Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » ons okt 25, 2006 0:17

Tinwiel skrev:Fin sida! Roligt att se dina QaF-bilder. Kanske det kommer andra QaFare och hälsar på! :)

Jag postar ju lite avatarer och wallisar på lj lite varstans - så det dyker in folk lite nu och då. mads är där rätt ofta - fast jag är nog mer "hos henne" - men jag är dålig på att skriva i den. Ska bli bättring på det nu.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 25, 2006 7:49

Ai: Titta, du har fått igång LiveJournalen igen. :) Läste ju den i början, men sen hände inte så mycket där under en lång period att jag hade glömt kolla den på ett tag. Kul!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » ons okt 25, 2006 9:53

caffeineaddict skrev:Ai: Titta, du har fått igång LiveJournalen igen. :) Läste ju den i början, men sen hände inte så mycket där under en lång period att jag hade glömt kolla den på ett tag. Kul!

Själv då? ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 25, 2006 10:29

Ai skrev:
caffeineaddict skrev:Ai: Titta, du har fått igång LiveJournalen igen. :) Läste ju den i början, men sen hände inte så mycket där under en lång period att jag hade glömt kolla den på ett tag. Kul!

Själv då? ;)

Jag har ju inget sånt där ställe för tillfället. Jag berättar ju ändå allt här. :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav madskellig » sön okt 29, 2006 0:37

Jag vet att dom flesta av oss väntar på en samlingsbox då det gäller QaF dvds ;) men om någon är intresserad så har dom sänkt priset rejält på S2 och S3 på Axelmusic. Dom brukade kosta runt 600 kr styck, nu blir det ungefär 350 kr styck inklusive frakt.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » sön okt 29, 2006 0:48

Varför varför varför händer aldrig sånt här när man har pengar?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav madskellig » sön okt 29, 2006 1:28

Jag vet, jag har nästan bestämt mig för att köpa dom lösa istället för en samlingsbox eftersom jag redan äger S1, så det hade varit perfekt. Men som vanligt så har jag inga pengar över.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » sön okt 29, 2006 2:37

Tänk om det aldrig kommer någon samlingsbox och jag väntar helt i onödan. Jag vill ha serien. Nuuuuu
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » tis okt 31, 2006 22:03

Ok. Jag har nu två av Gales filmer på hubben om nån är intresserad. Particles of Truth och Fathers & Sons. Jag kan definitivt rekommendera båda två!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » tis okt 31, 2006 22:39

Säg till om ni vill ha så kopplar jag upp mig.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis okt 31, 2006 22:44

Tack Ai! Förresten.. fangirls är vi allihop... jag kommer att se PoT först, på din rekommendation. Pretty boy! 8) :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tis okt 31, 2006 22:53

Så söt att du får ont i tänderna... :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis okt 31, 2006 23:05

Ai skrev:Så söt att du får ont i tänderna... :D

OMG! Sugar high! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tor nov 02, 2006 18:54

HELA SERIEN!!! Säsong 1-5
Har tittat igenom alla Brian&Justin-scener i femte säsongen för att försöka sammanställa den sista topp10 listan. Vilken njutbar uppgift. :) Har sett om breakup-scenen i 507 hur många gånger som helst. Man kan riktigt höra Brians hjärta brista.

Men nu måste jag se om slutet av serien också för att kunna göra klart listan. När jag sett klart ska jag se om "Let's hear it for the boy". Jag längtar efter "Let's hear it for the boy". Så oskuldsfull. Så full av möjligheter. Så positiv. Så underbart bra!! Men först måste jag se slutet.. *Djupt andetag.*

Okay, I'm going in.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tor nov 02, 2006 21:46

Spoiler s 1
Haha.. jag såg "let's hear it for the boy"-avsnittet häromdagen med en kompis. Jag var alldeles pepp inför Justins moves! Kompisen tyckte det var rätt så kul men inte lika entusiastisk som mig. Jag älskar hur kaxig Justin är som tar det han vill ha. Brian har inte en chans.. :D Det har han aldrig haft.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tor nov 02, 2006 22:52

Tinwiel skrev:Spoiler s 1
Brian har inte en chans.. :D Det har han aldrig haft.

ORD!! :D

Vad gillade du Particles of Truth?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor nov 02, 2006 22:54

Ai skrev:
Tinwiel skrev:Spoiler s 1
Brian har inte en chans.. :D Det har han aldrig haft.

ORD!! :D

Vad gillade du Particles of Truth?

Jag har inte sett den än.. :oops: Jag är dålig på att få ändan ur vagnen och se filmer, det blir mest tv-serier. Jag ska nog se den till helgen, kanske.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tor nov 02, 2006 23:54

Jag överlevde den här gången också.

Men bara knappt.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tor nov 02, 2006 23:58

brat! Nu såg jag ditt citat. Åh herregud vad jag älskar det citatet. Som den hängivna Brian/Justin-shipperjag är så blir jag alldeles till mig.

:lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » fre nov 03, 2006 21:37

(spoiler 2.08) Fuck 'em all! EMMETT!

Och Justin har lärt sig en hel del av sin tid med Brian... även om han inte direkt var sympatisk tycker jag scenen på gatan utanför fiket var en av hans bästa scener, överhuvudtaget.

BTW har jag kärat ner mig helt i Melanie/Lindsey, alltid tyckt om dem, men nu ännu lite mer än tidigare (kanske efter förra avsnittet och konflikten med föräldrarna, vet inte riktigt när det hände... det har smugit sig på under säsongen). Och Deb älskar jag alltid lika mycket, hon var grymt rörande i förra avsnittet när hon inte ville att Michael skulle träffa Ben. Men efter alla hennes visa råd och kloka ord vore det lite roligt att se henne få en "egen" handling istället för att hon bara ska vara the voice of reason åt alla andra. Iofs var hon ju mer direkt inblandad i Michael/Ben-plotten, men ännu lite mer.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » fre nov 03, 2006 21:45

caffeineaddict skrev: (spoiler 2.08) BTW har jag kärat ner mig helt i Melanie/Lindsey, alltid tyckt om dem, men nu ännu lite mer än tidigare (kanske efter förra avsnittet och konflikten med föräldrarna, vet inte riktigt när det hände... det har smugit sig på under säsongen). Och Deb älskar jag alltid lika mycket, hon var grymt rörande i förra avsnittet när hon inte ville att Michael skulle träffa Ben. Men efter alla hennes visa råd och kloka ord vore det lite roligt att se henne få en "egen" handling istället för att hon bara ska vara the voice of reason åt alla andra. Iofs var hon ju mer direkt inblandad i Michael/Ben-plotten, men ännu lite mer.

Skall inte säga att jag totalt avgudar Mel/Lindsey men nog allt ställer jag mig försvarspostition då dem ofta kommer upp i negativa sammanhang här. Känns många gånger som man rent av skall för sakens skulle tycka deras storylines är tråk tråkiga. So go caffe. Deb är förövrigt är så jävla fantastisk så jag har inte ord.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » fre nov 03, 2006 22:22

Tob skrev:Skall inte säga att jag totalt avgudar Mel/Lindsey men nog allt ställer jag mig försvarspostition då dem ofta kommer upp i negativa sammanhang här. Känns många gånger som man rent av skall för sakens skulle tycka deras storylines är tråk tråkiga.

Ska tycka att deras storylines är tråkiga för sakens skull... jag fattar inte riktigt hur du menar? Jag tycker att dom flesta av deras storylines har varit tråkiga, ofta riktigt tråkiga, och det tycker jag för att jag tycker det och absolut inte för att man "ska" tycka det. Men ja, det kanske inte var så du menade.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre nov 03, 2006 22:37

Haha, tittar långt bort och försöker att inte se nååååågot mönster i att killarna i tråden gillar the munchers mer än tjejerna. :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » fre nov 03, 2006 23:57

The Buffster skrev:
Tob skrev:Skall inte säga att jag totalt avgudar Mel/Lindsey men nog allt ställer jag mig försvarspostition då dem ofta kommer upp i negativa sammanhang här. Känns många gånger som man rent av skall för sakens skulle tycka deras storylines är tråk tråkiga.

Ska tycka att deras storylines är tråkiga för sakens skull... jag fattar inte riktigt hur du menar? Jag tycker att dom flesta av deras storylines har varit tråkiga, ofta riktigt tråkiga, och det tycker jag för att jag tycker det och absolut inte för att man "ska" tycka det. Men ja, det kanske inte var så du menade.

Det är den känslan och uppfattningen jag har, ja, att man bör och skall tycka att allt som har med dem att göra är tråkigt. Sen var väl det inte menat som så allvarligt. Jag respekterar att man tycker dem är tråkiga, vilket jag också kan tycka, men deras stroylines brukar ofta handla om mer "vardagliga" problem som jag har lättare att relatera till vilket kan göra att jag finner deras historia ganska engagerande.

caffe skrev:Haha, tittar långt bort och försöker att inte se nååååågot mönster i att killarna i tråden gillar the munchers mer än tjejerna. Very Happy

har aldrig sett något sådan mönster....aldrig. Nepp. Finns inte. Så är det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » lör nov 04, 2006 0:28

Tob skrev:Det är den känslan och uppfattningen jag har, ja, att man bör och skall tycka att allt som har med dem att göra är tråkigt. Sen var väl det inte menat som så allvarligt.

Överreagerar säkert lite här men... jag vill bara säga igen att jag absolut inte tycker att dom är tråkiga för att man "ska" tycka det (vad det nu egentligen betyder) utan för att jag verkligen i jämförelse med resten av seriens storylines tycker att dom är trista. Även om alla andra älskade dom skulle jag tycka det, och säga det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Ai » lör nov 04, 2006 1:25

caffeineaddict skrev:Haha, tittar långt bort och försöker att inte se nååååågot mönster i att killarna i tråden gillar the munchers mer än tjejerna. :D

VAAAAAAAAAAA???

:oops: :D :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör nov 04, 2006 1:28

Jag kan iofs säga att jag inte är en fan av munchers. Men å andra sidan - när samma storyline dök upp i L-Word så var jag lika ointresserad där av deras motsvarighet av Mel och Linds. Jag har nog gjort en hel del liknelser emellan dom där också....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör nov 04, 2006 1:37

Men wtf, vem försöker jag lura?... jag är överlycklig att ni gillar dom!

Och jag är hysterisk lycklig över QaFfe som är tillbaka - även om det kanske är bara tillfälligt...

caffe skrev:Fuck 'em all! EMMETT!

Och Justin har lärt sig en hel del av sin tid med Brian... även om han inte direkt var sympatisk tycker jag scenen på gatan utanför fiket var en av hans bästa scener, överhuvudtaget.

BTW har jag kärat ner mig helt i Melanie/Lindsey, alltid tyckt om dem, men nu ännu lite mer än tidigare (kanske efter förra avsnittet och konflikten med föräldrarna, vet inte riktigt när det hände... det har smugit sig på under säsongen). Och Deb älskar jag alltid lika mycket, hon var grymt rörande i förra avsnittet när hon inte ville att Michael skulle träffa Ben. Men efter alla hennes visa råd och kloka ord vore det lite roligt att se henne få en "egen" handling istället för att hon bara ska vara the voice of reason åt alla andra. Iofs var hon ju mer direkt inblandad i Michael/Ben-plotten, men ännu lite mer.

Justins scen på gatan gillar jag också verkligen. Det är bland dom första gångerna man ser att Sunshine fått sig en törn och blivit mer ärrad. Men samtidigt så är hans ansiktsuttryck just innan han vänder sig och går obetalbart. Detta var inte vem han ville vara.

Deb är så underbart mänsklig! Det är helt rätt att vara PC - ända tills det klampar in över tröskeln i ens eget hem. Och ingen älskar Mikey som Deb...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör nov 04, 2006 1:44

Ai: Som du märker försöker jag åtminstone se några avsnitt i veckan... dock verkar det onekligen ha blivit så att jag inte skriver om varenda ett utan istället klumpar ihop åsikter om några avsnitt på det sätt jag gjorde om 2.07 och 2.08 där. Det är en hel del som har kommit i vägen: skola, andra serier, resor, m.m...

Det som verkligen kan göra att QaF-tittandet får sig en törn är ju att den gigantishka West Wing-boxen förmodligen anländer på måndag. Har inte alls bestämt hur jag ska göra: se färdigt S2 och sedan ta en regelrätt PAUS för att sedan kunna fokusera på resten av QaF efter WW-omtitten, eller se några QaF-avsnitt då och då under WW-omtitten, men då säkerligen inte i någon överdrivet imponerande takt...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » lör nov 04, 2006 1:45

Jag vill absolut inte att du ska känna dig pressad - se QaF när du verkligen känner för det. Jag kan absolut förstå om du är jättesugen på WW.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film