Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre mar 09, 2007 16:30

För en premiär är det verkligen inte bra, hade faktiskt förväntat mig helt andra siffror, typ närmare 500 000.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peak » fre mar 09, 2007 18:13

Jo, jag hade nog förväntat mig mer jag också. Men det verkar som om många serier som man borde förvänta sig gå bra på SVT inte gör det.

Skyller på dagens ungdom. Det funkar jämt.. Annat var det när jag var ung osv....

:p

Det är ju nästan skamligt att Antikrundan får nästan 2 miljoner tittare under samma tidpunkt.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Illyria » tor mar 22, 2007 17:29

Det blir en fjärde säsong också:

Doctor Who will return for a fourth series in 2008, executive producer and writer Russell T Davies has confirmed.

But he refused to say whether the star of the hit sci-fi show, David Tennant, would return in the lead role.

The third series, which co-stars Freema Agyeman as new assistant Martha Jones, starts on BBC One on 31 March.

Källa
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » tor mar 22, 2007 18:06

The more the more!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 22, 2007 18:59

YAAAAAAAAAAY! :lovebunny:

Nån som vet nåt om S3-start än? Iofs fick man väl inte reda på LoM förrän veckan innan, men who knows?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor mar 22, 2007 19:06

AKS skrev:YAAAAAAAAAAY! :lovebunny:

Nån som vet nåt om S3-start än? Iofs fick man väl inte reda på LoM förrän veckan innan, men who knows?

"starts on BBC One on 31 March" borde vara en bra ledtråd.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor mar 22, 2007 19:26

Jag borde genast påbörja min omtitt av s2 (och kanske s1) inser jag nu, hur blev det 22 mars så här snabbt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 22, 2007 21:05

noike skrev:"starts on BBC One on 31 March" borde vara en bra ledtråd.

Man skulle kunna tro det, men så enkelt och rakt på sak är det inte, noike!

(Heh, såg spoilerblocket och skippade helt enkelt hela raden. :))

EDIT: 31 mars?!?! Det är ju typ... NU!!! Nästan. YAAAAY! :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 15:38

jay, trott att det är jag som är knäpp som inte hittat dem! eller är jag knäpp, (spoiler allt hittills) hur länge är billie piper med?
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » sön mar 25, 2007 17:37

HippieSpellan skrev:jay, trott att det är jag som är knäpp som inte hittat dem! eller är jag knäpp, hur länge är billie piper med?

(spoiler supermegaspoiler) Andra säsongens final är hennes sista avsnitt. Vilket gör julavsnittet för 2006 till det första utan henne. Och nästa vecka är det premiär för nya kompanjonen, det ser jag ruskigt mycket fram emot. Ruskigt!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 17:40

adolvsson skrev:
HippieSpellan skrev:jay, trott att det är jag som är knäpp som inte hittat dem! eller är jag knäpp, hur länge är billie piper med?

(spoiler supermegaspoiler) Andra säsongens final är hennes sista avsnitt. Vilket gör julavsnittet för 2006 till det första utan henne. Och nästa vecka är det premiär för nya kompanjonen, det ser jag ruskigt mycket fram emot. Ruskigt!

ah phu då är jag inte knäpp längre, funderade om s1 och s2 i min värld var s1 irl, eftersom de brukar byta så ofta...

Im so looking forward to it, han verkade söt den nya=)
Senast redigerad av HippieSpellan sön mar 25, 2007 20:27, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » sön mar 25, 2007 17:40

jag la till lite spoilertaggar, det som antyds i frågan blir ju en rejäl spoiler.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 17:43

hm... eftersom alla vet att både dr who och medspelerskan byts ut med mellanrum så tyckte inte jag det var en spoiler...

(alla menas med att det har vart så i alla andra 27 säsonger av de gamla)
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » sön mar 25, 2007 17:46

HippieSpellan skrev:Im so looking forward to it, han verkade söt den nya=)

Jag vet inte om du felstavat eller missuppfattat eller pratar om den nya doktorn men ifråga om nya kompanjonen så... hon. Och ja. Jag gillar vad jag sett av henne.

Älskade Rose, och hennes avsked var starkt, men ombyte förnöjer. Ska bli spännande, det här.

gaspode: Du glömde en. GLÖMDE! Skäms.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 17:49

adolvsson skrev:Jag vet inte om du felstavat eller missuppfattat eller pratar om den nya doktorn men ifråga om nya kompanjonen så... hon. Och ja. Jag gillar vad jag sett av henne.

Älskade Rose, och hennes avsked var starkt, men ombyte förnöjer. Ska bli spännande, det här.

gaspode: Du glömde en. GLÖMDE! Skäms.

jag pratar självklart om den nya doctorn :) den nya tjejen vet jag inget om, henne får jag ta som det kommer helt enkelt. Jag gillade eccleston hur mkt som helst, men han var en aningens för gammal för rose tyckte jag. Väldigt smidig övergång från ecce till den nya imo :)
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » sön mar 25, 2007 17:55

HippieSpellan skrev:jag pratar självklart om den nya doctorn :) den nya tjejen vet jag inget om, henne får jag ta som det kommer helt enkelt. Jag gillade eccleston hur mkt som helst, men han var en aningens för gammal för rose tyckte jag. Väldigt smidig övergång från ecce till den nya imo :)

Heh, mitt i allt kompanjonsnack, jag hänger inte med i svängarna. Swisch, swooosch.

Men ja, jag håller med. Eller om han var för gammal för Rose har jag nog ingen åsikt om, vad dom hade var fint men jag såg det aldrig som romantiskt eller potentiellt förhållandematerial.

Annars håller jag med. Smidig övergång, och en bra ny doktor. Jag var otroligt förtjust i Eccleston, han är en grym skådis och blev min första riktiga doktor, men Tennant har visat sig vara både ett och två strå vassare. Skapat en karaktär med båda mycket mörker och mycket ljus, och kan dessutom balansera bitarna ordentligt. Julavsnittet 2005, hans första, var en riktigt häftig introduktion.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 17:58

adolvsson skrev:
HippieSpellan skrev:jag pratar självklart om den nya doctorn :) den nya tjejen vet jag inget om, henne får jag ta som det kommer helt enkelt. Jag gillade eccleston hur mkt som helst, men han var en aningens för gammal för rose tyckte jag. Väldigt smidig övergång från ecce till den nya imo :)

Heh, mitt i allt kompanjonsnack, jag hänger inte med i svängarna. Swisch, swooosch.

Men ja, jag håller med. Eller om han var för gammal för Rose har jag nog ingen åsikt om, vad dom hade var fint men jag såg det aldrig som romantiskt eller potentiellt förhållandematerial.

Annars håller jag med. Smidig övergång, och en bra ny doktor. Jag var otroligt förtjust i Eccleston, han är en grym skådis och blev min första riktiga doktor, men Tennant har visat sig vara både ett och två strå vassare. Skapat en karaktär med båda mycket mörker och mycket ljus, och kan dessutom balansera bitarna ordentligt. Julavsnittet 2005, hans första, var en riktigt häftig introduktion.

ja jag håller med om att det var jättefint och verkligen speciellt, men vissa gånger så tiltade det över lite, tror det var någon som antydde i något avsnitt att han var the love of her life. Det hade fungerat med åldersskillnaden med, för det var en riktigt mysig relation, men jag vet inte... hm... svårt
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav lilith » sön mar 25, 2007 20:23

Eftersom alla inte tittar i samma takt, men kanske fortfarande är intresserade av vissa fakta, som nya säsongspremiärer och datum, skulle det vara trevligt med spoilertaggar. Överallt. Jag tycker själv det som missades ovan är en spoiler.
Somliga är mer känsliga än andra, så för säkerhets skull....please?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » sön mar 25, 2007 21:51

adolvsson skrev:gaspode: Du glömde en. GLÖMDE! Skäms.

Äääh! Ditt ansikte glömde!

och hon postade efter att jag editerat de andra, så jag glömde inte, jag missade.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 21:59

jag tycker ändå inte att det är en spoiler, det är som att säga att det kommer finnas vampyrer i btws
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » sön mar 25, 2007 21:59

gaspode skrev:och hon postade efter att jag editerat de andra, så jag glömde inte, jag missade.

Jag förstod det. Men, som dom säger, tillfället gör tjuven. Eller i det här fallet åthyvlaren, fast det är ju inte det dom säger.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » sön mar 25, 2007 22:06

När det gäller spoilers så försöker vi vara säkra hellre än lessna.
Det är inte jättemycket merjobb att spoilermärka lite extra för dom som inte vill veta någots skull.

Jag skulle säga att det är en halvstor spoiler. Har man inte koll på doktor-nyheter och liknande så hade man kunnat bli överraskad när det kom dit. Å andra sidan är det ingen jättestor grej för mig, kanske som att berätta att Cordy inte är med efter S3 av Buffy.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » sön mar 25, 2007 22:09

HippieSpellan skrev:jag tycker ändå inte att det är en spoiler, det är som att säga att det kommer finnas vampyrer i btws

Nej,du spoilade att billie piper kommer att vara kvar i serien i flera säsonger, eftersom din fråga antydde att hon är kvar. Det visste inte jag.
Som att säga inför BtVS s5: hur länge kommer vampyren Spike vara med? Inte så kul för nån som just sett s2 och absolut inte vill bli spoilad.

Edit: gaspode hann före.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » sön mar 25, 2007 22:12

gaspode skrev: kanske som att berätta att Cordy inte är med efter S3 av Buffy.

Va?! Noooooooooooooooooooooooooooo!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 22:22

lovar att spoilermärka det allra minsta lilla.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » sön mar 25, 2007 22:24

HippieSpellan skrev:lovar att spoilermärka det allra minsta lilla.

yay!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 22:39

:P
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Peak » mån mar 26, 2007 0:29

Tyvärr verkar inte den gode doktorn ha tagits emot med öppna armar av svenskar. Jo, de som sett serien gillar den överlag, men det är inte speciellt många som ser den. Tittarsiffrorna för avsnitt 3 har inte kommit än, eftersom tvåan tydligen gjort bort sig på nåt sätt i torsdags när det gäller tittare, men jag hoppas att de höjdes under avsnitt 3.

Nästan skämmigt att Doctor Who har under 200 000 tittare, medan Antikrundan snott åt sig nästan 2 miljoner tittare.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Glorificus » mån mar 26, 2007 0:36

Antikrundan är ju en formatserie som alltid varit en av SVT:s största publikmagneter, så det är inte så konstigt. Även om det är synd att Doctor Who fått samma tid. Och det är knappast så många här i Sverige som ens hört talas om The Doctor, kombinerat med att science fiction inte direkt ges en seriös chans här. :|
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » mån mar 26, 2007 0:49

Jag skulle göra en gissning och säga att det spelar ingen roll att de krockar. Antikrundan och den gode Doktorn har inte riktigt samma publik. Lite trist däremot att de andra inte tittar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film