Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Gordo » tor okt 27, 2005 13:50

Avsnittet var värt att vänta på! Håller mer er andra, åh vad bra GG är just nu!!!

6x07
Det är bara att instämma, scenerna mellan Lorelai och Rory var underbara och att se dem närma sig varandara med pytte, pyttesteg är både smärtsamt och fantastiskt.

Vad underbart det är att Luke och Lorelai är så säkra på varandra, den självklarhet som finns kring dem just nu känns så bra och behövs verkligen i serien.

Ibland undrar jag hur Lorelai står ut med Emilys alla kommentarer och uttalanden. "we haven't lost her until she comes home pregnant" utspelet gjorde ont i hjärtat på mig. Visst Emily är besviken på Lorelais val i livet men get over it och var stolt istället.

Tralala, vad bra det va!!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav caffeineaddict » tor okt 27, 2005 14:39

Satt och tänkte på det och behövde bara påpeka precis hur lysande 4:03-dialogen är. (6.07):Nog för att den är bättre med Lorelai, men Madeleine Albright fixade det också.... oj, trodde aldrig jag skulle skriva den meningen.

LORELAI: Happy birthday. little girl.

RORY: Hey.

LORELAI: I can't believe how fast you're growing up.

RORY: Really? Feels slow.

LORELAI: Trust me, it's fast. What do you think of your life so far?

RORY: I think it's pretty good.

LORELAI: Any complaints?

RORY: I'd like that whole humidity thing to go away.

LORELAI: All right. I'll work on that.

RORY: So do I look older?

LORELA: Oh, yeah. You walk into Denny's before 5, you've got yourself a discount.

RORY: Good deal.

LORELAI: So you know what I think?

RORY: What?

LORELAI: I think you're a great, cool kid, and the best friend a girl could have.

RORY: Right back at ya.

LORELAI: And it's so hard to believe that at exactly this time many moons ago, I was lying in exactly the same position --

RORY: Oh, boy. Here we go.

LORELAI: Only I had a huge, fat stomach and big fat ankles and I was swearing like a sailor --

RORY: On leave.

LORELAI: On leave -- right! And there I was --

RORY: In labor.

LORELAI: And while some have called it the most meaningful experience of your life, to me it was something more akin to doing the splits on a crate of dynamite.

RORY: I wonder if the Waltons ever did this.

LORELAI: And I was screaming and swearing and being surrounded as I was by a hundred prominent doctors, I just assumed there was an actual use for the cup of ice chips they gave me.

RORY: There wasn't.

LORELAI: But pelting the nurses sure was fun.

RORY: I love you, Mom.

LORELAI: Shh. I'm getting to the part where he sees your head. So there I was...

(6.07):Därför fungerade den så lysande i det här avsnittet också. En påminnelse om happier times, eller åtminstone mindre komplicerade tider. Och när man tänker på deras förhållande nu...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » tor okt 27, 2005 15:01

Gilmore Girls är BÄST, :cry: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » sön okt 30, 2005 3:12

caffeineaddict skrev:*sätter mig ner och väntar på att Illyria inte ska hålla med* :P

Där fick du sitta rätt länge. ;)

Det var ett bra avsnitt men nej, jag håller inte med om allt. Speciellt inte att ASP kommer i närheten av Joss, please! GG är extremt lättvindigt jämför med Buffy och annat Joss skapat. Sorkin har jag ingen koll på.

6.07 Om jag vore Lorelai hade jag strupit Emily, eller det hade jag gjort för länge sedan. Oförskämd jävla snobb (we haven't lost her until she's pregnant! Vi älskar dig bara om du gör exakt som vi vill!) och totalt tappad bakom flötet. Richard har ivarjefall insett att Rory inte är sig själv längre och även om hans plan att göra något åt det, muta henne, aldrig skulle fungera så har han ivarjefall insett situationen. Underhållande att hans största farhåga är att Rory kommer bli som Emily, fast samtidigt går det inte riktigt ihop med hans förhållande med Lorelai, tycker han borde kunna visa sin uppskattning för henne mer, även om hon inte valde att gå den akademiska vägen. Kanske vi kan få se mer av det nu, att de två sammarbetar? Jag håller tummarna.

Jag verkligen totalhatade Emily och hennes sätt i detta avsnittet, mer än vanligt. Om nu Rory är så så viktig för Emily kan hon inte ens kalla Lane något annat än "asian girl"... Och hon märker inte hur ointresserad Rory är av festen eller något annat viktigt som rör Rory, och att tro att hon och Logan inte har haft sex och att det går att fixa genom att flytta in henne i huset...? Haha. Grow up! Emily är verkligen som ett stort skämt för mig, jag skrattar åt det mesta hon gör. Äcklig dubbelmoral också att det är okej för Logan att ha sex men inte Rory. Så jäkla gammalmodiga har de aldrig visat sig vara tidigare.

Och varför fick inte Luke en inbjudan när Lane och Paris fick + pojkvän? Det förtjänar verkligen Luke, något han bevisar i varje avsnitt. Ibland förstår jag faktiskt inte hur han står ut med Lorelai, han förtjänar en medalj! Kul när han äntligen sa något elakt om den jäkla hunden också. :P

När Lorelai och Rory pratade verkade det först som de var på väg att klara upp saker lite, och det var så fint att se dem prata igen, men sen plötsligt försvinner Rory mitt i allt och verkar inte bry sig att de blev avbrutna. :(

Rory: The ultimate gift ship has sailed... a while ago. It's popably in Fiji by now. :D

Och drömmen med Madeleine Albright var sjukt bizarr och därför underhållande. En ska jag inte förstod: Emily nämner några kusiner till Rory. Har Christopher syskon med barn? Verkade vara ett goof.

Bra avsnitt, känns som vi är på väg nånstans. Äntligen!

Nästa avsnitt: Kommer Jess tillbaka! Det kommer bli grymt bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » mån okt 31, 2005 22:32

Avsnitt 3x10 heter That´ll Do Pig. Det tycker jag är kul. Det är där jag är i mitt GG-tittande. Med min nyvunna arbetslöshet borde jag vara ikapp till nästa avsnitt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav The Buffster » mån okt 31, 2005 22:39

Tam skrev:Avsnitt 3x10 heter That´ll Do Pig. Det tycker jag är kul.

Andrew, :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » mån okt 31, 2005 22:50

Tyvärr går serien neråt mot slutet av s3 och har (enligt mig) aldrig återhämtat sig från de första fina säsongerna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » tis nov 01, 2005 2:34

Tveksamt om jag kommer att hålla med dig, Illyria. Har följt serien på tv någorlunda (men inte så noga som jag trodde, typ hälften av alla avsnitt har varit nya för mig) och det finns mycket saker jag sett som inte hänt än som jag tyckt väldigt väldigt bra om.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Noam » tis nov 01, 2005 3:04

Illyria skrev:Tyvärr går serien neråt mot slutet av s3 och har (enligt mig) aldrig återhämtat sig från de första fina säsongerna.

Jag är just nu mitt i säsong 5 (lite efter svensk tv), bäst hittills är andra halvan av säsong 4 imo.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Buffster » tis nov 01, 2005 11:07

Jag tycker nog att säsong 4 får räknas som en svacka bortsett från det fantastiska slutet. Men säsong 5 var en uppryckning och säsong 6 har börjat fantastiskt. Och Gimore Gilrs har aldrig slutat att vara en av mina absoulta favorit serier någonsin, vissa svackor får man trots allt räkna med efter 6 säsonger.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis nov 01, 2005 11:09

The Buffster skrev:Jag tycker nog att säsong 4 får räknas som en svacka bortsett från det fantastiska slutet. Men säsong 5 var en uppryckning och säsong 6 har börjat fantastiskt. Och Gimore Gilrs har aldrig slutat att vara en av mina absoulta favorit serier någonsin, vissa svackor får man trots allt räkna med efter 6 säsonger.

Amen. S4 är den minst bra säsongen hittills, även om den hämtar sig ordentligt i andra halvan. Ska inte svära på att serien någonsin har blivit bättre än S2, men den är banne mig inte så långt efter just nu.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » tis nov 01, 2005 11:13

caffeineaddict skrev:Ska inte svära på att serien någonsin har blivit bättre än S2, men den är banne mig inte så långt efter just nu.

Håller helt med. Den väg serien har tagit med att Lorelai och Rory knappt pratar med varandra längre och att dom har vågat låta det vara så såpass länge är helt briljant.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tam » fre nov 04, 2005 9:01

Har sett t.o.m. 4x13 och gillar säsong 4 in spades.
En bit framåt därifrån också:
Ja, efter dom två senaste jag sett får jag väl börja med att Jess är bra mycket tuffare än Logan och Daniel och dylika. Han är där uppe med Dylan och Spike. Gillar inte Jason nåt vidare, ska inte Lor bli ihop med Luke snart? (Ja, jag vet.) Gillar Rorys roommate Tana. Och Emily Gilmore, har inte förstått det framtill denna genomtittning, men jag älskar henne mycket. Och i ett avsnitt snackades det marsipan. Jane Espensons fingeravtryck på det vapnet?

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 10:11

Tam: felstavat Lorelai i din signatur? ;)

Annars en rolig och bra quote.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » fre nov 04, 2005 10:44

Eftersom det just uppdagats att Wyndham egentligen stavas Wyndam ville jag i sympati visa lillebror att det är ok att stava fel. Oh yeah.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tam » lör nov 05, 2005 4:14

Har en vän som älskar GG, om inte så som jag älskar Buffy så åtminståne så som Nip/Tuck, som givet är glad jag nu ser serien på allvar. Så ikväll har vi sett GG och druckit vin. Det var roligt att säga till folk vad man skulled göra. Med tanke på hursmart jag skripentar känns snart "Dått får mycket-tråden mer passande, Det ovan var något av ett jag-är-visst-inte bög-typ skämt om jag missade få till tydlighet. The funniness was incredible earlier. Skratt spreds då.,

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tam » sön nov 06, 2005 7:26

Har tyckt lite sisådär om första halvan säsong 5 (förutom lysande säsongsöppningen). Men det har blivit bättre och bättre och 5x13 var amazing. Och nu börjar det finnas avsnittskommentarer att läsa här i tråden!
Gillar Lorelai och Luke tillsammans.
Gillar Danny Strong mycket. Hela journalistprylen myser jag bara med.
Rory har dock haft ganska tråkiga saker för sig hittils i säsongen. Logan-skådespelaren känns ofta nervös, fumlig och stel och det passar inte rollen. Gillar inte.

Edit: kan ju lika gärna fortsätta här istället för att ha fyra i rad.
Nja, säsong 5 - inte min favorit.
Tycker inte så illa om Matt Czuchry längre, men har börjat tycka deso mindre om Logan. Tråkigt allt det där. Men Rory förkrossad är alltid hjärtskärande så slutet blev väl bra.
Lorelai & Luke-förhållandet tyckte jag dock var intressant och bra hela säsongen.
Annars har jag börjat tröttna lite på alla dom kufiska orginalen, som av nån underlig anledning inte stört mig nämnvärt tidigare. Orkar sällan eller aldrig med såna karaktärer annars. Orkar knappt med David E Kelley-serier pga av hans jävla förkärlek för sådana. Kirk när han flyttade in hos Lorelai var inte särskilt kul, och mrs Kim skickandes bandet ut på turné; inte alls särskilt lovely tyckte jag. Kanske har det bara blivit lite mycket GG senaste tiden. Har tröttnat på titellåten också. Hör bara pianot där och det irriterar mig. Ser fram emot snart när jag bara behöver höra den en gång i veckan och inte 14 ggr per dag. Hmm, nu blev det väl mycket fokus på det negativa. Tycker ju fortfarande om serein massor.

Mer edit:
6x05
Äntligen kan jag tycka om Emily igen. Hon blev utan förvarning min favoritkaraktär i serien säsong 2-3 nånstans. Säsong 4 där i trakterna just innan hon och Richard splittade fällde jag till och med några tårar för att hon var ledsen (det var i shoppingavsnittet där nånstans har jag för mig, kan inte minnas exakt). Enda gången GG drivit mig till sorgtårar. Sen när hon gick till Christopher s5, det var hennes Seeing Red. Hon gick över gränsen och det gick inte längre att ha denna förbjudna kärlek. Men nu när han pratade med mrs Huntzberger kände jag mina känslor komma tillbaka.
Tycker mycket mer om s6 hittils än vad jag tyckte om s5.

Och en edit till:
Ikapp nu. 6x07 var verkligen gigabra. Håller med i allt beröm det fått.
Och en sån där härlig passning att klockan var 4:03 när dom lekte citera-avsnitt-4x03. Rart.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 13:20

6.08 med en BSG-referens :) Äntligen får Rory höra några sanna ord från Jess också och hon lyssnade verkligen. Trevligt att se henne argumentera med Emily på Lorelais vis också och nu ska hon flytta ut ur huset. Yay!

Matt C kan verkligen inte spela full, det var riktigt pinsamt att behöva titta på. Logan bevisar vilken snobb och översittare han är mot Jess, jag avskyr verkligen sådana personer. Jag avskyr Logan, bortskämd brat, och han verkar egentligen inte ha något större intresse för Rory heller, det framgick tydligt när de bråkade. Härligt bråk! Rory väljer såklart att vara med honom men vad visar han för intresse för hennes liv och intressen? Nada. Han vill bara festa. Bort med Logan. Bort med Logan. Bort med Logan. Bort med Logan. Bort med Logan.

Det märks väldigt tydligt att det inte är hunden Lorelai pratar om, hon måste prata med Rory! Nästa vecka kommer bli bra, det känner jag på mig. Detta avsnittet var bra också, scenerna med fotbollen och Logans fulla kompisar drog ner lite, med allt med Jess och allt annat var väldigt bra.

Rory kallar Emily en Cylon! :D
(elaka maskiner som vill förgöra mänskligheten i serien Battlestar Galactica)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons nov 09, 2005 14:25

6.08 Säsong 6 är helt enkelt galet bra. Ytterligare ett underbart avsnitt. Givetvis väldigt kul att se Jess igen och jag älskade hur dom använde honom. Hur mycket Rory har förändrats blev på något sätt ännu tydligare när Jess var där och påminde henne. Han sa saker som behövde sägas. Jag tycker i och för sig fortfarande inte att det var konstigt att Rory kände att hon kanske behövde ta en paus och tänka på framtiden. Att bo hos Emily och Richard var däremot knappast en bra idé. Särskilt inte då Emily, precis som väntat, försöker kontrollera henne. Rory är den dotter hon alltid velat ha, det har ju varit tydligt serien igenom. Att Emily ser "you are becoming more and more like you mother" som en förolämpning är så fruktansvärt hemskt. Det var verkligen bra av Rory att äntligen flyttade ut. Det känns som ett stort steg på vägen mot den återförening som med all säkerhet kommer att bli fantastisk.

När det gäller Logan så är jag väl fortfarande kluven. Han kan ibland vara ett riktigt svin men jag hatar honom definitivt inte. Fast om jag skulle välja mellan honom och Jess så är ju valet enkelt. Ska Jess vara med i fler avsnitt?

Jag älskar verkligen Lorelai och Luke som par. Han är så söt mot henne nu när hon verkligen behöver det. Det var ju tydligt att hon egentligen var ledsen över Rory. Det märks att hela situationen med Rory tär mer och mer på Lorelai. Återigen, den återföreningen, när den nu kommer, kommer att bli fantastisk. Särskilt då dom har låtit det gå så pass länge.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 14:31

The Buffster skrev:Ska Jess vara med i fler avsnitt?
Verkar vara en one time deal, just nu ivarjefall. Han har ju tidigare sagt att han aldrig nånsin skulle vara med igen, men det ändrades ju nu... Milo ska vara med i en ny serie som börjar i januari (The Bedford Diaries), om den går bra lär det bli ännu svårare att få mer Jess. Jag skulle dödligt gärna ha honom tillbaka på heltid men skulle nöja mig med att Logan typ... dör. Eller försvinner ivarjefall. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » ons nov 09, 2005 14:41

Illyria: Det skulle onekligen vara kul att få honom tillbaka på heltid. Men ja, jag antar att det inte blir så. Men ett eller två avsnitt till hade han väl åtminstone kunnat ställa upp på.

Haha, du ogillar VERKLIGEN Logan. Efter det här avsnittet gör nog även jag det. Dom som par har dock aldrig varit någonting jag har hoppats på i längden. Rory behöver en ny pojkvän och om det nu inte kan bli Jess så vill jag ha en ny bra karaktär.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » ons nov 09, 2005 15:03

Amy Sherman-Palladino (Gilmore Girls creator) loves Buffy, kan anses spoilrigt för alla visade USA-avsnitt.
Question: I love Gilmore Girls and am so happy Luke and Lorelai are finally together. But it drives me crazy that they still haven’t said "I love you." - Jennifer

Ausiello: You Gilmorians have waited a long time for an answer to this question, so here’s AS-P’s response, raw and uncut.

MA: Why haven’t Luke and Lorelai said "I love you" to each other?

AS-P: To me, they say "I love you" to each other every single day. Everything that they do, the way they care for each other, the way they take care of each other.... "I love you," for me, is a tricky phrase on television because I think it’s way overused, as it is in life. I think they constantly button scenes with, "I love you." "I love you, too." "I love you, Mom." "I love you, Butchy." "I love you, Johnny." "I love you, Fluffy." There’s just nothing but I love yous and so little goes behind it. And part of what I love about Luke and Lorelai is they don’t do that. They just love each other. They just take care of each other. They just support each other. They do everything that you’re supposed to do and they don’t have to say "I love you" 100,000 times. And when the words finally come out and when we feel like we actually need to write them down, it’s probably going to come at a very odd time.

MA: Do you understand why fans want that moment?

AS-P: You know, the fans really need to just relax. (Laughs) I don’t know. I guess maybe. I’ve always enjoyed certain things, like Buffy. My all-time... my life couldn’t exist without it. But the way Angel and Buffy said "I love you" to each other, it was always sort of hidden and buried in the context of something else. It was never about, ’Oh, tonight’s the moment when Angel says "I love you!"’ You just knew that he loved her and you just knew that she loved him, and to me that was so much more satisfying as a viewer. It’s just a thing for me. I enjoy actions speaking louder than words.

Källa: http://www.whedon.info/article.php3?id_article=12388
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons nov 09, 2005 21:46

6x08
Wow. Det här var ju helt underbart bra. Såhär ska bra tv se ut!
Avsnittet har så många starka enskilda scener - konfrontationer mellan Rory-Jess; Rory-Logan; Rory-Emily; Lorelais scen i Rorys rum... Samtidigt som avsnittet har härligheter som Lukes sponsring av fotbollslaget!

Bra med ett avsnitt där man väljer att fokusera på några karaktärer istället för att pressa in varenda bikaraktär. Det var till och med okej att de bara nämnde Kirk.

Den här säsongen är verkligen bra! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Off » ons nov 09, 2005 21:59

6x08 var säsongens hittills bästa avsnitt. Ohh the drama!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » tor nov 10, 2005 20:01

s6e08
åh! milo! gift dig med mig och låt mig föda dina barn! om jess kommer tillbaka blir programmet ett jälva strå vassare och det säger inte lite.

oh, juste. avsnittet var asbra.

EDIT: ojsan
EDIT 2: jag måste vara full fortfarande eller nått...
Senast redigerad av carre tor nov 10, 2005 22:10, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Noam » tor nov 10, 2005 21:04

6x08 - Lots of emotion, me like
Gotta love the Rory/Jess scene outside the resturant.. "What's going on? What's going on with YOU?" - brilliant!
I find myself bouncing between totally hating Jess to toally loving him.. this was a loving moment :)
Also, the scene with Rory/Logan right after was real good too.. the first exciting thing in their relationship :P
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tor nov 10, 2005 21:47

CyberAL skrev:6x08 - Lots of emotion, me like
Gotta love the Rory/Jess scene outside the resturant.. "What's going on? What's going on with YOU?" - brilliant!
I find myself bouncing between totally hating Jess to toally loving him.. this was a loving moment :)
Also, the scene with Rory/Logan right after was real good too.. the first exciting thing in their relationship :P

Eh?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Lipton » tis nov 15, 2005 18:23

Sånt slut som det var i söndags, det är sånt man vill ha, så man kan sucka och le fånigt där man sitter i soffan, härligt. Hoppas att inte det här är spoilering då får ni väl hojta.
Det får en i alla fall att undra över Joss W när han säger "jag ger inte publiken vad den vill ha utan vad den behöver". Ok vad är det man behöver nu igen då? Varför behöver man t ex spoiler Angel 5 en Fred som hostar blod och dör tragiskt i stället för ett par som får varandra i ett lyckligt slut, som i ovan skrivna GG avsnitt? Inte behöver man väl den ena tragiska händelsen efter den andra om det inte i slutänden leder till något lyckligt? För i det här fallet i GG så hade man ju bara väntat på att det skulle sluta så här och till slut så blev det så, men om JW hade gjort det hela så hade vi fått vänta förgäves, efter som han inte vill ge oss det vi vill ha, och hade det blivit bättre då?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 18:33

Lipton: det är två helt olika genrer. Buffy och Angel är inte en foeelgood-serie på samma sätt som GG.

Joss är bara mer övertygad om att karaktärsuppbyggnad blir mycket intressantare efter något negativt istället för något positivt -- och jag tror nog att han har rätt. För positiva händelser -- speciellt när det gäller personers relationer till varandra -- leder väldigt mycket till stagnation. Kom ihåg vad det är som Joss har som underliggande tema i allt han gör: förändring.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Lipton » tis nov 15, 2005 19:06

Nej det är väl så Btvs och Ats är inte några feelgood serier, det är inte meningen att man ska sitta och mysa och tycka att allt är härligt, ser man det så så är det inte så konstigt, och ja, lyckliga förhållanden blir tråkiga i längden. Annars så kan man ju titta på OC där inget händer och allt är ganska så konstant, inga större överaskningar där inte.

Så vilken tur att GG finns då så att man har en serie att mysa till.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film