Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » fre aug 07, 2009 2:06

Precis så. Borde fungera att välja ämbeten efter också. :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » fre aug 07, 2009 2:12

danneman skrev:Skulle verkligen behöva lite rekommendationer på nya serier och detta forumet är det absolut bästa stället att få rekommendationer på :)

Friday Night Lights. :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » fre aug 07, 2009 2:20

Glorificus skrev:
danneman skrev:Skulle verkligen behöva lite rekommendationer på nya serier och detta forumet är det absolut bästa stället att få rekommendationer på :)

Friday Night Lights. :lovebunnier:

Clear eyes, full hearts, can't loose!

(my way of saying: see it!)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » fre aug 07, 2009 4:00

Being human. Se. Mer på väg dessutom.
Life on Mars, om du inte redan sett det.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » fre aug 07, 2009 20:38

sfinx skrev:Being human. Se. Mer på väg dessutom.

Jag håller precis på att se första säsongen, som för tillfället finns tillgänglig på SVT Play. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Nyx » sön aug 09, 2009 2:53

Being Human, Supernatural, Burn Notice och förstås Xena!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav The Fucking Easterbunny » mån aug 10, 2009 23:11

nån som har sett Eastbound & Down? kollade precis första avsnittet och de kanske kan va nåt å ha
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav noike » ons aug 12, 2009 1:26

The Sandbaggers.
http://www.imdb.com/title/tt0077078/
20 avsnitt hann göras innan skaparen mystiskt försvann. Brittisk spionserie från slutet av 70-talet. Mycket pratande mellan personer och spionerna är bara i fält när de absolut behöver. Inget dumt James Bond-tjafs alltså. Kallt och beräknande på de flesta nivåer — nu har jag bara sett första avsnittet men den kändes som en grymmare del av John Le Carré-spiongenren.

Jag. Älskade. Det. Här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån aug 17, 2009 13:16

Warehouse 13 fortsätter vara trevligt.

Hur går det med Takin' Over the Asylum, Nicklas?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » mån aug 17, 2009 14:20

sfinx skrev:Hur går det med Takin' Over the Asylum, Nicklas?

...jo. Sett halva men sedan kom jag in på Sandbaggers vilket gjorde att det blev en lite paus på Takin Over. Ska fortsätta snart.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » lör aug 22, 2009 19:03

noike skrev:
sfinx skrev:Hur går det med Takin' Over the Asylum, Nicklas?

...jo. Sett halva men sedan kom jag in på Sandbaggers vilket gjorde att det blev en lite paus på Takin Over. Ska fortsätta snart.

Hade inte klarat en paus ska jag erkänna.

Gormenhast

http://www.imdb.com/title/tt0197154/
Brittisk miniserie igen.
En annorlunda historia med en underbar casting. Alla kommer till sin rätt, några mer en andra.
En saga som fick mig att tänka på Shakespeare. En karaktär fick mig att tänka Clockwork orange. Rätt dyster, men både sagolik, lite galen och mycket värd att se.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » lör aug 22, 2009 20:33

sfinx skrev:Gormenhast
Brittisk miniserie igen.
En annorlunda historia med en underbar casting. Alla kommer till sin rätt, några mer en andra.
En saga som fick mig att tänka på Shakespeare. En karaktär fick mig att tänka Clockwork orange. Rätt dyster, men både sagolik, lite galen och mycket värd att se.

Läs böckerna nu. Prosan är...
Inledningen på Titus Groan skrev:Gormenghast, that is, the main massing of original stone, taken by itself would have displayed a certain ponderous architectural were it possible to have ignored the circumfusion of those mean dwellings that swarmed like an epedemic around its outer walls.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » lör aug 22, 2009 21:37

noike skrev:
sfinx skrev:Gormenhast
Brittisk miniserie igen.

Läs böckerna nu. Prosan är...
Inledningen på Titus Groan skrev:Gormenghast, that is, the main massing of original stone, taken by itself would have displayed a certain ponderous architectural were it possible to have ignored the circumfusion of those mean dwellings that swarmed like an epedemic around its outer walls.

Höll en av dem i min hand för bara några dagar sedan. Add to list.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » tor sep 03, 2009 21:34

HBO plockade precis upp Martin Scorseses Boardwalk Empire för en 11-avsnitts första säsong.

Serien utspelar sig i Atlantic City på 20-talet, Steve Buscemi spelar huvudrollen och supporting cast består av bl.a. Michael Pitt, Kelly Macdonald, Michael Shannon, Shea Whigham, Dabney Coleman och Stephen Graham (som Al Capone! This is England-skinheadet som Al Capone! :eek: ).

Jag. Vill. Se.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor sep 03, 2009 21:41

Låter hur intressant som helst!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » tor sep 03, 2009 22:10

caffeineaddict skrev:HBO plockade precis upp Martin Scorseses Boardwalk Empire för en 11-avsnitts första säsong.

Serien utspelar sig i Atlantic City på 20-talet, Steve Buscemi spelar huvudrollen och supporting cast består av bl.a. Michael Pitt, Kelly Macdonald, Michael Shannon, Shea Whigham, Dabney Coleman och Stephen Graham (som Al Capone! This is England-skinheadet som Al Capone! :eek: ).

Jag. Vill. Se.

Terence Winter, som skrivit väldigt många bra Sopranos-avsnitt, är skapare/show runner också. Scorseses inblandning verkar begränsad till regi av pilotavsnittet och möjligtvis ett par avsnitt till. Kan bli väldigt intressant.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » tor sep 03, 2009 22:16

Jag läste innan att Lena Headey fått en [huvud?]roll i HBO's "new fantasy show". Minns inte om det stod titel på den, men intressant :)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tor sep 03, 2009 23:25

Game of Thrones är det du tänker på. Börjar se ut som en väldigt lovande cast. Mark Addy, Sean Bean, PETER DINKLAGE, Jennifer Ehle... och nu Lena Headey. Count me in.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor sep 03, 2009 23:32

Ja så hette den ju! I'm in too :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » lör sep 05, 2009 13:20

Sean Bean! :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Nyx » lör sep 05, 2009 19:33

Sean Bean behöver flera kaniner: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:
Och Lena Headey. Bra. Om nu bara Martin vill vara så vänlig att skriva klart sin bokserie också så blir alla glada och nöjda!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav HeY » ons sep 09, 2009 18:46

Poor the CW, they try and they try, and this is what they get in return:
On that note, season two of 90210 opened with 2.56 million viewers (#5) and a fourth-place 1.3 rating/4 share among adults 18-49 at 8 p.m. One year earlier, the 90210 remake debuted with 4.65 million viewers and a 2.6/ 7 in the demo on Sept. 2, 2008. On the year-ago evening, it scored 3.23 million viewers and a 1.7/ 5 among adults 18-49 (on Sept. 9, 2008). Do the math, and last night’s performance dipped by 2.09 million viewers and 50 percent among adults 18-49 from the series-premiere, and 670,000 viewers and 24 percent in the demo from the year-ago performance. Yes…that is severe.

90210 led into the series-premiere of Melrose Place at an also disappointing (and last-place) 2.27 million viewers and a 1.3/ 4 among adults 18-49 at 9 p.m. One year earlier former failed occupant Privileged kicked-off with a similar 2.64 million viewers and a 1.2/ 3 in the demo (on Sept. 9, 2008). While I always say you cannot judge any show by one night of ratings, this is not positive for The CW.

Även då jag tkr 90210 är smått roande (och jag har en crush på Adriana) så kan jag inte låta bli att känna lite skadeglädje. Jag kan se Ostroff dra i sitt hår av fördärvan :D
Sedan så tkr jag de hade kunnat skita i Melrose Place och fortsätta med charmtrollet Privileged istället. De hade varit billigare för dem då MP har samma siffror, but who said they were smart? Minka Kelleys pilot hade jag också gärna/hellre sett, Body Politic. Den verkade ovanligt lovande (kvalitativ) jämfört med CWs andra (typiskt "hippa") stil.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons sep 09, 2009 23:04

Nej, Melrose Place 2009 var väl inte mycket att hänga i julgranen. Det är ingen större hemlighet att jag var något av ett fan av originalserien, från den ända ganska seriösa inledningen till framför allt den totala utflippningen som sedermera gradvis inträffade och blev seriens signum. Inget av det finns riktigt här. Då, från start till galenskaper, fanns det faktiskt mer ett fokus på karaktärer och allt var inte glamour (även om sådana inslag fanns). Nu känns det som fokus är mer på pengarna, och de små tokigheter som finns är harmlösa och ganska ointressanta. Det enda som verkligen minner om forna tider är själva Melrose Place, platsen och bostäderna, som visserligen är trevliga att återse men inte enbart är vad som gjorde TV-serien Melrose Place.

Ja, och så ska jag erkänna att det är förbaskat härligt att se Michael igen. Förhållandevis restrikterad roll i piloten men jag hoppas på mer framöver. För jag vet inte vem jag försöker lura om jag påstår någonting annat, det är klart min nostalgiska ådra kommer ge det här några avsnitt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tor sep 10, 2009 0:07

90210 2x01
Kreativ uppryckning? Ja, redan i s1 var den väl lite av ett guilty pleasure men jag tror inte det kommer ändras denna säsongen för jag var riktigt underhållen! Ja, vissa stunder är skådespelprestationerna lite halvdana och vissa karaktärer (Dixon) borde få mindre fokus för de är så innerligt tråkiga. Dock tror jag att jag kan komma att tycka om Annie mer nu, som jag började gilla lite mot slutet förra säsongen. I always fall for the victims :rolleyes:
Det är nog allt jag kan säga om detta avsnittet, serien är ju inte mkt att diskutera och den är ju inget att se för ngn som letar efter ngt djupare och inte brukar tycka om ungdomsserier (Friday Night Lights it ain't).
Och ja, Adrianna, fortfarande sjukt snygg.

Melrose Place 2009 1x01
Tråkigt. Jag var nära att stänga av ett antal ggr. Jag har inte direkt sett mkt av originalet så nostalgikänslor kände jag inte några så det här blev mest tråkigt. Det enda roande var Ashley Simpsons "skådespel". Och jag vet inte vad Stephanie Jacobsen gör här, men jag tycker hon förtjänar något mycket bättre. Jag kanske ger det något/några avsnitt till när jag är uttråkad, men jag tror inte jag kommer följa för jag tyckte verkligen inte det var intressant.

(edit) Det är f.ö. Rebecca Rand Kirshner som är 90210s nya showrunner. Kan nog vara anledningen till att det verkligen kändes som om ngt var (positivt) annorlunda.

Elizabeth Rhom (så heter hon va? "Angel polis Kate") var förresten med i 90210 också. Jag kände inte igen henne först!
(/edit)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » fre sep 11, 2009 8:53

Fox ropes a sci-fi Western
Det är sånt här som gör att man (jag) vill slå huvudet i bordet och ropa, för fan FOX, varför inte bara ge Firefly en andra chans?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » fre sep 11, 2009 8:53

Ja, jag läste det där igår elelr förrgår och jag kan inte fatta det. Fuck off.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre sep 11, 2009 9:17

Det verkar som att Doc Martin S4 börjar närma sig. :extas: Jag har inte hittat nån bra källa, men läst här och där att det är 20 september som gäller. En källa, men inte en bra sådan :), är Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Do ... .282009.29

Ser så mycket fram emot detta!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre sep 11, 2009 13:59

adolvsson skrev:Fox ropes a sci-fi Western
Det är sånt här som gör att man (jag) vill slå huvudet i bordet och ropa, för fan FOX, varför inte bara ge Firefly en andra chans?!

Antagligen för att Firefly inte gick att beskriva med ikoniska filmliknelser. :roadkill:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre sep 11, 2009 15:59

Piloten till Vampire Diaries var exakt vad jag hade väntat mig. Utom att de ändrat en hel del från "bokserien". Bytt ut den söta, oskyldiga lillasystern mot en knarkande lillebror. Och flyttat det till 2009. Det sistnämnda är väl naturligt, men brorsan och hela det dramat är nog bara inplockat för att få med mer karaktärer.

Det är ganska tydligt att detta ska vara Twilight: The Series. Fast med riktiga vampyrer. Som inte glittrar.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » fre sep 11, 2009 17:24

Du ogillar alltså?
Jag tror faktiskt jag kommer gillar. Överlag gillar jag ju Twilight - det är mer hypen jag ogillar. Den må inte vara det mest originella och meningsfulla, men gillar det gör jag ju. Jag ska vänta tills solen gått ner innan jag ser dagens serier - tycker stämningen blir bättre då - och jag ser faktiskt fram emot att se Twi... The Vampire Diaries! (sedan kan nog TVP också utvecklas till ngt eget och inte bara "twilight: the series". Dawson's Creek skaparen kan ju ibland fixa lite härlig dialog iaf.)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film