av adolvsson » tis jan 13, 2009 5:41
Juhupp, Spooks sjunde säsong avklarad då, bättre sent än inte alls. Noterbart att ingen kommenterat något avsnitt. Själv tänkte jag aldrig ens på det. Konstigt.
Och jag älskade, förstås. Det är Spooks. Inte lika intensivt som säsong 6, fast fortfarande spännande och dramatiskt och med mer arc än dom fem första säsongerna hade. Ett par avsnitt som kändes väldigt standalone men annars, precis som förra säsongen, en väl fungerande kombination av standalones och arc. Dom kan det här. Kudos.
Det fanns saker jag inte höll med om - förbaskat trist med Adams bortgång, förstås, och även om jag gillade ersättaren kändes det som om han modellerats väl mycket efter Adam (med tortyr och varandes gammal bekanting till Harry), och introduktionen i samma avsnitt som Adams död kändes för läglig och hade kunnat göras bättre vilket inte är första gången den typen av kritik kan riktas åt Spooks håll - men som vanligt är den negativa kritiken småpotatis och kan lätt putsas väck när det gör såhär bra.
Jag älskar Spooks. Fortfarande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch
Blogg |
Twitter |
Instagram |
Facebook |
LinkedIn