"Vad ska jag titta på nu?"

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » sön mar 09, 2008 22:08

Rombat skrev:Nä, jag skippade de sugiga jävla emosäsongerna och hoppade rakt på den bra skiten.

Sluta, är du seriös alltså? xD :drool:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav wyndham » sön mar 09, 2008 22:12

Rombat skrev:sista 3. De första sug valpung.

Här tänkte jag: "Slarviga Rombat, det är ju två p i valppung."
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Rombat » sön mar 09, 2008 23:51

Oh, puppies! :lovebunnier:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » sön jun 29, 2008 19:37

Jag har lite serier som jag tittar på just nu men det känns inte som om någon engagerar speciellt mycket, utan som om jag mest slötittar. Jag skulle vilja ha något riktigt engagerande men det känns som om jag inte kan hitta några som jag inte har sett/följer. Jag skulle vilja ha någon serie som är lättsam och tung samtidigt, lite som BtVS kan vara. Jag förstår att jag inte kan hitta en ny BtVS men någon serie som har bra balans mellan drama och komedi måste väl finnas? Eller helt enkelt en riktigt bra dramaserie, men jag kan inte komma på någon. Hoppades på att någon här kanske visste någon bra.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav XY » sön jun 29, 2008 19:59

HeY skrev: Jag förstår att jag inte kan hitta en ny BtVS men någon serie som har bra balans mellan drama och komedi måste väl finnas? Eller helt enkelt en riktigt bra dramaserie, men jag kan inte komma på någon. Hoppades på att någon här kanske visste någon bra.

Farscape? Ska själv börja på tredje säsongen typ idag.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav HeY » sön jun 29, 2008 20:12

Mmm, jag har funderat på Farscape men jag är inte säker. Försökte se piloten en gång men orkade inte se klart för det engagerade inte - om det berodde på serien eller mitt humör för tillfället vet jag inte. Dock tror jag att mupparna skulle störa med enormt.
Jag funderar på om jag ska kopiera Illyrias lista från förra sommaren:

Serier jag inte vill ha rekommenderade:
Homicide, vill se något fräschare
Sopranos, ska se senare, samma gäller Oz
Machoserier i stil med Rescue Me
Ologiska actionserier i stil med 24 och PB
Farscape (om nu någon skulle få för sig det)
Allt som innehåller ordet CSI i titeln

Och sedan också lägga till The Wire. Jag känner mig inte redo för The Wire än. Sedan behöver ingen tippsa om The Shiled heller, för den har jag uppehåll i (med andar ord följer jag den redan).

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön jun 29, 2008 20:19

Blackpool.
Jekyll.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav XY » sön jun 29, 2008 20:34

HeY skrev:Mmm, jag har funderat på Farscape men jag är inte säker. Försökte se piloten en gång men orkade inte se klart för det engagerade inte - om det berodde på serien eller mitt humör för tillfället vet jag inte. Dock tror jag att mupparna skulle störa med enormt.

Jag tyckte att den verkade rätt dålig i början, särskilt första halvan av piloten, men det blir bättre. Både serien i sig själv och att man vänjer sig vid vissa saker.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Glorificus » sön jun 29, 2008 20:51

HeY, har du sett My So-Called Life? Om inte: Gör det. ;)

Och du skulle nog gilla Kyle XY. Det är en sån där serie som blir bättre och bättre. Perfekt att se som sommarserie!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » sön jun 29, 2008 22:01

XY: Jag ska ge Farscape en ny chans någon gång, och en mer dedikerad chans men just nu är jag nog inte i rätt humör för just Farscape. Jag får se, det kan ju slå om med vädret :)

Noike: Ja, båda bra exempel! Jekyll har jag hört mycket bra om, dock har jag aldrig fått klart för mig om det är en miniserie eller om den kommer tillbaka.
Blackpool: Sex avsnitt + Tennant. Jag tror jag kör på den faktiskt!

Glorificus: Också två bra exempel. Jag är riktigt nyfiken på My-So-Called Life (Jason Katims!!) och har tittat på något klipp på youtube nån gång som var väldigt kul. Ska se om jag hittar den i bra kvalité. Blackpool ska jag börja med har jag tänkt, men sex avsnitt räcker inte länge så det blir nog MSCL efter om jag hittar en bra version.
Kyle XY har jag också provat en gång. Men där vet jag inte heller om det var humöret eller serien. Jag tyckte att halva piloten (så långt jag såg) var ganska tråkig. Men sedan såg jag slutet av ett avsnitt på Kanal5 som fick mig att tro att det nog var mitt humör för då tänkte jag "Vilken mysig serie, vad är detta?" så var det Kyle XY. Jag får se. Jag börjar iaf med Blackpool nu och kör nog vidare med MSCL.

Tack allihopa! :lovebunnier:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav XY » sön jun 29, 2008 22:12

Jag tror att jag ska ta åt mig av tipsen också, med start i Blackpool (godtyckligt beslut).
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav XY » mån jun 30, 2008 6:14

noike skrev:
The Buffster skrev:
CheeseGuy skrev:
HeY skrev:
CheeseGuy skrev:
danneman skrev:
noike skrev:Vad jag kommer på direkt så där är fortfarande standradrekommendationerna jag gett i år. Friday Night LIghts, West Wing, Spooks, Ghost Squad, the Wire.

Spooks och West Wing har jag sett rätt mycket på TV. Friday Night Lights låter inte riktigt som min stil

Skit i det, den är jäkligt bra och bör ges en chans.

Wonderfalls också, som sagt. Världens bästa serie.

VM är bättre än Wonderfalls.

Fniss.

Jag instämmer i fnisset.

Jag höjer fnisset med ett gapskratt eller fem.

Har inte sett Wonderfalls, men jag håller på VM.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav gaspode » mån jun 30, 2008 13:23

Jag gillar ju VM massor, iaf S1, men Wonderfalls är tio ggr bättre.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Matt » mån jun 30, 2008 13:23

Wonderfalls!!!!!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav XY » mån jun 30, 2008 15:20

Woderfalls är på väg hem, så om några veckor så kommer jag att ha en mer välgrundad uppfattning. Till dess håller jag på VM, som trots allt är bättre än de allra flesta tv-serier, även de bra.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav sfinx » mån jun 30, 2008 15:33

Sling and arrows är fortfarande tillgängligt på huben...
I will pull you kicking and screaming and in the end you will thank me. :twisted:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » mån jun 30, 2008 15:34

Ja. Se Slings & Arrows. Hur kunde jag glömma den?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån jun 30, 2008 15:40

noike skrev:Ja. Se Slings & Arrows. Hur kunde jag glömma den?

Mer vidgade sinnen än jag?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav XY » sön jul 06, 2008 3:16

XY skrev:Woderfalls är på väg hem, så om några veckor så kommer jag att ha en mer välgrundad uppfattning. Till dess håller jag på VM, som trots allt är bättre än de allra flesta tv-serier, även de bra.

Nu sett Wonderfalls, och jag håller fortfarande på VM. Den, Wonderfalls, har några stora plus, inte minst att Jaye är så söt att man dör varje gång hon säger eller gör något, men dras med problemet att det är en komedi (med tunga inslag av alla-blir-lyckliga-till-slut och otrovärdiga beteenden).

Den fick mig att få upp ögonen för Joan of Arcadia som är ett av mina nästa projekt.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav HeY » sön jul 06, 2008 3:38

Jag gilllar Blackpool (har inte sett klart än dock - har jobbat i veckan och inte haft mycket tid). Jag gillar My So-Called Life också, som jag sett 3 avsnitt av.
Såg första avsnittet av Kyle XY med en kompis också, helt okej, kan bli bättre. Så nu har jag ännu fler "projekt". Ja, det är väl bra att ha så många olika serier att titta på, då kan man ju se det som man känner för för stunden.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » sön jul 06, 2008 13:53

XY skrev:
XY skrev:Woderfalls är på väg hem, så om några veckor så kommer jag att ha en mer välgrundad uppfattning. Till dess håller jag på VM, som trots allt är bättre än de allra flesta tv-serier, även de bra.

Nu sett Wonderfalls, och jag håller fortfarande på VM. Den, Wonderfalls, har några stora plus, inte minst att Jaye är så söt att man dör varje gång hon säger eller gör något, men dras med problemet att det är en komedi (med tunga inslag av alla-blir-lyckliga-till-slut och otrovärdiga beteenden).

Den fick mig att få upp ögonen för Joan of Arcadia som är ett av mina nästa projekt.

:eek: :o
Wonderfalls är magi! Alltså, jag gillar VM väldigt mycket, men nej, den spelar inte riktigt i samma liga. (Det här betyder inte att du inte får tycka som du vill etc, men jag bara måste uttrycka min kärlek till Wonderfalls.)

Wonderfalls! :lovebunnier:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » sön jul 06, 2008 14:07

lilith skrev:Wonderfalls! :lovebunnier:

:lovebunnier: Ska jag titta om trots att jag kanske borde titta på annat? Jaaa!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav XY » sön jul 06, 2008 14:18

Vilket insnöat wonderfallnäste forumet är. :) Men jag klagar inte, det är en bra serie.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav AKS » sön jul 06, 2008 14:23

Jag är en av få här som inte ser storheten alls i Wonderfalls... Jag tyckte den var bra och charmig, men det är många serier jag tyckt det om så den var inget speciellt för mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » sön jul 06, 2008 15:32

Brotherhood.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav The Buffster » sön jul 06, 2008 17:48

RalfiParpa skrev:Brotherhood.

Nu har jag äntligen kommit mig för att se Brotherhood (sommarlov är bra), och jag rekommenderar alla som inte har sett serien att göra samma sak. Jag förstår inte hur den har lyckats gå mig nästan omärkt förbi. Tur att Ralfi varit så flitig med sin reklam, annars hade jag kanske aldrig kommit mig för att se. Vilket hade varit väldigt synd då det är en serie som känns nästan skräddarsydd för mig. Definitivt bland det bästa som fortfarande går. Jag vill se mer, nu!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » sön jul 06, 2008 19:15

AKS skrev:Jag är en av få här som inte ser storheten alls i Wonderfalls... Jag tyckte den var bra och charmig, men det är många serier jag tyckt det om så den var inget speciellt för mig.

Right there with ya!
Jag hade gärna sett serien gå längre (but Fox :roadkill: ), men nu då de är så få och VM är så många så är det VM > Wonderfalls för moi.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » sön jul 06, 2008 22:36

VM > Wonderfalls. Då skall väl sägas att tycker att både S2 och S3 av VM haltar riktigt ordentligt, säger väl en del om man vad jag tycker om Wonderfalls som på sin höjd blir lite charmig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav XY » mån jul 07, 2008 1:26

Då är vi fyra. Någon mer? Dags att komma ut ur garderoben.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Tinwiel » mån jul 07, 2008 7:30

Jag vill nog ställa mig i mitten. Jag gillade Wonderfalls, och tyckte att den var charmig och rolig, och jag älskar huvudkaraktären. Men fantastisk? Nja. Blev jag besatt? Njej. Första säsongen av VM är mycket "bättre" enligt mig, om man utgår från besattskalan. S2 och 3 som helhet, då håller jag på WF igen, men enstaka avsnitt så blir det VM.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film