av Illyria » tis okt 04, 2005 18:52
Invasion 1.02: Hittills tycker jag serien är sådär. Första avsnittet var ganska intressant och verkade lovande, men andra avsnittet tyckte jag blev jobbigt att titta på. Allt kändes lite för uppenbart, självklart skulle skelettet försvinna, givetvis skulle dykmannen dö/försvinna, och doktorns dilemma känns inte som du kan sympatisera med, dessutom verkar hon egentligen vara helt död? Skelettet, ringen? Det verkar som originalet dödas och ersätts av något (någon) som först inte riktigt vet vad som hänt för att inte väcka för mycket uppmärksamhet och sen verkar de helt tas över av utomjordningen?
Normalt gillar jag konspirationer och med aliens inblandade kan det ju bli riktigt bra, X-Files t ex, men detta inte helt bra. Kommer ge det en chans till nästa vecka och se om det blir bättre, för jag är ändå nyfiken på vad som kommer hända.
Threshold 1.04 Bättre avsnitt än förra, men det känns som de kommer på saker alldeles för sent. Förra avsnittet var det "oj, där visst någon mer i området" och nu var det "oj, aliens har varit här förut". Den senare upptäckten är iofs väldigt intressant men jag vill att det ska hända mer än bara dessa CotW.
Men jag kommer fortsätta titta, av de tre aliens/monster/konspirations-serierna som nu börjat känns Threshold ändå mest lovande.