sp1keout skrev:AKS, det gick minsann undan. När började du se serien? I helgen? ^^
Illyria skrev:AKS: det finns en poll i Önskebrunnen också där verkligen alla röster behövs.
Det känns som det först nu, efter säsongen är slut, som fler diskuterar här. You snoozed.
A bear skrev:(Tror inte jag anmärkt hur hemsk den scenen är i avsnitt... 10? När Dexters mamma mässar "Not in front of my kid not in front of my kid not in front of my kid...")
sp1keout skrev:A bear skrev:(Tror inte jag anmärkt hur hemsk den scenen är i avsnitt... 10? När Dexters mamma mässar "Not in front of my kid not in front of my kid not in front of my kid...")
Frågan är varför hon sa "not infront of my kid" om hon hade 2 ungar, och båda var där. eller så var det bara en alternativ verklighet som dexter mindes den och hon egentligen sa my kids, så då var det problem löst.
Rita, tvivel bara? Tror ni inte hon kommer göra slut med honom efter 3-4 avsnitt och sen blir det... ja?
A bear skrev:sp1keout skrev:A bear skrev:(Tror inte jag anmärkt hur hemsk den scenen är i avsnitt... 10? När Dexters mamma mässar "Not in front of my kid not in front of my kid not in front of my kid...")
Frågan är varför hon sa "not infront of my kid" om hon hade 2 ungar, och båda var där. eller så var det bara en alternativ verklighet som dexter mindes den och hon egentligen sa my kids, så då var det problem löst.
Rita, tvivel bara? Tror ni inte hon kommer göra slut med honom efter 3-4 avsnitt och sen blir det... ja?
(spoiler s1) Lätt att höra fel när man är 3 och det går en motorsåg i rummet. Det är ju Dexters minnesbilder vi ser.
Det är absolut inte omöjligt att hon dumpar honom, men dels tycker jag det vore enormt synd eftersom karaktären behövs, och dels ser jag inte alls varför det skulle vara särskilt sannolikt att det sker så fort; trots allt har Rita byggt upp en stor del av sitt - ganska trasiga - liv runt Dexter, och det är antagligen en stor del av henne som vill applådera Dexter för att ha löst hennes problem med Paul. Nej, jag tror snarare att spänningarna mellan Dexter och Rita kommer att byggas ut över hela säsongen. Och sen blir det... nej.
RalfiParpa skrev:Dexter is the new Veronica Mars?
RalfiParpa skrev:Menade förstås att inte sedan Veronica Mars tidiga dagar - vet inte om du var här då - har Buffyforum gett en serie så starka, kollektiva ovationer.
Eh, det var väl så du tolkade det också. Tolkade du det så?
Jag var förresten den största, minst kritiska fanboyen på den tiden. Så går det ibland.
RalfiParpa skrev:Dexter is the new Veronica Mars?
RalfiParpa skrev:Frågan är väl vilka känslor Dexter faktiskt hyser för Rita? Det, och annat, kan vi väl diskutera medan vi otåligt väntar på fortsättningen? Min teori efter säsongsfinalen är: inga alls, muchacho!
Illyria skrev:Ingen som ska läsa första boken nu efter säsong 1
Illyria skrev:Har sett det, men varför läsa den på svenska, alltid något som försvinner i översättningen. Det börjar med titeln...
Illyria skrev:Stör mig inte alls på VO, det passar perfekt som en extra inblick till Dexter.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare