Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » mån jan 09, 2006 17:16

LWes skrev:Stargate SG-1 9x11: AHHH! Det är så fantastiskt! Jagälskar det.
Stargate Atlantis 2x11: (jag vet att atlantis funnits att få tag på ett tag, men jag kan inte se den utan SG-1) AHHHH! Också enormt bra! Dom här två serierna är så bra! Det bästa var slutet, när han sa att dom inte skulle vara förvånade om dom träffar Ford igen, vilket för mig var som att säga "Ford ska vara med igen, men vi vet inte när". Ford är coolast nu, när han är övermännsklig och superstark och så. Jag hoppas att han kommer tillbaka snart.Jag känner mig duktig när jag tänker på att upp till 2x16 finns att ladda hem, men att jag kan kontrollera mig nog för att följa den i USA's takt. Varför finns dom redan att ladda hem föresten, när inte SG-1 finns? Att serien visas före i typ kanada kan jag förstå, men varför dom i så fall bara visar Atlantis förstår jag inte.

Jag har ännu inte hunnit se sg1 s09e11 men bortsett från det måste jag ändå säga att Stargate Atlantis känns tajtare i arcet än vad sg-1 gör just nu. sg-1 går lite på tomgång följt av att The G'ould i princip bara blivit ersatta av ett nästan identiskt hot i och med The Ori's inträde i handlingen. Jag hade hellre sett att de lyfte in den mytomspunna Furlings-rasen, som hintats om ända sen säsong 1 eller 2. Såvida inte.. The Ori-ploten är ett sätt att leda in arcet mer målinriktat och conclusionmässigt mot The Ancients, nu när serien ändå närmar sig sitt slut (?) i och med s10.

Jag vet inte varför Atlantis kör vidare via kanadensisk tv och inte sg-1 men jag skulle gissa på att sg-1 helt enkelt inte omfattas av det avtal som den kanadensiska kanalen har med scifi channel. Alternativt att produktionsutformningen ser annorlunda ut på sg-1 varav de producerar avsnitten i ett annat tempo allteftersom s09 fortlöper.

Edit: Till skillnad från dig var jag inte så duktig att jag väntade utan blåste hem avsnitt 11-16 av Atlantis så fort jag insåg att den rullat vidare via kanadensisk tv. Du har ett par trevliga avsnitt framför dig. Atlantis har sällan (om någonsin) varit briljant men det är ofta myspysig scifi och jag gillar det.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav karykh » mån jan 09, 2006 17:43

sp1keout skrev:Tycker du den serien är bra?

The Boondocks? Ja, fett bra! Kan dock förstå att den känns ganska vilsen om man aldrig läst dagsstrippen den bygger på, det är ju inte precis som att karaktärerna introduceras nån gång annars.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 18:37

Glory = p
Jag ska se på Commander in Cheif kl 20:00 och 21:00 och då bestämmer jag mig om jag se CIC under måndagar eller under repriseringen.

Asså fyran har jue storsatsat på CIC, hoppas det ger resultat med tanke på att West Wing inte enligt SVT standart var en stor hit
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Off » mån jan 09, 2006 18:41

Nu har jag ju inte sett CIC men något säger mig att den inte har mycket att komma med mot WW. Att vare sig jag eller svenska befolkningen tittat särskilt mycket på det är en skandal.

På tal om det är det väl dags för mig att börja på s05 snart. Kaffes fel att det inte blivit av.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 18:45

Det är en skandal att en stor del av svenskabefolkningen inte sett WV, det är en super serie
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav LWes » mån jan 09, 2006 20:08

qarlsson skrev:
LWes skrev:Stargate SG-1 9x11: AHHH! Det är så fantastiskt! Jagälskar det.
Stargate Atlantis 2x11: (jag vet att atlantis funnits att få tag på ett tag, men jag kan inte se den utan SG-1) AHHHH! Också enormt bra! Dom här två serierna är så bra! Det bästa var slutet, när han sa att dom inte skulle vara förvånade om dom träffar Ford igen, vilket för mig var som att säga "Ford ska vara med igen, men vi vet inte när". Ford är coolast nu, när han är övermännsklig och superstark och så. Jag hoppas att han kommer tillbaka snart.Jag känner mig duktig när jag tänker på att upp till 2x16 finns att ladda hem, men att jag kan kontrollera mig nog för att följa den i USA's takt. Varför finns dom redan att ladda hem föresten, när inte SG-1 finns? Att serien visas före i typ kanada kan jag förstå, men varför dom i så fall bara visar Atlantis förstår jag inte.

Jag har ännu inte hunnit se sg1 s09e11 men bortsett från det måste jag ändå säga att Stargate Atlantis känns tajtare i arcet än vad sg-1 gör just nu. sg-1 går lite på tomgång följt av att The G'ould i princip bara blivit ersatta av ett nästan identiskt hot i och med The Ori's inträde i handlingen. Jag hade hellre sett att de lyfte in den mytomspunna Furlings-rasen, som hintats om ända sen säsong 1 eller 2. Såvida inte.. The Ori-ploten är ett sätt att leda in arcet mer målinriktat och conclusionmässigt mot The Ancients, nu när serien ändå närmar sig sitt slut (?) i och med s10.

Jag vet inte varför Atlantis kör vidare via kanadensisk tv och inte sg-1 men jag skulle gissa på att sg-1 helt enkelt inte omfattas av det avtal som den kanadensiska kanalen har med scifi channel. Alternativt att produktionsutformningen ser annorlunda ut på sg-1 varav de producerar avsnitten i ett annat tempo allteftersom s09 fortlöper.

Edit: Till skillnad från dig var jag inte så duktig att jag väntade utan blåste hem avsnitt 11-16 av Atlantis så fort jag insåg att den rullat vidare via kanadensisk tv. Du har ett par trevliga avsnitt framför dig. Atlantis har sällan (om någonsin) varit briljant men det är ofta myspysig scifi och jag gillar det.

Det jag gillade så mycket med SG-1 9x11 var att det var helt arcigt. och jag gillar Ori som fiender, dom är läskiga och mäktiga. Jag hoppas verkligen att serien inte slutar med säsong 10. När dom slagit rekord är det väl bara att köra på och fortsätta så länge dom kan. ELLER göra en ny spin-off med några av karaktärerna (det ser jag som en full möljighet att dom skulle kunna göra).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre jan 13, 2006 1:15

Kikade precis in på TPB...

Hyperdrive, någon?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » sön jan 15, 2006 17:50

http://www.nowplayingmag.com/content/view/2936/2/

En ganska intressant artikel om kommande Blade serien. Ökade defintivt på mina förväntningar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » sön jan 15, 2006 17:59

Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » sön jan 15, 2006 17:59

Tob skrev:http://www.nowplayingmag.com/content/view/2936/2/

En ganska intressant artikel om kommande Blade serien. Ökade defintivt på mina förväntningar.

Det här MÅSTE bli bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » sön jan 15, 2006 18:02

Tob skrev:http://www.nowplayingmag.com/content/view/2936/2/

Vad är Blade för något? jag har för mig att jag har hört talas om det någon gång, men jag kan inte sätta fingret på det...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » sön jan 15, 2006 18:03

Ge mig!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön jan 15, 2006 18:17

Men jag är bara lite orolig över att "filmen" visas i Juni, och dom har inte bestämmt att dom ska göra en serie av det, och kanske inte gör det förns efter den visats och då kan det ju ta lång tid innan serien börjar om det blir en serie, för om det inte blir mer än piloten är det ju inte så roligt...
Men annars verkar den blir superb. Den kan säkert bli en stor hit.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » sön jan 15, 2006 18:53

LWes skrev:Men jag är bara lite orolig över att "filmen" visas i Juni, och dom har inte bestämmt att dom ska göra en serie av det, och kanske inte gör det förns efter den visats och då kan det ju ta lång tid innan serien börjar om det blir en serie, för om det inte blir mer än piloten är det ju inte så roligt...

Det är så här det brukar gå till, fast ofta är det mer en intern pilot. Så tiden är samma som för alla andra nya tv-serier i höst i stort sett.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön jan 15, 2006 19:10

Blade låter verkligen intressant! Ser fram emot den och hoppas det verkligen blir en serie också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jan 16, 2006 0:33

Sett första avsnittet av Ghost Squad -- den från 2005.

Brittisk poilisserie om små enheter som är deep undercover för att fånga korrupta snutar. Snyggt på alla sätt och vis och ändå med en viss intensivitet. Skönt att någon i UK fortfarande kommer ihåg hur man gör bra polisserier som inte handlar om gubbar i kostym.

Touch me again and I'll rip your fucking cock out!

Good shit, även om det än så länge är en bra bit ifrån bästa snutserie just nu. (Vilket är Shield. )
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån jan 16, 2006 3:01

noike skrev:Good shit, även om det än så länge är en bra bit ifrån bästa snutserie just nu. (Vilket är Shield. )

Okej. Focking great! Den här serien är fan bra. Satan. Englands best kept secret tillsammans med Green Wing.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » mån jan 16, 2006 3:55

noike skrev:
noike skrev:Good shit, även om det än så länge är en bra bit ifrån bästa snutserie just nu. (Vilket är Shield. )

Okej. Focking great! Den här serien är fan bra. Satan. Englands best kept secret tillsammans med Green Wing.

Ord

och bara för saken skull, fock off!

(edit) Då har man gjort det igen, hittat en grym serie som man hastar igenom bara för det är så jävla bra. Nu har jag iofs den "feature film" långa säsongsavslutningen kvar men det gör ändå lite ont. The Ghost Squad, watch it! (/edit)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » mån jan 16, 2006 14:29

Skrev det här för bloggen, men jag kan klistra in delar av det här också.

Nu senast gav de polisserierna en välbehövlig make-over med Ghost Squad -- ej att förväxlas med en gammal serie vid samma namn från 60-talet. På sätt och vis är serien en Hillstreet Blues-serie fast om interna affärer draget genom ett the Shield-filter. Det är skitigt, otrevligt och ingenting är egentligen vad det verkar. På alla plan förekommer manipuleringar och övervakningar. Det är ingen serie där man länge behöver undra "who watches the <watchmen</a>" speciellt länge.

Hill Street Blues ja. Varför inte likna den vid någon annan serie som är närmare i tonen? För i ärlighetens namn är de inte speciellt lika på djupet, inte ens tre millimeter under ytan. Lite grand för att det är en sådan serie som alla vet vad det är, det ingår i vår svenska allmänbildning på något sjukt sätt. Men främst för att Ghost Squad precis som Hill Street ofta gjorde handlar om fotsoldaterna. Kaptener, överordnade och sådant är ofrånkalleligen bikaraktärer, de är aldrig en drivkraft som i nyare amerikanska polisserier där man har en stor grupp huvudkaraktärer och om det blir tidsbrist så får de patrullerande finna sig i att bli bortklippta. (The Shield, jag tittar på dig men jag kan inte döma dig för det.) Idag känns Ghost Squad helt fräscht med en (nåja) unik vinkel, den är brittisk med klasstillhörigheter och allt vad man föreställer sig.

Det vi ser genom Amy Harris (spelad av Elaine Cassidy som var underanvänd i the Others och lysande i Felicia's Journey; hon är lika bra här) ögon är blodigt och kallt, ibland kommer dilemman där alla alternativen är för jävliga för alla inblandade, men hon fortsätter ändå. Första avsnittet får man se mer som en introduktion, man upptäcker saker samtidigt som Amy. Ibland blir sådant fel och man önskar att något ska hända som sparkar igång handlingen ordentligt, men här är det hur bra som helst; man sugs in väldigt snabbt och hårt. Och om jag skulle skriva vad som kommer ut ur hennes mun så skulle du inte tro mig -- HBO har ingenting att komma med i jämförelse med Channel 4. Inte bara det, avsnitt tre med ett tjejgäng visar bara vilken överskattad familjefilm Stanley Kubricks A Clockwork Orange verkligen är. Jag har inte riktigt sett färdigt serien ännu, men än så länge har den bara blivit bättre och bättre.

Tillsammans med Green Wing måste det här vara Englands bäst bevarade hemligheter. Skamligt faktiskt, serierna är bättre än det mesta som visas just nu. En lite bisak är att bägge serierna är grymt snyggt filmade med närmast cinematiska i bildkompositioner. Serien hade kanske inte så bra tittarsiffror, men jag tror ändå att Channel 4 kommer ge den åtminstone en säsong till. Tom Grieves kommer hur som helst vara ett namn att lägga på minnet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån jan 16, 2006 17:14

Ja, nu jävlar har ni fått mig sugna på Ghost Squad så det heter duga! Where do I find it?

Elaine Cassidy.... *suuuuuuuck*. Felicia's Journey är en så jävla tokbra och underskattad film att det är skrämmande och fast jag inte har sett henne i så mycket annat (såg nåt avsnitt med henne i nån dinosaurie-serie?) så har jag aldrig glömt henne. Remarkable girl.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån jan 16, 2006 18:01

caffeineaddict skrev:Ja, nu jävlar har ni fått mig sugna på Ghost Squad så det heter duga! Where do I find it?

UKNova eller det där vanliga stället som inte är torrents.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Noam » tis jan 17, 2006 8:13

hmz.. kan någon vänlig själ peka mig till L Word -tråden?
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » tis jan 17, 2006 8:19

Om du inte hittar den så finns den nog inte. Vi skapar inte nya trådar för alla serier utan bara de som diskuteras mycket. I annat fall diskuteras serierna i denna tråd.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » tis jan 17, 2006 8:24

AKS skrev:Om du inte hittar den så finns den nog inte.

Men alltså.. L Word är ju bäst, klart den måste ha en tråd? o_O
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » tis jan 17, 2006 8:31

Jag vet inte om så många här brukar diskutera serien och det är nog det som avgör i första hand. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » tis jan 17, 2006 8:43

AKS skrev:Jag vet inte om så många här brukar diskutera serien och det är nog det som avgör i första hand. :)

Då får jag väl helt enkelt råda bot på det själv då! :) Det är inget annat! Tack för snabba infon btw! (inte många andra forum som ger omedelbara svar kl 7 på morgonen en vanlig dag)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » tis jan 17, 2006 11:18

Buffyforum är beroendeframkallande så därför är man här från tidig morgon till sen kväll. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis jan 17, 2006 14:10

Noam skrev:hmz.. kan någon vänlig själ peka mig till L Word -tråden?

Noam? WTf... medlem sen sept 2004? Är det nån som har bytt nick? För övrigt så följer jag också The L word, men jag tror inte att det är så många här som gör det, så om vi ska diskutera den så får vi nog hålla oss till den här tråden..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tis jan 17, 2006 15:01

Tinwiel skrev:Noam? WTf... medlem sen sept 2004? Är det nån som har bytt nick?

Ja. CyberAl. Den busen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » tis jan 17, 2006 15:04

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Noam? WTf... medlem sen sept 2004? Är det nån som har bytt nick?

Ja. CyberAl. Den busen.

Aha. Det förklarar ju saken. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film