Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » sön okt 09, 2005 23:06

LWes skrev:Såg någon Earth 2 för många år sen på tv 4?

Ja, men som med alla serier på tv4 var det svårt att hålla koll på när avsnitten gick. Jag minns i alla fall att den slutade visas utan att man fick veta vad som hände sen.

Annars var det en rätt typisk "late night sci-fi"-serie... Inget som bröt mot några konventioner, och det gjorde den lite tråkig. Hm.. svårt att säga vad man tycker om en serie som man inte minns så jättebra. Men jag har för mig att det var en blandning av bra och dåligt som gjorde att man ändå fortsatte att titta. Det började bra men blev inte direkt bättre. Samtidigt som det fanns vissa aspekter av serien som jag verkligen gillade... det var ändå sci-fi och karaktärsdrivet = bra kombination. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » mån okt 10, 2005 1:00

Nostalgitripp!

Robin of Sherwood -- Robin Hood, brittisk, -86, peganism, magi, skuggor(!), ingen Kevin Costner. Tittar på 1.01 just nu och det är faktiskt inte alls så tokigt med tanke på att jag var runt 11 när jag såg den förra gången.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån okt 10, 2005 1:31

noike skrev:Nostalgitripp!

Robin of Sherwood -- Robin Hood, brittisk, -86, peganism, magi, skuggor(!), ingen Kevin Costner. Tittar på 1.01 just nu och det är faktiskt inte alls så tokigt med tanke på att jag var runt 11 när jag såg den förra gången.

Är det serien med älgen?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån okt 10, 2005 1:50

Off skrev:

Är det serien med älgen?

Jupp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån okt 10, 2005 9:32

noike skrev:
Off skrev:

Är det serien med älgen?

Jupp.

Den minns jag! Jag har till och med soundtracket. Hade en tung Clannadperiod för... många år sedan.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 21:37

Går inget bra med ANTM nu. Den är efterlyst i Demonoids forum också (jag har postat i den tråden), men det ser inte så ljust ut just nu... GAH!!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån okt 10, 2005 21:45

Det går i repris på UPN på tisdagar, kanske dyker upp efter det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 21:45

Ja! Hoppas! Serien lär ju, liksom VM, ha utgått i LA och det kanske är där snubben som rippar serien sitter. Tycks ju bara vara en enda som gör det.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån okt 10, 2005 22:46

Dessa serier ska jag följa/ge en chans till hösten/vintern:

Veronica Mars
Smallville
Battlestar Galactica
The Dead Zone
Weeds
Desperate Housewives
Medium
Grey's Anatomy
America's Next Top Model
Lost
Everybody Hates Chris
Supernatural
Threshold
Invasion

Kanske: Rome, Night Stalker, American Idol

Tänkte bara ta och uppdatera statusen för dessa serier.

Veronica Mars
Finns inte så mycket att säga. Säsongen har börjat starkt och statusen som bästa serie just nu gäller fortfarande.

Smallville
Gillar den här serien och tycker att femte säsongen börjat bra. Kommer utan tvekan att fortsätta se med mycket nöje. Förhoppningsvis. Vem vet vad som händer? Men James Marsters är ju med också så det blir nog bra.

Battlestar Galactica
Första halvan av S2 slutade bra så denna serie ser jag fram emot någon gång i januari/februari.

The Dead Zone
Tyvärr är nog fjärde säsongen, hittills, den svagaste hittills. Hälften av avsnitten var olika grader av "meh". Däremot fanns det ca tre riktigt bra avsnitt som visar att TDZ fortfarande kan. Hoppas på det bästa nästa sommar.

Weeds
Hoppas verkligen att det blir en andra säsong av denna serie. Mycket underhållande och imorgon ska jag tyvärr se sista avsnittet av S1.

Desperate Housewives
Nja. Känner inte så mycket för den här serien. Ger den två-fem avsnitt till av S2 sen får vi se om den fortfarande ska laddas ner.

Medium
Okej underhållning på en jämn nivå. Stannar kvar för familjescenerna.

Grey's Anatomy
De senaste två avsnitten har inte varit så bra. Fortfarande helt okej dock och jag har ingen tanke på att sluta titta.

America's Next Top Model
Mycket underhållande. Kommer definitivt att följa denna cycle.

Lost
Hey! Senaste avsnittet, 2.3, var rriktigt bra! Känner återigen att jag vill se serien, även om jag inte direkt känner entusiasm. Förhoppningsvis kan det dock ändras då det gått några fler avsnitt.

Everybody Hates Chris
Gillar denna serie. Han som spelar Chris är fantastisk. Vilket minspel! Ingen höjdarserie dock, men helt klart en keeper.

Supernatural
Zzzzz. Gav upp efter tre avsnitt där jag tyckte mycket om piloten och knappt klarade av att se avsnitt 2 helt och hållet och ännu inte sett den sista halvan av avsnitt 3. Nej, denna serie är lagd åt sidan. Synd på Jensen Ackles, men så är det.

Threshold
Mycket bra pilot, men nu känns det för mycket AotW (Alien of the Week). Om den höll sig mer till arcens kulle det vara intressantare. Ger den två-fem avsnitt till.

Invasion
Zzzzz. Har ännu inte sett klart andra avsnittet. Kommer nog inte att göra det heller. Det känns ointressant.

Nytt tillägg:
My Name Is Earl
Kul serie tycker jag. Kommer definitivt att fortsätta att se den.

Rome och Night Stalker skippar jag för tillfället. Känner inte för att se dem. American Idol börjar efter jul, i alla fall auditionavsnitten kan vara roliga att se.

Phew! Så uppdaterat och klart. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån okt 10, 2005 23:43

AKS skrev:Går inget bra med ANTM nu. Den är efterlyst i Demonoids forum också (jag har postat i den tråden), men det ser inte så ljust ut just nu... GAH!!!

Tråkigt. Jag hade hoppats att den skulle komma idag, men tji fick jag. Får väl klara mig utan den då. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » tis okt 11, 2005 0:01

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

YES!

edit: Jaha och det hade vi visst fått veta för länge sedan. Dags för mig att titta bort från skolböckerna ett tag och komma in i matchen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tis okt 11, 2005 0:27

Du kommer på så roliga saker AKS! Jag vill också skriva så! Mitt problem är bara att jag inte kommer ihåg alla serier jag ser :( Men jag kan kolla på myepisodes.com!

24 :D
Jag älskar 24. Ser verkligen fram emot säsong 4.

7th Heaven :)
Jag uppskattar verkligen denna serie varje dag på kanal 5. Den är lugn och trevlig och mysig. Jag ser fram emot att kanal 5 skall visa färdigt sina avsnitt så jag kan se säsong 8-9 i en snabbare takt!

Alias :)
Jag har älskat dom två avsnitten av säsong 5 som visats hittills. Säsongen kan bli riktigt bra, men om det blir seriens sista är det ok, för jag har ett par andra som kan ta dens plats...

America's Next Top Model :)
Det här är den första säsongen av serien som jag ser. Jag tycker att den är bra och ganska intressant. Lärorik. Men en av mina favoriter är det inte.

American Idol :D
Jag älskar American Idol. Jag ser självklart fram emot säsong 5. Det är alltid fantastisk underhållning.

Arrested Development Bild
Den roligaste komediserien! Jag hoppas verkligen att den klarar sig genom hela säsongen och blir förnyad för en till!

Battlestar Galactica :)
Jag trodde att jag verkligen gillade serien, men jag har inte sett sommarfinalen ännu! Varför? Jag vet inte. Serien är väldigt bra dock...

Beauty and the Geek :)
Det var en väldigt underhållande serie. Hoppas att dom kan återskapa en lika bra omgång nästa sommar.

Big Brother (US) :D
Big Brother 6 var hur bra som helst. Jag håller just nu (bokstavligen) på att se Big Brother 2 och den är inte alls lika underhållande och spännande som säsong 6 var men den är ändå ganska bra. Jag vill ha sett det, ska ha sett det. Hoppas att serien blir bättre för varje säsong för jag tänker se säsong 3-5 också.
Säsong 1 vill jag inte se för då var tydligen serien mer lik dom andra ländernas versioner.
F.o.m. säsong 2 gjorde dom om den till "Survivor i ett hus".
Jag hade gärna deltagit i den amerikanska versionen. Den svenska hade jag aldrig någonsin velat vara med i. Blä.

Bones :)
Helt ok underhållning. Boreanaz är väl huvudanledningen att jag ser den, men den är ganska cool annars också.

Boston Legal :D
Även denna serie älskar jag. Grymt bra och rolig och trevlig och mysig.

Close to Home :|
Jag har inte sett den ännu och jag väntar och ser om den överlever säsongen.

Commander In Chief :x
Såg första avsnittet. Jag är inte direkt intresserad av vad den har att erbjuda...

Criminal Minds :|
Jag såg första avsnittet och tyckte att det var bra, och om serien blir förnyad för en till säsong skall jag absolut se ifatt den då.

Crossing Jordan :|
Jag har bara sett två hela avsnitt (båda har varit crossovers med Las Vegas) men jag ahar verkligen gillat dom avsnitten. Om jag hade haft mer tid och tillgång hade jag absolut sett alla avsnitt.

CSI :|
Nja... Jag uppskattar verkligen inte serien lika mycket som jag gjorde en gång i tiden. Nya säsongen har visat en del potential för lite karaktärsutveckling vilket kunnde vara trevligt.

CSI: Miami :)
Lätt min favorit-CSI. Jag gillar den verkligen. Den känns mer personlig än dom andra och den är mer spännande för den har en del röda trådar.

CSI: NY :x
Jag har inte sett något av den nya säsongen. Första säsongen övertygade mig inte helt enkelt...

Cuts :)
Jag vet. Den är inte väldigt rolig och inte orginell på något sätt, men jag gillar mysiga komediserier som man bara kan koppla av till.

Desperate Housewives :|
Vad kan man säga. Serien är väl helt ok så länge man har något annat att göra sammtidigt som man ser på den. Men oj vad den har fått dom flesta av oss att tappa intresset. Jag är förvånad att denna neråtbacke inte syns i tittarsiffrorna som typ bara blir bättre och bättre.

E-Ring :|
Jag såg pilotavsnittet. Serien kanske kan vara bra, men inte att följa vecka efter vecka, det skulle mitt intresse nog inte hålla.

ER ;)
Sammlar fortfarande avsnitt och jag har dom flesta säsongerna nu. När skall jag bara få tid att se dom????

Everwood :)
Trevlig, mysig serie som är bra.
Jag ser den med min mamma(!) så jag har inte börjat se säsong 4 ännu.

Everybody Hates Chris :)
Helskön rolig, mysig serie. Kul att det går bra för den!

Four Kings :)
Den ser jag fram emot.

Freddie :?:
En till komediserie kan jag väl se. Även om den kanske inte är så rolig är den säkert mysig.

George Lopez :?:
Jag hade velat följa George Lopez. Om någon lägger ut kompletta säsonger i torrents laddar jag lätt hem dom.

Ghost Whisperer :x :rolleyes: :x
Blä. Dum serie. Hoppas den dör.

Grey's Anatomy :(
Trevlig serie men inget fick mig att orka börja se andra säsongen.

Hell's Kitchen :D
Hell yeah! Fantastisk tävling.

Hot Properties :x
Komediserie som var för tråkig, t.o.m. för mig...

House :)
Jag älskar karaktären House, men resten av serien känner jag inte alls lika starkt för. Men den är bra. Allt är lugnt.

How I Met Your Mother :)
Mysig serie som även är rolig! Jag gillar!

Invasion :)
Jag tycker att det är en bra serie, men ännu inget spektakulärt. Vi får se hur säsongen utväcklas.

It's Always Sunny in Philadelphia :)
Hehe. Väldigt rolig serie. Glad att det blir en till säsong. Jag älskar hur varje avsnitt tar upp ett "viktigt ämne". Det är kul.

Jake in Progress :|
Jag tyckte att första säsongen var ok. jag följde den kanske mest för att Kristin Veitch tjatade om den hela tiden.
Hoppas att säsong två blir bättre. En del saker var faktiskt väldigt roliga.

Joey Bild
Jag tycker att Joey verkar vara väldigt underskattad här. Jag tycker att den är sjukt rolig, and that's that.

Just Legal :cry:
Jag gillade piloten, men jag är glad att jag inte bestämmt mig för att följa någon av dom serierna som hittills lagts ner.

Killer Instinct :?:
Jag tror verkligen att jag skulle gilla den, men jag orkade inte se första avsnittet. Jag kan se den senare om den överlever...

Kitchen Confidential :)
Ganska rolig. Ganska bra. Väldigt trevlig. Ganska stor chans att den läggs ner skulle jag tro...

Kojak :)
Väldigt cool serie. Ganska bra. Ganska intressant. Hoppas att den får en till säsong...

Las Vegas :)
Mitt omdömme varierar gaska mycket om denna serie. En del avsnitt är väldigt bra och en del är tråkiga.

Living with Fran :)
Ett perfekt exempel på hur en serie skall vara för att vara mysig.
Att Mikalah Gordon var med i ett avsnitt var klockrent. Helst perfekt idé. Hon är som en liten kopia av Fran. Det tänkte jag redan när hon var med i American Idol.

Lost :D Bild
Yay! Min favorit av manusbaserade serier. Älskar så gott som allt med den.

Love, Inc. :)
Trevlig serie. Inte så rolig som en komediserie borde vara dock.

Malcolm in the Middle Bild
Min favoritkomediserie! Arrested Development må vara den roligaste, men Malcolm har några av dom mest memrobala komiska händelserna någonsin. Klockren serie. Hoppas verkligen inte att säsong 7 blir den sista!

Medium :)
Bra. Inte mer inte minndre. Väldigt cool ibland. Ganska tråkig ibland.

My Name Is Earl :)
Rolig!

NCIS :)
Jävligt bra. Jag älskar kemin och relationerna mellan karaktärerna. Det är vad som gör skillnaden mellan NCIS och CSI.

Night Stalker :D :lovebunny:
Ja, jag är kär i Carl Kolchak och hans kvinnliga kollega som jag ej kommer ihåg namnet på.
Jag tycker att båda avsnitten har varit riktigt bra och jag är helt kär i hela serien.
Min tanke är att om Alias läggs ner efter den här säsongen kan Night Stalker förnyas för en till säsong. Det är min plan.

Numb3rs :|
En helt ok serie. Jag blir inte ens lite glad när ett nytt avsnitt kommer, men när jag ser det uppskattar jag det.

One Tree Hill :)
Oj vilken säsongsavslutning! Äh vilket säsongspremiär... Serien är bra, men inte Tyler Hilton bra. Tyler Hilton är bäst. Kan serien någonsin leva upp till att ha en av mina favoritartister med, utan att ha med honom?
Men den är bra, i vilket fall som helst.

Out of Practice :|
Avsinitt 1 var inte så bra. Avsnitt 2 sög. Avsnitt 3 var roligt. Vi får se hur det blir.

Prison Break :D
Jag älskar Prison Break. Det har jag gjort ända sen jag läste om idén för serien för länge länge sedan.
Hur kan en fängelseserie vara mysig? Den är bara lugn och intressant hela tiden och det älskar jag med den.

Punk'd :)
Oftast ganska kul att se.
Jag tycker dock att det är ganska tråkigt att det är så mycket hip-hop artister för dom vet jag itne ens vilka det är.
Tv-skådisar är alltid kul, för dom känner jag alltid till mer eller minndre.

Det var serier A-P
Nu måste jag sova, så R-Z kommer imorgon ;)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis okt 11, 2005 0:42

Du glömde VM!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tis okt 11, 2005 0:45

Det var serier A-P
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis okt 11, 2005 0:45

Illyria skrev:Du glömde VM!

Lwes skrev:Det var serier A-P
Nu måste jag sova, så R-Z kommer imorgon

Edit: Off, må du ruttna i helvetet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis okt 11, 2005 1:01

VM är en A-serie, kvittar hur den stavas :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis okt 11, 2005 1:03

Illyria skrev:VM är en A-serie, kvittar hur den stavas :P

Averonica Mars? Låter som en billig Bollywoodisering.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tis okt 11, 2005 1:13

LWes skrev:Prison Break :D
Jag älskar Prison Break. Det har jag gjort ända sen jag läste om idén för serien för länge länge sedan.
Hur kan en fängelseserie vara mysig? Den är bara lugn och intressant hela tiden och det älskar jag med den.

Åh, Prison Break. :lovebunny: Jag försöker att inte tänka på den, när man vet att det dröjer flera veckor tills man får se nästa avsnitt. :(
Men jag tror jag ska passa på att se om de sju första avsnitten så länge. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tis okt 11, 2005 1:15

Glorificus skrev:Men jag tror jag ska passa på att se om de sju första avsnitten så länge. :)

Se om! Lysande idé. Fem säsonger Homicide, här kommer jag...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis okt 11, 2005 6:45

LWes skrev:Du kommer på så roliga saker AKS! Jag vill också skriva så!

Ibland glimrar det till uppe i den grå massan, vet du. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » tis okt 11, 2005 7:26

Listor! Jag har tid över så här följer min förhållandevis blygsamma "vad jag tittar på":

Serier jag följer entusiastiskt till slaviskt:
Veronica Mars - Förstås.
House - Väldigt bra men jag vidhåller att det inte är lysande (även om jag, eh, aldrig skrivit det på forumet).
Arrested Development - Det roligaste som visas på amerikansk TV hösten 2005.
Weeds - Det är en kvalitetsserie, helt enkelt.
Serier jag ser på sporadiskt:
Desperate Housewives - Suger. Slutar nog titta väldigt snart.
My Name Is Earl - Jag är kluven. Serien är väldigt mysig men skämten är helt enkelt inte roliga. Fortsätter ett tag till och ser om det tar sig.
Rome - Ibland är det ett sömnpiller, ibland är det väldigt spännande. Överlag får det väl godkänt.
Prison Break Usch. Den här serien har jag ju redan lagt ner så jag vet inte riktigt varför jag tog med den.
Lost - Blergh. Återkommer nog när 10-12 avsnitt visats och ser om det förbättrats.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis okt 11, 2005 9:52

noike skrev:
Glorificus skrev:Men jag tror jag ska passa på att se om de sju första avsnitten så länge. :)

Var det en liten pik i sidan på en viss person? ;) Damn vad dåligt med HD-utrymme man har.... snart så, snart...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis okt 11, 2005 10:27

caffeineaddict skrev:
noike skrev:

Var det en liten pik i sidan på en viss person? ;) Damn vad dåligt med HD-utrymme man har.... snart så, snart...

Det var inte menat som en men visst, om du väljer att tolka det så...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis okt 11, 2005 15:46

Inte ett skratt i HIMYM 1x04. 1 avsnitt till...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » tis okt 11, 2005 20:53

Min lista från september med nya kommentarer:

Fortsätter:
Lost :) - Förra avsnittet var riktigt bra, och även om den inte håller samma klass i fortsättningen kommer jag att att fortsätta se ett bra tag till. Jag följer ju som synes inte så många andra serier.
Veronica Mars :D - Favoriten av de serier som går nu, och säsong 2 har börjat starkt.
Alias :) - Säsong 5 fortsätter att leverera trevlig underhållning.

Nya serier som jag kommer att ge en chans:
Prison Break :? - Ganska mycket skräp, men ändå underhållande, och som sagt följer jag inte så många andra serier, så jag lär se ett par avsnitt till i alla fall.
Supernatural :( - Har haft 1.04 liggandes på datorn i en vecka nu. Är inte alls sugen på att se det.
Kitchen Confidential :) - Är väldigt trevlig och har stor potential. Kan bli riktigt bra om FOX låter den leva.

Inte med på orginallistan:
WEEDS! :D - Ny favorit, men den får ju fan inte vara slut redan!

Edit: Smileys!
Senast redigerad av CheeseGuy ons okt 12, 2005 20:03, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis okt 11, 2005 21:27

Rome :) - Me likes it ordentligt efter 1.06. Inte så jättesegt, även om det väl håller HBO-takt. Ohyggligt genomarbetat och snyggt. Intressant ur ett politiskt och historiskt perspektiv. Dessutom en del bisarrt roliga/intressanta scener. Karaktärerna håller fortfarande på att byggas upp men åtminstone två känns riktigt schyssta. Samtidigt inte riktigt den succé som vissa tidigare HBO-serier har varit, men jag tycker om den. Nu väntar jag bara på skrik och vrål från Bröderna Bengtsson efter det här inlägget.

The West Wing :) - En av världens bästa serier i fyra säsonger, sedan dess har den gått upp och ner som ett skepp i stormgång. Just nu är det riktigt bra igen, men känns oftast som en helt annan serie än vad det var under de första fyra åren. Men det betyder inte att det är dåligt. Håller det en sådan här kvalitet i fortsättningen är det t.o.m. en av veckans toppserier igen.

The Simpsons :? - Bara av gammal vana vid det här laget. Något enstaka skratt, men inte ofta. Det brukade ju vara så bra...

Arrested Development :D - Fortfarande briljant, bästa komediserien i världen för tillfället.

How I Met Your Mother :? - Utmärkt cast, i bästa fall halvdant manus, men fortfarande charmig nog att jag fortsätter titta. Neil Patrick Harris får ett par skratt, Jason Segel och Aly felanvänds groteskt.

Kitchen Confidential :) - Jodå! Tempo, humor, charm, och en brutal icke-PK-sida som jag uppskattar. Bra cast. Mer Nicky Brendon skulle inte skada.

Prison Break :? - Njaaaaa.... de två senaste avsnitten har varit bäst hittills men den faller i många idiotfällor och är ibland mer än lovligt seg. Måste börja våga ta ut svängarna och ge karaktärerna lite mer djup (och slakta åtminstone en onödigt irriterande karaktär) om den ska bli något särskilt.

Weeds :D - Underbar! Bästa nykomlingen i år. Härligt blandning av gapskratt, karaktärer och drama. Synd att säsongen var så kort, den måste återvända!

Boston Legal :) - Jag är inte övertygad av de två första avsnitten den här säsongen eller av de nya castmedlemmarna. Hittar förhoppningsvis tillbaka till forna höjder snart. Varje avsnitt har ju åtminstone något guldögonblick (första scenen i 2.01 var ett av de stora ögonblicken i TV-historien) och den är inte rädd att ta upp fascinerande och kontroversiella ämnen...

...vilket gör den till en bättre politisk serie (och bättre serie överhuvudtaget) än Commander In Chief :( som inte har övertygat efter två avsnitt. Bra cast (främst Donald Sutherland som äter kulisser på löpande band), inte mycket annat som är bra. Måste hitta en egen vinkel förutom "serien med en kvinnlig president" om den inte snabbt vill bli bortglömd som "den där halvdana West Wing-kopian". Jag uppmuntrar politiska serier så det vore tråkigt om den här inte blir bättre. Jag ger den en eller två chanser till.

Gilmore Girls :D - MIN serie den här hösten. TV-veckans höjdpunkt tillsammans med AD, särskilt nu när Weeds-säsongen är över. Alla gillar inte utvecklingen, men jag älskar den.

My Name is Earl :? - Halvdan, borde vara roligare för både casten och tonen är rätt men den missar vad det gäller, well, skämten.

Bones :? - Småmysig kriminalunderhållning. Gör vad den gör och gör det helt okej. Verkligen ingen superserie, men vet sin plats och håller sig på den.

Criminal Minds :) - Se vad jag skrev om Bones, men lite bättre och Mandy i huvudrollen ger den vad Kiefer Sutherland skulle kalla för "gravitas" och förankrar serien i en karaktär som fungerar. Har en frustrerande idiotisk voiceover, men annars är det en bra serie.

The Daily Show :) - Konstant roligare än åtminstone hälften av de vanliga komediserierna, och då har den fyra avsnitt i veckan. Några garanterade gapskratt och vissa av de politiska kängorna är dödande klockrena. Gästerna borde dock ges lite mer utrymme, häromdagen kändes det som att Philip Seymour Hoffman hann säga två meningar och sedan gick han därifrån.

Whose Line Is It Anyway? :? - Same old, same old. Kul ibland men börjar kännas trött. Ibland riktigt trött.

Lost :? - Tyckte säsongens första två avsnitt var same old, same old och jag började tröttna men 2.03 införde en briljant idé som fick mig att börja hoppas på att det kommer bli bättre.

Veronica Mars :) - 2.01 var lysande, och även om serien inte är en av mina absoluta favoriter så tycker jag om den ordentligt och den är en av guldkornen i TV-veckan nu för tiden. Så gott som jämt ordentligt underhållande, och casten (med något undantag) är charmig as all hell.

Nip/Tuck :) / :D - Stark öppning på S3. Känns som att den fortfarande bara blir bättre och bättre. Mycket bra serie.

Alias :? - Känns som att den är på uppgång p.g.a. vissa cast och plotförändringar. Som bäst är den ju okej dumunderhållning, även om det minst sagt är en serie med stora brister.

ER :) / :? - Har hittat någon form av mysig nivå för tillfället där den inte försöker för hårt och bara känns... bekväm. Abby Lockhart har gått och blivit riktigt rolig, skrattade åt hennes repliker flera gånger i 12.03.

Everybody Hates Chris :? - Se My Name is Earl-omdömet. Har skitsvårt att bedöma vad jag egentligen tycker. Okej, men inte mer än så länge.

Threshold :) - Jodå! Gillar det fortfarande ordentligt, känns som att de har hittat en skön koppling mellan standalones och arc även fast jag vet att många inte håller med. Fortfarande vissa riktiga idiotrepliker dock.

EDIT: Missade ju House! :) Nästan jämt bra, sällan riktigt så bra som många vill få det till men huvudkaraktären är onekligen briljant och för att vara en standalone-serie är det en höjdare.

Ojsan, bidde långt. Märks att jag egentligen skulle skriva en tråkig skoluppgift.

Am I a TV junkie or am I a TV junkie?
Senast redigerad av caffeineaddict tis okt 11, 2005 23:20, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis okt 11, 2005 22:15

caffeineaddict skrev:Am I a TV junkie or am I a TV junkie?

Sista alternativet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis okt 11, 2005 23:11

Nu fortsätter jag min lista:

Reunion :)
Jag gillar serien, men tyvärr är den ganska tråkig ibland. Dom saker jag gillar gillar jag dock väldigt mycket.
Jag hoppas att en full säsong görs så man får se avslutningen, och sen kan serien sluta där. Att göra en till säsong på samma koncept när den här säsongen inte är så intressant skulle jag inte föredra...

Rome :x
Jag såg nog bara första avsnittet. Det tilltalade mig verkligen inte. Jag fann serien helt ointressant.

Scrubs :)
Jag gillar den väldigt mycket, men inte lika mycket som förut. Ser i alla fall fram emot nästa säsong.

Sex, Love & Secrets :|
Eric Balfour! Han är så cool. Första avsnittet var väl ok. Serien kommer väl dock läggas ner snart...

Smallville :D
Jag älskar serietidningar, och även om jag aldrig läst Superman tycker jag att det är riktigt coolt med Smallville att den är baserad på den.
Det är roligt att dom kombinerar sina egna idéer med saker från tidningarna.
Mer serietidnings-tv-serier vill jag se på tv innom snar framtid!

South Park :)
Jag har till slut bestämmt mig för att se igenom denna väldigt roliga serie. Har nästan sett färdigt säsong 2.

Stacked :)
Inte så rolig eller bra men jag ser den i alla fall.

Stargate SG-1 :D
Det är så coolt hur länge serien har hållit på och hur mycket coola saker som har hänt. Helst fantastisk serie, må den fortsätta många säsonger till.

Stargate Atlantis :D
Inte lika bra som SG-1 för den har inte hållit på lika länge, men den är också mysig och väldigt underhållande. Jag älskar spin-offs och blev inte besviken när jag såg den här.

Supernatural :D
Ännu en serie jag älskar. En av mina serie-höjdpunkter varje vecka när det kommer till manusbaserade serier.

Survivor :D Bild :D
Min favoritserie! Vad skulle jag inte ge för att få tävla i Survivor....

That '70s Show :D
Jag ser verkligen fram emot att den nya säsongen ska börja. Det ska bli enormt kul att se hur det blir!

The 4400 :)
Jag har inte sett färdigt säsong 2 ännu... Den blev lite tråkig tycker jag... Jag ska snart se färdigt den...

The Amazing Race :D
Det är så bra och underhållande och spännande!
Nytt avsnitt imorgon, vilket jag verkligen längtar efter!

The Apprentice :D
Precis som Survivor och The Amazing Race är det en fantastisk tävling som är väldigt underhållande och spännande. Varje avsnitt är ett nöje att se.

The Apprentice: Martha Stewart :D
Samma sak som den andra versionen. Kanske inte riktigt lika bra, men väldigt nära.

The Bernie Mac Show :)
Jag har alltid velat följa den här serien men aldrig hittat föregående säsonger och något jag aldrig gör är att börja se en serie mitt i.
Men för några dagar sen laddade jag hem 5x03 och 5x04 och jag ska följa den från och med nu. Det är en rolig uppfriskande serie.

The Biggest Loser :)
Den är bra, men inte jättebra.

The Dead Zone :)
Såg ganska nyligen färdigt säsong 4. Ganska bra men långt ifrån lika bra som dom bästa avsnitten varit.
Dom bästa avsnitten har verkligen varit bra.

The O.C. :)
Inte lika bra och roligt som den brukade vara, men fortfarande ganska underhållande.

The Office (US) :)
Hehe. Dum rolig serie.

The War at Home :D
Förmodligen den roligaste nya komediserien. Jag gillar den verkligen. Den är väldigt rolig.

Threshold :)
Kan bli mycket bra, men just nu är den bara vanligt bra.

Twins :x
Tråkig.

Two and a Half Men :D
Väldigt rolig serie. Jag blev just helt glad innuti när jag kom på att jag ska se ett nytt avsnitt nät jag skrivit färdigt det här...

Veronica Mars :D :lovebunny:
Den är bara så skön och helt genomintressant och mysig. Jag älskar den.
Min nästfavoritserie av manusbaserade serier.

Weeds :x
Gillade den verkligen inte lika mycket som dom flesta andra verkar göra. Jag tyckte att den var tråkig så jag gav den upp.

Australian Idol :D
Alltid bra

One Piece :D
Roligaste serien jag vet typ. Förutom Arrested Development kanske.
Spännande och underhållande är den också oftast.
Men Luffy är dyssigast i hela världen och han är bäst.

Canadian Idol :D
Förmodligen min favorit-idol-serie.

Rock Star: INXS :D
Väldigt bra och underhållande. Hoppas att dom gör en till säsong av Rock Star med ett nytt band, eller bara letande efter en solo-artist.

Det där var nog alla serier jag har något att säga om.
Min arm gör väldigt ont nu av allt skrivande.
Tv-serier är bäst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis okt 11, 2005 23:15

LWes: Bra idé med smileys som betygsystem. Uppdaterar nog min.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tis okt 11, 2005 23:43

Har ju fått skära ner på serier något frutkansvärt pga tidsbrist den här terminen men några har jag allt lyckats följa nu också. LWes system var ju finurligt så här blir det smileys som bara den.

Arrested Development :D - Bland de bästa serierna någonsin.

How i met your mother :? - Värdelöst manus, underbara skådisar. Utan NPH hade jag inte tittat vidare.

Kitchen Confidential :) - Väldigt rolig men den verkar ju redan vara körd.

Prison Break :?: - Tyckte den började ganska bra men sen försvann tiden iväg för mig och jag slutade titta på den när jag missade att se avsnitt 5 dagen det kom.

Weeds :D - Showtime är större svin än Fox men den här serien är svår att inte gilla.

Boston Legal :) - Tycker Spader har varit helt enorm de två första avsnitten av säsongen. En Favorit.

Gilmore Girls :D - GG är alltid bra underhållning och ofta väldigt bra underhållning.

My name is Earl :? - Vill gilla men just nu känns den mer mysig än rolig.

Whose Line :) - Colin och Ryan är guld värda.

Veronica Mars :o - Första avsnittet var inte särskilt bra men det andra förvånade.

Nip/Tuck :D - F/X gör underbar tv

Everybody Hates Chris :? - Jag borde gilla serien men det är något som fattas.

HAAAAAAUS :D - Hugh Laurie dominerar varenda scen.

Barbershop :) - Väldigt roligt ibland, inte särskilt roligt ibland.

The Office (US) :( - Det är något som fattas. Tyckte de sista avsnitten ur s01 var ganska bra men nu not so much.

The O.C. :D - California here we come!

Supernatural :) - Hittills stabil underhållning.

Smallville :D - S05 har börjat starkt.

Family Guy :D - Alltid lika roligt.

American Dad :? - Inte särskilt bra kopia av FG men har varit lite bättre den här säsongen.

OTH :) - Såg inte klart s02 pga min resa och såg aldrig ikapp men gav säsongspremiären ett försök. Jag var faktiskt inne i det direkt igen.

Greys Anatomy :? - Sett 2 avsnitt av den här säsongen eftersom AKS och Illyria pratade om serien och poser hade dem. Inte övertygad.

One Piece :D - Suverän Anime som i motsats till mycket annat Japansk faktiskt är rolig också.

Naruto :) - Var ett tag sedan det kom några riktigt bra avsnitt men det är en hög lägstanivå som produceras.

Ska vi se det är väl seriena jag tittar på just nu. Resten har uppehåll tror jag.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film