Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis maj 29, 2007 23:41

HippieSpellan skrev:jag gillar faktiskt det där 2 missiler 599 meter rör 30 tjuvar och 0 levande eller vad det är. konstigt nog=)

Jo, den delen gillar jag, men den är ju unik för varje avsnitt så jag räknar inte riktigt det till introt. Tycker hela vinjetten kunde varit mer så, inte Charlie som pratar...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis maj 29, 2007 23:45

NCIS har ett jättebra intro. Men den serien är ju i övrigt väldigt mycket bättre än dom andra liknande serierna, så...

Jag håller på att se andra säsongen av Criminal Minds (såg nyligen första) och andra säsongen av CSI NY (orkade inte se den när den visades och har inte blivit av tills nu) och tycker att båda är bra. Det är skönt med serier som man inte behöver vara så engagerad i.

Såg dom två första avsnitten av Chicken Robot imorse och jag tyckte inte att det var så roligt. Några saker var roliga, men inget som var jätteroligt.
Avsnitten är ju så korta, så jag ska nog se igenom säsongen ändå. Det som var bra var att avsnitten just var så korta och att det är väldigt lätt att ta till sig då man inte behöver tänka någonting eftersom det inte finns några kopplingar mellan de olika "sketcherna".
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons maj 30, 2007 16:04

LWes skrev:
Såg dom två första avsnitten av Chicken Robot imorse och jag tyckte inte att det var så roligt. Några saker var roliga, men inget som var jätteroligt.
Avsnitten är ju så korta, så jag ska nog se igenom säsongen ändå. Det som var bra var att avsnitten just var så korta och att det är väldigt lätt att ta till sig då man inte behöver tänka någonting eftersom det inte finns några kopplingar mellan de olika "sketcherna".

Heter det inte Robot Chicken :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons maj 30, 2007 21:08

Nu slog jag på tvn och så verkar det som att det är första avsnittet av säsong 3 av Projekt Runway. Det här ska bli intressant, jag såg ju nåt finalavsnitt för ett halvår sen och det var spännande. Nytt guilty pleasure? :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » ons maj 30, 2007 21:18

Project Runway har en egen tråd, säsong 3 började förra veckan? Tror jag det var.

LWes skrev:NCIS har ett jättebra intro.

Om du menar jättebra med det här så håller jag verkligen inte med. Generic. Boring. Långt värre än Bones, CM och Numb3rs, fast bättre än alla CSI. Tydligen väldigt svårt att göra något mer eget och dessutom ha en passande themelåt. CM tycker jag har en passade låt ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons maj 30, 2007 21:52

http://youtube.com/watch?v=a2EOw9S3tqI

Problemet med proceduals-intron är att ansiktsuppvisningen på ett eller annat sätt måste vara med för att alla ska förstå att de här är huvudpersonerna trots att de som tittar inte har sett något innan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons maj 30, 2007 22:06

Illyria skrev:Project Runway har en egen tråd, säsong 3 började förra veckan? Tror jag det var.

LWes skrev:NCIS har ett jättebra intro.

Om du menar jättebra med det här så håller jag verkligen inte med. Generic. Boring. Långt värre än Bones, CM och Numb3rs, fast bättre än alla CSI. Tydligen väldigt svårt att göra något mer eget och dessutom ha en passande themelåt. CM tycker jag har en passade låt ivarjefall.

Ok, det hade jag glömt, jag letar upp den nästa gång. Jag såg bara lite på programmet ändå. Nu verkar 3an köra nästa reality-program. Nåt med "vill du bli en pussycat doll". :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » ons maj 30, 2007 22:07

Jag vill! Jag vill!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » ons maj 30, 2007 22:12

Tinwiel skrev:
Ok, det hade jag glömt, jag letar upp den nästa gång. Jag såg bara lite på programmet ändå. Nu verkar 3an köra nästa reality-program. Nåt med "vill du bli en pussycat doll". :D

Tänk att CW tog upp Pussycat- och Bondskiten och lade Veronica Mars i graven. Det är något seriöst fel med världen :evil:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons maj 30, 2007 22:56

Haha, fast jag måste erkänna att programmet var lite underhållande. :D Visst hade man hellre haft mera VM, men jag kommer lätt att se programmet nästa vecka om jag kommer ihåg det. Jag kollar aldrig på vanlig tv nu för tiden, så jag glömmer bort att kolla när program går. Dessutom så var det sjukt långa reklampauser. Har dom blivit längre på sistone? Trolige inte, det är jag som har blivit bortskämd. :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » tor maj 31, 2007 0:11

Tinwiel skrev:Haha, fast jag måste erkänna att programmet var lite underhållande. :D Visst hade man hellre haft mera VM, men jag kommer lätt att se programmet nästa vecka om jag kommer ihåg det. Jag kollar aldrig på vanlig tv nu för tiden, så jag glömmer bort att kolla när program går. Dessutom så var det sjukt långa reklampauser. Har dom blivit längre på sistone? Trolige inte, det är jag som har blivit bortskämd. :rolleyes:

Jag gillar inte The Pussycat Doll's musik så därför intresserar programet mig inte alls; varför skulle jag vilja ha en ny medlem till en grupp som jag är helt likgiltlig till?
Sedan så bryr jag mig ännu mindre om ifall en patetisk bonde i Amerika har en fru eller inte så därför blir jag irriterad över att en utav mina absoluta favoritserier har lagts ner och att detta är vad Amerika vill se :x

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor maj 31, 2007 0:15

HeY skrev:därför blir jag irriterad över att en utav mina absoluta favoritserier har lagts ner och att detta är vad Amerika vill se :x

Det är bara att bita ihop och vara bitter. Varken första eller sista gången något sådant händer. Det hör snarare till vanligheterna. Alternativet till att inte utsätta sig för sådant här är att sluta titta -- och vad finns det roliga med det? Var glad över att serien fick tre säsonger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor maj 31, 2007 0:55

noike skrev:
HeY skrev:därför blir jag irriterad över att en utav mina absoluta favoritserier har lagts ner och att detta är vad Amerika vill se :x

Det är bara att bita ihop och vara bitter. Varken första eller sista gången något sådant händer. Det hör snarare till vanligheterna. Alternativet till att inte utsätta sig för sådant här är att sluta titta -- och vad finns det roliga med det? Var glad över att serien fick tre säsonger.

Jo då det är klart. Men det är ändå konstigt :?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tor maj 31, 2007 9:34

HeY skrev:
Tinwiel skrev:Haha, fast jag måste erkänna att programmet var lite underhållande. :D Visst hade man hellre haft mera VM, men jag kommer lätt att se programmet nästa vecka om jag kommer ihåg det. Jag kollar aldrig på vanlig tv nu för tiden, så jag glömmer bort att kolla när program går. Dessutom så var det sjukt långa reklampauser. Har dom blivit längre på sistone? Trolige inte, det är jag som har blivit bortskämd. :rolleyes:

Jag gillar inte The Pussycat Doll's musik så därför intresserar programet mig inte alls; varför skulle jag vilja ha en ny medlem till en grupp som jag är helt likgiltlig till?
Sedan så bryr jag mig ännu mindre om ifall en patetisk bonde i Amerika har en fru eller inte så därför blir jag irriterad över att en utav mina absoluta favoritserier har lagts ner och att detta är vad Amerika vill se :x

Jag är inte heller speciellt förtjust i Pussycat dolls och deras musik men jag kan ändå finna en viss underhållning, på det där guilty pleasure-sättet, precis som jag får av ANTM, och det är uppbyggt på ett liknande sätt.

nu var jag inte SÅ förstörd när jag först fick veta att VM hade blivit cancelled, för att serien hade gått ner sig så jämfört med i början, men efter att ha sett de två sista avsnitten så var det tråkigt, för de var riktigt bra. Men visst är det orättvist att bra serier blir nedlagda till förmån för skräpprogram, men vad göra? Sen kan vissa av "skräprogrammen" vara kul att titta på ändå... :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor maj 31, 2007 17:15

Jag tycker om Pussycat Dolls ungefär lika mycket som sardiner i en brownie, men det hindrar mig inte från att bli underhållen av serien. En del VM-fans (inte här) skulle då tycka att det gör mig till en idiot för att jag hellre ser Pussycat-serien än VM, men det säger ju mer om dem än om mig...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 31, 2007 17:56

AKS skrev:Jag tycker om Pussycat Dolls ungefär lika mycket som sardiner i en brownie, men det hindrar mig inte från att bli underhållen av serien. En del VM-fans (inte här) skulle då tycka att det gör mig till en idiot för att jag hellre ser Pussycat-serien än VM, men det säger ju mer om dem än om mig...

fniss.. sardiner i en brownie.. :eek: Snacka om eeew-faktor. Det ska bli kul att se hur mycket dom utvecklas, det var ju lite oslipat här och där i framträdandena i det avsnittet jag såg.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tor maj 31, 2007 18:43

AKS skrev:En del VM-fans (inte här) skulle då tycka att det gör mig till en idiot för att jag hellre ser Pussycat-serien än VM, men det säger ju mer om dem än om mig...

Egna åsikter! Fy fan... Nej, så här kan vi inte ha det. Det är bara fel. Sover du tillräckligt bra på nätterna? För det kan ge uttryck i sådant här asocialt beteende.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor maj 31, 2007 19:41

noike skrev:
AKS skrev:En del VM-fans (inte här) skulle då tycka att det gör mig till en idiot för att jag hellre ser Pussycat-serien än VM, men det säger ju mer om dem än om mig...

Egna åsikter! Fy fan... Nej, så här kan vi inte ha det. Det är bara fel. Sover du tillräckligt bra på nätterna? För det kan ge uttryck i sådant här asocialt beteende.

Framförallt får du högre poäng på aspie-testet.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor maj 31, 2007 19:50

Hey, jag har inte Asperger!! Möjligtvis ADHD eller kroniskt uttråkingssyndrom med tanke på att mina elever ibland frågar mig om saker för att vara snälla (så att stackars fröken ska ha nåt att göra). :D

Men VM S3 var inte underhållande, inte på ett smart sätt, inte på ett idiotiskt sätt. Pussycats-sökandet är underhållande på ett idiotiskt sätt. Så effing sue me! Eller ring plingplongbilen. Your choice!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 31, 2007 20:38

AKS! :lovebunny: :D Nu känns det bättre att jag gillade Pussycat-programmet.. Godess-approved! ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor maj 31, 2007 20:56

:) Glad to be of service.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » fre jun 01, 2007 1:11

Jag dömer ingen för att ni tycker om det. Jag skulle bara hellre ha sett en VM-S4 än en PCD-S2.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre jun 01, 2007 1:18

AKS skrev:Möjligtvis ADHD eller kroniskt uttråkingssyndrom med tanke på att mina elever ibland frågar mig om saker för att vara snälla (så att stackars fröken ska ha nåt att göra). :D

Är du också en sådan där som får för dig att göra riktigt dumma saker bara för att du är uttråkad? *host*som att ta isär batteri*host*
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre jun 01, 2007 6:48

Ja, jag har nog gjort en eller annan dum sak i mitt liv för att unvika att ha tråkigt... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav carre » fre jun 01, 2007 11:34

AKS skrev:Ja, jag har nog gjort en eller annan dum sak i mitt liv för att unvika att ha tråkigt... :)

det dummar är ju inte sakerna man gör utan att man ska behöva ha tråkigt, man borde ha en anställd underhållare. iaf jag för jag får ofta damp när jag har tråkigt.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » fre jun 01, 2007 15:19

Saxat från Warren Ellis Bad Signal:
Elsewhere, of course, the shittrain is on the way. A new chief at NBC *after* pilots have been assigned? A few of those people are going to find the jobs yanked out from under them, as the new boss decides he doesn't want those pilots shot after all. And I'm hearing that commissioning at HBO is in free fall after the removal of alleged girlfriend-Apuncher Chris Albrect. It's been suggested that deposed NBC programmer Kevin Reilly may end up taking the top job at HBO -- which, given his commissioning of THE OFFICE (US) and MY NAME IS EARL, isn't completely strange.

Med tanke på att Albrect gav Dane jävla Cook och liknande alldeles för mycket av HBOs resurser och att NBC under Reilly gav oss saker som Studio 60, FNL, the Office, Heroes och antagligen mer som jag glömmer men allt varit försök till att rycka upp kvaliten på network-tv, jag hoppas det blir så.

Jag hoppas att NBCs nya chef blir bra han också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre jun 01, 2007 20:25

Är det fler än jag som har sett CW's nya Hidden Palms ännu? Den har ju funnits ett tag men hade ju premiär i onsdags så några kanske väntat.
Jag gillade den, tyckte den hade väldigt mycket OC-känsla över sig. Om det är positivt eller negativt i längden vet jag inte, men efter ett avsnitt så är jag mer åt det positiva hållet iaf. Får se hur OC-killarna i OC-dubletten utvecklas och förhoppningsvis kan det bli ngt väldigt bra :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Crashdummie » lör jun 02, 2007 0:03

Jag har en kollega som visst ser ut som en av Pussycat wannabe deltagarna...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav AKS » lör jun 02, 2007 0:27

David Greenwalt ska bli showrunner för vampyrserien Moonlight:
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-green ... -headlines

Ja, han borde ju veta hur den slipstenen ska dras... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » lör jun 02, 2007 0:33

AKS skrev:David Greenwalt ska bli showrunner för vampyrserien Moonlight:
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-green ... -headlines

Ja, han borde ju veta hur den slipstenen ska dras... :)

Läste det innan men trodde inte det var någon ny nyhet, ack så fel jag hade. Aldrig får man var först med något :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film