AKS skrev:Muahaha, vad härligt att ha Hell's Kitchen tillbaka!
"All I want is a fucking chicken! And a duck!!!" Raseri och förtvivlan blandat i ett. Underbart.
Det är riktigt bra!!!
och en del saker, som introt var riktigt snyggt gjort, precis som att personen som åker ut's bild brinner upp när han hänger upp jackan. Riktigt snyggt.
Men det är några saker jag stör mig på, att den känns lite väl brittisk.
Dom har en berättare som berättar vad som händer, vilket dom har i alla brittiska reality-shows. Jag såg lite av Big Brother UK och där hade dom
inget annat än en berättarröst som berättade vad som hände (till skillnad från alla amerikanska reality-shows där interviewer med deltagarna fungerar som berättare genom serierna.)
Det gäller alla UK-reality-shows jag sett (Survivor, The Apprentice m.fl.) men det är inte på ett så dåligt sätt i Hell's Kitchen (US), men det känns ändå lite lamt.
och jag tycker även att 6 deltagare på varje lag är lite lite - en till sak som UK är kännt för (dom har alltid färre deltagare än dom amerikanska versionerna).
Om dom lägger till 4 pers så blir det 2-4 avsnitt mer, vilket ger oss tittare mer av serien vi gillar, och för serier med väldigt bra tittarsiffror (som Survivor) förstår jag inte varför dom inte drar ut på det ett avsnitt eller två extra.
Det har dom gjort med American Idol auditionserna, vilket är underbart. Förra säsongen hade dom 7 st audition-avsnitt varav ett par var dubbellängd.
Canadian Idol har istället bara
3 sådanna avsnitt - alla 40 minuter!
Det är väldigt synd med tanke på hur sjukt underhållande det är.
Brittiska reality-shows överlag är mycket segare och inte alls lika bra klippta och ihopsatta, tycker jag.