Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » fre sep 14, 2007 16:35

caffeineaddict skrev:FNL vann precis Salons fjärde "Buffy", priset de delar ut till årets mest underskattade serie på TV (gotta love that name). :) The Wire vann första året, Veronica vann andra, BSG vann tredje.

http://www.salon.com/ent/tv/feature/200 ... index.html

FNL vann dessutom en Emmy för bästa casting för en dramaserie förra helgen, men att ha vunnit Salons Buffy-pris känns mycket bättre och större än någon Emmy. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » fre sep 14, 2007 20:44

Vilken serie är BSG?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » fre sep 14, 2007 20:46

sp1keout skrev:Vilken serie är BSG?

Battlestar Galactica.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » fre sep 14, 2007 20:47

adolvsson skrev:

Battlestar Galactica.

Jag var ironisk!

Jag fnyser åt den serien, här och nu. FNYS!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » fre sep 14, 2007 20:48

Battlestar Galactica.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre sep 14, 2007 20:51

noike skrev:

Battlestar Galactica.

That's what I said!

Och sp1ikeout, jag räcker ut tungan i din generella riktning.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre sep 14, 2007 20:54

adolvsson skrev:
noike skrev:

Battlestar Galactica.

That's what I said!

Men jag sa nästan Battlestar Galacticus -- och det hade nog varit en mer intressant serie över lag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör sep 15, 2007 14:13

Sneak Peak på säsong 2.

Är det där samma kille som var på Tyra förra gången också? Mitt minne sviker mig.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » sön sep 16, 2007 13:41

HeY skrev:Sneak Peak på säsong 2.

Är det där samma kille som var på Tyra förra gången också? Mitt minne sviker mig.

0
Känns som det... Jag är "Laundry" , han e så cool =)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LauraP » sön sep 16, 2007 17:19

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

det finns inga mer avsnitt att kolla på... och det är ju jättelångt till 5 oktober!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 12:50

2.01

Landry hemma hos Tyra. Med baseballträt på parkeringen med skunken och man får nästan bara se Tyra i dörren. Så jävla bra. Och sedan mot slutet. O_o Och ja, då menar jag det riktiga slutet där folk dog och dumpades i floden och inte det småmossiga musikmontaget. Och Coach i bilen med sin dotter. Paaaaain good.

I [explitive deleted] :lovebunny: this show. Sommaren har varit svår. Jag knäböjer lite halvt inför Jason Katims.

Edit för att jag kan: :chock:
Senast redigerad av noike lör okt 06, 2007 17:15, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör okt 06, 2007 13:14

FNL hade premiär på min födelsedag, det måste vara ett tecken :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » lör okt 06, 2007 13:49

2x01
Vad noike sa.

Det finns en podcast som heter WordBalloon, där en radioman intervjuvar serietidningarelaterat folk, och eftersom Allan Heinberg har skrivit lite serietidningar är han ett passande intervjuoffer för radiomannen, och i det programmet pratar dom förstås om Grey's Anatomy. Heinberg tycker förstås att folk ska följa GA, men han säger också att folk hellre borde följa FNL. Heinberg är ett jättestort FNL-fan. Heinbergs Young Avengers är något bland det bästa från Marvel över de senaste åren. Jag gillar Heinberg.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 14:32

adolvsson skrev:2x01
Vad noike sa.

Jag är rätt bra på det viset.
Men alltså. Det oaktsamma sättet de använder karaktärerna. Viss utveckling hänger samman, annan gör det inte, en del beror på nyckfullhet för stunden och andra saker känns ogenomtänkta -- fast på ett bra vis, eftersom de är grundade i karaktärerna. Men just oaktsamheten. Fan vad jag älskar den, även om de arbetar hårt på att krossa mitt hjärta.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peppe » lör okt 06, 2007 15:34

2x01

Måste faktiskt hålla med. Helt sjukt bra. Men det står på myepisodes att det sändes två avsnitt? Hittar ej det andra :| Står det fel eller är det rätt? Det här är livsviktigt ju.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 15:44

Enligt tv.com visades bara ett.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peppe » lör okt 06, 2007 15:52

Vidrigt. En vecka är för lång tid för mig.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav HeY » lör okt 06, 2007 21:59

När jag förs satte på 2x01 kom jag på att jag glömt massor av saker från säsong 1, så jag såg de tre sista avsnitten som uppvärmning, men nu har jag sett 2x01!
Riktigt bra säsongsinledning. Jag gillade hur alla hade utvecklagt under dessa 8 månader och det kändes som om det hade hänt mycket men ändå inte så mycket så att man inte kunde hänga med. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dråpet dock. Det var ju dråp, inte mord, dessutom var det självförsvar. Inte finns det en jury som skulle sätta dem i fängelse? Fast iofs, det är ju Texas och de är ju kända för sitt skumma rättssystem. Men att dumpa kroppen i floden, det kan inte ha gjort saken bättre. Ja vi får se var de har tänkt att gå med detta.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » lör okt 06, 2007 23:30

(spoiler 2.1) Vilken jävla vändning. Att gå ifrån Landry/Tyra i tv-soffan till Landry/Tyra på en bro på det där sättet. Jävlar. Lättsamhet till rejält jävla mörker. Bara sådär. Matt/Julie, "whats wrong with that?". Coach Tylers desperata försök att hämta ikapp, passa in och försöka vara någon slags huvudfigur för både Tami och Julie. Lylas väg mot ett mot ett kristet liv. Jag gillar verkligen vad man gör med serien. Detta kan bli hur bra som helst.

Jag är så löjligt förtjust i denna serien. Skitbra säsongpremiär. :chock:
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön okt 07, 2007 0:19

Tob skrev: (spoiler 2.1) Vilken jävla vändning. Att gå ifrån Landry/Tyra i tv-soffan till Landry/Tyra på en bro på det där sättet. Jävlar. Lättsamhet till rejält jävla mörker. Bara sådär.

Det är just det. Ha med hela registret på det där sättet och ändå ha det grundat i verklighetstrogna karaktärer utan att någonsin gå over the top. Sinnesjukt bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » sön okt 07, 2007 9:58

HeY skrev:Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dråpet dock. Det var ju dråp, inte mord, dessutom var det självförsvar. Inte finns det en jury som skulle sätta dem i fängelse? Fast iofs, det är ju Texas och de är ju kända för sitt skumma rättssystem. Men att dumpa kroppen i floden, det kan inte ha gjort saken bättre. Ja vi får se var de har tänkt att gå med detta.

Jag är positiv till den utvecklingen. Mycket bättre att låta deras handlande ligga och gro i deras samvete. Låta dem reflektera och hantera över det själva, istället för att låta en jury bestämma vad som är rätt eller fel. Det hade bara varit slöseri i en serie som FNL, för precis som noike nämner i inlägget ovanför, allting bottnar verkligen i karaktärer som är jordnära, trovärdiga och som man på allra högsta grad tar på allvar vilket gör att sånt här fungerar väldigt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Peppe » sön okt 07, 2007 16:59

HeY skrev:När jag förs satte på 2x01 kom jag på att jag glömt massor av saker från säsong 1, så jag såg de tre sista avsnitten som uppvärmning, men nu har jag sett 2x01!
Riktigt bra säsongsinledning. Jag gillade hur alla hade utvecklagt under dessa 8 månader och det kändes som om det hade hänt mycket men ändå inte så mycket så att man inte kunde hänga med. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dråpet dock. Det var ju dråp, inte mord, dessutom var det självförsvar. Inte finns det en jury som skulle sätta dem i fängelse? Fast iofs, det är ju Texas och de är ju kända för sitt skumma rättssystem. Men att dumpa kroppen i floden, det kan inte ha gjort saken bättre. Ja vi får se var de har tänkt att gå med detta.

2x01

Ja inte bara det, även om dom inte hamnar i fängelset så är det inte än härlig tanke när alla vet att du har mördat någon. Något som kommer så plötsligt kan få en att göra dumma saker.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Glorificus » tis okt 09, 2007 2:18

noike skrev:I [explitive deleted] :lovebunny: this show. Sommaren har varit svår. Jag knäböjer lite halvt inför Jason Katims.

I second that. :chock:

Ofattbart bra säsongspremiär. Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen, så bra var det.

Och för en gångs skull är The Swede inte blond och heter Sven. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tis okt 09, 2007 2:22

Glorificus skrev:2.01

JA! Och han förstod språket väldigt bra. Äntligen någon som inte är total idiot bara för att han kommer från ett annat land.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis okt 09, 2007 7:34

noike skrev:
Glorificus skrev:2.01

JA! Och han förstod språket väldigt bra. Äntligen någon som inte är total idiot bara för att han kommer från ett annat land.

(spoiler Dirty Sexy Money 1x02) Hah! Jag reagerade inte på det I FNL, däremot slog det mig i DSM - när prästskrället försöker lura i sin familj att ungen är svensk - hur oväntat det var att han valde vår nationalitet, trots att sonen har mörkt hår. Kanske är det tid för en renessans för Sverige i amerikansk film? Nej, men kul ändå.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor okt 11, 2007 10:31

HeY skrev: (spoiler 2.01) Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dråpet dock. Det var ju dråp, inte mord, dessutom var det självförsvar. Inte finns det en jury som skulle sätta dem i fängelse? Fast iofs, det är ju Texas och de är ju kända för sitt skumma rättssystem. Men att dumpa kroppen i floden, det kan inte ha gjort saken bättre. Ja vi får se var de har tänkt att gå med detta.

Jag tror inte det var dråp någonstans. Landry slog honom i bakhuvudet när han var på väg därifrån och, allra viktigast har jag fått för mig när man diskuterar dråp vs. mord, sedan en gång till när han redan låg ner på marken. That's fucking murder. Hotet var sedan länge förbi. Och sedan dumpade de kroppen...

Vilket inte betyder att Alan Shore inte kunde argumentera ner det till dråp, ofc.

Å andra sidan kanske jag bara svamlar. Vet Sanna månntro bättre? Eller Olof, om han tittar på FNL?

Och, ja, fantastiskt avsnitt. :lovebunny: FNL!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor okt 11, 2007 18:49

caffeineaddict skrev:
Jag tror inte det var dråp någonstans. Landry slog honom i bakhuvudet när han var på väg därifrån och, allra viktigast har jag fått för mig när man diskuterar dråp vs. mord, sedan en gång till när han redan låg ner på marken. That's fucking murder. Hotet var sedan länge förbi. Och sedan dumpade de kroppen...

Vilket inte betyder att Alan Shore inte kunde argumentera ner det till dråp, ofc.

Å andra sidan kanske jag bara svamlar. Vet Sanna månntro bättre? Eller Olof, om han tittar på FNL?

Och, ja, fantastiskt avsnitt. :lovebunny: FNL!

Dråp är väl när man inte menade eller planerade att mörda. Eller har det ett eget namn? Unintended murder?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tor okt 11, 2007 20:10

(spoiler 2.01) Njaaa, vad jag lärt mig av diverse advokatserier (m.a.o. inte den mest pålitliga källan) så är det en gräns mellan "murder" och "premeditated murder" och ytterligare en mellan "murder" och "manslaughter" (=dråp). Gränsen handlar vad jag förstått det en del om vad "planerar" innebär. Tror säkert att en åklagare skulle hävda att Landry hade tid mellan det första och andra slaget att bestämma huruvida han skulle slå en andra gång även fast hotet var effektivt neutraliserat. Och han slog. Om jag går nerför gatan och får en impuls att hugga en kniv i hjärtat på nästa förbipasserande även fast jag inte planerat det innan så är det likväl mord. Om någon "bara" tänker slå ner mig och ta min plånbok och jag råkar falla och slå i skallen så att jag stendör så är det mord, iaf i USA som jag förstått det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » tor okt 11, 2007 20:15

Ah jag vet inte hur det är, men en annan viktig faktor skulle väl också vara ifall de skulle bli dömda som vuxna? I vilket fall så tror jag inte att de skulle få världens största straff om de berättat hur allt låg till. Men jag förstår varför de gjorde som de gjorde, jag undrar hur det kommer utvecklas!?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tor okt 11, 2007 20:17

(spoiler 2.01) Eftersom de dumpade liket skulle jag gissa att de i verkligheten skulle vara ganska körda. Finns inget bättre sätt att se skyldiga som fan ut. Men det här är TV, så vem vet?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film