Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » tor okt 06, 2005 17:52

Tinwiel skrev:
Eynosh skrev:
Tinwiel skrev:Meeeen, vad är det här? Här kommer man hem från sjukgymnasten/matshopping nere i stan och förväntar sig att VM ska finns till nedladdling, men inte då.... Jag hatar att vänta.. :(

Va? Jag fattar inte Eynosh..

Fortfarande inget avsnitt. Hmf.

Tror det stod att avsnittet fanns på Buffy-hubben innan. Antingen hade han fel eller så vill han ha det för sig själv.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinwiel » tor okt 06, 2005 17:55

Hmm.. nedladdling.. oops. Felstavningar, sånt händer. :)

Eynosh, vad har du för hemligheter! Spill the beans goddammit!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 18:05

Nu har t.o.m. One Tree Hill kommit, men inte VM. Vem är det som hatar mig så?! Nåväl, iom att OTH tycks ha kommit nyss (jag har inte sett det tidigare, men iofs inte letat heller) så lär väl VM dyka upp ikväll också. Hoppas jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tor okt 06, 2005 18:09

AKS skrev:Nu har t.o.m. One Tree Hill kommit, men inte VM. Vem är det som hatar mig så?! Nåväl, iom att OTH tycks ha kommit nyss (jag har inte sett det tidigare, men iofs inte letat heller) så lär väl VM dyka upp ikväll också. Hoppas jag.

Nu har jag offrat tre getter och en tablettask och inget händer. Varför funkar inte världen?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 18:11

AKS skrev:Eftersom vi inte tycks få nåt nytt avsnitt av VM så kan vi ju ägna oss åt de nya tittarsiffrorna (de tidiga siffrorna, så de lär ändras lite). Från ett inlägg på TwoP:
Fast affiliate ratings for "Driver Ed": 2.6/4
Retained 59% of its ANTM lead-in.

Fast affiliate ratings for "Related" (wait for it, wait for it...): 2.2/3

Fast här har vi andra siffror från zap2it och de var inte lika roliga:
The debut of "Related" posted a 2.3/3 for The WB, topping UPN's "Veronica Mars" by a couple of tenths.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » tor okt 06, 2005 18:25

OTH fanns imorse, men jäklar vad tråkigt att VM ska vara försenat,jag som hoppades på en skön VM kväll :(
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » tor okt 06, 2005 18:27

AKS skrev:Nåväl, iom att OTH tycks ha kommit nyss (jag har inte sett det tidigare, men iofs inte letat heller) så lär väl VM dyka upp ikväll också. Hoppas jag.

One Tree Hill laddade jag hem redan imorse :(
Om inte VM-avsnittet kommer snart så kommer så är det inte ens säkert att man hinner se det ikväll!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 19:10

Nej, det finns en risk att det blir fredagsnöje i stället för torsdagsnöje. Ska vara på jobbet sju imorgon så jag har inte så mycket tid på kvällen känns det som. Kommer den inom den närmsta timmen lär det var lugnt annars beror det på vilken fart jag får på nedladdningen. 'Tis a sad day... Heh.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tor okt 06, 2005 19:23

Men jag vill inte se imorgon. Jag VILL, VILL, VILL se idag!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 19:41

Igår dök inte GG och Supernatural upp förrän ganska sent, there's still time.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » tor okt 06, 2005 19:42

Okej då, jag håller hoppet uppe!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor okt 06, 2005 19:42

Detta är en het tråd ikväll!
Jag tror att vi kommer uppskatta avsnittet mer efter vi väntat på det heeela dagen....
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 19:43

Igår dök inte GG och Supernatural upp förrän ganska sent, there's still time.

Skönt. Jag vill nämligen också hinna se serien ikväll annars talar vi om ca 22-tiden imorgon om jag är hemma. :( Kanske kan jag hinna runt 15, men det beror på. Har Lost nedladdad, men är arg på Lost eftersom det avsnittet finns och inte Veronica Mars (och jag vill alltså inte se det). :) Och det är jobbigt att var tionde minut kolla om torrentfilen kommit.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor okt 06, 2005 19:44

AKS skrev: men är arg på Lost eftersom det avsnittet finns och inte Veronica Mars (och jag vill alltså inte se det). :) .

Haha.. jag förstår precis vad du menar. Har också struntat i Lost. No way att jag kommer att se det före VM, det är ju "fel" prioriteringsordning. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 19:46

Skönt att man inte är ensam om en ganska... irrationell tanke. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Gordo » tor okt 06, 2005 20:24

Jag hittar det forfarande inte. Trist, jag hade också sett fram emot en härlig VM-kväll. Men LWes kanske har rätt, när vi får vänta så här länge kanske vi uppskattar det mer...
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 20:34

Den som först ser det måste genast berätta var.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 20:36

Absolut. I varje nytt inlägg i denna tråd hoppas jag att det är just det som ska meddelas. Men nu börjar det bli för sent för att hinna se det ikväll...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tor okt 06, 2005 20:37

Det är aldrig försent.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Gordo » tor okt 06, 2005 20:38

Rombat skrev:Det är aldrig försent.

Jo om man är som jag. Alltså en som måste sova för att fungera normalt dan därpå ;)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 20:40

Well, jag har nu en jobbig period på jobbet (7.00-16.30 varje dag. 15 minuters rast under denna tid) och jag måste sova i alla fall sex timmar på nätterna för att fungera under de omständigheterna. Så tyvärr kan det bli för sent. Vad gäller denna dag alltså. Det är ju aldrig för sent i det stora perspektivet... Det kommer ju en R1-release om ett år. :)

Sorry, att jag tråkar ut er med mitt jobb. Skönt att få ventilera lite bara... =)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor okt 06, 2005 20:47

Stackars dig AKS, varför är det så mycket på jobbet nu? Eller är det alltid så? Du får inte jobba ihjäl dig...

Som tur är så behöver jag inte kliva upp så värst tidigt imorrn, så jag skulle kunna se avsnittet om det dyker upp innan 23.00. Det tar ju en stund att ladda hem också.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 20:49

Tinwiel skrev:Stackars dig AKS, varför är det så mycket på jobbet nu? Eller är det alltid så? Du får inte jobba ihjäl dig...

Mycket rättning just nu. Och en del "ansvarselever" som kräver att man diskuterar dem dagarna i ända med diverse olika människor. Men det går i perioder. Om ett par veckor lär det vara lite lugnare i några veckor och sen kör allt ihop sig igen. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor okt 06, 2005 20:53

AKS skrev:
Tinwiel skrev:Stackars dig AKS, varför är det så mycket på jobbet nu? Eller är det alltid så? Du får inte jobba ihjäl dig...

Mycket rättning just nu. Och en del "ansvarselever" som kräver att man diskuterar dem dagarna i ända med diverse olika människor. Men det går i perioder. Om ett par veckor lär det vara lite lugnare i några veckor och sen kör allt ihop sig igen. :)

Aha, ok. Tråkigt. Min storasyster är också lärare på ett högstadium. Hon har några såna "ansvarselever" också, om det betyder elever som ständigt bråkar och lärare och skolledning måste därmed sitta i möten med lika bråkiga föräldrar. Fy bubblan. :evil: Hoppas det blir lugnare snart.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Rombat » tor okt 06, 2005 20:54

Tinwiel skrev:
AKS skrev:

Aha, ok. Tråkigt. Min storasyster är också lärare på ett högstadium. Hon har några såna "ansvarselever" också, om det betyder elever som ständigt bråkar och lärare och skolledning måste därmed sitta i möten med lika bråkiga föräldrar. Fy bubblan. :evil: Hoppas det blir lugnare snart.

Evigt tacksam att jag hoppat av lärarprogrammet.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 21:15

Tinwiel skrev:Aha, ok. Tråkigt. Min storasyster är också lärare på ett högstadium. Hon har några såna "ansvarselever" också, om det betyder elever som ständigt bråkar och lärare och skolledning måste därmed sitta i möten med lika bråkiga föräldrar. Fy bubblan. :evil: Hoppas det blir lugnare snart.

Ungefär så. Fast hittills har föräldrarna skött sig. :)

Rombat: Det är jobbigt att vara lärare, men också j-vligt kul. Jag svär att jag får ett gapskratt per dag. De dära tonåringarna är roliga. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tor okt 06, 2005 21:17

AKS skrev:
Tinwiel skrev:Aha, ok. Tråkigt. Min storasyster är också lärare på ett högstadium. Hon har några såna "ansvarselever" också, om det betyder elever som ständigt bråkar och lärare och skolledning måste därmed sitta i möten med lika bråkiga föräldrar. Fy bubblan. :evil: Hoppas det blir lugnare snart.

Ungefär så. Fast hittills har föräldrarna skött sig. :)

Rombat: Det är jobbigt att vara lärare, men också j-vligt kul. Jag svär att jag får ett gapskratt per dag. De dära tonåringarna är roliga. :)

Tror det blir bättre som bibliotekarie. Mer böcker mindre trögfattade att bli arg på. Nej, ärligt talat så lade jag av för jag inte passar som lärare och det var tur jag upptäckte det i tid.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 21:19

Ja, då är det bara positivt. Bibliotekarie skulle jag också kunna tänka mig. Synd att det kräver utbildning. :) Jag har ingen "tid" kvar på universitetet, alla bidrag och lån är använda, annars hade det kunnat vara nåt om en tio-femton år då man är... för trött för att vara lärare. Kan inte fatta att vissa orkat arbeta i 30 år som lärare. Känns omöjligt även om det är ett mycket roligt och givande arbete.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tor okt 06, 2005 21:22

Jo, det är ett väldigt givande och kul jobb, det märkte jag på praktiken, men ibland känns det bara fel hur bra det än känns. Lite synd egentligen, men vafan nu kan man ju bli en Mini-Giles.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 21:31

Att få arbeta med böcker måste vara underbart. Och som sagt: du kom på att du inte passade som lärare i tid. Tänk att plugga i fyra-fem år och sen efter ett läsår känna att man är fel ute. Nej, nej... Bara positivt som sagt.

VEEERONICA?!?! (Måste göra ett försök. :))

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film