adolvsson skrev:2x05
Att dessutom anställa en dansk som Godric var ta mig fan inget mindre än inspirerande, hans brytning, hans lite speciellt sätt att prata svenska, passar med tanke på att han var 1000 år äldre än dom andra närvarande svenska vikingarna och med tanke på att jag antar hans ursprung lär vara mer osäkert. Sådan känsla för detaljer är ett perfekt bevis på vilken jävla kvalitetstänkande Alan Ball för med sig.
HippieSpellan skrev:eller så var det bara att de inte vet skillnaden på en dansk och en svensk och kände "äh fan kör på"
adolvsson skrev:2x05
Och till sist älskade jag flashbacken tillbaka till, ja, 1000-talet blir det väl, där runtomkring. Riktigt trevligt att dom ansträngt sig och faktiskt anställt svenskar eller, åtminstone i Godrics fall, någon som kan prata svenska utan att skämmas för sig, istället för att låta amerikaner bryta på usel och felaktig fejksvenska. Bara det faktum att dom här kunda uttala å ä ö ordentligt fick mig nästan att spricka av glädje. Att dessutom anställa en dansk som Godric var ta mig fan inget mindre än inspirerande, hans brytning, hans lite speciellt sätt att prata svenska, passar med tanke på att han var 1000 år äldre än dom andra närvarande svenska vikingarna och med tanke på att jag antar hans ursprung lär vara mer osäkert. Sådan känsla för detaljer är ett perfekt bevis på vilken jävla kvalitetstänkande Alan Ball för med sig.
lilith skrev:Vad mycket naket och knukkande det är i den här serien!
AKS skrev:Äh, det är ingen princip. Däremot så har jag inte lust att se en serie så varför lägga tid på den? Det görs hundra serier per år. Jag har tid att kanske följa två-tre nya per år. Varför lägga det på nån som man, av vilken anledning som helst, inte har lust att se? Sen om det är barnsligt... whatever man. (För det med JP är ju mest ett skämt, vilket kanske framgick. [Eller kanske inte med tanke på att du kallade principen, och därmed mig, dum och barnslig.] Det var definitivt min inställning de första åren där, men efter dess har jag inte haft lust att se den bara. Om jag skulle få lust att se den nu så skulle jag inte sitta där och gå efter en icke-existerande princip.)
HeY skrev:2x06
Och den blodiga sexscenen sen - brutalt!
AKS skrev:Effektsökeri.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare