Spooks

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön feb 24, 2008 14:22

noike skrev:
AKS skrev:Nej, och det är tur det. Iofs vet jag inte om Adam skulle bli lycklig om Anna dök upp med en liten dotter. Men det lämnas ju faktiskt lite öppet det där med att hon är gravid. Varför ens ha med det om de inte vill att man ska oroa sig över att det är Adams liksom?

Jaha. Eh. Jag såg det som en ursäkt serieskaparna gav henne för att överleva.

Och varför vill de att hon ska överleva? Jo, för att jag ska oroa mig för hennes återkomst resten av hela serien!! That's why.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön feb 24, 2008 14:40

IRLG! Nojigt storhetsvansinne! Fantastisk egenskap. :lovebunnier:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån feb 25, 2008 16:34

Skönt att du gillar den sidan av mig, noike. Cause there loads of it. :D

6.08: Jaw. On. Floor. Nej, inte att Ros inte var död för det var ju en av de mer uppenbara twisterna i denna serie. Eftersom Adam hållit på med sprutorna var det ju uppenbart att hon levde. Men jag tycker ändå att det är synd att karaktären försvinner. Samtidigt som jag hatar Adams velande med damerna i denna säsong. På slutet då han babblar om att han inte kan följa med för då kommer de att förstå att Ros lever så tänkte jag så här: "Eller så har du din son att ta hand om, din dumjävel." Och sen började jag sakna Tom. Faktiskt. Jag gillar inte alls vad de gjort med Adam denna säsong.

Nej, haktappningen kom då Juliet klev in i leken som medlem av Yalta. Fuck! Men jag är lite förvirrad av allt detta. Först vill Yalta att Iran ska få atomvapen, sen vill de inte att det ska bli krig? Var det inte de som såg till att det hela blev som det blev då Iran fick trig-mekanismerna? Det känns som att jag missat nåt uppenbart här. Möjligen att nåt avslöjades efter en idiotisk Adam-Anna-scen för då var jag alltid arg och irriterad efteråt och hade svårt att koncentrera mig. :)

Förbaskat bra avsnitt, trots allt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån feb 25, 2008 16:51

AKS skrev:6.08: Jaw. On. Floor. "Eller så har du din son att ta hand om, din dumjävel." Och sen började jag sakna Tom. Faktiskt. Jag gillar inte alls vad de gjort med Adam denna säsong.

Jag har inget större problem med vad de gjort med honom, det känns fortfarande som om att han lider efter fruns död och försöker fylla tomrummet med något -- och det fungerar inte. Däremot att sonen inte är med, hände något i slutet av s5 som jag missade/har glömt för jag störde mig också på det. Att binda agenterna vid något normalt hemmaliv, något att bry sig om är det som gör att de fungerar. Jag gilalr fortfarande Adam men man förstår honom inte lika väl längre och det borde vara tvärt om.

Först vill Yalta att Iran ska få atomvapen, sen vill de inte att det ska bli krig?

De vill att det ska finnas en illusion av att Iran har atomvapen så att USA ger sig in och avslöjas som aggressiva psykopater och får hela världen mot sig så att deras dominans vacklar. Så tolkade jag det. Pax Britannia som världsräddare på uppgång bakom kulisserna enligt deras sätt att se på det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån feb 25, 2008 17:03

Ah, okej. Så är det nog.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån feb 25, 2008 18:32

6.09: Ett av de bättre denna säsong. Skönt att det var en del av arcen utan att kännas som det förrän på slutet. Kändes bra att få ett avsnitt relativt fritt från atomvapen- och Iranprat.

Yes, I saw it coming. De preppar Kaplan för MI5-tjänstgöring. Han kanske får en kula i huvudet nästa avsnitt, men han skulle vara ett bra tillägg till gänget tycker jag.

Jag förstår precis Malcolm där på slutet då han sätter sig i stolen. Don't fucking mess with stolinställningar om det inte är din stol!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån feb 25, 2008 23:10

6.10: Sweet lord jesus! GAAH!

Men hur slutar det? Det är ju inte säkert hon är död. Han såg till så att hon svimmade och i den sekund han blir absolut tvungen kan han bryta nacken på henne utan att hon nånsin behöver vakna upp, men om de blir räddade så behöver hon inte dö. Så tror jag att det är. Och början av S7 kommer att vara beroende på om skådespelerskan vill vara kvar eller inte (eller möjligen hur mörk de vill göra serien för detta är ju bara så grymt om Adam har dödat henne).

Zaf... Finns inget att säga annat än :cry:

Grymt spännande och helt klart en bättre avslutning än t ex S5. Mycket bättre än S4. Tillsammans med S1 och S3 antagligen den mest spännande avslutningen.

Annars så tror jag att jag hade för höga förväntningar på säsongen. Som helhet ser jag den inte som så mycket bättre än övriga Spooks-säsonger och jag vet inte ens om det är min favorit. Vissa val de gjorde med Adam som karaktär irriterade och Anna... där kan jag inte ens börja. Den karaktären drog ner avsnitten hon var med i så inte så konstigt att de senaste avsnitten för mig varit de bästa i säsongen antagligen.

Så i denna säsong tappade vi Zaf och Ros och kanske Jo. Tillskottet Ben verkar dock kunna bli riktigt bra, men det är tre bra karaktärer som kan ha försvunnit till syvende och sist.

En sak jag gillat med säsongen är det faktum att de lagt till en äldre kvinnlig karaktär i Connie. En äldre kvinnlig karaktär som inte är en modersgestalt utan lika professionell som de andra spelarna. Hur ovanligt är inte det? Nu måste jag erkänna att jag alltid haft ett litet problem med Gemma Jones och det är hennes ögon. De är så stirriga på nåt vis och det har jag tyckt sedan Sense and Sensibility och senare i Bridget Jones-filmerna, men det är ju ett litet fel egentligen då vi får se en sådan kvinnlig karaktär. Förhoppningsvis lär vi känna henne mer i S7.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tis aug 26, 2008 11:38

Nu har jag sett hela serien. (spoiler till och med säsong 6) Bra hela vägen, ibland fantastiskt. Men i efterhand känns det som två serier, med en övergångsperiod i säsong 3. Det jag gillade i början var att huvudkaraktärerna kändes mycket mer som vanliga människor, att man fick se deras privatliv och hur de påverkades av varje uppdrag. En helt annan stil än några actionhjältar, och det gjorde även själva spionerandet mycket roligare och mer spännande. För att inte att tala om när det gick verkligt illa för karaktärerna -- slutet på säsong 2, Tom som simmar ut i havet, Zoe och Danny står på stranden :cry:, fortfarande tio gånger bättre än något annat i serien. Men efter säsong 3 kändes det mer som en brittisk 24, fast med mer fristående och välgjorda fall (och oftast bättre). Under den tiden har det som tur är blivit bättre och bättre, och till slut återigen jävligt bra med säsong 6. Fortfarande på ett annat sätt än de första säsongerna, men med betydligt mer fokus på karaktärerna än främst säsong 4, och med riktigt arcande. Smileykavalkad åt avslutningen, kanske bäst hittils.

Jag läste september för säsong 7 någonstans, hoppas på det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » mån sep 01, 2008 6:44

Efter fyra avsnitt måste jag säga att jag redan hunnit bli ganska förtjust i Code 9. Karaktärerna är inte Harry-starka, det är sant, men vissa av dem börjar sakta men säkert växa sig fram även om de verkar lite snarlika och tråkiga vid första anblick, och till skilnad från föräldraserien finns här ett välkommet försök till lite arc redan ffrån början. De flesta veckofallen har varit trivsamt starka de med. Tummen upp, så här mitt emellan vanliga Spooks-säsonger.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån sep 01, 2008 9:36

caffeineaddict skrev:Efter fyra avsnitt måste jag säga att jag redan hunnit bli ganska förtjust i Code 9. Karaktärerna är inte Harry-starka, det är sant, men vissa av dem börjar sakta men säkert växa sig fram även om de verkar lite snarlika och tråkiga vid första anblick, och till skilnad från föräldraserien finns här ett välkommet försök till lite arc redan ffrån början. De flesta veckofallen har varit trivsamt starka de med. Tummen upp, så här mitt emellan vanliga Spooks-säsonger.

Jag håller med till fullo.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis okt 21, 2008 19:48

Nu är det snart dags! Den 27 oktober för att vara exakt. Det är ju alldeles snart ju! :extas: Iofs har jag ännu inte bestämt mig för om jag ska se serien avsnitt för avsnitt eller spara avsnitten på hög. Känns som att Spooks tjänar en del på att ses avsnitten på raken, men det beror ju iofs också på hur mycket standalone S7 blir.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis okt 21, 2008 20:03

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Tummen upp, så här mitt emellan vanliga Spooks-säsonger.

Jag håller med till fullo.

Jag har glömt kolla, mer än första och kanske andra. Jäsikens pannkaka.

AKS skrev:Nu är det snart dags! Den 27 oktober för att vara exakt. Det är ju alldeles snart ju!

Tack för påminnelsen, jag känner redan hur mina nerver börjar vittra sönder av spänd förväntan.

Eller som man också kan uttrycka saken: :extas: :extas: :extas:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » tis jan 13, 2009 5:41

Juhupp, Spooks sjunde säsong avklarad då, bättre sent än inte alls. Noterbart att ingen kommenterat något avsnitt. Själv tänkte jag aldrig ens på det. Konstigt.

Och jag älskade, förstås. Det är Spooks. Inte lika intensivt som säsong 6, fast fortfarande spännande och dramatiskt och med mer arc än dom fem första säsongerna hade. Ett par avsnitt som kändes väldigt standalone men annars, precis som förra säsongen, en väl fungerande kombination av standalones och arc. Dom kan det här. Kudos.

Det fanns saker jag inte höll med om - förbaskat trist med Adams bortgång, förstås, och även om jag gillade ersättaren kändes det som om han modellerats väl mycket efter Adam (med tortyr och varandes gammal bekanting till Harry), och introduktionen i samma avsnitt som Adams död kändes för läglig och hade kunnat göras bättre vilket inte är första gången den typen av kritik kan riktas åt Spooks håll - men som vanligt är den negativa kritiken småpotatis och kan lätt putsas väck när det gör såhär bra.

Jag älskar Spooks. Fortfarande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » fre nov 06, 2009 15:35

8.01 It's back and it's glourious. Med den lilla fotnoten att det kändes som de kunde sugit på Harrys kidnappning i ytterligare ett avsnitt. Hoppas bara det fortsätter arca sig den här säsongen och inte återgår till stand-alones. Och Malcolm kommer vara saknad.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån nov 09, 2009 8:58

8.02 var jävlar i mig ännu bättre. Högkvalitativ Spooks och även om det var en standalone på sätt och vis så påverkade det karaktärerna på sätt som kändes.
:sacrificebunny:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » mån nov 09, 2009 19:47

8.02

Sånär som det finns karaktärsavsnitt i Spooks så kändes detta avsnitt väldigt Jo. Vilket är bra. Jo är bäst. När hon vad-det-nu-hette-istanskan satt och berättade om sin syrra, utan att veta att Jo gått igenom något liknande för inte så längesedan och hon håller minen. Awesome. :lovebunnier:

Däremot längtar jag till de har ihjäl äckeltanten. Tvi!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Rombat » lör nov 14, 2009 15:53

8.03

Att ta bort både Malcolm och Jo inom loppet av ett par avsnitt men ändå ha kvar kärringen... :roadkill:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Föregående

Återgå till TV-serier och film