Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tis jun 13, 2006 12:05

LWes skrev:Jobbigt att det går så sakta att ladda hem.
Jag satt igång dom kl 8 och har ännu typ 5 timmar kvar...
Men det är ganska kul att se på kvällen förstås, för det finns inte mycket annat att se på kvällen...

Konstigt, fick hem första avsnittet efter någon timme, och det andra är väl klart om en halvtimme. Tänkte se det andra avsnittet lite senare ikväll, men såg första nu till glass, underhållande är det!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tis jun 13, 2006 19:19

Muahaha, vad härligt att ha Hell's Kitchen tillbaka!

"All I want is a fucking chicken! And a duck!!!" Raseri och förtvivlan blandat i ett. Underbart.

Ska bli trevligt att följa HK i sommar. (Vad passande att Hell's Kitchen kan förkortas på samma vis som hemkunskap. :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis jun 13, 2006 22:06

AKS skrev:Muahaha, vad härligt att ha Hell's Kitchen tillbaka!

"All I want is a fucking chicken! And a duck!!!" Raseri och förtvivlan blandat i ett. Underbart.

Det är riktigt bra!!!
och en del saker, som introt var riktigt snyggt gjort, precis som att personen som åker ut's bild brinner upp när han hänger upp jackan. Riktigt snyggt.

Men det är några saker jag stör mig på, att den känns lite väl brittisk.
Dom har en berättare som berättar vad som händer, vilket dom har i alla brittiska reality-shows. Jag såg lite av Big Brother UK och där hade dom inget annat än en berättarröst som berättade vad som hände (till skillnad från alla amerikanska reality-shows där interviewer med deltagarna fungerar som berättare genom serierna.)
Det gäller alla UK-reality-shows jag sett (Survivor, The Apprentice m.fl.) men det är inte på ett så dåligt sätt i Hell's Kitchen (US), men det känns ändå lite lamt.
och jag tycker även att 6 deltagare på varje lag är lite lite - en till sak som UK är kännt för (dom har alltid färre deltagare än dom amerikanska versionerna).
Om dom lägger till 4 pers så blir det 2-4 avsnitt mer, vilket ger oss tittare mer av serien vi gillar, och för serier med väldigt bra tittarsiffror (som Survivor) förstår jag inte varför dom inte drar ut på det ett avsnitt eller två extra.
Det har dom gjort med American Idol auditionserna, vilket är underbart. Förra säsongen hade dom 7 st audition-avsnitt varav ett par var dubbellängd.
Canadian Idol har istället bara 3 sådanna avsnitt - alla 40 minuter!
Det är väldigt synd med tanke på hur sjukt underhållande det är.

Brittiska reality-shows överlag är mycket segare och inte alls lika bra klippta och ihopsatta, tycker jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jun 13, 2006 22:09

Jag tycker det mesta funkar bra och bryr mig inte om berättarrösten. Om du frågat mig innan ditt inlägg om det var berättarröst i serien eller inte så hade jag inte vetat vad jag skulle svara.

Håller dock med dig om att deltagarna känns för få.

2.1-2.2
I 2.2 tänkte jag på det. "Shit, de är redan nere på fem deltagare per grupp! Snart ska de slås ihop." Så kändes det i alla fall. Synd att en kille åkte ut p.g.a. stress.

Klassiker (parafras): "I'm in a kitchen with muppets!" :D

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis jun 13, 2006 22:15

AKS skrev:Jag tycker det mesta funkar bra och bryr mig inte om berättarrösten. Om du frågat mig innan ditt inlägg om det var berättarröst i serien eller inte så hade jag inte vetat vad jag skulle svara.

Jag kan förstå det. Det är nog just för att jag märkt den lata och tråkiga användningen av berättarröster i dom brittiska reality-showsen som jag direkt ser det som negativt.

Ungefär som om man råkat dricka sur mjölk och efter det är rädd för mjölk.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis jun 13, 2006 22:18

LWes skrev:Dom har en berättare som berättar vad som händer, vilket dom har i alla brittiska reality-shows. Jag såg lite av Big Brother UK och där hade dom inget annat än en berättarröst som berättade vad som hände (till skillnad från alla amerikanska reality-shows där interviewer med deltagarna fungerar som berättare genom serierna.)

Haha, när jag var i London för något år sen så såg vi nått avsnitt av Big Brother UK och jag minns hur vi skrattade åt just berättarrösten. Den berättade verkligen allt som hände. "The house mates is in the garden", får mig fortfarande att skratta hysteriskt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tis jun 13, 2006 22:24

LWes skrev:
AKS skrev:Jag tycker det mesta funkar bra och bryr mig inte om berättarrösten. Om du frågat mig innan ditt inlägg om det var berättarröst i serien eller inte så hade jag inte vetat vad jag skulle svara.

Jag kan förstå det. Det är nog just för att jag märkt den lata och tråkiga användningen av berättarröster i dom brittiska reality-showsen som jag direkt ser det som negativt.

Ungefär som om man råkat dricka sur mjölk och efter det är rädd för mjölk.

Hey, bra liknelse, LWes! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons jun 14, 2006 0:21

Har sett andra avsnittet nu, och vad skall man säga, nä, fan hystertiskt underhållande är det. Ramsay slänger ur sig så otroligt mycket roliga citat. Hade det inte varit så tydligt att det bara handlade om en image så vet jag faktiskt inte vad jag hade tyckt, för mycket är elakt, riktigt elakt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons jun 14, 2006 11:51

Tycks gå bra för Hell's Kitchen:

As long as that pugnacious face is barking out throaty orders with a mottled Scottish brogue, American viewers will be there. Last night's second-season Hell's Kitchen premiere roared back onto the tube, earning a 3.2 rating/9 share in the key 18-49 demo, according to Nielsen's overnights.

http://www.tv.com/story/story.html&stor ... ls;title;0

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån jun 19, 2006 23:28

Treasure Hunters 1x01: Typ The Amazing Race fast lite mer avancerat. Jag tyckte att det var bra och bra gjort, men trots att man har andra avnsittet till hands så känner jag inte ett sug efter att se det med en gång, så något står inte helt rätt till.
Men bra var det i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis jun 20, 2006 1:04

LWes skrev:Treasure Hunters 1x01: Typ The Amazing Race fast lite mer avancerat. Jag tyckte att det var bra och bra gjort, men trots att man har andra avnsittet till hands så känner jag inte ett sug efter att se det med en gång, så något står inte helt rätt till.
Men bra var det i alla fall.

Jo, som The Amazing Race, fast mer komplicerat, mer bökigt men framförallt mycket tråkigare. Orkade knappt se färdigt första avsnittet när jag såg det tidigare ikväll, skall se andra avsnittet imorgon för att se om jag tycker bättre om det, om inte, så bryr jag mig inte om detta.

BB 6 har jag däremot börjat se. Är drygt 10 avsnitt in. Jag tycker det är bra och underhållande. Mer strategi och taktik än tex. Survivor, men jag klagar inte, ett socialt spel ut i minsta lilla detaljt. Fashinerande. Det är väl antingen så här jag vill se BB konceptet utspelas, eller att man inriktar sig helt på en social-psykologiskt expriment. Frågan är om det sistnämnda skulle bli vidare underhållande, troligen inte, men fashinerande hade det varit.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tis jun 20, 2006 11:16

Kul att du gillar det! Jag tänkte väl att du skulle det...
Jag läääängtar till säsong 7 börjar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons jun 21, 2006 23:19

Å Gud! Imorgon kan man ladda hem första avsnittet av Big Brother 7!!!
Det är inte säsongspremiären dock, utan top 20 kandidater kommer avslöjas och sen kommer man få rösta på dom man vill ha in i huset.
Om två veckor är det premiär.

Tob: Om det undgått dig, så är säsong 7 en All-Star-säsong så det är deltagare från alla dom tidigare säsongerna, så att du inte ser 7x01 innan du sett färdigt säsong 6, för då spoilas du nog.

Själv har jag ju sett säsongerna 2-6, så det ska bli kul att välja och vraka mellan vilka man vill ha med!

Tob: Vem är din favorit i BB6?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons jun 21, 2006 23:54

LWes skrev:Å Gud! Imorgon kan man ladda hem första avsnittet av Big Brother 7!!!
Det är inte säsongspremiären dock, utan top 20 kandidater kommer avslöjas och sen kommer man få rösta på dom man vill ha in i huset.
Om två veckor är det premiär.

Tob: Om det undgått dig, så är säsong 7 en All-Star-säsong så det är deltagare från alla dom tidigare säsongerna, så att du inte ser 7x01 innan du sett färdigt säsong 6, för då spoilas du nog.

Själv har jag ju sett säsongerna 2-6, så det ska bli kul att välja och vraka mellan vilka man vill ha med!

Tob: Vem är din favorit i BB6?

Jag hade läst nånstans för ett tag sedan att BB 7 skulle vara en all star. Men tack för påminelsen. Har precis avslutat avsnitt 16 så tror nog att jag har sett färdigt om några dagar. Det är så intensivt nu.

När Kaysar gav upp HoH tävlingen till Jennifer tänkte jag med en gång att det där lär han få ångra. Vilket han också fick, fasiken vad fräckt gjort av Jennifer, och jag blev lite bitter för jag blev jätteglad när Kaysar kom in igen. Han var (är) min favorit.

Annars har jag rätt svårt att peka på vilka mina favoriter är. April, Jennifer, Beu är det inte i alla fall. James, Maggie, Howie, Rachel, Ivett och Jalenne vill jag hellre ha kvar och bland dem är det nog....ja fasiken...jag vet inte. Tror att Kaysar var så outstandning för mig så jag har knappt fundera på någon ny (enskild) favorit.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor jun 22, 2006 0:24

Samma här, Kaysar var fantastisk. Jag tror han är min favorit i reality-tv någonsin. TÄNK OM HAN ÄR MED I BB7! Det skulle göra mig ultimat glad.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor jun 22, 2006 0:47

LWes skrev:Samma här, Kaysar var fantastisk. Jag tror han är min favorit i reality-tv någonsin. TÄNK OM HAN ÄR MED I BB7! Det skulle göra mig ultimat glad.

Jo, tänkte på det nu också, vore fantastiskt roligt om han är med bland dem där 20 för då kommer han ju garanterat få vara med.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor jun 22, 2006 12:13

:o :o :o :o
Okeeeej.
Survivor har länge varit min favorit, men det är nu dags för ändring.
BIG BROTHER ÄR BÄST!

:lovebunny: BB7 :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör jun 24, 2006 16:02

LWes:

BB 6
Ivette blev snabbt en av mina favoriter efter Kaysar hade åkt ut. Med tiden blev Maggie det också och mot slutet var hon min favorit. Jag tror det är den personen jag identifierar mig mest med, det tog ett tag att upptäcka henne, så jag är väldigt glad över att hon vann.

BB 7.1
Jag kan inte säga mycket kring deltagarna från S1-S5 men de som är med från S6 är ju grymt som tusan. Förutom att Kaysar är med, och hoppas nu verkligen han blir inröstad annars tappar jag nästan lusten att se det, så får vi kanske se Ivette, Janelle, James eller Howie. Grymt. Ser framemot detta väldigt mycket.

BB har faktiskt överaskat mig postivt. Ett socialt spel med en perfekt blandning mellan strategi/taktik och tävlingarna.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » lör jun 24, 2006 17:13

Tob skrev:LWes:

BB 6
Ivette blev snabbt en av mina favoriter efter Kaysar hade åkt ut. Med tiden blev Maggie det också och mot slutet var hon min favorit. Jag tror det är den personen jag identifierar mig mest med, det tog ett tag att upptäcka henne, så jag är väldigt glad över att hon vann.

BB 7.1
Jag kan inte säga mycket kring deltagarna från S1-S5 men de som är med från S6 är ju grymt som tusan. Förutom att Kaysar är med, och hoppas nu verkligen han blir inröstad annars tappar jag nästan lusten att se det, så får vi kanske se Ivette, Janelle, James eller Howie. Grymt. Ser framemot detta väldigt mycket.

BB har faktiskt överaskat mig postivt. Ett socialt spel med en perfekt blandning mellan strategi/taktik och tävlingarna.

Mina favoiter efter Kaysar var Howie, Janelle och James - och nu kan alla dom vara med i säsong 7!!!
Under säsong 6 var det kul att se varje vecka hur populariteten av dom olika deltagarna var (man kunnde rösta på hemsidan) du kan se det på http://www.cbs.com/primetime/bigbrother6/_polls/love.shtml.
Kaysar, Janelle och Howie var stora favoriter i slutet.
Kom ihåg att besöka http://www.cbs.com/primetime/bigbrother7/ varje dag och rösta på Kaysar!
Jag tror LÄTT att han är garanterad en plats i huset tillsammans med Janelle och Howie!
Hur fantastiskt var det inte när Howie fick sina lightsabers? Lätt en av reality-TVs roligaste stunder.

Angående dom andra kandidaterna för BB7:
dom med tjock text är mina val!
Alison: Henne hatar jag. Hon är hemsk, och hon har säkert bra chans att komma med därför.
Bunky: Han är lite rolig, men ingenting att hänga i granen.
Dana: Jag hatar sällan personer, men henne hatar jag verkligen. Jag tål henne inte, och hon var inte populär så jag hoppas verkligen inte hn kommer med.
Danielle: Hon är bra
Diane: Hon är okej
Erika: Hon är bra
Chicken George: Han är knasig. Det vore ganska kul om han kom med.
Howie: :lovebunny:
Ivette: Hon är bra
James: Han är så himmla bra! Det vore kul at se honom spela igen.
Janelle: :lovebunny:
Jase: Han är helt sjuk. Det vore kul om han kom med.
Kaysar: :lovebunny:
Lisa: Hon var min favorittjej i BB3.
Marcellas: Han är lite överdramatisk för min smak.
Cowboy: Han är en så snäll och oskylldig kille.
Mike "Boogie": Han är töntig och tråkig.
Monica: Hon är bra
Nakomis: Hon är bra
Will: Han är as bra. Han vann mot otroliga odds (alla var ute efter honom!) och det vore kul att se honom igen.

Lite oroande är det att vi bara väljer 3 killar och 3 tjejer, och att resten av platserna säkert kommer vara en tävling av något slag.
Det betyder att sånna som Dana har en chans att komma med!

Det vore exeptionellt om alla mina val kommer med!

Sen kommer det säkert vara någon twist, för i säsong 2-3 var det 12 deltagare, i säsong 4 var det 13 och i 5-6 var det 14.

Jag gissar på att 2 till deltagare utöver dom första 12 kommer få chans att komma in i spelet på något sätt, eller något sånt.

Synd att inte 60-åriga f.d. FBI-agenten Jack från BB4 är med. Han var coool.
Tur (tack Gud) att inte dom avskyvärda tvillingarna från BB5 är med.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Jag längtar tills det börjar!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör jun 24, 2006 18:02

Skall försöka rösta varje dag. Dessvärre funkar inte CBS hemsida med Opera något vidare, vilket betyder att jag måste använda en annan webbläsare, så det blir inte naturligt att gå in på sidan. Tack för infon kring de andra deltagarna. Och jo, Howie, och lightsablars var sjukt roligt, Howie överlag var sjukt rolig. Vilket orginal han är. Popularitetsdiagrammen över säsong 6 var roligt att se.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » sön jun 25, 2006 22:18

Jag och min lillasyster har just sett första avsnittet av America's Got Talent, och det var sjukt roligt och underhållande.
Rekomenderas att se med familj eller kompisar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis jun 27, 2006 21:41

Har Gordon Ramsay varit så arg någonsin som han var i veckans Hells Kitchen? Jag tror knappt det. Sara är en bitch och väldigt skönt att Tom åkte ut. Han har jag irriterat mig på sen start.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tis jun 27, 2006 21:46

Medhåll om allt du skrev.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis jun 27, 2006 22:01

Jag med håller med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons jun 28, 2006 21:16

Canadian Idol 4x06:
Ooo! Duktiga pojkar! :) Koz är jävligt bra! :eek: Rob James är min favorit! :o Väldigt synd dock att Phil King hoppade av :(
I'm luvin' it. 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » sön jul 02, 2006 0:32

Canadian Idol 4x08
Jag ser avsnittet nu! 8)
Nej! Inte Rob och Koz i bottom-4! Dom är mina favoriter! Jag kommer dö. :eek: :eek: :o :o

YES YES YES. ROB är säker. :) :) :)
Kooz - Nooooo! :o :( :o :(
Men det är lugnt när Rob är säker, för han är bäst. ;) ;)
Steffi är min favorit bland tjejerna, hon är hur skön som helst. :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Ser fram emot nästa vecka, Rob & Steffi = Bäst :o :) ;) :lovebunny:

Typ aldrig sett så bra uppsättning i någon Idol. Alla är så bra! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jul 04, 2006 20:42

Är det inget Hell's Kitchen denna vecka?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis jul 04, 2006 20:55

Nej, tydligen inte :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jul 04, 2006 21:53

Konstigt, det är ju i dag nationaldagen är så det kan väl inte bero på det heller...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons jul 05, 2006 14:00

The Amazing Race S7

Jag har maratonat nu i ett par dar. Herregud vilken avslutning. Jag och min syster har sett det ihop och jag höll på Uchenna och Yoyce, och hon på Rob och Amber. Personligen förstår jag inte hur man kan hålla på Rob och Amber, då jag tycker dem verkar hemska, iaf Rob, så blev chockad när hon berättade att det var dem hon höll på. Därför blev det extra roligt att se finalprogrammet när de växlade så. Jag led med U och Y i deras motgångar samtidigt som jag spottade på R och A framgångar. I slutet när piloten bestämde sig för att släppa med U och Y blev jag så glad och lycklig, och min syster grymtade bara. Sen när dem stod och tiggde pengar till taxichaffören så var jag så uppspelt att jag knappt kunde sitta still. Finns det någon regel om att dem inte får bryta mot några lagar? (det känns väl väldigt naturligt ifs, men att springa ifrån en taxichafför känns inte så allvarligt) och därför var tvungna att betala taxichaffören? Hursom, jag var alldeles tårögd när dem gick imål och alla jublade och all glädje.....osv. Dagen blev lättare känner jag. Jo, jag känner mig lite patetisk också, hehe....

Jag kanske inte vill dra på en säsong precis nu, men har du möjlighet att dela ut resterande säsonger nu under någon vecka LWes? AKS, är du fortfarande intresserad också?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film