Love, INC 1x01:
Det var faktiskt roligt. Komediserier är det lätt att följa för dom är korta och bra.
Reunion 1x02:
Ja, det var ju ett ganska tåkigt avsnitt. Coolt att han blivit präst, men varför får man veta det? Nu finns det ju bara 4 potentiella mordoffer kvar...
Jag tror att det är han som är kär i hon som var med i en musikvideo som har dött, för han är så oskylldig.
Jag ska fortsätta se på serien för att jag har bestämmt mig för att jag ska det...
AKS skrev:Förresten, vad tråkigt med alla serier som gör en Lost och inte har en riktig titelsekvens. Threshold har gjort en Lost, Reunion likaså... Kan vara fler nya serier också, men dessa är de jag kommer på. Jag tycker personligen om titelsekvenser och hoppas att inte fler dyker på den trenden. Okej, att man ibland kör utan riktig titelsekvens (som ex Veronica Mars) om man har ett avsnitt som behöver de 30 sekunder som en titelsekvens tar upp. Överlag tycker jag dock att det är en mycket trist trend.
Suoernatural också verkar det som... Men alla dessa serier (Reunion, Threshold och Supernatural) har bara visats ett avsnitt förutom premiären så det kan ju fortfarande komma.
Jag tycker att introrna är enormt viktiga. Black Sash's intro gjorde att jag älskade serien, som jag inte hade annars.
Illyria: I versionen av Stargate Atlantis 2x09 som du såg, var det ett riktigt intro med låten och alla skådespelare och så då, eller var det bara att det var från någon annan kanal eller så, och att Sci-Fi inte har med det av någon anledning, för hur normalt är det att ha med det i ett avsnitt av tio?
I Stargate SG-1 har dom inte haft sitt intro någon gång den här säsongen...
Jag blir arg på sånt, det är viktigt!!!
Det bästa är när det börjar en ny säsong av en serie och så har dom lagt till en (eller flera) nya personer i den, det uppskattar jag enormt.
Plus att utan ett intro med bilder på alla skådespelare och deras namn, hur ska man då kunna veta vem som är vem och vilka som är regulars?
T.ex. jag följer House och har sett varje avsnitt hittills, men den enda av skådespelarna som jag vet namnet på är Hugh Laurie. Jag vet inte vem som är vem av dom andra som man får se namnen på i introt men inga skådespelare att koppla dom till.
Det tycker jag är dålig stil mot skådespelarna.
Buffy och Angel har det perfekt för varje klipp till varje karaktär beskriver karaktären på ett sätt som är väldigt smart gjort.