Oxytocin skrev:Noam skrev:Är det någon som har tips på ett bra karaktärsdrama nu när alla serier har slutat?
Gilmore Girls
The O.C.
Grey's Anatomy
One Tree Hill
Desperate Housewives
The L Word
.. har jag sett och gillar. Vilka andra finns?
Six feet under!!! Den är så bra så bra... Helt otroligt!
Noam skrev:The Shield ska vara superbra också säger folk, så den måste jag se .. men vad handlar The Wire om då, är den bra?
Noam skrev:Jag är väl egentligen en sucker för hjärtskärande drama och starka känsloyttringar, och kanske lite humor också då.. favoriterna är The L Word och Gilmore Girls.
Hur menar du med såpa? Som i DH typ eller? Finns det nån serie som är liknande?Illyria skrev:Föredrar du lite (eller mycket) såpa, vilket flera av serier du listade har, så skulle jag säga Men in Trees.
Det är nog den mörka humorn där som jag har uppfattat som lite konstig. Har dock inte sett något helt avsnitt utan bara några småsnuttar av "misstag" på tv.Illyria skrev:Annars SFU. Det är ett rent och starkt relationsdrama rakt igenom, och mycket humor också, dock en mörkare humor.
Då har du övertygat mig, Friday Night Lights blir först på sommarlistan!noike skrev:Noam skrev:Jag är väl egentligen en sucker för hjärtskärande drama och starka känsloyttringar, och kanske lite humor också då.. favoriterna är The L Word och Gilmore Girls.
Då måste jag bara säga Friday Night Lights igen. Och igen. Lätt årets bästa serie och då älskade jag en del annat som också var nytt. Första säsongen är klar och då har du något att följa i höst också.
Jo det stämmer, men det är andra rundannoike skrev:Angående listan du postade tidigare: "Buffy The Vampire Slayer, 101 unseen episodes" -- det stämmer inte va?
Noam skrev:Hur menar du med såpa? Som i DH typ eller? Finns det nån serie som är liknande?Illyria skrev:Föredrar du lite (eller mycket) såpa, vilket flera av serier du listade har, så skulle jag säga Men in Trees.
Tinwiel skrev:Jag kanske ska testa det där FNL då. Jag hittar inte på dc. Nån som har?
caffeineaddict skrev:Tinwiel skrev:Jag kanske ska testa det där FNL då. Jag hittar inte på dc. Nån som har?
I can get for you. Vänta en liten stund bara.
Tinwiel skrev:Jag ska natta snart, ska vi ta det imorrn? Eller så kan jag ställa mig på kö så börjar det nästa gång du startar dc.
Illyria skrev:Är det någon här som följer Numb3rs? Det blev lite oväntat min första sommarserie och hittills (efter 10 avsnitt) är jag positivt överraskad. Fortsätter serien i samma kvalitet framöver?
Illyria skrev:Är det någon här som följer Numb3rs? Det blev lite oväntat min första sommarserie och hittills (efter 10 avsnitt) är jag positivt överraskad. Fortsätter serien i samma kvalitet framöver?
HippieSpellan skrev:jag ser den, jag älskar den, men den är ganska ojämn, det är lixom inte roligt med terrorism osv...
omg, BoB är en riktig ÄG-serie!!poser skrev:Nu ska jag se Band of brothers avsnitt ett för första gången!
Rombat skrev:Band of Brothers är lätt det bästa som gjorts om andra världskriget (iaf ur soldaters synvinkel)
Men inte Algy och Ginger.Rombat skrev:Biggles var officeraräckel! :D
Illyria skrev:HippieSpellan skrev:jag ser den, jag älskar den, men den är ganska ojämn, det är lixom inte roligt med terrorism osv...
Något allmänt för alla serier tycker jag, men är det många sådana fall i s2-3?
Illyria skrev:Låter bra! En annan sak jag gillar är att den visas på fredagarna, så jag hoppas jag fortsätter gilla serien så har jag en ny lördagsserie i höst. Ont om sådana annars. Dock så har Numb3rs ett kasst intro, vad är det med crimeprocedurals och dåliga intron? Tycker alla verkar ha det.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare