Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav carre » fre sep 23, 2005 21:14

Tinwiel skrev:J. Alexander! Catwalk Diva Extraordinaire! Men mest saknar jag Janice... Why, oh why var dom tvungen att avskeda henne. The Bitca will be missed.

åh! du får mig att sakna ANTM ännu mer! men! när den kommer kommer jag vara i ren extas. åh så spännande!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » fre sep 23, 2005 21:15

ey skrev:åh! du får mig att sakna ANTM ännu mer! men! när den kommer kommer jag vara i ren extas. åh så spännande!

Till skillnad från vanliga fall då ey bara är i smutsig extas. Jag tror jag gillar dirty ey bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre sep 23, 2005 21:18

noike skrev:
ey skrev:åh! du får mig att sakna ANTM ännu mer! men! när den kommer kommer jag vara i ren extas. åh så spännande!

Till skillnad från vanliga fall då ey bara är i smutsig extas. Jag tror jag gillar dirty ey bättre.

:eek:

8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » fre sep 23, 2005 21:19

CyberAL skrev:Jag trodde Ghost Whisperer hade premiär först nu ikväll... har jag missat nåt?

Helt rätt, får jag inte önska livet ur den för det? ;)

En pilot screener har läckt ut under sommaren också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » fre sep 23, 2005 21:21

Ghost Whisperer blir nog inte långvarig, är inte speciellt intresserad av serien, men tycker synd om JLH.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » fre sep 23, 2005 21:23

Jag har ingen anledning att önska livet ur Ghost Whisper -- den stör inte mig alls eftersom jag inte är intresserad. Hade någon talangfull människa varit inblandad så hade det nog varit annorlunda, för jag vill att de som kan ska hålla på med kvalitet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre sep 23, 2005 21:24

Off skrev:I dagens ANTM ska de tävlande se vem som kan göra sin bästa Wendell Pierce-imitation.

*ölskrattar vilt*

"Fuck. Fuck. Fuckity-fuck-fuck-fuck."

"I'm just a humble motherfucker with a big-ass dick."
"You give yourself too much credit."
"Okay then. I ain't that humble."

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav carre » fre sep 23, 2005 21:27

noike skrev:Till skillnad från vanliga fall då ey bara är i smutsig extas. Jag tror jag gillar dirty ey bättre.

shhh. jag får dåligt rykte!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » fre sep 23, 2005 21:30

ey skrev:
noike skrev:Till skillnad från vanliga fall då ey bara är i smutsig extas. Jag tror jag gillar dirty ey bättre.

"Smutsig extas" är den bästa kombinationen av ord jag har hört på hur länge som helst. Sen föreställer jag mig ey i en sådan och vågar inte gå ut under resten av helgen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre sep 23, 2005 21:48

ey skrev:

Finns inget som är dålig publicitet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Noam » fre sep 23, 2005 21:59

Illyria skrev:En pilot screener har läckt ut under sommaren också.

aha, det förklarar saken.. har lyckats missa den. Väntar tills imorrn med att kommentera serien.. när jag sett första episoden. :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » lör sep 24, 2005 1:45

Ang. ANTM... Jag vill minnas att förra säsongen kunde det ta upp till fyra-fem dagar innan den dök upp på demonoid.com (i alla fall i början av säsongen). Jag stressar därför inte än även om jag *vill* ha avsnittet nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör sep 24, 2005 4:11

Criminal Minds 1x01:
Mandy var rent förbaskat bra, men tyvärr i stort sett det enda som talade för CM. Avsnittet hade en egen ton, en känsla, något som gör att det skiljer sig från det mesta i samma genre, och det hade kanske varit tillräckligt för att få mig fortsätta titta, om inte det varit för två saker: dels så mycket annat som inte fungerande, dels är redan genren proppfull. Det krävs mer än vad CM gav för att hålla mig intresserad i det läget.
Förresten, killen är en jävligt smart datornörd och använder en låttitel som lösenord? Jag hade en aning svårt att köpa det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » lör sep 24, 2005 4:45

Criminal Minds:

Första avsnittet var rätt okej, Mandy Patinkins karaktär var definitivt intressant, resten runt om lite tunnare. Hittills ivarjefall. Geniet var en lovande karaktär, lite comic relief också. Serien påminde mig verkligen om The Inside, hade gärna sett en blandning av det bästa från de två serierna, det hade varit riktigt intressant. Locke, Webster och Gideon (och någon mer). Jag kommer ge den här serien en chans, men mest för Mandy Patinkin.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » lör sep 24, 2005 5:45

adolvsson skrev:Criminal Minds 1x01:
[snip]... dels är redan genren proppfull.

Förresten, killen är en jävligt smart datornörd och använder en låttitel som lösenord? Jag hade en aning svårt att köpa det.

Jag tänkte precis samma sak.. gillade dock Mandys karaktär för mycket för att inte fortsätta titta :)
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör sep 24, 2005 11:30

Threshold 1.03:Jodå, det fortsätter som det började. Bra story, konstant lagom spännande, hyfsade karaktärer, en del clunky lines (som den där pinsamma på slutet om att "You're an enemy of the United States... and the human race." WTF, hör de inte hur det låter? Samma sak med det där som Generic Military Guy sa om att "you're not sent to military school to be robots, you're sent to be men". Njaså. Du bevisar inte direkt den teorin, bubby...).

Serien hade en chans att bli en ny favorit dock, om de hade haft kulor (åh, dessa härliga dubbelmeningar. I kill myself.) stora nog att skjuta ihjäl alla de små militärungarna. Men, nej, naturligtvis inte. Men en sekund eller två hoppades jag på det åtminstone.

Gillade Dinklage och nördkillens scen om hur de kanske borde akta sig för att bli Big Brother under arbetets gång. Hoppas det perspektivet inte tappas bort. Moraliska gråskalor är som vanligt det som får det att pirra i min maggrop och som ger en smekande känsla längs mitt innanlår.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » lör sep 24, 2005 12:47

Nu finns det en America's Next Top Model S4E14 Return to the Runway på demonoid ivarjefall!

"Return to the Runway" – This one-hour special features a in-depth personal look at how the lives and careers of the girls from AMERICA'S NEXT TOP MODEL cycle 4 were transformed after appearing on the hit dramality show, including never-before-seen footage of winner Naima's life as a top model and CoverGirl. Also Brittany, Brita and Keenyah all signed with modeling agencies, see what they're up to as they hit the runway, on RETURN TO THE RUNWAY, Tuesday, Sept. 20 (8:00-9:00 PM, ET/PT) on UPN.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » lör sep 24, 2005 13:45

Och nu har även säsongspremiären av ANTM dykt upp, men jag har problem med nerladdningarna, ingen speed. Hur går det för er andra?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör sep 24, 2005 14:20

Äntligen! Tjehoo! Jag har precis satt igång min nedladdning så jag återkommer med info om fart om tio minuter eller så.

1.3 av Threshold: Helt okej avsnitt. Inte lika bra som pilotavsnitten, men helt klart en serie jag vill följa.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » lör sep 24, 2005 14:29

Illyria skrev:Och nu har även säsongspremiären av ANTM dykt upp, men jag har problem med nerladdningarna, ingen speed. Hur går det för er andra?

delas på hubben..
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » lör sep 24, 2005 14:35

Jag har kommit upp i en okej fart för mig på ANTM-torrenterna (eller hur det nu blir i bestämd form plural). Fast farten skiftar rejält.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör sep 24, 2005 14:46

Jag har mest problem med Runway-delen nu, den går inte fortare än max 5 kb/s och just nu är den helt stilla.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör sep 24, 2005 14:48

Runway är för mig uppe i över 100 kB/s, men premiären (som jag helst vill se) har sjunkit från 50-130 kB/s till ca 30 kB/s.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör sep 24, 2005 22:02

Äntligen har jag fått ner båda avsnitten, får nog ta och spara dem tills imorgon.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör sep 24, 2005 22:59

Jag har kommit på en sak. Jag behöver inte följa alla serier.
Criminal Minds är bra, men jag behöver inte följa den. Om den sen blir förnyad för en till säsong kan jag se ifatt den då.
Det är en bra strategi för jag känner mig redan lite swamped med saker att se.

Threshold 1x03:
Ganska bra. Inte lika bra som avsnitt 1 och 2 men det duger väl...

Invasion 1x01:
Jag la märke till att första scenen med Eddie Cibrian var utbytt från pilotavsnittet. Istället för att vara på polisstationen och prata med ett litet barn var han ute och blev beskjuten av någon man i en stuga.
Undra varför dom ändrade det.

Twins 1x02:
Nu lägger jag ner. Det skulle inte vara någon stor förlust och The WB också gjorde det...

Stargate Atlantis 2x10: :eek: :o
Fantastiskt. Ford är lätt bäst i serien. Jag är så jävla cool och speciellt efter sin mutation. Jag hoppas verkligen att han inte dör, och att han fortsätter vara en återkommande gästkaraktär, för han gör serien bättre.
Mitch Pileggi är också riktigt cool. Jag blir glad varje avsnitt han är med i.
Var det på skeppet som han är kapten på som det var en Asgaardian i ett avsnitt tidigare i säsongen? och i så fall vart tog den vägen? Jag tyckte att det var jätteroligt när den var vresig mot människorna. Man kan aldrig få för många aliens!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » lör sep 24, 2005 23:34

Stargate Atlantis 2.10 Ford är så irriterande. Kill him! Först gillade jag hans storyline men inte efter detta avsnittet.

Invasion 1.01 Jag minns inte första scenen från screener piloten men det börjar mitt i en orkan? Med tanke på de orkaner som varit i USA nu så kanske inte det är bästa öppningen.

Threshold 1.03: det var väl okej, men inte så intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 25, 2005 12:12

Reunion 1.2: Zzzznark...

Oj, vilket dåligt avsnitt! Eftersom jag inte heller gillade piloten så mycket så ger jag nu upp denna serie. Den är så sanslöst melodramatisk att det är pinsamt. Skådespelarna är inte heller så bra. Usch och fy...

Förresten, vad tråkigt med alla serier som gör en Lost och inte har en riktig titelsekvens. Threshold har gjort en Lost, Reunion likaså... Kan vara fler nya serier också, men dessa är de jag kommer på. Jag tycker personligen om titelsekvenser och hoppas att inte fler dyker på den trenden. Okej, att man ibland kör utan riktig titelsekvens (som ex Veronica Mars) om man har ett avsnitt som behöver de 30 sekunder som en titelsekvens tar upp. Överlag tycker jag dock att det är en mycket trist trend.
Senast redigerad av AKS sön sep 25, 2005 12:16, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön sep 25, 2005 12:16

Inconceivable 1x01: Ganska bra men inte något som jag tänker följa.

Living With Fran 2x02: Hahaha. Det var ett bra avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön sep 25, 2005 12:21

LWes skrev:Inconceivable 1x01: Ganska bra men inte något som jag tänker följa.

Living With Fran 2x02: Hahaha. Det var ett bra avsnitt.

Har inte hunnit se LWF ännu, måste ju göra det.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » sön sep 25, 2005 16:58

Love, INC 1x01:
Det var faktiskt roligt. Komediserier är det lätt att följa för dom är korta och bra.

Reunion 1x02:
Ja, det var ju ett ganska tåkigt avsnitt. Coolt att han blivit präst, men varför får man veta det? Nu finns det ju bara 4 potentiella mordoffer kvar...
Jag tror att det är han som är kär i hon som var med i en musikvideo som har dött, för han är så oskylldig.
Jag ska fortsätta se på serien för att jag har bestämmt mig för att jag ska det...

AKS skrev:Förresten, vad tråkigt med alla serier som gör en Lost och inte har en riktig titelsekvens. Threshold har gjort en Lost, Reunion likaså... Kan vara fler nya serier också, men dessa är de jag kommer på. Jag tycker personligen om titelsekvenser och hoppas att inte fler dyker på den trenden. Okej, att man ibland kör utan riktig titelsekvens (som ex Veronica Mars) om man har ett avsnitt som behöver de 30 sekunder som en titelsekvens tar upp. Överlag tycker jag dock att det är en mycket trist trend.

Suoernatural också verkar det som... Men alla dessa serier (Reunion, Threshold och Supernatural) har bara visats ett avsnitt förutom premiären så det kan ju fortfarande komma.
Jag tycker att introrna är enormt viktiga. Black Sash's intro gjorde att jag älskade serien, som jag inte hade annars.

Illyria: I versionen av Stargate Atlantis 2x09 som du såg, var det ett riktigt intro med låten och alla skådespelare och så då, eller var det bara att det var från någon annan kanal eller så, och att Sci-Fi inte har med det av någon anledning, för hur normalt är det att ha med det i ett avsnitt av tio?
I Stargate SG-1 har dom inte haft sitt intro någon gång den här säsongen...
Jag blir arg på sånt, det är viktigt!!!
Det bästa är när det börjar en ny säsong av en serie och så har dom lagt till en (eller flera) nya personer i den, det uppskattar jag enormt.

Plus att utan ett intro med bilder på alla skådespelare och deras namn, hur ska man då kunna veta vem som är vem och vilka som är regulars?
T.ex. jag följer House och har sett varje avsnitt hittills, men den enda av skådespelarna som jag vet namnet på är Hugh Laurie. Jag vet inte vem som är vem av dom andra som man får se namnen på i introt men inga skådespelare att koppla dom till.
Det tycker jag är dålig stil mot skådespelarna.
Buffy och Angel har det perfekt för varje klipp till varje karaktär beskriver karaktären på ett sätt som är väldigt smart gjort.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film