Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons okt 05, 2005 6:38

Rob Thomas har avgjort en av sakerna som diskuterats på internet efter 2.1. Från en Q&A på tvguide.com (artikeln innehåller spoilers om karaktärer som dyker upp i S2 och spoiler för 2.1):

Question: The Season 2 premiere was awesome, but I have a question: Was Logan who Veronica thought was going to be at the door? There's an ongoing debate about this. Some say she acts surprised that it's him, but others say she just acts that way because she can tell something's wrong with him. So which is it? — Carli
Thomas: It's because he's beaten and bloody.

Question: Veronica sounded a mite confused when she said Logan's name as he stood in the shadow. Did she think he was someone else at first? — Jon
Thomas: See above.

http://www.tvguide.com/News/Insider/def ... e=10052005

Jag tolkade hela tiden scenen på detta vis, men det har som sagt varit diskussioner.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » ons okt 05, 2005 10:05

Jag tolkade det så också, men fick ändå tänka efter först, eftersom hon lät förvånad. Men att hon skulle se fel på vem det var och säga "I was hoping it would be you" känns ju inte troligt, så jag förstår inte varför debatten uppstått riktigt. Önsketänkande Duncan/Veronica-fans kanske? :)
Senast redigerad av gaspode ons okt 05, 2005 13:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons okt 05, 2005 10:25

Känns som så. =)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons okt 05, 2005 12:18

Spoilermarkering?

Jag kan se varför debatten uppstått Det kan lätt ses som otydligt, jag undrade själv, men med facit i hand är det mer lättolkat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » ons okt 05, 2005 13:26

Illyria, sorry, spoiler fixad. dock är kanske din markering lite att ta i :)

Ja som jag sa så tyckte jag också vid första anblicken att det var lite otydligt.
Men går man så långt som till att diskutera det på ett forum bör man ju tänka efter lite grann, och då tycker jag att det är helt glasklart.

Men konstigare debatter har ju uppstått förstås :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons okt 05, 2005 17:43

Detta, från dagens Ausiello, kan knappast anses vaar en spoiler:

Question: Any chance Veronica Mars exec producer Rob Thomas might bring on his former Cupid star, Jeremy Piven, for a cameo? After all, he's already used Paula Marshall and Jeffrey Sams on the show. — Barry

Ausiello: Let's ask Rob: "That idea has floated around my head quite a bit lately. I have not set those wheels in motion, but I'm awfully tempted. If I wake up and have a brainstorm about a cool way to get Jeremy, Paula and Jeffrey all into a great story line together, then I might give Jeremy a call." (Actually, he'll probably give Lloyd a call and he'll patch him through to Ari, er, Jeremy.) While we're on the subject of Rob T., don't forget to check out today's Insider for answers to all your burning questions about the new season.

Spoiler om kommande gästskådespelare

Jag blir lite rädd då det blir för mycket snack om gästskådespelare. Kevin Smith, Joss Whedon, Charisma Carpenter, Alyson Hannigan.. Och det faktum att RT vill göra en scen ihop med CC och AH. Visst, det är cool fast jag ser helst att de inte möts i VM-världen. Men om han sen också vill slå ihop andra skådespelare från andra serier, även om det är hans egen, så känns det för... okoncentrerat. Jag vill, i slutändan, bara koncentrera mig på VM. Inte på alla gästskådespelare trots att jag tycker det är sweet på en nivå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons okt 05, 2005 22:47

Undras hur stor chans det är att VM hinner komma som torrent före klockan sju imorgon? Känns inte så stor. Jag har så mycket att göra på jobbet så jag måste vara där sju och vet inte ens om jag hinner ta lunch och åka och fixa VM då. Skulle vara hemskt att inte kunna sätta igång nedladdningen förrän typ 17 och sen få se serien runt 18.30 eller nåt sånt. :(

Var bara tvungen att få det ur systemet. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons okt 05, 2005 22:59

AKS skrev:Undras hur stor chans det är att VM hinner komma som torrent före klockan sju imorgon? Känns inte så stor. Jag har så mycket att göra på jobbet så jag måste vara där sju och vet inte ens om jag hinner ta lunch och åka och fixa VM då. Skulle vara hemskt att inte kunna sätta igång nedladdningen förrän typ 17 och sen få se serien runt 18.30 eller nåt sånt. :(

Var bara tvungen att få det ur systemet. :)

Ja det skulle vara riktigt bra och det kunde det. Även Lost.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav monkeyboy » ons okt 05, 2005 23:01

AKS skrev:Detta, från dagens Ausiello, kan knappast anses vaar en spoiler:

Question: Any chance Veronica Mars exec producer Rob Thomas might bring on his former Cupid star, Jeremy Piven, for a cameo? After all, he's already used Paula Marshall and Jeffrey Sams on the show. — Barry

Ausiello: Let's ask Rob: "That idea has floated around my head quite a bit lately. I have not set those wheels in motion, but I'm awfully tempted. If I wake up and have a brainstorm about a cool way to get Jeremy, Paula and Jeffrey all into a great story line together, then I might give Jeremy a call." (Actually, he'll probably give Lloyd a call and he'll patch him through to Ari, er, Jeremy.) While we're on the subject of Rob T., don't forget to check out today's Insider for answers to all your burning questions about the new season.

JEREMY!!
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 7:03

Någon som har hittat 2x02 ännu?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Gordo » tor okt 06, 2005 7:33

HeY skrev:Någon som har hittat 2x02 ännu?

Nej tyvärr, hoppas den kommer snart!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 8:35

Jag väntar hellre lite och hoppas på att de lyckas göra en bra fil av avsnittet, flera andra serier idag har redan fått repacks (Lost, OTH, Related)...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » tor okt 06, 2005 8:46

Illyria skrev:Jag väntar hellre lite och hoppas på att de lyckas göra en bra fil av avsnittet, flera andra serier idag har redan fått repacks (Lost, OTH, Related)...

Helt otroligt.. dom har typ lyckats klanta till varenda serie.. flera gånger om dessutom.. repacken på Lost är nukad också.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tomas » tor okt 06, 2005 9:06

...och Lost Proper som kom efter den :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 9:19

Så man ska alltså inte ladda hem repacken heller?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » tor okt 06, 2005 9:20

AKS skrev:Så man ska alltså inte ladda hem repacken heller?

se Lost-tråden
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 9:20

Ah! Jaha, då får jag sätta igång en annan nedladdning då jag kommer hem. Känns onödigt att den står och går hemma nu. Och iingen VM än heller...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tor okt 06, 2005 12:31

Någon som fått tag på det ännu? Hojta till. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » tor okt 06, 2005 12:37

Var håller 2.02 hus? Jag håller på att bli galen!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 13:02

Var är hon?! VERONICAAAAAA!

(Ja, detta att avsnittet inte kommit än gör mig galen.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 13:12

Det jobbiga med att avsnittet inte dykt upp ännu är att du måste kolla om det kommit hela tiden. Nu är det bara VM kvar, alla andra nerladdningar för dagen är redan klara.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 13:29

Fast inte ANTM va? Eller du kanske inte ens räknar den som torsdagsnedladdning?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor okt 06, 2005 13:50

Nej, den har jag börjat se som söndagsserie numera ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tor okt 06, 2005 14:10

Men vad jobbigt, den finns ju inte fortfarande. Av Lost tog jag en som hette "tcm-lost 203" tror ni den funkar?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » tor okt 06, 2005 14:52

säsong 1 har börjat komma på dvdrips nu iaf :)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 16:27

Illyria skrev:Nej, den har jag börjat se som söndagsserie numera ;)

:D Ja, för dig blir det t.o.m. det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor okt 06, 2005 16:39

Eftersom vi inte tycks få nåt nytt avsnitt av VM så kan vi ju ägna oss åt de nya tittarsiffrorna (de tidiga siffrorna, så de lär ändras lite). Från ett inlägg på TwoP:
Fast affiliate ratings for "Driver Ed": 2.6/4
Retained 59% of its ANTM lead-in.

Fast affiliate ratings for "Related" (wait for it, wait for it...): 2.2/3

Today WB, tomorrow -- who knows? ;)

Yay! För Related är ju en helt ny serie på en kanal som väl är *något* större än UPN. Ser positivt ut. Fast 59& av ANTM:s publik är ju inte så bra...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor okt 06, 2005 16:51

Meeeen, vad är det här? Här kommer man hem från sjukgymnasten/matshopping nere i stan och förväntar sig att VM ska finns till nedladdling, men inte då.... Jag hatar att vänta.. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » tor okt 06, 2005 17:01

Tinwiel skrev:Meeeen, vad är det här? Här kommer man hem från sjukgymnasten/matshopping nere i stan och förväntar sig att VM ska finns till nedladdling, men inte då.... Jag hatar att vänta.. :(

"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » tor okt 06, 2005 17:51

Eynosh skrev:
Tinwiel skrev:Meeeen, vad är det här? Här kommer man hem från sjukgymnasten/matshopping nere i stan och förväntar sig att VM ska finns till nedladdling, men inte då.... Jag hatar att vänta.. :(

Va? Jag fattar inte Eynosh..

Fortfarande inget avsnitt. Hmf.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film