Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor feb 02, 2006 12:42

2.12, det börjar hända saker!
Äntligen börjar Keith undersöka busskrashen på allvar, härligt hur han stal kortet och bevismaterial. :) Och nu har vi en ganska klar misstänkt (eller tom skyldig) för mordet på Felix, väldigt oväntat när alla PCH:are vände sig mot Weevil och att han sen har haft något bråk med Curly. Alltid något som kommer ivägen, kommer han och Logan att fortsätta sitt sammarbete nu? Jag hoppas det.
Dessutom fler som känner Curly och nu är Goodman inblandad också, han måste ju ha vetet om busskrashen när han säger åt dottern att inte åka med. Jag undrar hur Cook är inblandad... när Lamb arresterar någon brukar det ofta bli fel? Det börjar bli väldigt intressant ivarjefall.

Wow, Jackie är med några scener, men hon är så totalt intetsägande. Hon har en irriterande röst också. Jag hoppas hon försvinner efter denna säsongen (förutsatt att vi får en tredje). Kul när Wallace redan har en dejt när hon frågar, helt rätt.

Jag undrar också varför Teddy Dunn var kvar i opening credits, kanske för att vi ska tro att han inte är helt borta...? Trodde det skulle vara mer spänt mellan Veronica och Keith, speciellt efter hur han reagerade i förra avsnittet, fast sen var han iofs väldigt lättad när det inte fanns något bevis.

Det kändes rätt självklart att Wallace skulle klara sig och CotW var sådär, allt runt om är mycket mer intressant. Mycket rolig och bra dialog också, som i kyrka, på caféet med Logan, Veronica ifrågasätter om Wallace vet vad orden betyder med mera. Very quotable, vilket jag älskar. Något annat härligt: Tystnaden mellan Veronica och Jackie när Wallace säger att de kan göra något... haha! Och även om Jackie nu hjälpte till så märks det tydligt att V inte gillar henne.

En sak som jag tycker de borde skippa: musikgästerna. I detta avsnittet var det väl iofs lite underhållande att det sjöngs "Veronica" men jag tycker det tar upp onödig plats i avsnittet. Tidigare har ju också frontmannen från Dandy Warhols varit med.

Vill se fortsättningen nu direkt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor feb 02, 2006 13:54

Gah! Jävla jobb!! Jag vill också se Veronica Mars!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Gordo » tor feb 02, 2006 13:57

AKS skrev:Gah! Jävla jobb!! Jag vill också se Veronica Mars!

Jag med! Och inte hann jag sätta det på laddning innan jag gick hemifrån i morse heller!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 14:00

Illyria skrev:2.12, det börjar hända saker!

Damn straight, girl!

Säsongens bästa avsnitt? Mycket möjligt, och det ger mig hopp. Vad jag saknat från första säsongen är charmen som fanns då, men som i stort sett varit helt borta i S2. Det fanns små stunder i det här avsnittet som den blinkade till, men framför allt kändes episoden som helhet lite mer sammansatt. Jag tror och hoppas att säsongens problem beror på den nya formen, och att det tar tid att hitta den ordentligt, innan det kan flyta på ordentligt.

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, med mer känsla; fortsätter det i den här takten kan slutet av S2 bli en vinnare, sparka restens rumpa, och visa vägen till en S3 som äntligen sätter den ordentliga högklassiga standarden och mallen för hur VM kommer att se ut och hur den kommer att ses.

En sak som jag tycker de borde skippa: musikgästerna. I detta avsnittet var det väl iofs lite underhållande att det sjöngs "Veronica" men jag tycker det tar upp onödig plats i avsnittet. Tidigare har ju också frontmannen från Dandy Warhols varit med.

Tillförde inte så mycket, nej, men för mig var det ett av dom där charm-momenten jag nämnde förut. Och så farligt har det väl inte varit hittils, har dom haft musikgäster i mycket mer än 2 avsnitt av hittils 12 visade?

Vill se fortsättningen nu direkt.

Ditt-oh!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 14:01

Gordo skrev:
AKS skrev:Gah! Jävla jobb!! Jag vill också se Veronica Mars!

Jag med! Och inte hann jag sätta det på laddning innan jag gick hemifrån i morse heller!

uTorrent och schemalagd nerladdning via RSS rockar rejäla rövar. Jag ville bara nämna det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » tor feb 02, 2006 14:05

och ändå snor du det alltid av mig.. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tor feb 02, 2006 15:06

adolvsson skrev:uTorrent och schemalagd nerladdning via RSS

Hur fungerar det? Använder ju uTorrent och automatisk nerladdning låter rätt perfekt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor feb 02, 2006 16:12

2.12
Håller med om att avsnittet var väldigt bra. Inte så bra som några av de inledande avsnitten men helt klart bättre än de senaste 3-4 avsnitten iaf.

Framförallt tycker jag man lyckas balansera avsnittet väldigt väl, mellan cotw och arc bitarna. Väldigt skönt att det börjar hända litegrann kring busskrashen och att Keith har tagit tag i det. Nä. Ett mycket bra avsnitt som kändes väldigt homogent, på något sätt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tor feb 02, 2006 20:30

För er som var med på mailet till SVT: Vi har fått ett svar, från PR-chefen! Läs mer på Tv-land. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor feb 02, 2006 21:01

Illyria skrev:2.12, det börjar hända saker!
Jag undrar också varför Teddy Dunn var kvar i opening credits, kanske för att vi ska tro att han inte är helt borta...?

2.12 + Angel S1
Det behöver inte betyda något annat än att de ser till att Donut "fått" de tolv avsnitt han är kontrakterad för. Se Angel S1 där Glenn Quinn var med i creditsen för avsnitt 10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor feb 02, 2006 21:17

AKS skrev:2.12 + Angel S1
Det behöver inte betyda något annat än att de ser till att Donut "fått" de tolv avsnitt han är kontrakterad för. Se Angel S1 där Glenn Quinn var med i creditsen för avsnitt 10.

Antar att det betyder att han är helt borta nu, även om han inte dök upp nu så finns det ingen chans att vi får se honom mer denna säsongen...? Kanske som gästskådespelare då.

Det blir extra kul att se opening credits nästa vecka ivarjefall. :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peppe » tor feb 02, 2006 21:35

2x12 Bästa avsnittet hitills, VM blir bättre å bättre :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Matt » tor feb 02, 2006 21:53

Alltså jag har två olika torrents på nedladdning och bägge går lika långsamt.
Jag vill fan se idag :evil:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 22:11

gaspode skrev:och ändå snor du det alltid av mig.. :)

Ja, jag kan ju inte bara avbryta kontakten med din ftp knall fall, liksom. Det vore som att sluta krama och det går ju inte för sig.

Plus att jag själv fick rss:andet att fungera relativt nyligen, en vecka eller två sen, och inatt gick internet ner (igen!) och eftersom ftp går snabbare än torrents... it was an easy choice. Och jag fick krama din ftp litegranna :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sus@n » tor feb 02, 2006 22:46

Någon annan än mig som faktiskt är i Sverige tid & skulle vilja diskutera de avsnitten :rolleyes: :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Illyria » tor feb 02, 2006 22:53

Det är bara att kommentera avsnittet så brukar det komma några svar. :)

(annars finns det ju också specifika VM-forum elsewhere ;))
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tor feb 02, 2006 22:54

adolvsson skrev:
gaspode skrev:och ändå snor du det alltid av mig.. :)

Ja, jag kan ju inte bara avbryta kontakten med din ftp knall fall, liksom. Det vore som att sluta krama och det går ju inte för sig.

Plus att jag själv fick rss:andet att fungera relativt nyligen, en vecka eller två sen, och inatt gick internet ner (igen!) och eftersom ftp går snabbare än torrents... it was an easy choice. Och jag fick krama din ftp litegranna :)

Du är så välkommen! Det skulle kännas tomt och sorgligt om du inte använde den.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tob » tor feb 02, 2006 22:58

Illyria skrev:För er som var med på mailet till SVT: Vi har fått ett svar, från PR-chefen! Läs mer på Tv-land. :)

Nice att få ett "riktigt" svar. Jag skall följa tråden på tv-land med intresse.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » tor feb 02, 2006 23:20

sus@n skrev:Någon annan än mig som faktiskt är i Sverige tid & skulle vilja diskutera de avsnitten :rolleyes: :)

brat ser för första gången på svensk tv nu. :D Hon lär väl kika in här då och då... kan vara kul att läsa vad ni tycker och har för spekulationer om mordet, osv. Så skriv på. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 23:21

Illyria skrev:
adolvsson skrev:uTorrent och schemalagd nerladdning via RSS

Hur fungerar det? Använder ju uTorrent och automatisk nerladdning låter rätt perfekt.

Det fanns en bra tutorial på utorrent.com, men den verkar ha gått och gömt sig under ombyggnaden. Kommer väl tillbaka tids nog, men jag kan ju göra ett försök så länge. Jag garanterar inte att det går.

Under "options" väljer du RSS. Det första du får upp är "Feeds". Tryck "add", och lägg till en av de här två länkarna, eller båda som jag gjorde:
http://tvrss.net/sources/eztv_m/
http://tvrss.net/sources/vtv/
Den första har jag för mig hämtar serierna från mininova, och även om många serier finns hos båda, finns det skillnader, både i vilka serier dom har och när dom släpps. Jag brukar gå lite på känsla.

Sedan klickar du på "Favorites". Tryck "add" igen. I det fältet ersätter du "new filter" med namnet på serien du vill prenumerera på, och med * efter. T ex: "Veronica Mars*" (utan hartassarna, förstås). I rutan "Save in" var du vill spara filen, i "Feed" väljer du en av de där två länkarna. Under "Quality" brukar jag köra på "all", men om serien skickas ut i fler varianter och du vet vilken du föredrar kan du välja någon av dom andra.

Och det är i stort sett allt, förutom en viktig sak till. Under "Options/Preferences/General Options" får INTE "New torrents start in stopped mode" vara i kryssat, åtminstone inte när du lägger till en ny serie i bland favoriterna. Så mycket vet jag, men hur det är annars har jag noll koll på, eftersom jag alltid kör med den avbockad.

Under "Releases" kan du förresten kolla de senaste släppen, eller starta en nerladdning direkt, eller lägga till bland favoriterna. Releaselistan är bara aktuell i något dygn, så är du inte hemma eller har datorn avslagen av annan anledning under några dagar, så känner den inte automatiskt av nya avsnitt som släpptes för exempelvis 48 timmar sen. Värt att veta.

Lycka till, det är inte alls lika svårt som min beskrivning säkerligen får det att låta, men blir det några problem är det bara att hojta.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor feb 02, 2006 23:35

adolvsson skrev:Det fanns en bra tutorial på utorrent.com, men den verkar ha gått och gömt sig under ombyggnaden.

Öh, kolla högst upp på sidan med stora bokstäver på grön bakgrund.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 23:45

noike skrev:
adolvsson skrev:Det fanns en bra tutorial på utorrent.com, men den verkar ha gått och gömt sig under ombyggnaden.

Öh, kolla högst upp på sidan med stora bokstäver på grön bakgrund.

Den fanns inte där när jag började skriva. Eller, jo, länken fanns, men inte sidan den pekar till.

Illyria, nu finns sidan jag pratade om. Den går också bra att klicka på. Antagligen bättre.

Så här ser förresten min favoritruta ut, för den som vill ha lite mer vägledning eller bara är allmänt nyfiken:
Bild

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » fre feb 03, 2006 0:25

2.12
Jackies första replik innehåller "No fun", och det är ungefär min omedelbara reaktion på hennes återkomst. Snälla nån, nu är hon inte ens Wallace flickvän längre... skriv UT henne. Men nähä, i stället är hon tydligen nu med i gänget. Och med hennes far inblandad lär hon ju vara med mycket framöver. GÄÄÄÄSP!!

Resten av avsnittet helt OK dock, om också knappast fantastiskt. Uppryckning från de två senaste i alla fall. Hade velat se lite mer eftersläpning från förra avsnittet mellan Keith och Veronica, men Keith är väl upptagen nu när han ÄNTLIGEN faktiskt börjar rota i detta. (Fast vi får fortfarande inte veta om han hittade något annat än en råtta på bussen... typ bevis på en explosion eller så...)

Och Weevil är ute ur gänget! Det kan bli småintressant. En rogue biker hunter. Vad händer om han kan bevisa att Thumper faktiskt dödade Felix (om nu det är vad som hände? Har vi faktiskt fått någon form av bevis på att Logan INTE gjorde det - det enda som sagts säkert är väl fortfarande att han inte minns något?)

Och borgmästaren är alltså möjligen ond? Hmmm... det var... originellt. :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tinwiel » fre feb 03, 2006 1:02

2x12
Jackie... jaja, hon var ju till lite nytta i det här avsnittet.. :rolleyes: Varför inser inte Rob Thomas och dom ansvariga att vissa karaktärer är så onödiga? *fnys*

CotW var sådär spännande, man borde ha känt sig engagerad för Wallaces skull, men jag visste ju att han skulle klara sig ändå så.. det var sådär.

Keith börjar klura med bussolyckan! Äntligen, nu blir det nog lite fart. Jag börjar bli nyfiken på hur det hela kommer att lösa sig, man glömde nästan bort det, då det hände så många andra grejer hela tiden. Jag tycker också att det var konstigt att grälet mellan Keith och Veronica gick över så snabbt och lätt, men vem vet, det kanske blir tjafs om det sen..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » fre feb 03, 2006 2:01

Riktigt bra. 2x12

Kul att det börjar hända saker igen. Hoppas nu bara att Weevil och Logan slår sig ihop och bildar ett eget gäng. Typ "vi har fått stryk och blivit syndabockar"-gänget. Sen kan de spela X-box ihop och se gulliga ut i sitt spelade hat till varandra, för innerst inne så är de små gullepluttar bägge två. Vet inte om detta säger något särskilt om avsnittet i sig, men jag kan inte sluta när jag börjar. Kul med en effektiv Keith, en glad Wallace och en frånvarande duncan.
Senast redigerad av Rombat fre feb 03, 2006 14:45, redigerad totalt 1 gång.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav freso » fre feb 03, 2006 2:09

2.12
Mmm... Jackie=urk. Äntligen är tråkiga Duncan ute dock. Fattar inte varför de fastnade så länge med den tråkiga tråden. Stal ju ju fokus från vad S2 egentligen handlar om... bussolyckan.

Tyckte verkligen det var tråkigt att relationen mellan Veronica och farsan nu skulle bli sämre. Men... jahapp, kanske inte? Varför hade de då med skiten från första början... Nej, det luktar mindre genomtänkt det där. Eller också kommer det snart ett avsnitt där "han inte kan lita på henne" angående nånting. Nåja, ändå dåligt!

Weevil kommer ju definitivt bli en i gänget nu (även om han varit det lite halvt redan. Det är bra. Hoppas verkligen Jackie bara blir en halv-standin...

Klart borgmästaren är ond! Bara i Spin City som borgmästaren är "god". :) Han har ju alltid sett lurig ut, ända sen Polisskolan. :)
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Nyx » fre feb 03, 2006 10:26

sus@n skrev:Någon annan än mig som faktiskt är i Sverige tid & skulle vilja diskutera de avsnitten :rolleyes: :)

Ja, jag!

Fast det verkar som att vi kanske borde knoppa av en egen liten tråd så att alla andra slipper spoilermärka i den här?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav gaspode » fre feb 03, 2006 11:44

Nyx skrev:

Ja, jag!

Fast det verkar som att vi kanske borde knoppa av en egen liten tråd så att alla andra slipper spoilermärka i den här?

Vi kan ha en annan tråd om folk tycker det behövs, men vi spoiler-markerar ändå det mesta i den här tråden, för att man ska kunna komma in i den var man än är i tråden, jag tycker det är ett system som funkar bra, även om jag vet att många tycker det är jobbigt med spoilerfält överallt..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » fre feb 03, 2006 12:36

gaspode skrev:
Nyx skrev:

Ja, jag!

Vi kan ha en annan tråd om folk tycker det behövs, men vi spoiler-markerar ändå det mesta i den här tråden, för att man ska kunna komma in i den var man än är i tråden, jag tycker det är ett system som funkar bra, även om jag vet att många tycker det är jobbigt med spoilerfält överallt..

Jag är med gaspode, och inte bara för att han har en trevlig ftp. Det här funkar smidigast, dessutom har vi redan brutalt nedröstat en annan serie som körde med två trådar ett tag.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sus@n » fre feb 03, 2006 12:57

gaspode skrev:
Nyx skrev:

Ja, jag!

Vi kan ha en annan tråd om folk tycker det behövs, men vi spoiler-markerar ändå det mesta i den här tråden,

Jag hade föredragit en ny tråd dock, just p.ga. alla spoilermarkeringar.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film