Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » tor sep 24, 2009 21:18

Arrgh, det är hårt när man inser att The Practice-avsnittet som man tittar på är en cross-over med Ally McBeal. Arrgh. Tur att karaktärerna säger det rätt ut. "We don't like her".

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » tor sep 24, 2009 21:32

Ah, det avsnittet börjar i Ally McBeal och fortsätter sedan i The Practice. Personally, I do like her!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » tor sep 24, 2009 23:24

Yes, så är det. om det är det avsnittet säsong 2 avsnitt 26 tror jag att det var. Bra avsnitt. En riktigt saftig mordrättegång.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » fre sep 25, 2009 0:24

Ja precis det avsnittet! Det är i säsong 1 av Ally McBeal som det händer, typ avsnitt 18 elr nånstans runt där. :)

Men: Cougar Town 1x01
Hilarious!!!!!!!!
Detta kommer jag att följa. Mycket bättre för Cox än den dära skiten [Dirt].

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » fre sep 25, 2009 17:59

CSI 10x1
Jag tycker det är häftigt att en procedural fortfarande efter snart 10 år kan kännas fräsch, och att den kan göra mer för karaktärsutveckling och relationer än vad många icke-procedurals klarar. Stark inledning (enormt snygg första scen) som lovar gott för resten av året. 10:e säsongen. Ja, jäklar i min lilla detektivlåda.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » fre sep 25, 2009 23:52

Jag såg Cougar town 1x01 idag. Det var roligt! Väldigt pinsamt nästan hela tiden men jag gapskrattade minst 5 ggr och det är ett bra betyg. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre sep 25, 2009 23:58

Ja, Cougar Town var riktigt kul
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » lör sep 26, 2009 0:09

M-hm, Cougar Town was teh funny! Bra cast också: Courteney Cox, Busy Philips, Christa Miller, Dan Byrd etc. Jag hoppas den blir långlivad!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör sep 26, 2009 21:39

Nån som sett Flashforward? Är ju en genreserie så jag skulle möjligen kunna finna den intressant... I detta läge orkar jag dock inte plocka upp en ny serie om den inte rekommenderats av ett antal personer. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör sep 26, 2009 21:59

AKS skrev:Nån som sett Flashforward?

Skulle precis sätta mig och kolla. Återkommer om tre kvart! Okej? Okej.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » lör sep 26, 2009 22:58

Flashforward 1x01
Helt okej, med potential. Det fanns en del att gilla. Bra skådespelare, Joseph Fiennes är en fantastisk man och jag tyckte om att se honom och John Cho som partners. FBI, alltså, inte homosexuella livspartners, även om det hade varit ännu bättre. Vad som var bäst, var början av avsnittet, stycket innan flashforwarden slog till. Därefter sjönk kvaliten en aning, man kom fram till vissa slutsatser för snabbt och för enkelt. Det fanns några riktigt dumma upprepningar av historiens grundkoncept, alla jordens människor blackar out under 2 minuter och 17 sekunder och ser samtidigt ett halvår in i framtiden, ett koncept som inte precis är svårt att greppa ens för den dummare delen av tittarskaran. Klyschor och onödigt överspel från Cho reagerade jag också på.

Med det sagt finns det som sagt ändå potential. Det finns egentligen ingen anledning att tro att en majoritet av problemen kommer finnas kvar bortom första avsnittet, och jag är inte säker på att resten kommer störa nämnvärt med tanke på vilken typ av serie det ser ut att vara. Mer sommarunderhållning än vinterdrama.

Jag är långt ifrån såld och är inte övertygad om att jag vill se mer, men tänker nog göra det i vilket fall, för jag tänker att åtminstone ett par avsnitt till kan det vara värt att investera min tid i.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön sep 27, 2009 0:05

Vad passande att du precis skulle se serien! :) Så som det låter nu så låter jag piloten vara ett tag så ser vi om serien tar sig vad det lider...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön sep 27, 2009 10:08

På Axel Music säljer de Trailer Park Boys complete series för 600 spänn
Låter väldigt billigt.
Men så står det att det bara är 7 discs. Får allt plats?
Eller är det dual layer?
Någon som vet? Någon som har den?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav eriked » sön sep 27, 2009 20:15

det är troligen dual layer... säljs väl inte många dvd5 längre? men ja, det låter lite

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav eriked » sön sep 27, 2009 20:24

på play har dom säsong 1-6 på 11 discar för 35euro.
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/5830296/ ... oduct.html

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Matt » sön sep 27, 2009 22:11

eriked skrev:på play har dom säsong 1-6 på 11 discar för 35euro.
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/5830296/ ... oduct.html

ja men då saknas det ju en säsong
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav eriked » sön sep 27, 2009 22:12

jo , men den var 11discar..

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav gaspode » sön sep 27, 2009 22:13

det stod i beskrivningen på axelmusic att det var 13 DVD box set. kanske en felskrivning på andra stället?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Glorificus » tis sep 29, 2009 0:37

adolvsson skrev:Flashforward 1x01
Det fanns några riktigt dumma upprepningar av historiens grundkoncept, alla jordens människor blackar out under 2 minuter och 17 sekunder och ser samtidigt ett halvår in i framtiden, ett koncept som inte precis är svårt att greppa ens för den dummare delen av tittarskaran. Klyschor och onödigt överspel från Cho reagerade jag också på.

Med det sagt finns det som sagt ändå potential. Det finns egentligen ingen anledning att tro att en majoritet av problemen kommer finnas kvar bortom första avsnittet, och jag är inte säker på att resten kommer störa nämnvärt med tanke på vilken typ av serie det ser ut att vara.

Ja, lite väl mycket idiotförklarande av publiken med upprepningar och övertydligheter. Och för det mesta riktigt tråkig dialog. Jag fick lite Heroes-vibbar av hur det var skrivet. Men jag gillar ändå storyn och grunden till serien-det-skulle-kunna-bli, så jag hoppas att det här bara var pilotsyndrom... som förmodligen håller i sig några avsnitt till för att fånga in nya tittare, men att man förhoppningsvis går vidare sen och utvecklar karaktärerna mer, osv. Jag har hopp. :) Och vill absolut se mera, så inget jätteminus från mitt håll - jag har överseende med det uppenbara mainstream-frieriet åtminstone nu i början. Men är serien inte superbra efter tio avsnitt blir jag nog Heroes-arg på den.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » fre okt 02, 2009 0:33

Cougar Town 1x02
Många skratt även här, även om piloten nog var roligare. Jag tror denna kan bli riktigt bra!

Jag såg även piloten till Modern Family idag. Den gav mig också ett antal skratt:
När pappan sköt sonen, sen pojkvännen och sen sig själv :D

Och den homosexuella pappan som kommer ut med babyn á la Lejonkungen :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav wyndham » sön okt 04, 2009 21:57

Nu väntar jag på att få Knowing me knowing you with Alan Partridge i brevlådan. Minns det som riktigt bra tv.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » sön okt 04, 2009 23:32

Stargate Universe 1x01
Jag är inget fan av Stargate på TV. Gillade filmen när det begav sig men vad jag sett av serierna har inte kittlat mina kulor. Så att säga. Inte förrän nu. Första avsnittet är förvisso inte fenomalt, det lovar däremot gott och bortsett från några halvtrista känslopjuck moment är det ständigt intressant. Visserligen är det inte många av karaktärerna som sticker ut än, egentligen bara Robert Carlyles vetenskapssnubbe, han är däremot tillräckligt gåtfull och egensinning för att det ska räcka några avsnitt tills det hänt något för de andra också.

På många sätt kändes det som Star Trek möter BSG. Eller snarare Star Trek: Voyager gjort på rätt sätt. Det var mitt spontanta intryck, får se om det håller i sig, för även om jag inte är helt såld ännu blir det garanterat några avsnitt innan jag är beredd att lägga ner.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån okt 05, 2009 7:14

Tack vare Carlyle har jag bestämt mig att ge serien ett eller två avsnitt också. Jag tycker annars om Stargate (film och serie) som du. Vi får se vad jag tycker om detta... Har egentligen inget större hopp om att jag ska gilla det, men Carlyle gör att jag blir tvungen att testa. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav slugslinger » mån okt 05, 2009 17:15

tyckte att om man jämför Stargate Universe 1x01 med SG1 1x01 och Atlantis 1x01 så börja den mycket bättre och mer stabil, samt att den känns mer rätt
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav eriked » mån okt 05, 2009 17:16

Det var inte så många karaktärer som stack ut i Universe men.. jo jag är lite frestad att se ett avsnitt till. Håller med i vad adolvsson skrev/sa men kanske inte om att det bådar direkt lovande.. men kanske. Det bådade inte dåligt, men det bådade inte så mycket.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tob » mån okt 05, 2009 18:31

Är Universe fristående från de andra?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » mån okt 05, 2009 18:34

Tob skrev:Är Universe fristående från de andra?

Ja.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån okt 05, 2009 21:35

Stargate Universe 1.01-02

Jag är inne på Eriks spår. Det var väl sådär. Finns en del som man skulle kunna bygga vidare på och göra en intressant serie men frågan när om de vill göra det. Å andra sidan verkar de vilja göra mer följetongsmässigt och inte en massa stand-alones så det kan överraska. Carlyle var bra som vanligt. Känns lite för mycket Marines! In! Space! vilket i mångt och mycket är Stargate-serierna i ett nötskal men det fanns civilister som fick någolunda utrymme ändå.

Det finns en aggressiv mongo-militär som vill bruka våld så ofta som möjligt. Själv vill jag bara bruka våld mot honom, eller stjäla några kromosomer från honom..
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » ons okt 07, 2009 16:37

Stargate universe

Jag kommer i stort sett bara hålla med
Carlyle sticker ut och drar ner det SG:iga militärtramset tillsammans med fler civila som brukar vara lite överväldigande i de övriga serierna. Förvånanssvärt gillar jag allvaret här som jag har svårt att ta till mig i BSG, kanske kan det här vara en väg till BSG. En konstig väg, men ändå.
Jag tycker replikerna fungerar lite bättre, men återigen har vi hjälten(gäsp!) och nörden som är en yngre kopia av av honom i SGA och det är något de verkligen kunde ha ändrat på den här gången. I övrigt ett tråkigt persongalleri.
Jag hoppas att de aldrig får kontakt med jorden, någonsin, så att militärerna blir mer civila. Jag ser gärna att den våldsamma militären har suttit inlåst för våldtäkt eller liknande, så att jag kanske kan bry mig om att tycka illa om honom. Ge oss åtminstone en intressant stark kvinnoroll, allvarligt.
Det blir nog ändå ett avsnitt till minst, för Carlyles skull.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » ons okt 07, 2009 20:12

Enligt WatchwithKristin ska nästa avsnitt av SGU vara mycket sämre än piloten, så om man ska ge serien en chans bör man nog ge den några avsnitt. Själv har jag inte sett piloten än så jag avvaktar nog.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film