Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tis sep 20, 2005 20:48

Tinwiel skrev:
caffeineaddict skrev:
caffeineaddict skrev:Vi får fixa egna BF-awards och sen får vi trycka upp T-shirts (designade av noike) och skicka till vinnarna som säkerligen kommer bli mer värdiga.

Bortsett från t-shirt-delen, är det här något som folk är intresserade av att dra igång? Nu när vi ändå har så mycket omröstningar (och sånt är alltid kul). Jag kan komma på lite skojiga kategorier, starta en tråd och sen får vi börja nominera. Ser en hård strid mellan Veronica Mars-folket och Rescue Me-folket på horisonten...

Jepp, jag skulle rösta. Tillhör Veronica Mars-folket. :)

Jag med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 20:49

Då så, då är vi fyra åtminstone. :) Drar ihop en tråd när jag har tänkt ut lite kategorier.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis sep 20, 2005 20:51

Problemet blir väl att vissa personer inte sett vissa serier i de olika kategorierna. Hur skall detta behandlas? För att ta RM/VM-exemplet så tror jag att säkert 90% av de aktiva här sett VM men RM ligger nog knappt på hälften.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis sep 20, 2005 20:58

Ja, och 99% har nog sett Lost.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis sep 20, 2005 21:00

Så är det väl med många omröstningar, omöjligt för alla att ha sett allt, speciellt om det gäller många olika serier och inte bara Buffy eller Angel. Folk får rösta/nominera sånt de sett och gillar, fungerade ivarjefall bra för awardsen på Tv-land i våras.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » tis sep 20, 2005 21:01

adolvsson skrev:Medium: As you may or may not know, är det här en av mina favoriter. Och den vinner helt på karaktärerna. Jag har sällan sett en serie där personerna känns så äkta, så realistiska, framför allt inte utan att bli tråkigt. Hur dom relaterar till varandra, hur dom hanterar Alisons gåva, hur hon och Jack bråkar, hur deras hus ser ut som ett trebarnshem och inte en magiskt kliniskt ren Hollywoodlya, och även att Alison själv faktiskt ser ut som en trebarnsmamma.

Måste bara flika in och *nicka* lite. Underbara karaktärer i Medium.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » tis sep 20, 2005 21:05

Pappa Dubois älskar jag! Ja, alla familjescener älskar jag. Det är därför jag stannar trots att vissa CotWs är yawn-o-ramas.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis sep 20, 2005 21:10

Bridget Dubois!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis sep 20, 2005 21:15

Tompa skrev:Det och Conans presentation var det enda som man minns från Emmy-galan. Och Alexis Denisof.

Alexis? Vad fick man se av honom? Var han några sekunder i bild eller var det mer än så? :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav poser » tis sep 20, 2005 21:15

Lite awards är kul "in theory" men jag kommer bara bli arg och bitter när "mina serier" förlorar.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tis sep 20, 2005 21:17

Illyria skrev:Bridget Dubois!

Ja, synd att hon inte var med så mycket i 2.1. Hon är så himla härlig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 21:18

poser skrev:Lite awards är kul "in theory" men jag kommer bara bli arg och bitter när "mina serier" förlorar.

You can't win if you don't play. ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » tis sep 20, 2005 21:18

poser skrev:Lite awards är kul "in theory" men jag kommer bara bli arg och bitter när "mina serier" förlorar.

Jo det är sant, avsnitts turneringen förlorade för mig hela sin tjusning när OMWF åkte ut.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » tis sep 20, 2005 22:06

How I Met Your Mother 1.01: renodlade komediserier är inte för mig. Allt känns så krystat, tillgjort och ytligt och även om jag vill se Alyson så tycker jag hon borde kunna få bättre roller än så här.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 20, 2005 22:49

David Greenwalt's serie Profit har ju släppts på dvd.
Jag ska nog köpa den föra att David Greenwalt är cool och KEITH SZARABAJKA är ju med.
Har någon sett serien och har något att säga om den?
Eller har vi pratat om det här tidigare i tråden och jag har glömt det?

Jag läste en jävligt cool sak på imdb som en person skrev:
I love when there are subtle connections between TV shows. I was reading some stuff about "Profit", and I found out that "Angel" creators Joss Whedon & David Greenwalt (yeah, the same guy who created "Profit") were planning to make Profit a member of Wolfram & Hart, the evil law firm from "Angel", but Adrian Pasdar's scheduling made it impossible.

Det hade varit fantastiskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons sep 21, 2005 0:20

Sett färdigt Surface 1.01 nu:

Det finns potential där under, men jag är skeptisk till att serien tar tillvara på den. Men fortfarande: många barn och en av dem är skrämmande nära en "E.T."-storyline. Sedan tror jag att det skulle varit mycket intressntare om det inte hade varit något stor och toppmodern militärorganisation ala the Initiative som försöker ta kontroll över det hela, utan helt vanliga medelmänniskor som kanske har någon forskarförening och somvill tjäna pengar på det hela istället. För miltärer är per definition skittråkigt. Det går knappt göra något nytt med det. Men det kanske bara är jag.

Lake Bell var för övrigt en positiv överraskning. Mycket bättre här än i Boston Legal.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav dizzy » ons sep 21, 2005 0:43

LWes skrev:David Greenwalt's serie Profit har ju släppts på dvd.
Jag ska nog köpa den föra att David Greenwalt är cool och KEITH SZARABAJKA är ju med.
Har någon sett serien och har något att säga om den?

Gillade Profit enormt när den sändes och att den blev nedlagd är nästan en skandal i klass med nutida motsvarigheter som DLM, FF osv.
Ok, precis som jag läst i några dvdrecensioner så var den nog klart före sin tid där i mitten på 90-talet. Men det var en lysande idé med en serie om en karaktär som skulle vara bad guy i vilken annan serie som helst, även om han har en viss, twisted, logik i varför han gör det han gör.
Både Pasdar i titelrollen och Szarabajka var suveräna, och vad jag minns kan man klart se en inspiration till W&H i karaktärerna och företaget det utspelar sig på.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Glorificus » ons sep 21, 2005 1:12

noike skrev:Sett färdigt Surface 1.01 nu:

Det finns potential där under, men jag är skeptisk till att serien tar tillvara på den. Men fortfarande: många barn och en av dem är skrämmande nära en "E.T."-storyline.

Ooh, låter som något jag borde kolla in. :P
Ja, jag läste under spoilermarkeringen. Men jag skummade bara.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » ons sep 21, 2005 2:33

noike skrev:Sett färdigt Surface 1.01 nu:

Det finns potential där under, men jag är skeptisk till att serien tar tillvara på den. Men fortfarande: många barn och en av dem är skrämmande nära en "E.T."-storyline. Sedan tror jag att det skulle varit mycket intressntare om det inte hade varit något stor och toppmodern militärorganisation ala the Initiative som försöker ta kontroll över det hela, utan helt vanliga medelmänniskor som kanske har någon forskarförening och somvill tjäna pengar på det hela istället. För miltärer är per definition skittråkigt. Det går knappt göra något nytt med det. Men det kanske bara är jag.

Nej, det var inte bara du, och det var också mitt största problem med upplägget, större än barnfaktorn.

Jag vet inte. Håller med om att det finns potential, men samtidigt inte tillräckligt för att hålla mig mer än måttligt intresserad. Det är på nivån att jag nog kommer fortsätta se den, om jag hör bra saker om den i framtiden eller om poser kommer följa den. Vilket som kommer först.

En sak slog mig, det känns som om flera av hösten serier startar något begränsat. Det kan gälla såväl scenario som val av huvudkaraktärer. Till exempel har jag svårt att se hur Prison Break, Threshold eller Surface ska kunna hålla sig med ett flertal fulla säsonger (de två senare serierna kommer ju i Losts kölvatten, och det är nästan som om det här problemet är en omedveten liten följd av det). Med Threshold är känslan okej, för den var en väldigt positiv överraskning, men eftersom jag redan hade svårt att hålla intresset vid liv för Surface blir jag genast skeptisk.

Vi får se vad ni andra säger. Jag håller med om att det finns potential, men också om att det inte känns sannolikt att Surface kommer ta tillvara på den.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons sep 21, 2005 3:04

adolvsson skrev:En sak slog mig, det känns som om flera av hösten serier startar något begränsat. Det kan gälla såväl scenario som val av huvudkaraktärer. Till exempel har jag svårt att se hur Prison Break, Threshold eller Surface ska kunna hålla sig med ett flertal fulla säsonger (de två senare serierna kommer ju i Losts kölvatten, och det är nästan som om det här problemet är en omedveten liten följd av det).

Du har verkligen hängt upp dig på det där med Lost, vilket känns jävligt bisarrt i och med att du aldrig sett serien. Ja, de kanske fick a-ok på grund av Lost men vad fan spelar det för roll? Det är ju som att dra upp Leave it to Beaver när man pratar om Arrested Development -- för utan LITB så hade ingen satsat på sitcoms. FFS. LET. IT. GO.

Prison Break har jag svårt att se hur det ska klara sig ens en säsong, men Threshold och Surface? Utan problem. Eller, det finns problem men de beror på de som bestämmer- Där hänger allt på hur hårt man är beredd på att satsa på SF/skräck-temat och exakt hur långt man vill ta komplexiteten. Thresholds bioforming av människor kan göras riktigt komplicerad och man kan även ha ihjäl stora delar av mänskligheten. Det är ett av problemet med Surface faktiskt, seriens huvudplot gör sig bäst i liten skala. Inte avsnittsmässigt då, utan det episka och storskaliga ska bort.

Såg du aldrig War of the Worlds-serien på Kanal5? Surface och Threshold är bara varianter av det temat och det har stora möjligheter. Precis lika många som en privatdeckande teddybjörns-vampyr.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons sep 21, 2005 3:34

noike skrev:Du har verkligen hängt upp dig på det där med Lost, vilket känns jävligt bisarrt i och med att du aldrig sett serien. Ja, de kanske fick a-ok på grund av Lost men vad fan spelar det för roll?

Tsk. Aldrig är att ta i. Jag såg de första avsnitten, och kollat in ett par efter vägen, tillräckligt för att kunna dissa serien med gott samvete tycker jag.

Men ja, jag har hängt upp mig på det där men, och det har vi ju också diskuterat förr, jag tvivlar inte på att jag kommer över det. I alla fall med Threshold, som rockade hårt.

Prison Break har jag svårt att se hur det ska klara sig ens en säsong, men Threshold och Surface? Utan problem. Eller, det finns problem men de beror på de som bestämmer- Där hänger allt på hur hårt man är beredd på att satsa på SF/skräck-temat och exakt hur långt man vill ta komplexiteten.

Medhåll, men televisionshistoriskt sätt har man väl knappast varit beredd att gå speciellt långt. Jag tror att Threshold kan vara beredda, och om inte får vi ändå se det från en tillräckligt annorlunda synvinkel (inifrån konspirationen för en gångs skull) för att det ska gå bra. Men jag tycker hursom att min skepsism är befogad.

Thresholds bioforming av människor kan göras riktigt komplicerad och man kan även ha ihjäl stora delar av mänskligheten. Det är ett av problemet med Surface faktiskt, seriens huvudplot gör sig bäst i liten skala. Inte avsnittsmässigt då, utan det episka och storskaliga ska bort.

Och som jag höll med dig om innan, potentialen finns där. Utan tvekan.

Såg du aldrig War of the Worlds-serien på Kanal5?

Nope.

Surface och Threshold är bara varianter av det temat och det har stora möjligheter. Precis lika många som en privatdeckande teddybjörns-vampyr.

Jo, jag antar att du har rätt. Men. Att jag har svårt att se hur dom ska kunna få det fungera under en längre period, betyder inte att jag har gett upp på serierna. Jag dissar dom inte för det. Jag antar till och med att dom har lite koll eftersom ingen av serierna faktiskt är planerade som miniserier. I fallet Surface var det flera andra saker som bidrog till mitt ointresse, och Threshold är jag i allra högsta grad intresserad av vad som ska komma. Här, skulle jag vilja påstå, är det till och med en fördel att inte se var dom ska ta serien, för det gör mig förbaskat nyfiken på framtiden.

Och den där Lost-känslan jag pratade om finns tyvärr fortfarande kvar, vilket inte är samma sak som att säga att alla är Lost-kloner. Snarare vill jag peka på att det känns om om lite väl mycket likartade övernaturliga serier är på gång nu, på sama sätt som det kommit en uppsjö av procedurals i CSI:s kölvatten. Jag diggar det övernaturliga starkt, men man kan få för mycket av det goda (faktiskt) och om det kommer för mycket av samma sort på en gång är det lätt att missa, eller tröttna på, det som verkligen är bra.

Vilket inte nödvändigtvis är något problem en så länge, men det är inte precis så att jag litar på bolagens förmåga att fatta kloka beslut som är bra för branschen och dess mångfald.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav poser » ons sep 21, 2005 12:59

Nip/tuck 3x01
Rhona Mitra, slutscen, nuff said.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » ons sep 21, 2005 16:37

CSI Miami 4x01:
Mycket bra avsnitt. Förhoppningsvis fortsätter säsongen att vara bra och intressant. CSI Miami är den bästa CSI-serien.
Jag tycker att CSI New York är tråkigast.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » ons sep 21, 2005 21:27

Nip/tuck 3x01

I'm me again baby. I'm back.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » ons sep 21, 2005 22:08

Fuck you, Off, you stole my line! :D

N/T 3.01:Ja, mycket bra. Lite dåligt sammanhängande att The Carver inte skar upp kinderna på Christian som på de andra (vad är poängen med en seriemisshandlare om han inte följer sitt mönster ;) ), men i övrigt måste jag säga att det var ett av de bättre avsnitten.

N/T är överlag en väldigt bra serie, men jag lyckas ändå aldrig börja känna för karaktärerna på det sätt som jag gör i mina absoluta favoritserier. Vet inte riktigt vad det beror på. Så den karaktär som jag i slutändan brydde mig mest om i avsnittet var, mot all förmodan, Momma Boone. Mycket starkt karaktärsarbete med henne.

Blivit mycket bitchy grandmothers i TV den här veckan. Emily Gilmore, Celias mamma i Weeds och nu Erica. De tre karaktärerna påminner mer än lovligt om varandra.

Kopplade någon vem den nya tjej-regularn var? Två nya namn i förtexterna, den ena antar jag är han som spelar Quentin, men den andra? Är Kimber regular nu? Har aldrig lärt mig namnet på skådespelerskan.

Och Rhona Mitra... well, you know. :P :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » ons sep 21, 2005 22:21

caffeineaddict skrev:Fuck you, Off, you stole my line! :D

N/T 3.01:Kopplade någon vem den nya tjej-regularn var? Två nya namn i förtexterna, den ena antar jag är han som spelar Quentin, men den andra? Är Kimber regular nu? Har aldrig lärt mig namnet på skådespelerskan.

Och Rhona Mitra... well, you know. :P :D

Jag är ganska säker på att det är Kimber som är regular nu, läste det på tv.com har jag för mig.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav monkeyboy » ons sep 21, 2005 22:43

Jag ser inte på Nip/Tuck så jag vet inte, men: http://wwtdd.com/index.php?type=one&i=125 låter lovande i alla fall
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Tam » ons sep 21, 2005 23:28

Nip/Tuck. Jag älskar det. Bättre än nånsin.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » tor sep 22, 2005 11:34

AKS (eller någon annan): var går ANTP att hitta idag? Har sökt runt lite men inget hittills.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor sep 22, 2005 11:57

Illyria skrev:AKS (eller någon annan): var går ANTP att hitta idag? Har sökt runt lite men inget hittills.

Det kommer nog, det är ju ett två-timmarsavsnitt så det tar kanske lite tid. Biggest Loser var också extra lång säsongspremiär och den kom typ en dag senare än man hade förväntat sig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film