True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons jul 08, 2009 6:40

(spoiler 2.02) Skitbra, precis som folk sagt. Och jag skrattade åt att bakrummet på Fangtasia hade en hel låda med det Vampire-vinet som jag och syrran fick i present av Bämelie sist i Norrköping. :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons jul 08, 2009 20:50

Ja, efter 2.03 är det här faktiskt en ärlig höjdarserie nu. S1 var bra, men inte mer. S2 has stepped it up as all hell.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Ankh » ons jul 08, 2009 23:40

Jag hittar ingen torrent för 2.03. Halp?

(edit) Jaha.. letat i två dagar.. nu hittade jag en! (/edit)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » mån jul 20, 2009 22:36

2x05
True Blood är så jävla bra nu, stabilt, och rått sexigt.

20 minuter in i avsnittet kom jag äntligen på vart jag kände skådespelaren bakom Terry ifrån. Det är väl inte mer än, vad, två eller tre år sedan Gilmore Girls slutade och han ser redan bra mycket mer äldre ut här än han gjorde där. Fortfarande skitbra. Faktiskt till och med ännu bättre.

Ed Quinn, känd från Eureka, kände jag däremot igen direkt. Det var kul. Han passade fint som huggtand med attitydproblem.

Och till sist älskade jag flashbacken tillbaka till, ja, 1000-talet blir det väl, där runtomkring. Riktigt trevligt att dom ansträngt sig och faktiskt anställt svenskar eller, åtminstone i Godrics fall, någon som kan prata svenska utan att skämmas för sig, istället för att låta amerikaner bryta på usel och felaktig fejksvenska. Bara det faktum att dom här kunda uttala å ä ö ordentligt fick mig nästan att spricka av glädje. Att dessutom anställa en dansk som Godric var ta mig fan inget mindre än inspirerande, hans brytning, hans lite speciellt sätt att prata svenska, passar med tanke på att han var 1000 år äldre än dom andra närvarande svenska vikingarna och med tanke på att jag antar hans ursprung lär vara mer osäkert. Sådan känsla för detaljer är ett perfekt bevis på vilken jävla kvalitetstänkande Alan Ball för med sig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Matt » ons jul 22, 2009 10:31

Så jävla bra.

2x05
Handjobs rule.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav HippieSpellan » ons jul 22, 2009 11:38

adolvsson skrev:2x05
Att dessutom anställa en dansk som Godric var ta mig fan inget mindre än inspirerande, hans brytning, hans lite speciellt sätt att prata svenska, passar med tanke på att han var 1000 år äldre än dom andra närvarande svenska vikingarna och med tanke på att jag antar hans ursprung lär vara mer osäkert. Sådan känsla för detaljer är ett perfekt bevis på vilken jävla kvalitetstänkande Alan Ball för med sig.

eller så var det bara att de inte vet skillnaden på en dansk och en svensk och kände "äh fan kör på"

annars så var den bra. gillar tonåringen mer och mer faktiskt. tara och hennes röra känns lite jobbig, men det är för att när hon är hysterisk så blir hon så jobbig, hennes röst kommer till en ton som trycker på min "säg ett ord till och jag lovar att jag krossar ditt struphuvud"knapp
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jul 22, 2009 11:53

HippieSpellan skrev:eller så var det bara att de inte vet skillnaden på en dansk och en svensk och kände "äh fan kör på"

Den möjligheten slog mig också, absolut, och även om jag inte tror det - det är nästan lite för bra utfört för att vara en slump - så gör det i slutändan ingen stor skillnad. Resultatet är skitsnyggt i vilket fall.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » tor jul 23, 2009 21:49

adolvsson skrev:2x05
Och till sist älskade jag flashbacken tillbaka till, ja, 1000-talet blir det väl, där runtomkring. Riktigt trevligt att dom ansträngt sig och faktiskt anställt svenskar eller, åtminstone i Godrics fall, någon som kan prata svenska utan att skämmas för sig, istället för att låta amerikaner bryta på usel och felaktig fejksvenska. Bara det faktum att dom här kunda uttala å ä ö ordentligt fick mig nästan att spricka av glädje. Att dessutom anställa en dansk som Godric var ta mig fan inget mindre än inspirerande, hans brytning, hans lite speciellt sätt att prata svenska, passar med tanke på att han var 1000 år äldre än dom andra närvarande svenska vikingarna och med tanke på att jag antar hans ursprung lär vara mer osäkert. Sådan känsla för detaljer är ett perfekt bevis på vilken jävla kvalitetstänkande Alan Ball för med sig.

Jag håller med, fullt ut. Att det är en slump tror jag inte alls! Det är för snyggt gjort.
Den ena av svenskarna pratar lite sämre svenska, inbillade jag mig när jag såg det. Det tog en stund att ställa om att lyssna till svenska och inte engelska för mig så jag kan ha fel. Men uttalen var väldigt bra, så även om han inte var svensk gör det inget. Man är ju van att lyssna till riktigt daalick svennschkaa...
Så Godric-skådespelaren är konfirmerat dansk? Förvånar mig inte ett dugg, det var det första jag tänkte när jag hörde honom prata. Man kan ju tänka sig att den där Godric (som vid det tillfället ju är 1000 år gammal) kan en hel del språk och naturligtvis även tagit till sig vikingarnas språk, skandinaviskan.

Erik blir en mer och mer intressant karaktär! Jag funderade på varför han var så himla intresserad av Godric och verkade idolisera honom så mycket. Det verkade ligga nåt speciellt bakom liksom. Nu fick vi svaret. Hoppas vi får se mer av Godric snart! Han var het på nåt vis.

Vad mycket naket och knukkande det är i den här serien!

Lafayettes happy dance i förra avsnittet! IRLG!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » tor jul 23, 2009 21:55

lilith skrev:Vad mycket naket och knukkande det är i den här serien!

Och det är därför jag aldrig kommer att se den här serien. Tro mig, jag är inte pryd då det gäller att kolla på andra människors knullande, men med kabelkanaler känner jag ofta att det är "look mummy, no hands!" och det irriterar mig. Effektsökeri. Makes me angry. Tyvärr har denna serien gett mig det intrycket och vare sig det stämmer eller inte att det är effekt så kommer jag inte att ge den en chans ens. Jag är envis på det sättet. (Har inte sett Jurassic Park än p.g.a. hypen. Nu var det väl 16 år sen den hypades, men har jag bestämt mig för nåt... :D)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor jul 23, 2009 21:59

Haha, vad glad jag är att du bestämt dig för att vara med mig då. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tor jul 23, 2009 22:04

:D Mm, nu blir du inte av med mig i första taget! Mint 16 år kan vi ju konstatera i alla fall.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor jul 23, 2009 22:07

:extas:

(Må du aldrig se Jurassic Park med andra ord...)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » fre jul 24, 2009 0:22

Haha, va?! :D

Vad är det där för dum och ytterst barnslig princip?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre jul 24, 2009 0:28

Äh, det är ingen princip. Däremot så har jag inte lust att se en serie så varför lägga tid på den? Det görs hundra serier per år. Jag har tid att kanske följa två-tre nya per år. Varför lägga det på nån som man, av vilken anledning som helst, inte har lust att se? Sen om det är barnsligt... whatever man. (För det med JP är ju mest ett skämt, vilket kanske framgick. [Eller kanske inte med tanke på att du kallade principen, och därmed mig, dum och barnslig.] Det var definitivt min inställning de första åren där, men efter dess har jag inte haft lust att se den bara. Om jag skulle få lust att se den nu så skulle jag inte sitta där och gå efter en icke-existerande princip.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre jul 24, 2009 0:37

AKS skrev:Äh, det är ingen princip. Däremot så har jag inte lust att se en serie så varför lägga tid på den? Det görs hundra serier per år. Jag har tid att kanske följa två-tre nya per år. Varför lägga det på nån som man, av vilken anledning som helst, inte har lust att se? Sen om det är barnsligt... whatever man. (För det med JP är ju mest ett skämt, vilket kanske framgick. [Eller kanske inte med tanke på att du kallade principen, och därmed mig, dum och barnslig.] Det var definitivt min inställning de första åren där, men efter dess har jag inte haft lust att se den bara. Om jag skulle få lust att se den nu så skulle jag inte sitta där och gå efter en icke-existerande princip.)

Tycker inte det finns någon anledning att ta vad jag skrev personligt. Ber om ursäkt ifall du tog illa upp.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre jul 24, 2009 0:47

Dum och barnslig princip. Som du ansåg att jag hade. I förlängningen betyder det ju att jag är dum och barnslig. Jag tog det inte personligt (jag sitter inte direkt och är upprörd om en person jag inte känner tycker att jag är dum) men att det är en kommentar om mig känns självklart. Men som sagt, du behöver inte be om ursäkt. Jag är inte ledsen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » fre jul 24, 2009 17:00

Ingenstans har Tob kallat dig dum och barnslig, AKS. Vad du överreagerar ärligt talat.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » fre jul 24, 2009 17:02

lilth: Det där var överstökat och jag hade till och med glömt bort det. Din kommentar känns totalt överflödig. Men tack för din ärlighet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » fre jul 24, 2009 17:06

Varsågod.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Matt » fre jul 24, 2009 17:19

Det är sjukt mycket söta tjejer i True Blood så många att jag inte ens vet vem som är min favvo

Sookie
Jessica
Sarah
Tara
Daphne
Arleene
Maryanne

Sen är fan Alexander Skarsgård jävligt het. Alvarligt!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » fre jul 24, 2009 17:25

Alexander Skarsgård får mig nästan att vilja se serien i en millisekund ibland. Inte för att han är het (inget fel på honom dock, vad jag kan minnas) utan för att jag är nyfiken på hur han är som skådespelare i engelskspråkigt material. Vill inte minnas att han varit så minnesvärd i nåt svenskt jag sett, fast jag tror inte att jag sett så mycket med honom.

I övrigt så har jag bara sett Sookie av tjejerna, vilket är lite konstigt för även om man inte följer en serie så brukar man dyka på hur mycket bilder som helst. Men det blir väl mest Sookie och han den där vampyren som är med på bilderna som används för att illustrera serien.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » fre jul 24, 2009 17:33

Skarsgård är en så jävla skön lirare. Jag har dansat punkdans med honom till Köttgrottorna.
Nästa gång vill jag dansa med Anna Paquin
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » fre jul 24, 2009 17:36

Gick in på hans IMDb-sida nu för att se vad han gjort och såg att han ska vara med i Straw Dogs. Kul för honom, verkligen, men Straw Dogs hade de kunnat fått låta vara i fred för mig. Ja, ja... De gör ju om allt nu för tiden så det är ju inget att bli upprörd över direkt, men ändå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » fre jul 24, 2009 18:24

True Blood!! Woho! (spoiler 2.05) Det känns som att säsongens uppbyggnad närmar sig sitt slut nu. Oavsett om det är så eller inte så gillas allt faktiskt. Men jag vet inte riktigt om jag håller med er hyllning om flashbacken. Den kändes lite onödig i och med att kommentaren sen "he's my maker" gav samma resultat. Kul med svenska iofs och vikingar. Tyckte också som Lotta att den ena av svenskarna pratade lite sämre svenska. Konstigt med tanke på att han pratade mest. Fast han pratade bra. Känns som att dom jobbat betydligt hårdare på detta än i säsong 1.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HippieSpellan » fre jul 24, 2009 21:15

det är lite för mkt knukka och naket för min smak, ser inte riktigt poängen med det faktiskt. många gånger, visst, men för det mesta nä. jag trodde aldrig jag skulle säga det någonsin men skarsgård lyfter faktiskt serien. jag börjar känna något mellanting mellan uttråkad och intresserad. väldigt störande. jag vill se den men jag vet inte varför, jag längtar inte efter det men.. s2 är bättre än 1an dock.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » mån jul 27, 2009 15:48

Trailern de visade på Comic Con i perfekt kvalité. Spoiler Alert, yes. Man får b.la veta vad/vem som attackerade Sookie..., vilket inte förvånade mig. Annars tycker jag det ser aaamazing ut!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » mån jul 27, 2009 23:14

2x06
Fy fan så bra det är nu!
Jag är rätt stolt över att jag listade ut att det var Maryanne som dödade Taras voodoo-kvinna och attackerade Sookie så pass tidigt. Jag sade att det var min teori till min kusin för några veckor sedan - han trodde inte det var så (in his face 8) ). Och hur sjukt måste det inte ha varit att spela in orgie-scenen?

Jag vet inte vad det var med första återblicken där Bills skapare talade med fransk brytning, men jag tyckte den scenen var otroligt snygg. Bra skådespelare! Och den blodiga sexscenen sen - brutalt!

True Blood är sjukt på precis rätt sätt, imho. Det är ingen serie för Twilight-fan-girlsen, tycker jag inte.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis jul 28, 2009 1:52

Ett par nyheter. Ordet är att en tredje säsong har fått grönt ljus, och så har HBO börjat sälja Tru Blood på sin hemsida. Mer exakt en exakt replika av flaska och etikett, med rödfärgad, lätt kolsyrad, blodapelsinläsk som verklighetsvärldsanpassat innehåll. Tuff skit.

HeY skrev:2x06
Och den blodiga sexscenen sen - brutalt!

Oh ja, det där var underbart skruvat fucked up, och ändå ingenting mot slutet av avsnittet.

Och jag fortsätter imponeras av Jason Stackhouse, stackars grabb, han kan mycket möjligen vara min favoritkaraktär. Imponerande arbete
.

AKS skrev:Effektsökeri.

Jag och nej, fast mest nej. Visst andas det av effektsökeri men det är inte omotiverat sådant. True Blood är rotat i en viss pulp-tradition, sunkig, explotation, den typen av grej, där effektsökeri är en del av vardagen. Skillnaden är att det görs här med en annan sorts medvetenhet. Alan Ball är medveten om genren, det finns där för att det är en del av traditionen, inte för effektsökeriet. Den stora skillnaden är att ursprungligen fanns det kanske inte mycket kvalitetstänkande. Det finns det i True Blood. Jävlar vilken kvalitet.

Det är skillnader mellan första och andra säsongen också. Första var mer av oförställd underhållning. Jag gillade den, det var bra, men inte riktigt vad jag hade väntat mig. Det har jag fått i andra säsongen. Nu märks det att Alan har hittat formen, nu har den kvaliten jag förväntat mig av honom hittat in, nu rockar det satan.

Det märks också i Alexander Skarsgårds karaktär. Jag gillar honom väldigt mycket, det har jag gjort länge, tyvärr kändes han inte helt rätt i första säsongen. Karaktären kändes för mycket... stereotypiskt Anna Rice-ig. Utan att säga för mycket, hittade dom rätt. Alexander Skarsgård är en av dom bästa sakerna med True Blood. Inget snack.

Det är intressant, dom har verkligen ökat det mesta i andra säsongen. Det är mer sex och naket, men den är också brutalare, mer intensiv, och den är bättre. Det är genomgående högre kvalitet i, ja, allt. Och det känns aldrig som effektsökeri. Det finns säkert anledningar att hålla sig borta från True Blood. Om man har problem med knukkandet i sig, det kan jag respektera, eller att man inte köper det övernaturliga. Men jag tycker aldrig det är effektsöker från Alan Balls sida, bara ett intensivt, blodigt, rejält vridet, och alltigenom skitbra drama. Jag tycker du ska ge det en chans. Uppenbarligen :D

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Matt » ons jul 29, 2009 21:45

Fredrik har rätt som vanligt. Smart grabb det där. It's all in the beard.
Fyfan vad säsong två är bra.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » tor jul 30, 2009 0:22

2.06.

Jag älskar också Jason, det har jag gjort ända sedan tidigt i S1 när jag kom på mig själv med att tänka att jag aldrig sett en fullkomlig idiot spelad och porträtterad riktigt så sympatiskt. Och sedan dess har han bara blivit bättre.

Sedan är jag fullkomligt förälskad i Jessica och Deborah Ann Woll, och Jessica/Hoyt-storyn har mig mer shipperig än vad jag har varit på länge i någon serie.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film