Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör jun 02, 2007 0:34

Det kanske inte är en nyhet? Har inte hängt med så mycket i upfront- och pilotsnacket som jag brukar så jag kan ha missat att det är old news.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör jun 02, 2007 0:43

Traveler 1x02
Höll inte riktigt samma nivå som piloten, fast det var ju å andra sidan ett år sen nu och vem vet mitt trötta post-jobbveckohumör kanske spelade in. Hursom, avsnittet fick mig aldrig att vilja ge upp serien och mot slutet gick det uppåt igen, gjorde mig pepp som förr.

Fast det kommer aldrig hålla. Den har väl fått ett begränsat antal avsnitt? Har det funnits möjligheter till fler? Jag tvivlar. Traveler känns som liknande typ av serie som t ex Kidnapped och, tja, det är inget som gör mig hoppfull.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » lör jun 02, 2007 1:13

AKS skrev:Det kanske inte är en nyhet? Har inte hängt med så mycket i upfront- och pilotsnacket som jag brukar så jag kan ha missat att det är old news.

Jag har inte sett den förrän idag så jag tror åtminståne att du var först med att posta den här ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör jun 02, 2007 1:18

AKS skrev:David Greenwalt ska bli showrunner för vampyrserien Moonlight:
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-green ... -headlines
Ja, han borde ju veta hur den slipstenen ska dras... :)

Men det är synd att han bara blir showrunner på andras skapelser och inte får igång sina egna. Jag vill ju se the Bastard!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön jun 03, 2007 0:21

Har nu sett första avsnittet av Northern exposure och intrycket känns väldigt positivt. Den är mysig, har redan några karaktärer jag gillar och både skådisarna och dialogen känns äkta. Jag tror att jag kommer att gilla den här serien. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » sön jun 03, 2007 0:26

Tinwiel skrev:Har nu sett första avsnittet av Northern exposure och intrycket känns väldigt positivt. Den är mysig, har redan några karaktärer jag gillar och både skådisarna och dialogen känns äkta. Jag tror att jag kommer att gilla den här serien. :)

Låter bra, keep us posted!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » sön jun 03, 2007 0:29

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Har nu sett första avsnittet av Northern exposure och intrycket känns väldigt positivt. Den är mysig, har redan några karaktärer jag gillar och både skådisarna och dialogen känns äkta. Jag tror att jag kommer att gilla den här serien. :)

Låter bra, keep us posted!

I will!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » sön jun 03, 2007 9:45

Kul att du gillade första avsnittet, Tinnie. Jag håller med dig, såg ju S1 av NE för några år sedan men lade sedan ner det av den enkla anledningen att på den tiden hittade jag inget sätt att få tag på S3 och senare säsonger via nätet.... så då bestämde jag mig för att vänta tills jag lyckades med det och det tog så lång tid så nu behöver jag nog se om S1 också.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » sön jun 03, 2007 12:06

Ok, avsnitten verkar vara felmärkta. Jag ser början på 1x03 nu och jag är ganska säker på att det i själva verket är första avsnittet. Filen som är märkt 101 är nåt annat avsnitt, jag vet inte vilket i ordningen, andra kanske? Jag ska kolla upp det sen. Jag tyckte att första avsnittet började konstigt, man fick ingen introduktion till serien och karaktärerna alls utan bara kastades rätt in utan förklaringar. Jaja.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » sön jun 03, 2007 12:09

OJ! :eek: Jösses så konstigt. Ska kolla upp det där närmre när jag kommer hem till min egen dator, ber hemskt mycket om ursäkt Hanna.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » sön jun 03, 2007 12:10

I första avsnittet kommer Joel till Alaska och får reda på att han inte ska vara i Anchorage, det är hela upptakten till serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön jun 03, 2007 12:14

Illyria skrev:I första avsnittet kommer Joel till Alaska och får reda på att han inte ska vara i Anchorage, det är hela upptakten till serien.

Japp, det händer i filen som är märkt 103.

caffe: det är luuuugnt. :) Jag läste ju lite på nätet innan vad den skulle handla om så jag var inte helt lost.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav eriked » mån jun 04, 2007 17:06

Walker Texas Ranger 1x01. Oh! Han är gjord av sten. Tror jag men han bli ju aldrig träffad så... men jag tror att det stämmer.. Ett saftigt dubbelavsnitt. Med stentuffa citat.
1x01 skrev:Mexican: This is Mexico, Ranger! You've got no right!
Ranger Cordell Walker: I've got no right?
Mexican: No!
[Walker punches the Mexican]
Ranger Cordell Walker: I think that was a pretty good right.

Rapist: Ranger, you screwed up! You forgot to read us our rights.
Ranger Cordell Walker: You're right! You have the right (kicks the rapist) to remain silent.

Det finns gott om lååånga inzoomningar och blickar. Tufft. Det finns även tajta multipastellfärgadespeedos. Det kommer man långt med.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » mån jun 04, 2007 17:15

WALKER WATCH! Vilka minnen det frambringar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån jun 04, 2007 23:30

Tinwiel skrev:Ok, avsnitten verkar vara felmärkta. Jag ser början på 1x03 nu och jag är ganska säker på att det i själva verket är första avsnittet. Filen som är märkt 101 är nåt annat avsnitt, jag vet inte vilket i ordningen, andra kanske? Jag ska kolla upp det sen. Jag tyckte att första avsnittet började konstigt, man fick ingen introduktion till serien och karaktärerna alls utan bara kastades rätt in utan förklaringar. Jaja.

Gjorde lite stickprover senare i serien (matchade manus/regi med de som stod på IMDb) för att kolla så att de inte också var felmärkta och det verkar de inte vara, men däremot är HELA S1 det om man laddar ner BitMeTV:s Complete Series-torrent.

Tinnie, om du inte har kommit så långt än, så är det så att avsnitten har bytt namn med varandra i "par". Alltså det som kallades "1.03" var egentligen 1.01 och det som kallades "1.01" var 1.03. Byt namnen på följande vis:

1.01 <-> 1.03
1.02 <-> 1.04
1.05 <-> 1.07
1.06 <-> 1.08

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » tis jun 05, 2007 0:05

Tack, caffe, jag har sett t.o.m 105, eller 6 nu, det funkar ändå. Jag vet inte om jag ska döpa om avsnitten själv kanske, det är ju ändå inte original-releaser och rar:ade.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » tis jun 05, 2007 0:36

görne
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis jun 05, 2007 21:15

Var det inte förra tisdagen som det var Projekt Runway och sen Pusscat doll-såpan på tv3? Eller femman. Nu var det inte nåt av dom programmen på vardera kanalen. WTF! Jag blir så less på vanlig tv, inte konstigt att man fixar hem tv-program på annat sätt istället.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Noam » ons jun 06, 2007 17:18

'Jericho' fans assail CBS with 25 tons of peanuts
http://www.cnn.com/2007/SHOWBIZ/TV/06/0 ... index.html
CBS, deluged with calls, messages and shipments of nuts signifying viewer displeasure, is reconsidering its decision, a source close to the production said Tuesday.

haha, så jävla äg.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav noike » ons jun 06, 2007 17:24

Vilken tur att jag inte är på CBS. Brev och telefonsamtal från många människor hade fått mig att fundera om men 25 ton jordnötter? Jag gillar jordnötter men så många tar bara upp plats och resurser, vad fan gör man med 25 ton nötter? Jag hade begravt serien direkt där. Inte på grund av serien utan på grund av tittarna.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Noam » ons jun 06, 2007 17:26

noike skrev:Vilken tur att jag inte är på CBS. Brev och telefonsamtal från många människor hade fått mig att fundera om men 25 ton jordnötter? Jag gillar jordnötter men så många tar bara upp plats och resurser, vad fan gör man med 25 ton nötter? Jag hade begravt serien direkt där. Inte på grund av serien utan på grund av tittarna.
Enligt artikeln så har CBS skänkt nötterna till välgörenhet, vad nu det betyder.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » ons jun 06, 2007 17:59

Uteliggare får knapra nötter fram till jul?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons jun 06, 2007 18:44

noike skrev:Jag hade begravt serien direkt där. Inte på grund av serien utan på grund av tittarna.

Jericho fans are nuts.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » ons jun 06, 2007 19:23

Ja. Och Jericho kanske kommer tillbaka....

OK, this is nuts!

Multiple sources are telling me that CBS is thisclose to sealing a deal to bring Jericho back for at least eight episodes, possibly at mid-season.

My spies caution that this is in no way official, but it certainly sounds like it could be by day's end. It's now just a matter of signing the actors to new deals and, according to one insider, finding a new soundstage to house the show's sets.

To say this would be a huge victory for crazy TV fans everywhere would be the understatement of the frakkin' millennium.

Länk
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » ons jun 06, 2007 20:49

What if the Veronica Mars-society could fight like this. We could send 25 tons of Marshmallows to the CW. Why won't the VM-society fight :psychobunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » ons jun 06, 2007 21:12

Fan va coolt om Jericho återupplivas. Inte bara för att jag vill se en fortsättning/avslutning, men för att sånna här grejer aldrig brukar funka, och det vore kul att se att det finns hopp.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor jun 07, 2007 1:04

HAHA

June 6, 2007

To the Fans of Jericho:

Wow!

Over the past few weeks you have put forth an impressive and probably unprecedented display of passion in support of a prime time television series. You got our attention; your emails and collective voice have been heard.

As a result, CBS has ordered seven episodes of “Jericho” for mid-season next year. In success, there is the potential for more. But, for there to be more “Jericho,” we will need more viewers.

A loyal and passionate community has clearly formed around the show. But that community needs to grow. It needs to grow on the CBS Television Network, as well as on the many digital platforms where we make the show available.

We will count on you to rally around the show, to recruit new viewers with the same grass-roots energy, intensity and volume you have displayed in recent weeks.

At this time, I cannot tell you the specific date or time period that “Jericho” will return to our schedule. However, in the interim, we are working on several initiatives to help introduce the show to new audiences. This includes re-broadcasting “Jericho” on CBS this summer, streaming episodes and clips from these episodes across the CBS Audience Network (online), releasing the first season DVD on September 25 and continuing the story of Jericho in the digital world until the new episodes return. We will let you know specifics when we have them so you can pass them on.

On behalf of everyone at CBS, thank you for expressing your support of “Jericho” in such an extraordinary manner. Your protest was creative, sustained and very thoughtful and respectful in tone. You made a difference.

Sincerely,

Nina Tassler
President, CBS Entertainment

P.S. Please stop sending us nuts :)

LÄNK
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor jun 07, 2007 7:10

Jag blir ännu mer bitter över att vi inte fick en Angel S6... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » tor jun 07, 2007 9:46

Tob skrev:HAHA

P.S. Please stop sending us nuts :)

LÄNK

UNDERBART!! Dom satsar på serien på riktigt, fan vad härligt att se, trodde inte att sånt var möjligt! :D
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav LWes » tor jun 07, 2007 10:01

Noam skrev:trodde inte att sånt var möjligt! :D

Nej, det är mycket uppfriskande och kul! Yay!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film