Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » sön okt 02, 2005 14:27

Tinwiel skrev:Den är dessutom snyggt gjord, det är ingen sunkig Big Brother liksom.

Du menar uppenbarligen svenska Big Brother eftersom amerikanska Big Brother verkligen inte är sunkigt på något sätt. Det är bättre gjort än ANTM.
Svenska Top Model har jag inte sett men med tanke på hur alla svenska dokusåpor är billigt gjorda och sliskiga som skapade för att skapa intriger och skit istället för att fokusera sig på det som det ska gå ut på tror jag inte att det är så bra.
Fast det kanske är annorlunda. I vilket fall som helst så lär den ju aldrig hålla samma kvalité som den amerikanska versionen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön okt 02, 2005 22:10

Undrar fortfarande var man kan få tag på Love inc. 1x01, har inte hittat det ännu. Den på torrentspy funkar inte.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » sön okt 02, 2005 22:14

HeY skrev:Undrar fortfarande var man kan få tag på Love inc. 1x01, har inte hittat det ännu. Den på torrentspy funkar inte.

buffyhubben :) .. fortfarande..

Illyria skrev:Detailed information säger demonoid, men tack ivarjefall :)
Antar att jag får leva med att det går überlångsamt att få hem serien.

ELLER, så går du in på buffyhubben :P

nej nu känner jag mig tjatig.. vill ni inte så vill ni inte :/
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav LWes » sön okt 02, 2005 22:33

Threshold 1x04: Mycket bra. Bättre än förra helt klart.
Det var så coolt att få reda på allt om att prylen funnits där i över hundra år och så. Jag känner att serien kan bli riktigt fantastisk, men även att det kan bli tråkig.
Man får hoppas på det bästa.

ANTM 1x03:
Varför var dom tvugna att klippa av Cassandras hår? Elakt gjort. Att klippa av någons hår mot dens vilja är väldigt hemskt.
Cassandra är den snyggaste. Dom andra tycker jag inte är snygga.
Serien är bra. Men förmodligen den svagaste reality-showen jag följer.
Det är liksom inget strategispel på något sätt, och inte heller ger den mig något som jag själv kan bedömma (som Australian Idol) för jag vet ingenting om modellering och vad domarna gillar och inte.
Men det är bra, och bra underhållning och inte tråkigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » sön okt 02, 2005 22:38

ANTM 1x03
Håller med LWes, har dom klippt av någons hår förut i serien? Det var elakt!!! Tycker dom kunde klippt av nån annans hår också, alla verkar ha nåt emot henne hon är asskön, speciellt när hon sa det där med sociopaths i första avsnittet, det var skitkul :P
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön okt 02, 2005 23:44

Peppe skrev:ANTM 1x03
Håller med LWes, har dom klippt av någons hår förut i serien? Det var elakt!!! Tycker dom kunde klippt av nån annans hår också, alla verkar ha nåt emot henne hon är asskön, speciellt när hon sa det där med sociopaths i första avsnittet, det var skitkul :P

Dom klipper nästan alltid av nåns hår i makeoveravsnittet i början av varje "cycle", och nästan varje gång är det någon som blir alldeles hysterisk över det. Många tårar...

Jag tyckte att det var bra att dom klippte Cassandras hår, hon måste komma ifrån det här "jag är så snygg och söt och perfekt, och har vunnit massa skönhetstävlingar". Hon måste tuffa till sig lite, och inse att det inte räcker med att vara söt, eller att kort hår inte skulle göra henne mindre feminin. Sen är det rätt så tråkigt med tjejer som försöker vara ultrafeminina hela tiden. Titta på dom som har vunnit tidigare säsonger, dom har knappast varit överdrivet feminina, tvärtom. Kort hår på Cassandra skulle därmed göra att hon såg lite coolare ut, men knappast det blonda rufset hon fick nu, är det verkligen proffssalonger som gör detta? Var inte så snyggt, och som Tyra sa, så ska dom skicka tillbaks henne för en till klippning.

Jag tycker inte att Cassandra är en av dom snyggaste, jag tycker att utseendemässigt så är hon en av de svagaste. Tråkig. Men det är ju bra att vi håller på olika tjejer, blir ju roligare då. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån okt 03, 2005 13:33

CyberAL skrev:
HeY skrev:Undrar fortfarande var man kan få tag på Love inc. 1x01, har inte hittat det ännu. Den på torrentspy funkar inte.

buffyhubben :) .. fortfarande..

Illyria skrev:Detailed information säger demonoid, men tack ivarjefall :)
Antar att jag får leva med att det går überlångsamt att få hem serien.

ELLER, så går du in på buffyhubben :P

nej nu känner jag mig tjatig.. vill ni inte så vill ni inte :/

Svarade du på det innan också? Jag gick tillbaka för att se om ngn svara men jag såg inget, måste ha missat. Men tack iaf :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis okt 04, 2005 17:20

CyberAL skrev:nej nu känner jag mig tjatig.. vill ni inte så vill ni inte :/

Eller så kan vi inte, DC är inte ett alternativ för mig.

ANTM 5.03 Cassandra passade väldigt bra i det korta håret, om hon bara kunde inse det själv också.

Rome 1.06 Same old, same old. Och ju fler avsnitt av Rome jag ser dessto mer hatar jag HBO för nerläggningen av Carnivàle.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tis okt 04, 2005 17:23

How i met your mother 1x03. Neil Patrick Harris är väldigt rolig. Ingen annan är det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis okt 04, 2005 17:37

Inte ens Aly?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis okt 04, 2005 17:45

AKS skrev:Inte ens Aly?

Nepp.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis okt 04, 2005 17:55

Hm. Fast jag är inte förvånad. Blev inte imponerad av de fem minuter eller så som jag sett av avsnittet.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis okt 04, 2005 18:52

Invasion 1.02: Hittills tycker jag serien är sådär. Första avsnittet var ganska intressant och verkade lovande, men andra avsnittet tyckte jag blev jobbigt att titta på. Allt kändes lite för uppenbart, självklart skulle skelettet försvinna, givetvis skulle dykmannen dö/försvinna, och doktorns dilemma känns inte som du kan sympatisera med, dessutom verkar hon egentligen vara helt död? Skelettet, ringen? Det verkar som originalet dödas och ersätts av något (någon) som först inte riktigt vet vad som hänt för att inte väcka för mycket uppmärksamhet och sen verkar de helt tas över av utomjordningen?

Normalt gillar jag konspirationer och med aliens inblandade kan det ju bli riktigt bra, X-Files t ex, men detta inte helt bra. Kommer ge det en chans till nästa vecka och se om det blir bättre, för jag är ändå nyfiken på vad som kommer hända.

Threshold 1.04 Bättre avsnitt än förra, men det känns som de kommer på saker alldeles för sent. Förra avsnittet var det "oj, där visst någon mer i området" och nu var det "oj, aliens har varit här förut". Den senare upptäckten är iofs väldigt intressant men jag vill att det ska hända mer än bara dessa CotW.
Men jag kommer fortsätta titta, av de tre aliens/monster/konspirations-serierna som nu börjat känns Threshold ändå mest lovande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis okt 04, 2005 23:56

AKS skrev:Inte ens Aly?

Mer skämmande: inte ens Jason Segel frpn Freaks & Geeks och Undeclared är rolig. Och den mannen är ett komiskt underverk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons okt 05, 2005 0:02

Kitchen Confidential 1x03: Ganska bra avsnitt. Ganska roligt. John Larroquette är cool.
Two and a Half Men 3x03: Älskar serien men det här var typ det svagaste avsnittet hittills.
Out of Practice 1x03: Bättre än förra sugiga avsnittet. Jag skrattade mycket vid ett tillfälle.
How I Met Your Mother 1x03: Jag tycker i alla fall att serien är riktigt rolig :(

Arrested Development är dock bättre än dom alla. Sammanlagt....
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons okt 05, 2005 8:46

HIMYM 1.03 var klart minst bra hittils. Jag tycker fortfarande serien har en charm och att Aly är bländande vacker och charmig, men den här gången får jag fan hålla med i Offs uttalande om att bara Neil Patrick Harris var riktigt rolig. Å andra sidan spelade han en större roll än i de tidigare avsnitten.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons okt 05, 2005 9:05

Kan ingen kanal visa Doogie Howser (stavning?) i repris? Jag kom ihåg hur han (Neil Patrick Harris karaktär) satt där vid sin dator och skrev i slutet av varje avsnitt (tror jag) ch att han var superung läkare. Annars kommer jag inte ihåg något alls. Skulle vilja se ett par avsnitt igen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons okt 05, 2005 9:07

Jag skulle hellre vilja se Parker Lewis.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » ons okt 05, 2005 10:00

Jag såg bara början av 1.03 av HIMYM. jag kan inte tvinga mig att kolla mer hur mycket jag än gillar Aly, och tycker att resten av casten är bra den med. Skämten är inte roliga och väldigt förutsägbara. NPH är den enda som är någorlunda rolig som sagt. Nej, den här passar jag på i fortsättningen.
Om de får in folk smo skriver roliga manus kan ni ropa på mig, för casten är som sagt trevlig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons okt 05, 2005 10:26

Illyria skrev:Jag skulle hellre vilja se Parker Lewis.

Parker Lewis kommer jag i alla fall ihåg (Doogie Howser vet jag bara att jag såg, inte vad jag tyckte om serien). Den var härligt absurd. Jag följde serien, men det var väl inget jag var ett stort fan av. Men jag gillade den helt klart.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons okt 05, 2005 10:29

Jag älskade Parker Lewis. Hoppas det kan komma ett dvd-släpp i framtiden.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » ons okt 05, 2005 11:48

Yay, Kitchen Confidential 1.03 var riktigt bra! Ett klart lyft jämfört med de två första avsnitten (som jag också gillade). Men det kommer lagom tills det blir ett uppehåll, och jag är allvarligt oroad för att den inte kommer tillbaka alls efter det. Så jävla typiskt.

Sen måste jag erkänna att How I Met Your Mother 1.02 var riktigt roligt. Jag glömde nästan att irritera mig på sitcom-igheten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Noam » ons okt 05, 2005 22:24

Close to Home 1x01 (Crime / Drama)
-----------------------
NICE! I get the same high quality feeling from this as from Criminal Minds, but this series has more feeling to it. Which makes the two series a great combination for CSI Crime like shows and drama lovers like me :P.

The fire scene in the beginning was soo good. Great filming and effectful slow motion scenes.. and when the house exploded in flames it ACTUALLY LOOKED REAL! :) (not like the sucky effects in Surface) I will definitly watch future eps of this show!
Senast redigerad av Noam ons okt 05, 2005 22:26, redigerad totalt 3 gånger.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Matt » ons okt 05, 2005 22:25

FAn så är det inget Topmodel nästa vecka :cry:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tinwiel » ons okt 05, 2005 22:59

Matt skrev:FAn så är det inget Topmodel nästa vecka :cry:

What?`Jag hoppas du menar den svenska... :eek: I need my weekly Miss Tyra-fix..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » ons okt 05, 2005 23:30

Tinwiel skrev:
Matt skrev:FAn så är det inget Topmodel nästa vecka :cry:

What?`Jag hoppas du menar den svenska... :eek: I need my weekly Miss Tyra-fix..

Enligt mitt schema är det med nästa vecka men inte vekan efter det, eller veckan efter det.
Men den kanske är felaktig, vad vet jag...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons okt 05, 2005 23:49

Det brukar dröja med rätt avsnittsinfo på tv.com för ANTM, det är bäst att kolla UPN.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » tor okt 06, 2005 20:41

ingen mer som sett Close to Home?
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tor okt 06, 2005 20:55

CyberAL skrev:ingen mer som sett Close to Home?

Nej, men jag slängde ut samma fråga i IRC-kanalen igår. Ingen verkar ha sett den. Vad tyckte du?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor okt 06, 2005 20:56

CyberAL skrev:Close to Home 1x01 (Crime / Drama)
-----------------------
NICE! I get the same high quality feeling from this as from Criminal Minds, but this series has more feeling to it. Which makes the two series a great combination for CSI Crime like shows and drama lovers like me :P.

The fire scene in the beginning was soo good. Great filming and effectful slow motion scenes.. and when the house exploded in flames it ACTUALLY LOOKED REAL! :) (not like the sucky effects in Surface) I will definitly watch future eps of this show!

Här har du caffe.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film