Äntligen börjar Keith undersöka busskrashen på allvar, härligt hur han stal kortet och bevismaterial.

Dessutom fler som känner Curly och nu är Goodman inblandad också, han måste ju ha vetet om busskrashen när han säger åt dottern att inte åka med. Jag undrar hur Cook är inblandad... när Lamb arresterar någon brukar det ofta bli fel? Det börjar bli väldigt intressant ivarjefall.
Wow, Jackie är med några scener, men hon är så totalt intetsägande. Hon har en irriterande röst också. Jag hoppas hon försvinner efter denna säsongen (förutsatt att vi får en tredje). Kul när Wallace redan har en dejt när hon frågar, helt rätt.
Jag undrar också varför Teddy Dunn var kvar i opening credits, kanske för att vi ska tro att han inte är helt borta...? Trodde det skulle vara mer spänt mellan Veronica och Keith, speciellt efter hur han reagerade i förra avsnittet, fast sen var han iofs väldigt lättad när det inte fanns något bevis.
Det kändes rätt självklart att Wallace skulle klara sig och CotW var sådär, allt runt om är mycket mer intressant. Mycket rolig och bra dialog också, som i kyrka, på caféet med Logan, Veronica ifrågasätter om Wallace vet vad orden betyder med mera. Very quotable, vilket jag älskar. Något annat härligt: Tystnaden mellan Veronica och Jackie när Wallace säger att de kan göra något... haha! Och även om Jackie nu hjälpte till så märks det tydligt att V inte gillar henne.
En sak som jag tycker de borde skippa: musikgästerna. I detta avsnittet var det väl iofs lite underhållande att det sjöngs "Veronica" men jag tycker det tar upp onödig plats i avsnittet. Tidigare har ju också frontmannen från Dandy Warhols varit med.
Vill se fortsättningen nu direkt.