Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » lör mar 19, 2005 15:08

noike skrev:Dear Mother of God! Kan inte någon söva Avi Arad lite? Allt behöver inte bli film, snart vill de väl göra "New Adventures of Typeface" också. Jag menar Silver Surfer? Det är ju på samma nivå som Wonder Woman. Livewires, Black Widow och kanske District X hade fungerat som film men de tänker de inte ens på. Silver Surfer låter som en riktigt riktigt urusel idé.

Jag tycker att Silver Surfer är en perfekt filmidé.
Serietidningen är tråkig, men den tecknade tv-serien var riktigt bra.
Jaja, Du kanske gillar det här istället:

Marvel Character Feature Film Line-Up For 2005
Fantastic Four, Fox - July 8, 2005 release

Marvel Character Feature Film Development Pipeline (Partial List)
X-Men 3, Fox - Summer, 2006 release
Ghost Rider, Sony - Script, Director, Filming started, Slated for 2006
Iron Man, New Line Cinema - Script, Targeted for 2006
Luke Cage, Sony/Columbia - Script, Director, Targeted for 2006
The Punisher 2, Lions Gate - Writer, Director, Targeted for 2006
Deathlok, Paramount - Script, Director, Targeted for 2006
Spider-Man 3, Sony/Columbia - Director, May 4, 2007 release
Namor, Universal Pictures - Script, Targeted for 2007
The Hulk 2, Universal Pictures - Development, Targeted for 2007
Wolverine, Fox - Development, Targeted for 2007

Marvel Character Feature Film Projects in Development
Ant-Man, Black Panther, Captain America, Nick Fury, Silver Surfer,
Thor

Marvel Character Animated Direct-to-Video Projects in Development
Partnership with Lions Gate to develop, produce and distribute original animated DVD features. Four projects in 2D/3D format are in development with the first release slated for 2006. Characters include: The Avengers 1, The Avengers 2 and Iron Man.

Marvel Character Animated TV Projects in Development
Partnership with Antefilms Distribution to produce an original animated television series based on the Fantastic Four. 26, thirty-minute 2D/3D animated episodes are planned with initial TV airings in 2006.

Marvel Character Live Action TV Projects in Development
Blade and Brother Voodoo are two Marvel characters that are in development.

2005 Video Game Release Schedule
Spider-Man & Friends, Activision - Q1 2005
Fantastic Four, Activision - Q2 2005
Ultimate Spider-Man, Activision - Q3 2005
X-Men Legends II, Activision - Q4 2005
Marvel versus EA, Electronic Arts - Q4 2005
Punisher, THQ Inc - Q1 2005
Hulk: Ultimate Destruction, Vivendi Universal - Q3 2005

Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » lör mar 19, 2005 15:18

Nu upprepar jag garanterat någons inlägg, men jag chansar:

Nya Star Wars ep. III-trailern
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » lör mar 19, 2005 15:22

LWes skrev:Jaja, Du kanske gillar det här istället:

Nej, faktiskt inte.

Om de hade gjort något på Giffen/DeMatteis kommande Defenders, kanske, men större delen av den där listan är oerhört oinspirerande. FF ser jag framemot för Chiklis och

Alba. Marvel har bra karaktärer som hade fungerat på film, fast de är långt ifrån säkra kort och sålde tråkigt nog dåligt i serieform. Vilket är tråkigt, eftersom de inser inte att en av deras första och bästa filmatiseringar på senare tid -- Blade -- var väldigt osäkert och ingen kände knappt till karaktären innan.

Kom på en serie till som hade fungerat: Alias. (Nej, inte tv-serien med Garner. Det här är bättre.) Och The Hood. Marvel Boy hade varit kul, men den tror jag är ogenomförbar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör mar 19, 2005 15:49

noike skrev:Kom på en serie till som hade fungerat: Alias. (Nej, inte tv-serien med Garner. Det här är bättre.) Och The Hood. Marvel Boy hade varit kul, men den tror jag är ogenomförbar.

Är Johnny Blaze med i The Hood? Jag har nämligen inbillat mig det, och vill bara veta säkert.

Annars tror jag att Sub-Mariner komemr bli bra. Dom säger att den ska bli som Star Wars under vatten.
och Hulk 2 säger dom ska bli mycket bättre än den första med mer action och så.
Punisher 2 blir nog cool, med Jigsaw som fiende förmodligen.
Wolverine blir mycket bra.
X-Men tre blir bra.
Iron Man blir as bra.
Ghost Rider blir min favoritfilm.
Luke Cage blir nog cool.
Spider-Man 3 kommer vara as bra.
Deathlok vet jag inte. men den blir säkert bra.
Ant-Man, Black Panther, Captain America, Nick Fury, Silver Surfer,
Thor blir nog alla bra.
Tecknade FF-serien blir nog bra.

Något jag vill veta mer om är:

Marvel Character Live Action TV Projects in Development
Blade and Brother Voodoo are two Marvel characters that are in development.

Blade och Brother Voodoo!? Dom är båda fantastiska och en Blade tv-serie hade varit riktigt coolt.
Brother Voodoo vet jag itne, han har jag bara träffat på som sidekick till Werewolf, Doctor Strange, Frank Drake och diverse karaktärer vid olika tillfällen, men det är möjligt att han kan hålla sin egen serie intressant.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Pazuzu » lör mar 19, 2005 22:07

A bear skrev:Shaun of the dead är verkligen ett mindre mästerverk, speciellt om man (som jag) är helt insnöad på zombiefilmer och alla deras klichéer. ZomRomCom var det någon som kallade det.

Jag har precis sett den, och jag måste instämma i det du säger. En klockren femma (av fem möjliga) i betyget. Referenserna till Night of the living dead och Dawn of the dead (och zombiegenren i övrigt) är underbara.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Tob » sön mar 20, 2005 0:14

The Station Agent visade sig var en riktig lite pärla. En sådan där film som känns bra på det allra flesta planen, det mesta funkar helt enkelt, utan att för den saken skulle vara exceptionell direkt. En klockren 4 av 5.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Binchy » sön mar 20, 2005 1:25

Pazuzu skrev:
A bear skrev:Shaun of the dead är verkligen ett mindre mästerverk, speciellt om man (som jag) är helt insnöad på zombiefilmer och alla deras klichéer. ZomRomCom var det någon som kallade det.

Jag har precis sett den, och jag måste instämma i det du säger. En klockren femma (av fem möjliga) i betyget. Referenserna till Night of the living dead och Dawn of the dead (och zombiegenren i övrigt) är underbara.

Jag måste nog se hela, när ni höjer den så till skyarna. Jag har bara sett till när en tjej trillar över en kapad stolpe och får ett stort hål magen. Sedan drog BF iväg mig från vardagsrummet.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Pazuzu » sön mar 20, 2005 1:32

Binchy skrev:
Pazuzu skrev:

Jag måste nog se hela, när ni höjer den så till skyarna. Jag har bara sett till när en tjej trillar över en kapad stolpe och får ett stort hål magen. Sedan drog BF iväg mig från vardagsrummet.

Gör absolut det, den är väl värd att se (även om jag anser att den är bättre än så. ;) ).
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Binchy » sön mar 20, 2005 1:37

Jag såg Ray ikväll, den är helt klart sevärd. Hade tårar i ögonen på vissa ställen, och kände för att ge Ray en rak höger på andra. Hade dock inga som helst förväntningar innan, det är en bra förutsättning för att bli nöjd med en film.

Många av låtarna sjöng vi under körträningarna på gymnasiet, så jag kunde sjunga med på flera ställen och få maken att grimasera rejält, hehe. :twisted:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 20, 2005 21:35

Någon som har fått tag på Mysterious Skin än?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » sön mar 20, 2005 23:32

Spider-Man 3 Villains Revealed?
The Press & Sun-Bulletin talked to special effects creator Tim Phoenix and the article may reveal which villains they are working on for Spider-Man 3:

The 1994 Chenango Forks High School graduate has three major contracts under way at the same time: Where the Wild Things Are, due out this year; Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest, due in 2006; and Spider-Man 3, due in 2007.

In the movie Where the Wild Things Are, Phoenix helped create many of the gigantic creatures. The movie is based on the popular children's book by Maurice Sendak.

For the sequel of the Pirates of the Caribbean, Phoenix and his crew are making 2,500 sculpted, foam latex prosthetics that will later have makeup applied to them. The prosthetics will be used on the "freakish" pirates, Phoenix said.

He's under contract not to talk much about Spider-Man 3, but Phoenix did say that the crew is in the conceptual design process for the villains, who are Man-Wolf and Venom.

"It's super cool stuff and I am in my element here for these particular creations," he said. "I am living in 'the dream' out here. It is just so surreal."

The special effects artist's work was recently seen in Spider-Man 2, where he worked on designing the tentacles for villain Dr. Octopus. He worked on the mechanics behind their movement and helped with on-screen puppeteering.

Man-Wolf! Venom! Yes. Yes. Yes. Perfekt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » sön mar 20, 2005 23:37

LWes skrev:Är Johnny Blaze med i The Hood? Jag har nämligen inbillat mig det, och vill bara veta säkert.

Det tror jag inte, möjligt att han skymtar förbi i en cameo under en eller två rutor i sådana fall men mer kan det inte vara.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » mån mar 21, 2005 0:34

Jag går på bio allt mer sällan. Varje gång jag går, dock, tänker jag att nu minsann skall mina fördomar om biobesökare bli motbevisade. Tyvärr är det aldrig så.

Var och såg The Ring Two med en polare ikväll. I början satt det fyra kvinnor i 20-årsåldern som tjattrade konstant från det att de kom in. Ok att de snackade under trailers, men jag tänkte att om de inte håller tyst när filmen börjar säger jag till. 10 sekunder in i filmen sitter de fortfarande och kacklar, varpå jag ber dem artigt att hålla käft. Jag får en spydig kommentar tillbaka.

Sen är faktiskt publiken förvånansvärt tyst, men alla de reaktioner från en publik som är normala för en film är ändå fruktansvärt störande! Nu pratar jag om det ständiga småprasslandet av påsarna, skratt under roliga scener och hysteriska vrål under de läskiga scenerna. Det är klart, man skall inte beröva människor rätten att skrika av rädsla, men det drar ändå min koncentration från filmen. Det kanske har att göra med åldern, men jag tycker verkligen om bio mindre och mindre för varje år som går... anledningen till att jag fortfarande går är av rent sociala skäl; man träffar polare och kan kombinera med fika/bärs efteråt. Men en film avnjuts ändå bäst hemma i soffan eller kl 15 på eftermiddagen i en tom biograf...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav qarlsson » mån mar 21, 2005 5:16

Det som nog stör mig allra mest på bio är folks nästan maniska beteende kring att resa sig så fort som möjligt när eftertexterna väl börjar rulla. Speciellt den där klicken människor som inte ens pallar att invänta filmens fade out (WTF liksom?!).

Sen angående hur biobesökarna beter sig under filmen - ibland är det en väldigt sansad och härlig publik, ibland inte. Ofta beroende på typ av film. En film som Ring 2 är en klockren DVD-film som jag aldrig skulle se på bio. Helt enkelt på grund av att det är en typisk film som drar till sig en "jobbig" publik där skrik och tjatter pågår på de mest olämpliga ställena.

Psykologisk Skräck / Asian ghost stories är överhuvudtaget en klurig genre att se på bio med behållning. En film som exempelvis A Tale of Two Sisters var en härligt påfrestande (skrämmande) upplevelse att se hemma, en upplevelse vars behållning hade reducerats kraftigt om jag sett den på bio bland andra.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Zaxx » mån mar 21, 2005 20:57

Jag behöver en sjukt bra film nu!!

Det var längesen jag satte mig ner i soffan och kunde vara så avslappnad så jag kunde se klart hela filmen rakt igenom!.. Vad händer med mig? Kanske är det så att det är filmerna som blivit sämre,? Eller är det jag som blivit "mindre intresserad" av film?

Det känns som om det saknas en såndära cool fräck o fantastisk film.. vad skall jag se?!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » mån mar 21, 2005 21:03

Zaxx skrev:Det var längesen jag satte mig ner i soffan och kunde vara så avslappnad så jag kunde se klart hela filmen rakt igenom!.. Vad händer med mig? Kanske är det så att det är filmerna som blivit sämre,? Eller är det jag som blivit "mindre intresserad" av film?

Jag är så hela tiden. jag skulle aldrig klara av att se en hel film i sträck bara så där när jag är hemma.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » mån mar 21, 2005 21:07

LWes skrev:
Zaxx skrev:Det var längesen jag satte mig ner i soffan och kunde vara så avslappnad så jag kunde se klart hela filmen rakt igenom!.. Vad händer med mig? Kanske är det så att det är filmerna som blivit sämre,? Eller är det jag som blivit "mindre intresserad" av film?

Jag är så hela tiden. jag skulle aldrig klara av att se en hel film i sträck bara så där när jag är hemma.

Jag pratar alltså om filmer jag inte sett, inte gamla klassiker nu.
Förut kunde jag hyra film med ett gäng polare o kolla, även om filmen var sådär halvkass såg man ju klart den iallfall... det är detta som ändrats :?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » mån mar 21, 2005 21:53

Zaxx skrev:
LWes skrev:

Jag har ett flertal dvd:er som jag köpte förra året som jag inte sett ännu.
Att sätta sig ner och binda sig till en film i 2 hela timmar är för mycket!
Då är det lättare med tv-serier. För där är man redan mitt i berättelsen och det blir en automatisk paus efter 40 minuter.
I en film måste man sätta sig in i nya karaktärer och omgivningar och så.
Om jag kan spela Gameboy sammtidigt är det nog ok, då är det lugnt, för då känner jag mig effektiv och gör många saker sammtidigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör mar 26, 2005 22:27

Såg Bad Santa idag. Tyckte att den var helkul. Visste knappt vad den handlade om så en del element överraskade mig:

* att de rånade affärerna där de arbetade
* att den faktiskt är riktigt rörande ibland

Riktigt bra film, måste jag få säga. (4/5)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » sön mar 27, 2005 1:13

Bad Santa rockar. Den gör det ju definitivt omöjligt att någonsin se "Gilmore Girls" utan att i sitt stilla sinne höra... ja, den DÄR repliken.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 27, 2005 1:39

Bad Santa är grym. Väldigt annorlunda än Ghost World, som är en lysande film den också... fast på ett helt annat plan.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tam » sön mar 27, 2005 2:50

Jag gillade inte om Bad Santa nåt vidare, förutom då Lauren Graham. Ghost World tycker jag dock massor om. Tror jag ska se den nu... Och antagligen somna efter en kvart eller så.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav monkeyboy » sön mar 27, 2005 3:46

Såg just Hotel Rwanda, väldigt stark film! Speciellt för mig då min farmor har arbetat väldigt mycket med just det här. Don Cheadle gör en fantastisk prestation och den förväntade glorifieringen från trailern är inte lika stark här. En fantastisk film som belyser ett ofantligt viktigt ämne som är lika påtagligt idag iom Darfur-konflikten. Och även denna gången sitter västvärldens ledare med tummen 5 cm upp i arslet, och dom undrar vad politikerförakt kommer ifrån...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön mar 27, 2005 5:14

LWes skrev:
Zaxx skrev:
LWes skrev:

Jag har ett flertal dvd:er som jag köpte förra året som jag inte sett ännu.
Att sätta sig ner och binda sig till en film i 2 hela timmar är för mycket!
Då är det lättare med tv-serier. För där är man redan mitt i berättelsen och det blir en automatisk paus efter 40 minuter.
.

Så där har jag också varit det senaste året. Jag har massa (nåja, några) filmer på hårddisken som jag borde se, så att jag åtminstone kan radera dom och frigöra hårddiskutrymme, men jag kommer mig aldrig för. Precis som LWes säger så känns 2 timmar som en himla lång tid, men 40-45 min är en helt annan sak. Sen så känner jag oftast att omtittar av Buffy/Angel och att se det senaste avsnittet av nån ny favvo-serie, känns så mycket mera "viktigt" för mig än att se en film. Jag tror jag har "short attention span" just nu... :rolleyes: Får myror i benen av att sitta ner och se långa filmer..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 27, 2005 12:12

Apropå Bad Santa tycker jag det har kommit några bra komedier de senaste åren. Nu menar jag inte Meg Ryan-blir-kär-igen-komedier utan filmer som är lite mer ärliga i sina upplägg... typ Eurotrip, Old School, American Pie-trilogin, etc. Fast jag tycker att Old School slår de flesta av de andra... är det någon som också har märkt att ingen känner till Will Ferrell här hemma? Ingen av mina icke-filminsatta polare har någonsin hört talas om honom.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön mar 27, 2005 12:39

Yog-Sothoth skrev:typ Eurotrip.

Jag håller med dig om det mesta i ditt inlägg, och att Meg Ryan-komediernas dominans har brutits är rätt så skönt, men Euro Trip? Det är en av de dåligaste filmer jag någonsin sett...

Old School har jag inte hört talas om, men efter att ha läst om filmen på Imdb så blir jag faktiskt lite nyfiken. Den verkar mer än lovligt galen. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön mar 27, 2005 13:01

Tinwiel skrev:Old School har jag inte hört talas om, men efter att ha läst om filmen på Imdb så blir jag faktiskt lite nyfiken. Den verkar mer än lovligt galen. :)

Old School är bra men lite ojämn. Anchorman är mycket bättre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön mar 27, 2005 13:37

noike skrev:
Tinwiel skrev:Old School har jag inte hört talas om, men efter att ha läst om filmen på Imdb så blir jag faktiskt lite nyfiken. Den verkar mer än lovligt galen. :)

Old School är bra men lite ojämn. Anchorman är mycket bättre.

Mm, jag laddade hem Anchorman för några dagar sen, men har inte kommit mig för att se den än. Kanske ikväll. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 27, 2005 14:11

Tinwiel skrev:
Yog-Sothoth skrev:typ Eurotrip.

Jag håller med dig om det mesta i ditt inlägg, och att Meg Ryan-komediernas dominans har brutits är rätt så skönt, men Euro Trip? Det är en av de dåligaste filmer jag någonsin sett...

Vissa utvalda Michelle Trachtenberg-scener gör ju filmen värd att se, oavsett den övriga kvaliten. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tam » sön mar 27, 2005 15:06

Zoolander och Anchorman är mina favoriter av dom komedier som kommit med Farrell, Stiller, Wilson, Vaughn och gänget dom senaste åren. Starsky & Hutch hade också mycket jag skrattade åt. Dodgeball hade Alan Tudyk.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film