Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tor maj 25, 2006 0:06

Ai 5.40
Katherine är jättebra. Men det är överlag ganska slätstruket och allmänt standard. Taylor har mer orginalitet helt enkelt, och det vinner han på väldigt mycket, sen verkar han ha en genuin kärlek till att vad musik heter och det lyser igenom...väldigt mycket.

Så hoppas Taylor vinner nu ändå. Jag vet att jag har haft Katherine som lite av en favorit, näst efter Chris, men jag har ändrat mig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor maj 25, 2006 0:14

Tob skrev:Ai 5.40
Katherine är jättebra. Men det är överlag ganska slätstruket och allmänt standard. Taylor har mer orginalitet helt enkelt, och det vinner han på väldigt mycket, sen verkar han ha en genuin kärlek till att vad musik heter och det lyser igenom...väldigt mycket.

Så hoppas Taylor vinner nu ändå. Jag vet att jag har haft Katherine som lite av en favorit, näst efter Chris, men jag har ändrat mig.

Alltså, jag vet inte med jag vill ska vinna... Jag gillar Katharine mer, för hon är så fantastisk, men å andra sidan skulle jag förmodligen troligare lyssna på Taylors skiva om han vinner....
Nej, jag tror nog att jag håller på Katharine i alla fall. Taylor är överskattad, Chris borde verkligen vunnit.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 0:16

Ai Top 2 Perform

Jag hoppas på Katherine för jag har blivit lite less på Taylors schtick. Tyvärr är det väl den som gör att han kommer att vinna. Jag tycker dock att han är tråkigare än Katherine även om det låter underligt. Han är så jäkla förutsägbar.

Så, hoppas på Katherine, tror att Taylor vinner.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor maj 25, 2006 0:18

AKS skrev:Ai Top 2 Perform

Så, hoppas på Katherine, tror att Taylor vinner.

Det håller jag med om. han har nog bättre chanser.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor maj 25, 2006 1:00

AI Topp 2
Nja, jag håller inte med er, jag gillar Taylor bättre. Chris var ju bäst av alla såklart men han blev ju utröstad, så vem hejar man på då? Katherine är duktig men jag tycker att hennes röst är lite jobbigt att lyssna på ibland, den är lite skrikig och hon wailar för mycket. Det gör kanske Taylor också, men jag gillar hans röst bättre. Så slutsats: Jag hejar på Taylor, även om jag helst hade velat se andra personer i finalen. Taylor har en fin röst, jag tycker att han har mera originalitet både när det gäller stil, röst och framträdande. Men Chris borde ha vunnit... *är lite bitter*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 11:25

Hoppas att AI kommer snart. Jag är ju ledig i dag så risken att spoilas av misstag är betydligt större än då man jobbar och inte har tid att besöka de sidor man brukar besöka. Iofs är jag 80% säker på att Taylor ska vinna, men det kan ju vara kul att inte få det bekräftat förrän man ser programmet.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 25, 2006 11:27

Jag tror också att Taylor kommer att vinna, och tänkte först bara kolla på nån hemsida vem som har vunnit, men sen sa dom ju att det var ett två timmar långt program, så det kanske kan vara roligt att se. :) Man kan ju hoppas att några av dom utslagna deltagarna är med.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 17:27

AI finalavsnittet finns nu att ladda ner på mininova.

EDIT: Nämen, satan i helvete!! Har lyckats hålla mig spoilerfri fram till nu och tio minuter in på min nedladdning av avsnittet så dyker jag på vinnaren på IMDb!! Fy fan vad arg jag blir! Var helt säker på att jag inte skulle bli spoilad där. :evil:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 21:43

FINALAVSNITT American Idol

Ja, precis som jag trodde (och blev spoilad om): Taylor vann. Yaaaaawn. Chris var nog min favorit trots allt och det visade han då och då under kvällen.

Annars var det utdraget, men vissa saker var roliga. Vem var det som kom upp på scenen under Don't Let the Sun Go Down? Såg ut som nån som gjort ett antal ansiktslyft. Killen visste i alla fall inte om det och det var kul att se hans chock och glädje. Annars tyckte jag att skämtet om den där tjejen i kort kjol och silvertopp var lite väl lågt: "she's working tonight". Jag hoppas att de okejat det med henne för annars har de i princip kallat henne hora inför miljontals tv-tittare.

Kul inslag: Brokenote Cowboys, MARY J. BLIGE och Prince. Hade aldrig trott att Prince skulle dyka upp i dylika sammanhang.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 25, 2006 21:49

AI Finalen, resultatet av American Idol, säsong 5.
Ja, det här var bitvis mycket underhållande, jag är glad att jag tog hem avsnittet istället för att kolla resultatet på nätet bara. Amerikanerna vet hur man fixar underhållning, det är en sak som är säkert. Stars, stars, stars, everywhere I look..

Till att börja med, Taylor vann, litet yay, men det var ju väntat..

David Boreanaz och son i publiken! :) f

Prince uppträder och rockar byxorna av alla. Så ska det se ut när en stjärna uppträder (det spelar ingen roll att hans karriär har dalat, det var underhållande.. the man still has IT.)Wow.

Mary J Blige uppträder med Elliott. Trots att Elliott är duktig så bleknar han fullständigt bredvid Mary, hon är mera av en "force of nature" och totalt dominerande..

Chicken little, jag har glömt vad han heter, sjunger en låt som gick nånting med "Pussycat lips".. alltså va. Lite dirrrty tyckte jag att det var, för det pussycat lips handlar knappast om katter. Det kanske handlar om nån persons riktiga läppar också, men pussycat... pussy.. ja. Jag associerar till helt andra saker.. :rolleyes:

Live (gruppen alltså) på scenen med Chris! Shit, vad längesen jag lyssnade på Live, jag älskade deras "Throwing copper" men efter det så tyckte jag att dom blev sämre.. kul att se dom ändå. Och Chris. Vilken röst.. skivkontrakt åt honom, please?

Vad sysslade Toni Braxton med egentligen? Hon sjöng med Taylor och han var den enda som sjöng nästan. Hon halvsjöng nåt ibland och försökte i övrigt mest se sexig ut. Riktigt dåligt, Toni..

Han killen från auditions, som skulle likna Clay Aiken, och påstod att han sjöng dåligt för att han behövde gå och kissa, han vann ett Golden Idol Award, och fick uppträda på scenen. Då kommer en annan sångare in och stämmer in i sången och lille grabben blir alldeles till sig. Var det Clay Aiken som kom in eller? Jag har ingen aning, jag har inte sett nån av dom tidigare säsongerna.. men om det var Clay Aiken så var han ju inte alls ful. Jag har fått för mig av kommentarerna att Clay Aiken skulle vara värsta nörden (inget ont om nördar alltså, love them! men ni fattar stilen..), ful och allmänt hopplöst på utseendeområdet, men det var ju inte den här killen. Han var riktigt söt. Hm.. jaja. Duktig på att sjunga var han i alla fall. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 21:52

Tinwiel skrev:
Chicken little, jag har glömt vad han heter, sjunger en låt som gick nånting med "Pussycat lips".. alltså va. Lite dirrrty tyckte jag att det var, för det pussycat lips handlar knappast om katter. Det kanske handlar om nån persons riktiga läppar också, men pussycat... pussy.. ja. Jag associerar till helt andra saker.. :rolleyes:

*gapskratt* Det missade jag! Och jag missade också herr Boreanaz. Himla synd. :(

EDIT: AI-finalen: Jodå, verkar vara Clay som kom upp på scenen. Trodde inte han såg ut så. (Har läst inlägg på TWoP där de säger att det var Aiken.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 25, 2006 22:04

AKS:
Dom visade DB en snutt i början. Han hade en pojk på 2-3 år i famnen så jag antar att det är hans son.

Haha.. ja, Chicken little kommer att bli en sån player om några år.. :rolleyes:

Ja se, nu vet jag vem Clay Aiken är också, man blir ju lite nyfiken när man hör massa namn på tidigare deltagare. Carrie var också duktig, och SÅ vacker. Och vad man än tycker om Kellie så var det lite roligt när dom kom med hummrarna. Jag hade också hoppat högt i luften kan jag säga. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » tor maj 25, 2006 22:13

Ai: Finalavsnittet.

Detta var riktigt underhållande och det var ju tur att man inte bara läste på nätet. Minns inte att det var en så här ambiöst finalprogram förra året. Eller så kanske jag var än mindre intresserad av upplösning förra året än vad jag var i år och då inte brydde mig om finalavsnittet.

Många timmar sedan jag såg det nu, men jag tyckte det fanns massa guldögonblick i avsnittet som jag tänkte på då....som jag inte riktigt kommer ihåg nu men ett par.

David B med son i publiken. Roligt att dem både zoomade in honom och skrev ut namn och allt, jag gillar David B.

Kellies sketcher var hysteriskt roliga.

Golden idol utnämningarna var också fruktansvärt roliga. Och när han killen, fick syn på Clay Aiken, haha, så fantastiskt.

Massa musiknummer emellan som var från helt ok till helt underbara.

Jo. Taylor vann. Ingen större överaskning. Chris borde vunnit, han borde verkligen vunnit, tycker jag. Jo, just det ja, Katherines duett med Meatloaf var skitbra också.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » fre maj 26, 2006 0:49

Hahaha, jag trodde ni riktade er till Ai varje gång ni skrev AI på den här sidan... men nu klickade det. Brukar inte vara in i den här tråden. Men nu har jag fastnat för American Idol den senaste veckan, avsnitten som går på TV400... såg avsnitt 28-29 tror jag det var idag.
När de sjöng Queen-låtar och Bucky åkte ut.
Men det var omöjligt för mig att undvika att bli spoilad om vinnaren idag, det står ju överallt..! :rolleyes: Men det är ändå kul att se.
Så långt som jag har sett så är det sju eller åtta kvar. Mina favoriter är Chris och Paris... tråkigt att ingen av dem når finalen... :(
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » fre maj 26, 2006 18:20

Igårkväll såg jag finalen: DET VAR SÅ JÄVLA BRA! Av alla galor, award-shows och sånt var den här finalen lätt bättre än allt!
Det började fantastiskt, med Carrie underwood + dom två finalisterna med en BARRY MANILOW-låt. Passande på mer än ett sätt.

Det var kul att Chris uppträdde med Live, för han såg typ likadan ut som sångaren.

Kellie's inslag var as kul. Det var helt fantastiskt. Hon är helt fantastisk! Hon säger saker som är helt fantastiska.

Meatloaf var inte så bra. Katharine var bättre än honom.

Priserna var roliga. Det var kul när Crazy Dave kom ut på scen.

Sen kom grabbarna in och sjöng, och VA? Var Kevin verkligen med? Han är ju inte lika bra som någon av dom andra 11. Hans läspande är riktigt störigt.

Sen sjöng Carrie igen, och hon är himmla duktig, men sån där countrymusik är inge kul att lyssna på. Det är bara deprimerande.

Jag tyckte att "she's working tonight"-skämtet om den där dummisen var as roligt. Rätt åt idioten.

Sen var Toni Braxton's duett med Taylor, och hon var inte bra där i alla fall. Hon var helt skum.

Sen det bästa (förutom Kellie): Killen som ville vara Clay Aiken. Jag tänkte tidigare att det är tråkigt att inte tidigare artister som just Clay Aiken var med, och när den där killen började sjunga anade jag vad som skulle hända: Det var så kul att han inte visste om det. Clay Aiken är jävligt bra.

Sen kom Burt Bacharach ut och så sjöng dom massor av hans låtar innan Dionne Warwick kom ut och avslutade det. Det var as bra.
och sen tillslut kom Prince, som också var jävligt bra.

Utmärkt kväll. Verkligen lyckat och fantastiskt, trots att vinnaren inte är något att hurra över.

Jag tror att folk ville att han skulle vinna, bara för att han är annorlunda och så, inte för att dom vill köpa hans skiva, så jag tror inte att han kommer sälja särskillt bra.

Hoppas att Clay Aiken släpper en ny skiva snart. Han är mycket bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » fre maj 26, 2006 22:55

Nu har jag sett finalen igen. Den var bra igen.
(jag brukar aldrig se om saker på detta sätt)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön maj 28, 2006 19:09

Glory:
Jag hade samma favoriter som du. Chris, Paris och i början också Mandisa. Helst helst Chris, och jag ville lägga ner allt när han åkte ut men man var ju tvungen att kolla ändå när det bara var några program kvar.. :rolleyes:

Angående AI så hajar jag också till ibland och fattar ingenting. Vadå Ai... sen kommer jag på vad det betyder och att det t.o.m är jag som har skrivit det.. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » mån maj 29, 2006 22:38

Yay! En av mina favorit-realityserier startar tidigt i år!

Project Runway S3 startar 12 juli

Detta var riktigt goda nyheter för jag hade väntat mig ny säsong först till hösten.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån maj 29, 2006 22:57

AKS skrev:Yay! En av mina favorit-realityserier startar tidigt i år!

Project Runway S3 startar 12 juli

Detta var riktigt goda nyheter för jag hade väntat mig ny säsong först till hösten.

Det är mycket bra. Jag är inte så jättesugen på nästa säsong som på många andra reality-shows som kommer nu i sommar, men det är ändå bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis maj 30, 2006 23:01

Tinwiel skrev:Glory:
Jag hade samma favoriter som du. Chris, Paris och i början också Mandisa. Helst helst Chris, och jag ville lägga ner allt när han åkte ut men man var ju tvungen att kolla ändå när det bara var några program kvar.. :rolleyes:

Det var rent bitterljuvt att se dagens program på TV4, när de sjöng "classic love songs" och Chris framförde Bryan Adams Have You Ever Really Loved A Woman?... Wow! Och så vet man att han inte kommer att vinna... :cry:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » ons maj 31, 2006 8:20

Sugoi! Canadian Idol har börjat! Sommaren är räddad!
Ge det en chans, dom brukar ha bättre deltagare än andra länder.
Min top 4 av bästa Idol-deltagare någonsin kommer typ från kanada.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons maj 31, 2006 19:56

Canadian Idol 4x01
Last Comic Standing 4x01

Så otroligt underhållande och bra serier!
Canadian Idol är nästan bättre än American Idol. Domarna är bättre. Men man får inte se lika mycket auditions tyvärr.

Jag rekomenderar absolut dessa två säsongspremiärer! MAN VILL BARA HA MER!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre jun 02, 2006 13:51

LWes: Jag har sett Canadian Idol nu, det var bra och underhållande. En del hysteriska auditions. Jag vet inte om domarna är bättre, kanske lite mindre förutsägbara, så det gör väl dem lite mer intressanta kanske. Ingen motsvarighet till Ryan Seacrest heller. Svårt att säga så sett, men värden verkar väldigt anonym än så länge, men det kan ju bero på upplägget.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre jun 02, 2006 18:10

Kul om du också följer Canadian Idol.
Den enda domaren jag inte vet om CI slår är Simon, men deras motsvarighet - Zach är så himmla bra. Att ha honom och Simon i samma jury hade varit ultimat!
Sass är lätt bättre än Paula på alla sätt och vis.
Randy är väldigt bra, men det är Farley och Jake också, och ju fler destå bättre!

Deras programledare Ben Mulroney är väldigt bra, det kommer du märka senare, men lika bra som Ryan vet jag inte...

Jag har just sett första avsnittet av Gameshow Marathon, och det var det bizarraste jag någonsin sett. ALLA personer var hur glada och uppspelta som helst! Dom hoppade omkring av lycka, och publiken var väldigt engagerade och vilda.
Helt sjukt.
Men det var ganska kul. Min totala desperata brist på serier att följa gör att jag deffinitivt kommer fortsätta kolla :eek: hur galet det än verkar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav wyndham » lör jun 03, 2006 21:34

Var det bara jag som råkade fastna framför The Contender på sexan nyss? Sly's boxarsåpa verkade vara ett riktigt bottennapp i trailern, men det här var bra tv.

En hög unga boxare tävlar i två lag. Varje vecka utmanar en i det ena laget en ur det andra. Det började med taktiksnack om vem som var svagast och lättast att slå ut. Sen kliver en liten latinopojke fram och säger att han vill utmana motståndarnas bästa boxare istället. Bra tv.

Till allas överraskning så vinner the underdog, men istället för att klippa ihop ett lyckligt slut av familjens firande, så får man höra förloraren prata om hur boxningen har varit hans liv och att han kan höra sin fars röst i huvudet att han har svikit honom. Bra tv.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav LWes » lör jun 03, 2006 22:04

The Contender är jävligt bra (skapat av Mark Burnett - som Survivor, The Apprentice, Rock Star :o )
Jag trodde inte alls att jag skulle gilla det (jag har verkligen inget intresse alls för boxning) men det handlar inte om boxning, det handlar om dessa unga mäns passion, och det är otroligt emotionellt och intensivt, vilket gör att boxningsmatcherna blir spännande!
Med det mäktiga musiken gör att serien känns så... jag vet inte, men riktigt mäktig fann jag den.

Jag gillar hur lagen tävlar och vinnarna får välja vem från sitt lag som ska slåss i matchen och vem i det andra laget han ska möta.
Sen om han vinner är han säker (vidare i nästa omgång) och förloraren åker ut.

Jag rekomenderar absolut att folk bör se den om den nu går på tv.
Andra säsongen börjar nu i sommar i USA, vilket jag självklart ser fram emot.

Just det, det jag egentligen tänkte skriva var att Gameshow Marathon är otroligt underhållande! :eek: Ingen Contender, men ändå kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån jun 12, 2006 16:35

Imorgon blir det HELL'S KITCHEN! Yay!

Jag har börjat se So You Think You Can Dance nu när säsong 2 börjat och det är verkligen hög kvalité på den serien. Som American Idol.
Fast jag tycker inte att dans är så intressant, men det är kul att se dom som är duktiga.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » mån jun 12, 2006 16:37

LWes skrev:Imorgon blir det HELL'S KITCHEN! Yay!

JAAA! Jag såg promon på fox webbsida här om dagen. Gordon Ramsay är helt underbar.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » mån jun 12, 2006 16:38

Jepp, ser fram emot Hell's Kitchen, Ramsay är så härligt elak. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis jun 13, 2006 11:44

Jobbigt att det går så sakta att ladda hem.
Jag satt igång dom kl 8 och har ännu typ 5 timmar kvar...
Men det är ganska kul att se på kvällen förstås, för det finns inte mycket annat att se på kvällen...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film