillar den (till skillnad från en del andra serier jag är mer eller mindre besatt av). Det är okej.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Matt » mån jul 07, 2008 9:51

Wonderfalls är bäst ingen protest
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » mån jul 07, 2008 9:54

Moget.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » mån jul 07, 2008 10:41

Wonderfalls var kul och hade bra sköna skådisar och bra karaktärer, men var lite "Meh..."

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav RalfiParpa » mån jul 07, 2008 20:50

The Buffster skrev:[Jag förstår inte hur den har lyckats gå mig nästan omärkt förbi.

Jag är rädd för att Brotherhood är ytterligare en sådan där hyllad-av-kritikerna-men-ignorerad-av-den-tilltänkta-publiken-serie.

The Buffster skrev:Definitivt bland det bästa som fortfarande går. Jag vill se mer, nu!

S2-DVD:n släpps den 28 oktober (R1); gissningsvis följer säsong tre i Novemeber. Dit är det ju alldeles för långt.

Gillade första säsongen mer än den andra: den överväldigande dysterheten och det lite korniga fotot tilltalar mig. S2 var fortfarande bra men många av förändringarna fick mig att rynka pannan, även om S2 i grund och botten är en förädlad form av S1.
Senast redigerad av RalfiParpa mån jul 07, 2008 21:42, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån jul 07, 2008 20:54

Det fanns avsnitt av Wonderfalls som kändes lite "Meh" för mig första gången, men det fanns också de jag älskade. Och efter två eller tre omtittar kan jag väl nu säga att jag är kär i mer eller mindre vartenda avsnitt. Kanske ett eller två som är liiite tunnare. Resten får :lovebunnier: allihopa. Men nånstans kan jag förstå att det inte är en serien vars ton tilltalar alla.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » ons jul 09, 2008 14:02

RalfiParpa skrev:Gillade första säsongen mer än den andra: den överväldigande dysterheten och det lite korniga fotot tilltalar mig. S2 var fortfarande bra men många av förändringarna fick mig att rynka pannan, även om S2 i grund och botten är en förädlad form av S1.

(spoiler Brotherhood S2) Framför allt saknade jag Pete i säsong 2. Han var en av mina favoritkaraktärer och hans scener med Eileen var bland det bästa med säsong 1.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » ons jul 09, 2008 18:02

The Buffster skrev:
RalfiParpa skrev:Gillade första säsongen mer än den andra: den överväldigande dysterheten och det lite korniga fotot tilltalar mig. S2 var fortfarande bra men många av förändringarna fick mig att rynka pannan, även om S2 i grund och botten är en förädlad form av S1.

(spoiler Brotherhood S2) Framför allt saknade jag Pete i säsong 2..

(spoiler Brotherhood S2) Jag också, men jag är ambivalent: avsnittet (2.03) är mästerligt (och så jävla deprimerande) och det är bara så djärvt, historieberättarmässigt, att mörda en så omtyckt karaktär så oceremoniellt. Och det var ju inte som om Blake Masters dödade Pete bara för att döda någon; minns Freddy Corks bevingade ord: "A lot of people die stupid, pointless deaths." Det låter som ett mission statement för hela serien. Dessutom tilltalar den där sortens våldsnihilism mig.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav The Ankh » tor jul 10, 2008 22:18

jaha.. inge mer Smallville. Funderar på Dr. Who nu. Men det fionns ju bara 4 x 13 avsnitt. De e skitlite :(
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » tor jul 10, 2008 22:22

The Ankh skrev:jaha.. inge mer Smallville. Funderar på Dr. Who nu. Men det fionns ju bara 4 x 13 avsnitt. De e skitlite :(

Men om man räknar i braighet är det åh så många fler!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » fre jul 11, 2008 7:39

The Ankh skrev:jaha.. inge mer Smallville. Funderar på Dr. Who nu. Men det fionns ju bara 4 x 13 avsnitt. De e skitlite :(

Annica: Det finns sisådär 26 säsonger innan dess också. :) Och ett par spin-offs.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav XY » fre jul 11, 2008 9:03

caffeineaddict skrev:

Annica: Det finns sisådär 26 säsonger innan dess också. :) Och ett par spin-offs.

Och fyra säsonger är inte så dåligt. Ibland tvingas man nöja sig med en dryg halv.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Rombat » fre jul 11, 2008 10:33

Ankhipankiloo! Gör det inte! Inte det där tråkiga plastbajset.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Ankh » lör jul 12, 2008 1:05

Rombat skrev:Ankhipankiloo! Gör det inte! Inte det där tråkiga plastbajset.

Har du sett rombat?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » lör jul 12, 2008 18:10

The Ankh skrev:

Har du sett rombat?

Ankh! Lyssna inte på hans snick-snack! Seeee det! En utav de bästa serierna där ute, framför allt på den brittiska sidan! Gotta love the Doctor :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » lör jul 12, 2008 19:03

Två avsnitt och det var med nöd och näppe jag orkade mig igenom. Det är en typisk sån serie som jag aldrig kommer förstå varför folk tittar på. Den och Farscape.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » lör jul 12, 2008 20:32

Men de där första avsnitten var ju usla. Jag förstår inte varför folk hyllar dem heller. Jag gillade "Are u my mommy!?" dubbeln, jag gillade Dalek avsnittet och jag gillade avslutningen - annars var säsong 1 ganska "meh" och när jag såg första avsnittet trodde jag att folk som hyllade serien hade tappat förståndet. Sen kom Tennant and I fell in love :lovebunny:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav XY » sön jul 13, 2008 5:03

HeY skrev:
The Ankh skrev:

Har du sett rombat?

Ankh! Lyssna inte på hans snick-snack!

Snick-snack är ett underskattat ord som jag känner att jag borde använda mer.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav XY » sön jul 13, 2008 5:05

Rombat skrev:Två avsnitt och det var med nöd och näppe jag orkade mig igenom. Det är en typisk sån serie som jag aldrig kommer förstå varför folk tittar på. Den och Farscape.

Aha, det ser jag som ett argument för Doktor Vem, och känner mig nu stärkt i min övertygelse att ge den en chans. Den och Jekyll är på väg hit.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav adolvsson » sön jul 13, 2008 10:58

XY skrev:Den och Jekyll är på väg hit.

Hurra!

En gång till: Hurra!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav XY » sön jul 13, 2008 11:54

adolvsson skrev:
XY skrev:Den och Jekyll är på väg hit.

Hurra!

En gång till: Hurra!

Exakt. *gör segertecken*
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav lilith » sön jul 13, 2008 18:11

Rombat skrev:Två avsnitt och det var med nöd och näppe jag orkade mig igenom. Det är en typisk sån serie som jag aldrig kommer förstå varför folk tittar på.

Som HeY säger, det började ju uselt! Måste säga att det tog tid innan jag verkligen började gilla DW men sen blev jag fast ändå. Den och Torchwood (som ska ses vid korrekta tidpunkter i tidslinjen). Det är som en alternativ verklighet, där aliens och dyl verkligen finns och folk vet om det. Eller blundar för det hur många bevis de än ser. Lite som Buffyverse. Tror du skulle gilla det ändå. Japp, det tror jag.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » sön jul 13, 2008 18:12

Om man måste tvinga sig igenom hela början på en serie är den inte värd tiden. Antingen blir jag fångad direkt eller inte alls.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » sön jul 13, 2008 18:25

Rombat skrev:Om man måste tvinga sig igenom hela början på en serie är den inte värd tiden. Antingen blir jag fångad direkt eller inte alls.
Ok. Fast då missar du ju upplevelsen sen. Äh, du får väl göra som du vill då.. ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » mån jul 14, 2008 15:39

Jag ser dock inget större problem i att hoppa över säsong 1 - det viktigaste man missar skulle väl vara Bad Wolf?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » mån jul 14, 2008 15:56

HeY skrev:Jag ser dock inget större problem i att hoppa över säsong 1 - det viktigaste man missar skulle väl vara Bad Wolf?

Jag tycker inte man skall hoppa över S1. Mycket Rose-utveckling man går miste om, och några riktigt bra avsnitt, som Moffat-dubbeln.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » mån jul 14, 2008 16:13

Jo, jag skulle inte rekomendera det heller och som jag sade tidigare finns det några riktigt bra avsnitt men jag tror inte att det skulle skada alldeles för mkt. Det är när Tennant kommer in som jag tycker att serien blir det den är nu. Visst, det var inget fel på Eccleston men kvalitén på avsnitten (överlag) tycker jag inte var som de blir senare.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » mån jul 14, 2008 16:18

Nä, man ska nog se s1, mycket bakgrund. Jag var tveksam i två tre avsnitt, och sedan ville jag se mer.
Åh! Are you my mamie? Åsså...åsså Jacks introduktion också som är bra att ha till hands.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Matt » mån jul 14, 2008 16:30

jag såg första för länge sen och fastnade inte.
Men jag litar på er att det tar sig ordentligt och tänker kolla igenom allt från början.
Sen är jag kär i Billie också.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav HeY » mån jul 14, 2008 16:44

Matt skrev:jag såg första för länge sen och fastnade inte.
Men jag litar på er att det tar sig ordentligt och tänker kolla igenom allt från början.
Sen är jag kär i Billie också.

Ja, hon är ju blond :D
Du kommer nog bli mer kär i henne i DW - jag är nog också lite kär i Billie :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film