ALIAS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad tycker du om ALIAS

Super spännande
13
33%
Bra
9
23%
Okej
8
20%
Sådär
5
13%
Dålig
3
8%
Super Tråkig
2
5%

Antal röster : 40

Inläggav noike » tis dec 27, 2005 21:52

caffeineaddict skrev:Tror knappast det här kommer hända, men skulle samtidigt inte klaga om det gjorde det (spoiler Alias S5): http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=22080

Oh! Oh! Oh! Oh! Oh! Oh!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis dec 27, 2005 23:33

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Tror knappast det här kommer hända, men skulle samtidigt inte klaga om det gjorde det (spoiler Alias S5): http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=22080

Oh! Oh! Oh! Oh! Oh! Oh!

Dit-oh.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » tis dec 27, 2005 23:41

Det hade varit riktigt coolt. :eek: :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » ons dec 28, 2005 16:04

Nice idea, that would be good
Borde börja när sloane började hans besatthet med Rambaldi = )
YIIIIIH!
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 14:28

Wait a minute!
Börjar Alias under mars??
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 14:32

Alias drar igång igen på tisdag 23:25

Vilken sunkig tid!!
Näe nu tycker jag att det är dags för oss att be om att Alias sänds under en bättre tid eller en ny dag så att det finns plats för en bättre tid.
This really SUX!
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav sp1keout » mån jan 09, 2006 15:23

Jag gillar särskrivningarna i pollen.

Chosen, ok? Jag läste också att det skulle börja ALIAS skulle komma tillbaka mars. Men "de" sa också att OC säsong 3 skulle börja i November (som säsong 2 gjorde).. Fast det visade sig att det började i slutet av augusti, så fel kan de ju ha...

ALIAS är tillbaka i USA på tisdag alltså (torrent på onsdag eller?) ... eller menade du sändningarna i Sverige? :?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 15:28

Sändningarna i Sverige, sorry about the mix-up
Jag tycker att tiden är helt orättvist
Därför tycker jag att vi ser om Programet före lyckas få bra tittarsiffror om den inte får det så kan vi använda det där som ett argument, Alias hade jue hyffsat bra tittarsiffror när den visades 22:35.

Are ya guys with me?!
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Illyria » mån jan 09, 2006 15:33

Alias i USA börjar igen i mars, Jennifer Garner är mammaledig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 15:37

Illyria skrev:Alias i USA börjar igen i mars, Jennifer Garner är mammaledig.

Jo, förstod nästan det, stackarn.. hon förtjänar lite ledighet : )
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav sp1keout » mån jan 09, 2006 17:29

Illyria, menade det... ^_^ Hur kommer de hinna med 22 om avsnitt 10 kommer i mars? Föresatt att denna säsong blir lika lång som de andra... -funderar-
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Chosen » mån jan 09, 2006 18:08

Dom visar 12 avsnitt under tre månader, eller så kommer dom köra en Dubbel eller trippelavsnitts serie final.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav CheeseGuy » ons jan 25, 2006 9:52

WOHO! (Kan ses som spoiler fram till och med senaste avsnittet.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Gordo » ons jan 25, 2006 9:58

CheeseGuy skrev:WOHO! (Kan ses som spoiler fram till och med senaste avsnittet.)

Håller med Whohoo!

Vad söt hon är:

"I mean, we'll see. Unless it benefits them to kill me, which I could understand, because I'm very evil."
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav adolvsson » ons jan 25, 2006 14:52

Gordo skrev:"I mean, we'll see. Unless it benefits them to kill me, which I could understand, because I'm very evil."

Bäst!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons jan 25, 2006 16:19

Underbart. Dessutom har jag läst att för avsnitt nr 100 (gästskådespelare i 5.12) Kommer vi får se Will igen.
Och att det pratas om att JJ Abrams kommer skriva och möjligen även regissera allra sista avsnittet. Hoppas det händer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » ons jan 25, 2006 16:29

Illyria skrev:Underbart. Dessutom har jag läst att för avsnitt nr 100 (gästskådespelare i 5.12) Kommer vi får se Will igen.
Och att det pratas om att JJ Abrams kommer skriva och möjligen även regissera allra sista avsnittet. Hoppas det händer.

Om det händer kommer jag att bli överlycklig. Fullkomligt älskar Will
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Simon » ons jan 25, 2006 19:45

Visst känns det väl lite mysko att det slutar? Är det bara jag som tycker det känns mysko att det slutar?
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Noam » ons jan 25, 2006 20:47

Simon skrev:Visst känns det väl lite mysko att det slutar? Är det bara jag som tycker det känns mysko att det slutar?

Ja! ;)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav caffeineaddict » fre jan 27, 2006 16:43

Simon skrev:Visst känns det väl lite mysko att det slutar? Är det bara jag som tycker det känns mysko att det slutar?

Tycker det känns alldeles rätt. Alias har aldrig nått toppar såsom de i S1 igen, även om det just nu är bättre än under stora delar av de senaste två åren. Och med tanke på alla bra serier som har slitit ifrån oss mot deras vilja har jag blivit helt förälskad i att serier ibland faktiskt tillåts annonsera, förbereda och planera sin avslutning.

Bra nyheter under spoilertaggarna BTW. Mycket bra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis feb 28, 2006 12:11

Om det här är sant suger det apa:
http://www.scifi.com/scifiwire/index.php?id=34806
E! Online's "Watch With Kristin" column reported that ABC has cut the order for the last season of Alias to 17 episodes from 22.

Kristin är väl inte alltid att lita på, så vi får hålla tummarna för att hon har fel den här gången, men om inte - då suger det apa. Det här är första säsongen av Alias som jag gillat, och jag har gillat den riktigt jäkla mycket. Och då tänker dom kapa den? Quality is cursed, it seems.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tis feb 28, 2006 13:32

Det är sant, har läst om det tidigare, vilket känns trist. Men de verkar ha planerat för det också (eftersom jag läste om detta innan de började filma de nya avsnitten), vilket får mig att hoppas de verkligen lyckas göra något bra av åtta timmar som nu återstår att visa. Från Kristin:
I heard last night from a reliable source (and confirmed with another this a.m.) that Alias is coming back in April for 8 final hours on Wednesday nights at 8 p.m. April 19th is the day of the midseason premiere, I believe. I'm told that there will be a two-hour midseason premiere, then four episodes, then a 2-hour finale in May.

JJ Abrams kommer heller inte ha något att göra med seriefinalen, han är för upptagen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis feb 28, 2006 16:51

Illyria skrev:JJ Abrams kommer heller inte ha något att göra med seriefinalen, han är för upptagen.

För min del hoppas jag på något av Goddard/Bell som jag finner överlägsna Abrams öven på en bakfyllesöndag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis feb 28, 2006 17:42

Skam. Men man får ta det onda med det goda, eftersom jag helt ställer mig bakom noikes kommentar här ovan.

Förutom att jag har dålig koll på bakfyllor. Rombat får fylla i på den biten, om det behövs.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Noam » ons mar 01, 2006 6:09

Illyria skrev:Från Kristin:
... that Alias is coming back in April ..,
.

Enligt TV.com så sänds det ett dubbelavsnitt av Alias nu på torsdag, och singelavsnitt de två kommande veckorna också.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » ons mar 01, 2006 11:22

Det är helt fel, det datumet har strukits för länge sedan.

The Futon Critic skrev:The final season of ABC's "Alias" just got a little shorter as the show's creator/executive producer J.J. Abrams confirmed to the site over the weekend that the veteran spy drama will close after 17 episodes this season, not 22 as originally indicated.

"Too bad on the one hand, but on the other, we have an awesome finale in the works," Abrams said via e-mail.

Said development leaves only eight installments of the series left to air when it returns later this season. So far, ABC has yet to announce a return date for "Alias."

Industry insiders however have speculated the show will rejoin the network's schedule on Wednesday, April 19 at 8:00/7:00c, the week after "The George Lopez Show" and "Freddie" are expected to wrap their respective seasons.

An official announcement is expected by the end of the week.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons mar 01, 2006 13:21

Nu är det bekräftat också, onsdagar från och med 19 april.

tvguide.com skrev:Ausiello: ABC confirmed late Tuesday that Alias is returning in just seven short weeks on Wednesdays at 8 pm. There are eight episodes remaining — reduced from 13. Here's how they're being scheduled:

* April 19, 8-10 pm/ET: Two-hour episode. Syd's baby is born and Vaughn's fate is revealed. Michael Vartan, Lena Olin and Greg Grunberg return.
* April 26, 8-9 pm: The 100th episode. Bradley Cooper returns.
* May 3, 8-9 pm: Currently in production. Devlin returns.
* May 10, 8-9 pm: TBD
* May 17, 8-9 pm: TBD
* May 24, 8-10 pm: Two-hour finale.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » tor mar 02, 2006 6:13

Illyria skrev:Nu är det bekräftat också, onsdagar från och med 19 april.
Skit också! Jag som var så sugen på Alias.. :(
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav sus@n » sön mar 26, 2006 13:26

TIPS: DISKUTERA MERA ALIAS?. BLI MEDLEM PÅ MITT FORUM "ALIAS & LOST SWEDEN" http://www.aliaslost.webb.se Där kan verka slött just nu men får vi mer medlemmar som är aktiva vaknar de medlemar som redan finns där till liv
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav CheeseGuy » sön apr 09, 2006 22:27

noike skrev:
Illyria skrev:JJ Abrams kommer heller inte ha något att göra med seriefinalen, han är för upptagen.

För min del hoppas jag på något av Goddard/Bell som jag finner överlägsna Abrams öven på en bakfyllesöndag.

Yay!
4.05.06 - Drew is co-writing the Alias finale with Jeff Pinkner. The finale will air as a special two-hour episode on May 22. Alias returns to ABC April 19.

Han ska skriva det 100:e avsnittet också tror jag. Synd att han måste hoppa över till Lost sen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film