Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis sep 27, 2005 15:08

Nej, det visste inte jag heller iofs. Antar att det är ett mindre à la våldtäkten och ett större à la mordet. Fast inte samma saker som förra säsongen naturligtvis.

Nej, skippa du andra sidan, Illyria. Första sidan är dock okej om man vet om alla gästskådespelare som nämnts i denna tråd.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons sep 28, 2005 22:08

*sjunger* Tomorrow, tomorrow, I love you tomorrow, you're only a day aaaawaay.

Tomorrow, right? :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons sep 28, 2005 22:14

INDEED!

Yay! Satt precis och tänkte på det och funderade på hur jag ska klara av jobbet imorgon. Kommer inte att vara så fokuserad. Hoppas mina elever inte utnyttjar det. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons sep 28, 2005 22:15

Tinwiel skrev:*sjunger* Tomorrow, tomorrow, I love you tomorrow, you're only a day aaaawaay.

Tomorrow, right? :)

TOOOOOOOMORROW! COME ON NOW, SUGAR! BRING IT ON, BRING IT ON, YEEEAH!

(And I don't even like the fucking Dandy Warhols...)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » ons sep 28, 2005 22:18

We made it. Äntligen är det bara timmar kvar!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons sep 28, 2005 22:28

Jepp, we made it. 8) Hinner inte ladda imorgon bitti men så fort jag kommer hem från Borås så då... Jag ska INTE läsa nåt här innan.

AKS, dina elever kommer säkert att utnyttja det, barn och ungdomar är rovdjur, men dom kanske kan få komma undan med det den här gången. ;)

Edit: Av nån anledning, jag vet inte varför, så har jag på Comhem-kanalen på tvn i bakgrunden. Dom kör en trailer för en systrarna Olsen-film. Gissa vilken låt dom spelade just nu? One way, or another, I'm gonna get you, I'm gonna get you, get you, get you... :) Ah, sweet memories.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 23:40

Haha! Jag är ledig imorgon så jag kommer kunna se avsnittet till frukost! (förhoppningsvis)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tomas » tor sep 29, 2005 0:00

Hoppas hoppas hoppas att det finns på nätet tidigt så man hinner se det på morgonen. Skulle ju vara tråkigt att behöva prioritera bort en övning i fysikens matematiska metoder och sitta hemma och se på tv. Eller vänta nu. Det låter ju inte så dumt. ;)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor sep 29, 2005 0:18

Jag är lite nervös. Så länge som man väntat på det här och nu är det snart dags... blir konstigt att trycka på play i morgon eftermiddag. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Bender » tor sep 29, 2005 0:47

Jag börjar 15 imorgon.. VM och Lost... Yay! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Gordo » tor sep 29, 2005 6:37

Jag hade hoppats att jag skulle kunna starta nerladdningen innan jag måste åka till skolan men jag hittar den inte än.

Aja, har man väntat så här länge så vad gör väl några timmar till? MEn oj vad kul det skulle ha varit att kunna se det på en gång när jag kommer hem :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav AKS » tor sep 29, 2005 7:14

Jag har inte hittat Lost eller VM ännu. Lost skiter jag i, men VM vill jag ha nerladdad då jag kommer hem! Får helt enkelt åka hem på lunchen om den inte hunnit komma inom den närmsta kvarten.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tor sep 29, 2005 7:16

AKS skrev:Jag har inte hittat Lost eller VM ännu. Lost skiter jag i, men VM vill jag ha nerladdad då jag kommer hem! Får helt enkelt åka hem på lunchen om den inte hunnit komma inom den närmsta kvarten.

Jag har inte heller hittat ngn ännu. Lost fanns på thepiratebay.org men det var inte HDTV version. VM hittar jag inte ens :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav karykh » tor sep 29, 2005 9:16

EDIT: Ivrig, och fucked up i huvudet av för mycket banan.

Verkar vara rätt, men releasen är lite fucked. Går nog bra ändå.

poser: Kan du pm:a några tvtorrent-sidor? Råkade ta bort mina bokmärken igår och kom bara ihåg mininova...
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Illyria » tor sep 29, 2005 9:18

Är det något fel på FQM-releasen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav karykh » tor sep 29, 2005 9:20

Syftade på den jag länkade till, 1x01 :D
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav poser » tor sep 29, 2005 9:29

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » tor sep 29, 2005 10:11

Yes! Nu ska jag se den!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor sep 29, 2005 10:12

Nya opening credits för s2 och som vi pratade om ovan: Dick och Beaver är med. Regulars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 29, 2005 10:51

Oj, vad avundsjuk jag blir på er som redan kan se det. Själv är jag hemma och sätter på nedladdningen. Sen jobbet igen och vid 16-17 kan jag nog se avsnittet. Snyft! Och nu är jag helt paranoid eftersom det fanns två versioner av avsnittet att välja på och jag är rädd att jag valt nån strulig för nedladdning. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tor sep 29, 2005 10:53

Avsnittet är på nedladdning just nu, och snart kan jag se det... jag LÄNGTAR!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor sep 29, 2005 11:11

2x01:
Herregud mitt hjärta slår så snabbt. BUSSEN KÖRDE NER FÖR BERGET! :eek: Jag blev chockad.
Ett riktgit bra avsnitt var det.
Jag är glad att Veronica dumpat Loser Logan som jag nu helt ogillar.
Duncan älskar jag. Han är så snäll och schyst. Han och Veronica passar mycket bättre ihop än Logan och Veronica.
Just det, det som gjorde mig typ gladast: Tre nua regulars tillaggda i introt. Awsome! Fast tjejen var inte med i avsnittet.
Jag tror att Logan döddade klillen, det skulle vara en bra twist.
Weevil är fortfarande cool. Pappan är fortfarande cool.
Wallace är rolig och snäll.
Serien är extremt bra.
Förmodligen min näst-favoritserie av manusbaserade serier. 1-Lost 2-VERONCIA MARS
Jag vill så gärna se nästa avsnitt med en gång!
Jag har fortfarande inte kommit över slutet. Helt sjukt, dom kan inte alla vara döda?! DET ÄR SÅ ÖVERDRIVET FANTASTISKT!
Jag älskar Dick och Beaver. Dom är roliga och snälla.
Det enda jag inte älskar är Logan. Han är äcklig. :x
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor sep 29, 2005 11:19

FQM-releasen var bra ivarjefall och det är den enda jag sett, vilken mer finns det?

2.01 Min teori om Duncan vid dörren var fel, vilket var trevligt, men sen visade det sig att hon är ihop med Duncan ändå, vilket kan ses som både bra och dåligt. Det dåliga: de är ihop, det bra: de kan göra slut fortare, för de hör inte ihop. Men tyvärr verkar ju klyftan mellan LoVe vara väldigt stor, jag förstår delvis varför Veronica gjorde slut med Logan och sen Logan and the "mom"?! :eek: Eew. Alla verkar visst sträva bakåt... Och denna Logan vet jag inte om jag vill se med V. Han har gått igenom mycket, men jag hoppas vi får se bättre sidor av honom (igen).

Veronica vill verkligen ha tillbaka sitt gamla "normala" liv men vad stod det på lappen i kakan egentligen som fick henne att plötsligt välja Duncan. Okej, det kanske inte var så plötsligt för henne med tanke på allt, men jag hoppas de inte kommer vara ihop speciellt länge.

Avsnittet var lite av ett uppsamlingsheat och setup för nya säsongen, inte helt klockrent, men en mycket lovande start på säsongen. Lilly "räddar" V från att dö (nice touch) när skolbussen krashar och det var sött av Weevil att komma tillbaka och hämta upp V. Men Meg är död pga sporten i skolan? Måste ju ligga mycket mer bakom det hela. Och Felix är död. Är Logan helt oskyldig? Frågorna hopar sig redan :)

Dick och Beaver i opening credits, kommer de vara med mer (antal scener, screen time) än i detta avsnittet? Tycker inte de hör hemma där, guest stars hade väl räckt. Och den nya tjejen som var med var inte med i detta avsnittet alls, ska bli intressant att se henne sen. "Tur" att Miss Carpenter bara är gästskådespelare för hennes prestation är som bäst tveksam.

Och bussen som krashade, perfekt cliffhanger.

En hel vecka kvar till nästa avsnitt, jag vill genast se mer damn it!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 29, 2005 11:27

Det fanns två olika på mininova eller vad det heter. Och så har ni inte ens skrivit lite utanför spoilermarkering om det sög eller dög. :) Ni håller mig på halster förstår jag... Hehe.

EDIT: Ah, där ser man. Tänkte att ni skriver nog nåt kort omdöme på första spoilerraden och därför kunde jag med lugn och trygghetskänsla markera den raden i LWes inlägg. AAARRGH! Jag ska se avsnittet om några timmar varför kan jag, min dumma idiot, inte hålla mig borta?!?! LWes valda smiley borde ju ha fått mig att tänka till om inte annat.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 29, 2005 11:40

Okej, lite utanför spoiertaggarna: inte ett helt klockrent avsnitt, men en mycket lovande start på säsongen!

Jag känner för att se om avsnittet nu direkt egentligen, men jag får hålla mig lite :)

Min första rad är inte så spoilrig, de flesta vet säkert redan vem det är vid dörren, men LWes första rad bör verkligen undvikas!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 29, 2005 12:07

Det låter lovande. Åh, jag vill hem!! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 29, 2005 12:08

Mer 2.01 Angående Veronica så kan jag förstår att hon vill ha ett mer "normalt" okomplicerat liv, som hennes liv var när Lilly levde och hon var ihop med Duncan osv, och den sidan syns rätt tydligt i detta avsnittet. Det finns stunder då jag verkligen saknar den "gamla" Veronica från förra säsongen, visst lyser det igenom i vissa delar även här, men jag hoppas att detta inte är den Veronica vi får se från och med nu, för det märktes en klar förändring. Det var delvis det som inte gjorde avsnittet helt klockrent för mig och jag hoppas verkligen det är temporärt, Veronica är en för stor del av serien för att det inte ska påverka mycket.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » tor sep 29, 2005 12:55

2x01
Bra säsongstart..
Jag tycker Duncan har växt rätt rejält ändå så nu kan jag acceptera honom som Veronicas pojkvän ett tag. Logan är som sagt inte i någon bra psykisk form just nu.
Bussscenen var verkligen stark, det kom så oväntat

Gillar dom nya regulars.. dom är sköna, speciellt den långhåriga. (Dick /Beaver?!?)
Folk som kan ha mixtrat med bussen: Logan, Baseballägarens fiender (dottern var ju med), Weewil. Men det lär ju komma fler ledtrådar till det senare... ;)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Rombat » tor sep 29, 2005 13:23

2x01
Steve Guttenberg! Fanns han fortfarande? Varför Duncan? Han är ju för fasiken en fjant! Weevil ser fruktansvärt rolig ut med sina fula glasögon och dildofrilla, men han slapp bli bad guy (tack och lov). Måste smälta hela avsnittet lite till tror jag. En hel vecka till. Gnaaaarg!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Buffster » tor sep 29, 2005 13:54

Yay!

2.01 Jag älskar Veronica Mars. Jag känner mig helt lycklig. Avsnittet var kanske inte seriens bästa (eller det var inte ett av seriens bästa) men ändå. Veronica Mars är tillbaka, yay! Så det visade sig vara Logan vid dörren precis som jag ville. Men min lycka över att Veronica och Logan äntligen var tillsammans varade inte länge. Fan. Fast när jag tänker lite mer på det så hade det nog inte varit så bra om Veronica och Logan hade varit ihop i början av säsongen. Då hade dom nog gjort slut sen. Alltså är det bra att hon är ihop med Duncan, för det betyder troligen att dom kommer att göra slut så småningom. Det känns faktiskt lite jobbigt att Veronica och Logan för mig har blivit ett sånt där par som jag alltid, alltid kommer att vilja se tillsammans. Det betyder att när dom inte är ihop så längtar jag bara efter att dom ska bli det hela tiden. Jag kan inte heller se det bra i nya förhållanden även om det nu eventuellt skulle finnas. Fast när det gäller Veronica och Duncan så är jag helt säker på att jag inte vill se dom tillsammans någon längre period för det känns som om det blir oundvikligt tråkigt. Egentligen är jag väldigt nöjd med hur det är nu. Jag får längta tills det blir nåt mellan Veronica och Logan igen. Ååååhh, jag hoppas verkligen att det när det händer blir lika underbart som när dom kysstes första gången i 1.18. Gillade för övrigt hur avsnittet var uppbyggt när det gällde allt det här. Man fick undra lite innan man fick veta hur allting egentligen låg till. Visst det gjorde ont när man en bit in i avsnittet förstod att Veronica och Logan ändå inte var ihop, fast som sagt så är jag ju efter närmare eftertanke helt okej med det.

Man kan verkligen förstå att Veronica vill gå tillbaka mer till sitt gamla liv. Det känns som om en stor del av henne ville det redan första säsongen och jag hade väldigt stor förståelse för det redan då. Att hon minns tiden när hon var ihop med Duncan och Lilly levde i ett skimmer är full förståeligt. Allting blev ju onekligen väldigt jobbigt för henne efter det. Men jag tycker ändå att hon känns rätt mycket som samma gamla Veronica och det är ju inte som om hon har dissat Wallace eller någonting liknande. Sen så lär ju som sagt Duncan grejen vara mer tillfälligt. Men det kändes jobbigt att Veronica och Weevil inte längre var vänner. Jag gillade verkligen deras vänskap och mer Weevil efterlyses hela tiden. Han är väl egentligen den enda person, förutom Logan, som jag skulle kunna tänka mig Veronica tillsammans med. Men det lär ju ordna sig mellan dom. Det var hemskt sött att han kom tillbaka för att hämta henne.

Kul med nya regulars i introt, Dick och Beaver var väl okej i säsong 1 men i det här avsnittet så tyckte jag att Dick var riktigt rolig. Särskilt i hur han behandlade Veronica. Ska bli kul att se hur dom karaktärerna utvecklas om detta nu betyder att dom kommer att vara med mer. Och sen Charisma. Jag vet inte riktigt, men det var kul att se henne igen i alla fall. Hon och Logan… kan väl säga att jag inte ogillar det riktigt lika mycket som Illyria och lämna det där. Ska bli kul att se om Charismas roll utvecklas till något mer än att vara supersnygg och bitchig.

Sen alltid kul med gueststars man känner igen. Naima och Steve indeed.

Veckans fall med drogtesterna var ju måttligt intressant med det är avsnittet som annars var väldigt bra förlåtet för.

Och tillslut. Bussen körde ut för ett stup. Aaaaaah. Det var verkligen en chock. Och alla som var med dog? Mycket bra sätt att avsluta avsnittet. Men en hel vecka till nästa, gaaaah, det blir jobbigt. Men Veronica Mars är tillbaka. Yay!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film