Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » lör sep 24, 2005 18:44

Joss visar återigen varför vi kallar honom Gud!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » lör sep 24, 2005 21:29

Mer från The Joss. Denna gång från Toronto Star. Länk medföljer denna gång, men observera att jag *inte* läst den eftersom det stod att den mest handlade om Serenity och det nämndes inget om eventuella spoilers. Alltså har jag ingen aning om artikeln innehåller spoilers eller inte.
"I was on fire. We had just watched the last five episodes in one day and I was just freaking out," he says, wild-eyed. "I understand Buffy fans better watching that show and so does my wife. There's so much pain and there's so much humour and the stories are so tight and the characters are so well-drawn and you just. Care. So. Much. And to have all of that in one package is so rare. I was a junkie. I just had to share how cool it was. And I've realized if you do that, people notice. It's nice. Somebody else will go, `I just love Veronica Mars.'"

"When people said they're calling this the next Buffy, for once I actually thought it was a compliment."

Toronto Star
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » lör sep 24, 2005 21:32

Jag förstår faktist verkligen inte hur Joss kan se det som han gör, för mig är Veronica Mars = Kristen Bell och till viss del Wallace, resten vet jag inte om det är sådär jätteengagernade. Sen så tror jag att jag förlorade all typ av förmåga att bedömma någonting vid runt 12 års ålder så ingen kommer nog ta min åsikt vidare seriöst.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » lör sep 24, 2005 21:38

Jag förstår precis Joss för exakt så är VM för mig också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » lör sep 24, 2005 21:42

Illyria skrev:Jag förstår precis Joss för exakt så är VM för mig också.

Det som är väldigt bra, precis som med Buffy/Angels få finns det så många olika åsikter.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » sön sep 25, 2005 20:55

Episodtitel för avsnitt 2.7 har dykt upp på tv.com. Vi får se om den är kvar då avsnittet sänds:

Nobody Puts Baby in a Corner

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön sep 25, 2005 21:07

Vanligen mer associerat med cheesy, men på något sätt passar det en titel till VM.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 25, 2005 21:08

Mm. Känns som att man kan gissa sig till lite av handlingen också. Kanske. Det beror ju iofs på om den syftar på nåt som har direkt att göra med Veronica eller om det handlar om ett fall. Men de flesta titlarna handlar ju om fallen hon löser så man har ju en liten aning om vad det kan handla om.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön sep 25, 2005 21:09

Niiiiice. Säga vad man vill men VM har en klar tendens till högklassiga episodtitlar. 2.01-titeln är också utmärkt (både den första och den andra versionen).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön sep 25, 2005 21:15

AKS skrev:Episodtitel för avsnitt 2.7 har dykt upp på tv.com. Vi får se om den är kvar då avsnittet sänds:

Made me smile.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön sep 25, 2005 21:31

adolvsson skrev:
AKS skrev:Episodtitel för avsnitt 2.7 har dykt upp på tv.com. Vi får se om den är kvar då avsnittet sänds:

Made me smile.

En möjlig kandidat för the feel-good dead baby episode of the year-award?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön sep 25, 2005 21:39

noike skrev:
adolvsson skrev:

Made me smile.

En möjlig kandidat för the feel-good dead baby episode of the year-award?

Vi håller tummarna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » mån sep 26, 2005 11:25

Det är ett (väldigt) litet inslag behind the scenes från första s2-avsnittet i ANTM (s4 specialen). Kristen och Naima syns och Naima är på en skolbuss.
Bara en sån liten sak gör förmiddagen bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 26, 2005 12:05

Hehe, såg också det.

Men att...

Naima ska spela lärare? Tyckte hon sa det i alla fall. Hon ser ju yngre ut än Kristen. =)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 26, 2005 12:34

Det såg ut som...Naima var en danslärare eller något liknande? Baserat på kläderna. Får väl se hur det fungerar. Tyckte mest det var kul att se Kristen och Teddy vid skolbussen och allt i bakgrunden :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 26, 2005 14:56

Ja, håller med om att det var kul. Och lite extra publicitet från lead in-programmet skadar ju inte.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån sep 26, 2005 16:16

Speciell för Illyria, :):

I won't be mad at you if you chose to watch "Lost" (especially after last week's awesome season premiere), you just have to promise to watch "Veronica Mars" on the weekend. The series had a lot to accomplish in wrapping up lingering details from last season (Who was at the front door?) and kicking off a brand new mystery. It does each brilliantly. Plus, Charisma Carpenter has a role tailor made for her. Fans of the actress will be delighted to see her looking so fabulous and blossoming in such a spot-on role. If you don't know Charisma (and you're probably afraid to tell me that because that would mean you didn't watch "Buffy" or "Angel"), you'll still love her.

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 26, 2005 16:32

Oh, tack ;)

Beror helt på hur rollen är, det är mest i Angel jag inte gillar henne. Däremot som riktiga Cordelia i Buffy är det mer spot-on, kan ju hoppas det är mer åt det hållet nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 26, 2005 19:02

Lite rolig sneak peak (58 s) på tvguide.com för första avsnittet. Det har helt och hållet med avsnittets CotW att göra och spoilar inte mer än det. Tyckte att det var kul att se även om det inte var en omvälvande scen direkt. Vet dock inte om det var så smart eftersom jag nu längtar *ännu* mer. VILL HA!

http://online.tvguide.com/special/fallp ... gewanted=3

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån sep 26, 2005 21:51

Ny artikel på zap2it:

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

SPOILERS för S1, annars inga spoilers förutom att de nämner några nya karaktärer.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 26, 2005 22:08

Angående karaktärer, fast inte nya, från artikeln: "Dick and Beaver Casablancas (Ryan Hansen and Kyle Gallner, who will be regulars this year)"

Regulars, som i opening credits? Dick is a dick, Beaver är okej.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 26, 2005 22:32

Illyria skrev:Regulars, som i opening credits? Dick is a dick, Beaver är okej.

Ja, du... Det är frågan. Recurring är väl det jag hört förut, men vi får se. Känns dock inte som att det finns mer utrymme i titelsekvensen eftersom alla, så vitt vi vet, av de tidigare som varit med där ska vara kvar i S2.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån sep 26, 2005 22:44

AKS skrev:
Illyria skrev:Regulars, som i opening credits? Dick is a dick, Beaver är okej.

Ja, du... Det är frågan. Recurring är väl det jag hört förut, men vi får se. Känns dock inte som att det finns mer utrymme i titelsekvensen eftersom alla, så vitt vi vet, av de tidigare som varit med där ska vara kvar i S2.

Finns det något bättre än när folk läggs till i opening credits? Hoppas att dom gör det!

Se på UPN's reklam (med citat av Joss och allt) från deras sida:
Bild
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån sep 26, 2005 23:30

Illyria skrev:Angående karaktärer, fast inte nya, från artikeln: "Dick and Beaver Casablancas (Ryan Hansen and Kyle Gallner, who will be regulars this year)"

Regulars, som i opening credits? Dick is a dick, Beaver är okej.

Intressant info om säsongspremiären:
http://www.thefutoncritic.com/cgi/listi ... 50923upn01 står det "Tessa Thompson ("Cold Case") Joins the Cast as New Student Jackie Cook"
Tror ni att det betyder att hon ska vara en regular? För sen står det "Wallace offers to help transfer student Jackie Cook, the fiery, flirty daughter of professional baseball player Terrence Cook (guest star Jeffery Sams)"
Om hon var en gäst borde det väl stå innom parantes. Fast i zap2it artikeln stod det ju att dom två killarna skulle vara det, men dom kanske hade fått det fel och att hon tjejen ska vara regular egentligen. Eller nåt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis sep 27, 2005 0:11

LWes skrev:Se på UPN's reklam (med citat av Joss och allt) från deras sida:

Yay, vad kul! Tänk vad Joss lilla blog-meddelande har återgetts på många håll vid det här laget. Bra att marknadsföringsfolket på UPN vet att uppskatta Joss åsikt också. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tis sep 27, 2005 7:24

Spoiler om gästskådespelare. Läs länken på egen risk. Jag kollade bara efter namnet i fetstil.

Alyson Hannigan ska vara med i ett avsnitt även denna säsong! Himla kul!

Neptunesite

Och här är gårdagens chat med RT på eonline. Jag vet inget om eventuell spoilervarning ännu eftersom jag inte hinner läsa nu.

http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/T ... index.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tis sep 27, 2005 12:08

Weeee!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis sep 27, 2005 14:06

När läst det på eonline, berätta om eventuella spoilers? Om de existerar kanske ospoilriga delar kan klistras in här?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis sep 27, 2005 15:01

Första sidan är spoilerfri *om* man vet vilka som ska gästspela (även personen under spoilermarkering i mitt inlägg ovan). Vissa allmänna saker nämns, men jag tycker inget spoilas. Andra sidan är lite mer tricky så skippa den om ni vill vara på säkra sidan.

Inga egentliga spoilers under markeringen, bara en förklaring om vad spoilerserna(?) rör, men någon kanske tycker att det är spoilers. :)
Bl a talar den om vilken person ett av de två säsongsmysterierna kommer att handla om och den nämner en karaktär som ska vara med i S2 som jag inte hört om tidigare (att den karaktären skulle vara med).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis sep 27, 2005 15:06

Hmm... jag vet riktigt. Jag visste inte ens att det skulle vara två säsongsmysterier.
Kanske väntar med att läsa den tills efter premiären.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film