Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Binchy » tis dec 06, 2005 21:25

adolvsson skrev:umgåtts med folk som anser att en film som är äldre än två år är en dålig film eftersom den är äldre än två år.

Två år, det är ju alldeles nyss, ju! Glöm inte att jag var 11 år för 25 år sedan, det är väl ungefär då man brukar börja gå på bio. De senaste tio åren är rätt "nyss" enligt mig.

Jag har mina egna pet peeves, så jag vet hur det känns.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Zaxx » tis dec 06, 2005 22:37

Trasiga länkar inne på X3 trailersidan! :(:(
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » ons dec 07, 2005 1:33

Zaxx skrev:Trasiga länkar inne på X3 trailersidan! :(:(

Jag gråter blod!
...mmm... Juggernaut...

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav CheeseGuy » ons dec 07, 2005 12:39

Zaxx skrev:Trasiga länkar inne på X3 trailersidan! :(:(

Vadå, den funkar bra för mig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Zaxx » ons dec 07, 2005 14:03

Trasig länk inne på själva sidan.. :/ kanske behöver uppdatera ngn Quicktime eller ngt!?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav RalfiParpa » ons dec 07, 2005 16:05

adolvsson skrev:Teasern till X3 är ute, och jag... gillade faktiskt vad jag såg, något oväntat:
http://www.apple.com/trailers/fox/x3/

Best. Beast. Ever.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Bender » fre dec 09, 2005 23:56

Såg A History of Violence ikväll på bio.. riktigt sevärd och inte helt väntad utveckling av berättelsen. Sen var den lagom lång också, man funderade aldrig på hur mycket tid som var kvar(1:30 lång).

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » lör dec 10, 2005 1:52

Såg Land of the Dead. Fortfarande all thingly även om det inte var den bästa av de fyra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » lör dec 10, 2005 19:43

Aeon Flux: Har inte sett ett enda avsnitt av MTV-serien men fann ändå filmen ganska njutbar. Lite för kort och ytlig för min Sci Fi-smak egentligen men som 90 minuters underhållning fungerade den utmärkt. Och Charlize Theron dyrkas fortfarande i det här pojkrummet.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav eynosh » lör dec 10, 2005 20:12

RalfiParpa skrev:Aeon Flux: Har inte sett ett enda avsnitt av MTV-serien men fann ändå filmen ganska njutbar. Lite för kort och ytlig för min Sci Fi-smak egentligen men som 90 minuters underhållning fungerade den utmärkt. Och Charlize Theron dyrkas fortfarande i det här pojkrummet.

Tittar på den just nu, gåt snart en timma. Udda film, förstår inte så mycket, men det klarnar snart kanske. Visste inte att det varit en serie.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Zaxx » lör dec 10, 2005 20:20

Såg Anchorman för några dagar sedan. Hade hört att den skulle vara kul hela tiden!. Sen nu när jag såg den blev jag delvis besviken, men visst rolig var den.

Konstigt rolig... ibland hade den brutalt roliga scener och punchlines men ibland helt käpprätt åt skogen fel...

3/5 dock. en 4:a kändes lite för mkt...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav eynosh » sön dec 11, 2005 1:15

Komplettering av Aeon flux kommentaren:
Ge mig tillbaka 1.5 timmar av mitt liv tack..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav RalfiParpa » sön dec 11, 2005 1:31

Eynosh skrev:Komplettering av Aeon flux kommentaren:

Äsch, så fruktansvärt dålig var den väl ändå inte?
Aeon Flux
Den där sista eldstriden var väl lite häftig åtminstone? Rat-tat-tat-tat och så, du vet. Och, eh, effekterna var ju ganska feta, inte sant?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav eynosh » sön dec 11, 2005 12:13

RalfiParpa skrev:

Aeon Flux
Den där sista eldstriden var väl lite häftig åtminstone? Rat-tat-tat-tat och så, du vet. Och, eh, effekterna var ju ganska feta, inte sant?

Aeon Flux slutscen:
Jodå, det var fräckt att regeringens soldater dör på rad. Tror jag räknade till 64 stycken.. Effekterna? Ahh, du menar kvinnan som hade fyra händer. =)
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tob » sön dec 11, 2005 12:27

RalfiParpa skrev:

Aeon Flux

Minns att jag blev redigt sugen på den efter trailern. Är svag för schfi epos i framtidmiljö. Men jag skall kanske inte förvänta mig mer än en halvtaskig, och ett inte så engagerande effektepos.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eynosh » sön dec 11, 2005 13:06

Tob skrev:
RalfiParpa skrev:

Aeon Flux

Minns att jag blev redigt sugen på den efter trailern. Är svag för schfi epos i framtidmiljö. Men jag skall kanske inte förvänta mig mer än en halvtaskig, och ett inte så engagerande effektepos.

Halvtaskiga effekter är just vad det är. Den var bättre än "Doom" i alla fall.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » sön dec 11, 2005 23:18

Jag köpte Dead Man's Shoes för flera månader sedan, men har först nu kommit mig för att se den. Det var en upprörande och rörande filmupplevelse. Efter en halvtimme så var jag mycket tveksam, men de sista 10-15 minuterna så faller allt på plats och jag lämnar filmen nöjd, mycket nöjd.

Paddy Considine är helt fantastisk i den här filmen. Blicken i hans ögon är fullkomligt dödlig. Mycket bra. Tyckte också om att denna sortens film, ett hämnddrama, utspelas på den engelska landsbygden som i filmen får vara oerhört vacker i vissa scener och mörkt deprimerande i andra.

4/5 skulle jag ge filmen, men 4:an är svag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån dec 12, 2005 0:26

Paddy Considine var så jävla bra i In America. Måste fan ta och se Dead Man's Shoes snart, om så bara för hans skull.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » mån dec 12, 2005 2:53

adolvsson skrev:Teasern till X3 är ute, och jag... gillade faktiskt vad jag såg, något oväntat:
http://www.apple.com/trailers/fox/x3/

Det känns som en rätt mäktig berättelse, och mycket mörk, vilket är saker som får det att tingla i väl valda tarmar. Teasern visar kanske inte för mycket, men det den visade såg väldigt lovande ut. Vilket är oväntat, eftersom Brett Ratner står som regissör den här gången.

Alltså, Ratner är i min bok en genomgående usel regissör. Eller, inte ens usel, han är bara inkompetent. Oduglig. Han har gjort filmer inom flera olika genrer, och dom har alla det gemensamt att dom har lämnat mig helt kall. Jag älskar de två första filmerna i den här serien, och beskedet om att Ratner skulle göra den sista gjorde mig obeskrivligt besviken, speciellt med tanke på hur X2 slutade och vartåt historien var dömd att gå. X3 skulle bli den största, bästa och känslomässigt starkaste av de tre filmerna, Bryan Singer var som gjorde för den, men istället får vi Brett Ratner.

Jag är, vad ska vi säga, lite mer hoppfull över att X3 kanske ska kunna bli sevärd efter den där teasern. Lite mer hoppfull, men fortfarande oerhört skeptisk. Red Dragon såg också rätt lovande ut innan den släpptes, vill jag minnas.

Jag gillar trailern riktigt mycket, men har inga höga förhoppningar på filmen. De korta bitarna man ser skulle kunna vara tagna från vilken skit som helst, nästan. Förutom att det ser riktigt snyggt ut.

Sen är tyvärr inte Ratner den enda anledningen till att oroa sig; Singer tog med sig annat folk från projektet också. De nya manusförfattarnas meritlistor är oroande.

I alla fall, teasern gjorde mig riktigt sugen på att se om de två första filmerna. Det var ett tag sen sist, och jag minns att jag gillade dem riktigt mycket. De var inte sämre den här gången. Älskar är väl att ta i, men jag gillar dem riktigt, riktigt, mycket. Men nu har jag ytterliggare en invändning mot den nya filmen: den ser ut att bli en action-fest. Visst är jag ganska action-kåt, men det är inte det jag har gillat i serien hittils - jag har faktiskt fastnat för karaktärerna och storyn/idéerna. Så mycket att det känns som att en TV-serie hade varit perfekt, även om jag inte vet hur det hade fungerat om man ska följa serietidningarna (som jag inte vet någonting om alls, i stort sett). Men förhoppningvis lyckas Ratner göra en film som är mäktig, storslagen, mörk och tragisk men samtidigt trevlig/mysig, intressant och fokuserar hyfsat mycket på karaktärerna.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån dec 12, 2005 3:16

CheeseGuy skrev:Men förhoppningvis lyckas Ratner göra en film som är mäktig, storslagen, mörk och tragisk men samtidigt trevlig/mysig, intressant och fokuserar hyfsat mycket på karaktärerna.

Brett Ratner är mannen som distansierar sig på största möjliga vis från karaktärerna. Att engagera ligger inte för honom, och jag misstänker att en apatisk 5-åring kunnat skaka mer liv i filmrutorna än Brett Ratner. Det är möjligt att han kan få till lite schysst action, men det är allt, och långt ifrån tillräckligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » mån dec 12, 2005 3:25

Postade lite väl snabbt, hade ju mer att säga.

CheeseGuy skrev:Sen är tyvärr inte Ratner den enda anledningen till att oroa sig; Singer tog med sig annat folk från projektet också. De nya manusförfattarnas meritlistor är oroande.

Deras tidigare meriter, om man nu vill uttrycka det positivt, kan ha varit olycksfall i arbetet, eller fall av för egensinniga producenter. På samma sak verkar X-franchisen ha blivit väldigt toppstyrd, och producenterna vara inställda på att fortsätta i Bryans still, så underligt nog, det är manuset en av sakerna jag är minst orolig för när det gäller X3. Då kommer jag nog sakna John Ottman desto mer. En del av de gamla producenterna hade väl hoppat av också, har jag för mig.

Singer satt nog sin rejäla personliga prägel på filmerna, men som sagt, mycket av det förs nog vidare ändå. Vilket naturligtvis inte är någon tröst, då hans talang lämnade projektet med honom och ersättas av vad jag skulle vilja påstå är en finne i Bryan Singers talangröv.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » mån dec 12, 2005 10:34

Ratner är en högst medioker regissör. Bryan Singer skapade som sagt rejält med atmosfär och känsla för karaktärerna i de första två filmerna, och jag tvivlar starkt på att Ratner kan göra detsamma.

Även om jag tycker Röd Drake var rejält bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » mån dec 12, 2005 13:07

Tob skrev:Ratner är en högst medioker regissör. Bryan Singer skapade som sagt rejält med atmosfär och känsla för karaktärerna i de första två filmerna, och jag tvivlar starkt på att Ratner kan göra detsamma.

Medioker är värre än att vara dålig -- man lämnar inget personligt avstamp alls. I det här fallet kanske det är ett plus eftersom alla andra agerar enligt Singers tidigare direktiv.

Personligen hoppas jag att manusförfattarna har sneglat New X-men och att vi får ett Mutanttown och en massa andra härliga idéer istället för bara action action och action. (Och Beak för fuck skull, men det kommer inte att hända eftersom de kan ju inte ha med någon som är hårdare än mesproppen Wolverine.)

(spoiler X3-trailern)Är det bara jag som tycker att Kelsey i Beastmakuupen ser ut som en blåmålad Lemmy?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån dec 12, 2005 13:12

noike skrev:
Tob skrev:Ratner är en högst medioker regissör. Bryan Singer skapade som sagt rejält med atmosfär och känsla för karaktärerna i de första två filmerna, och jag tvivlar starkt på att Ratner kan göra detsamma.

Medioker är värre än att vara dålig -- man lämnar inget personligt avstamp alls. I det här fallet kanske det är ett plus eftersom alla andra agerar enligt Singers tidigare direktiv.

Det hade kunnat vara ett plus. Eller, snarare, det är ett plus och absolut nödvändigt eftersom Ratner saknar all sorts personlighet i sin regi. Men det totala ointresset för karaktärerna, oförmögan att skapa någon sorts levande känsla, den väger tyvärr tyngre.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån dec 12, 2005 13:59

Allt det här kryssmänspratet hindrar mig från vad jag egentligen borde göra och läsa om Morrisons X-men.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » mån dec 12, 2005 17:44

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Rombat » mån dec 12, 2005 19:51

Ang X-men:
Spoiler X3-Trailern:
Hoppas verkligen de förklarar Pheonix-grejjen och inte bara kör "hon vaknade ur en koma, sparkade upp en dörr och nu är hon jätteond". Jag hade alltid hoppats på Juggernaut i X3 så jag blev glad när jag såg det, och Vinnie Jones kan passa in. Men för bövelen, det dyns ju på tre kilometer att han har skumgummi innanför sitt hudfärgade tyg. Och inte en tillstymmelse till rött på rustningen har han heller. Och hjälmen, som var en av de saker som definierade Juggernaut som big scary, ser ju ut som en grå folkracehjälm.
Fast å andra sidan så var Shadowcat näst intill perfekt, åtmindstone det som syns i trailern.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Off » mån dec 12, 2005 20:06

poser skrev:Den här vill jag se:

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=21980

Filmmakers who speak candidly in “This Film Is Not Yet Rated” include John Waters (“A Dirty Shame”), Kevin Smith (“Clerks”), Matt Stone (“South Park”), Kimberly Peirce (“Boys Don’t Cry”), Atom Egoyan (“Where the Truth Lies”), Darren Aronofsky (“Requiem for a Dream”), Mary Harron (“American Psycho”), actress Maria Bello (“The Cooler”) and distributor Bingham Ray (co-founder, October Films and former President, United Artists).

Kan nog bli både bra och upprörande.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån dec 12, 2005 23:54

Primer. Holy mindfuck, Batman. Långt ifrån en hel-lyckad film, men tillräcklig skicklig och fascinerande för att sätta hjärnan på hyperdrive (eller möjligen stänga ner den helt). Tre av fem.

EDIT: Okej, ingen annan som har sett den och kan dela min smärta? För nu har jag letat "lösningar" på internet och det involverar diagram och teorier som är sanslöst invecklade och nu har jag huvudvärk. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis dec 13, 2005 1:08

caffeineaddict skrev:Primer. Holy mindfuck, Batman. Långt ifrån en hel-lyckad film, men tillräcklig skicklig och fascinerande för att sätta hjärnan på hyperdrive (eller möjligen stänga ner den helt). Tre av fem.

EDIT: Okej, ingen annan som har sett den och kan dela min smärta? För nu har jag letat "lösningar" på internet och det involverar diagram och teorier som är sanslöst invecklade och nu har jag huvudvärk. :)

Jag har sett Primer, och även om det är sant att den är långt ifrån perfekt, blev jag stormförtjust i den.

Däremot letade jag inte lösningar. Jag tror min hjärna mår bäst av att inte försöka gräva för hårt.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film