Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » ons mar 22, 2006 23:50

1.15
dålig bild var det inte. Men en del repliker var inte färdigloopade antar jag så det var nån filler-röst som läste dom. Vilket förvirrade.

Bra avsnitt.
Intriger inom "the company" kan säkert bli intressant. Och vad pappan har med saker att göra.

Gillade annars dotter-diskussionen mellan vad-han-nu-heter och vad-han-nu-heter-som-hette-nåt-annat-när-han-la-väntarna-på-en-massa-penger-länge-sedan
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav eynosh » ons mar 22, 2006 23:57

1.15
Drösavsnitt. Inte lika frustrerande som 1.14 dock som var ett av dom mer frustrerande avsnitt jag sett på länge.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » ons mar 22, 2006 23:57

Jag väntar också. Missförstå mig inte: vill ha nu. Verkligen. Men jag vill inte ha irritationsmoment heller. Räkneverket var droppen. I'll wait...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tor mar 23, 2006 0:33

1x15 Bra avsnitt!
Spännande när Michael har en deadline för att vara tillbaka i cellen och ändå rör sig så söligt. Det var kul. :D

Man har ju undrat och spekulerat lite kring hur Lincoln skulle räddas från elektriska stolen, och det här fanns då inte med bland mina spekulationsalternativ (förutom att telefonen ringde då). Så det löste de på ett bra sätt! Att en helt ny spelare kommit in på planen... 8) Mycket intressant vändning med pappan som dykt upp. :eek: Han verkar ha en stor roll i bakgrundshistorien. Det som gör ett sånt inslag engagerande är ju att det finns en emotionell koppling mellan "den nye spelaren" och bröderna.

Det jag ogillar är som vanligt vicepresidenten. Typiskt fall av någon som är överdrivet ond. Hade varit mycket effektivare om hon varit snällare - även om det märks att de försöker få in lite av den kontrasten mellan hennes onda masterplan och det faktum att hon tydligen har en familj som hon bryr sig om. Men de borde ha gjort henne mer sympatisk i dialoger med andra människor, då hade den delen av serien varit mycket mer intressant.

Håller med om att scenen med dotterpratet var bra. Och större delen av avsnittet var väldigt fängslande (hehe) - när Lincoln satt i stolen och försökte kommunicera med Michael om pappans närvaro; Michaels nattliga promenad; hans skada (tatueringen..!); Michael/doktor-scenen (det var ett tag sen vi fick se den kemin)... lite överraskande att hon avslöjade för någon mer att Michael hade en bit vaktdräkt i såret - ser fram emot uppföljningen av det. ;)

Och avsnittets roligaste replik...
Sucre: "Who's Matlock?"
:D :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Zaxx » tor mar 23, 2006 0:36

eynosh skrev:1.15
Drösavsnitt. Inte lika frustrerande som 1.14 dock som var ett av dom mer frustrerande avsnitt jag sett på länge.

Sådär kan du ju inte skriva utan att spoilermärka!

O jag som skall vänta tills nästa vecka :evil:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » tor mar 23, 2006 0:53

Eynosh inlägg säger inte mer än alla smileys som syns igenom spoilermarkeringarna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » tor mar 23, 2006 1:16

Illyria skrev:Eynosh inlägg säger inte mer än alla smileys som syns igenom spoilermarkeringarna.

jo.. det säger "döläge" igen...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » tor mar 23, 2006 15:32

1x15
Varför torterar Michael sig så där? Som jag såg det kunnde han bara luta sig lite framåt för att inte behöva bränna sönder sin rygg.
Jag kommer inte ihåg något mer som hände... Men det var SUGOI!
Undra hur deras pappa är inblandad...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » tor mar 23, 2006 16:43

Zaxx skrev:
Illyria skrev:Eynosh inlägg säger inte mer än alla smileys som syns igenom spoilermarkeringarna.

jo.. det säger "döläge" igen...

Förlåt :oops:. Tänkte att jag höll mig tillräckligt allmänn för att inte behöva spoilermarkera. Men döläge? Det vill jag inte säga. Döläge är lost som efter sjuttielva avsnitt lyckats få locke att knäppa sina byxor. PB har ju aldrig varit sånt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Ankh » mån mar 27, 2006 21:50

Har nu äntligen sett de 14 förstavsnitten opch tycker det är sjukt bra. Det stär inte att lillebrorsan är onödigt snygg heller men jag tror att jag gillar även handlingen :) Längtar tills 1.15 är tillgänglig.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav AKS » tis mar 28, 2006 21:27

1.15
Jag tror att vicepresidentens bror lever. Fast iofs, om de gjort nåt med tänderna borde väl en rättsläkare märka det? Kanske är han död, men det var syster yster som tog död på honom?

Inte ett så bra avsnitt annars. Det började inte hetta till (heh) förrän Michael blev lättgrillad. Innan dess: meh. Och för lite T-Bag var det också för mig som T-Bag-fan -- även om jag gillade blicken han gav vakten då han sa (parafras): "If I described his ass I bet you'd remember him." If looks could kill... :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons mar 29, 2006 0:04

AKS skrev:1.15
Jag tror att vicepresidentens bror lever. Fast iofs, om de gjort nåt med tänderna borde väl en rättsläkare märka det? Kanske är han död, men det var syster yster som tog död på honom?

Det var ju ett tag sen avsnitt 1-13 gick, men jag har för mig att man fick veta att han lever, fick man inte det? Dom sa väl att han inte var död vid något tillfälle? Jag är nästan säker, och att det var länge sen! Inte? Är det jag som inbillat mig det? Okej då...
Jag tror i alla fall att han lever.
Dom skulle kunnat ha byta ut hans tand-records i databanken (hon är ju vice-presidenten, hon kan väl göra vad som helst!) som att den matchade den döda kroppens tänder.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons mar 29, 2006 0:10

1.15

Jag är besviken på att han itne blev avrättad. Det hade varit en bra vändning i serien och Prison Break hade kunnat bli en mer ordinär fängelseserie med ett mer långsiktig mål att rymma. Nu tycker jag man löste det hela på ett bra sätt och att deras pappa är inblandad känns väldigt spännande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons mar 29, 2006 7:08

LWes:

Nej, det var jag som inte tänkte klart. Naturligtvis så har de bytt ut tand"registret" för VP:ns bror.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » ons mar 29, 2006 13:32

AKS skrev:LWes:

Nej, det var jag som inte tänkte klart. Naturligtvis så har de bytt ut tand"registret" för VP:ns bror.
Eller ännu enklare, läkaren kan vara inblandad.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav LWes » ons mar 29, 2006 15:26

Noam skrev:
AKS skrev:LWes:

Eller ännu enklare, läkaren kan vara inblandad.

Ja, det är möjligt, men jag tror inte det. Dels för att han hlet enkelt inte verkade vara det, men även för att han sa att dom kunnde låta en egen läkare göra om det, och även om han kunnde sagt det och förväntat sig att dom inte skulle göra det, tycker jag att det verkar lite väl riskabelt, och det vore nog bättre för vice-presidenten att låta en av sina agenter byta tand-registret, för på så sätt blandar dom inte heller in någon utomstående som läkaren, utan kan fixa det lätt utan problem.
Vi lär väl få veta det förr eller senare, då dom inte ofta lämnar sånna frågor osvarade, för då blir en del folk förvirrade, "Va? Men hans tänder matchade ju? Då kan han väl inte vara levande?"
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » ons mar 29, 2006 15:50

Det är nu klart att Prison Break får en andra säsong (om nu någon tvivlat, med tanke på vilken hit serien blivit).
http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=13848

Härligt att veta att man har en massa nya avsnitt att se fram emot. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » ons mar 29, 2006 15:54

Glorificus skrev:Det är nu klart att Prison Break får en andra säsong (om nu någon tvivlat, med tanke på vilken hit serien blivit).

SUGOI!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » ons mar 29, 2006 15:55

LWes skrev:
Glorificus skrev:Det är nu klart att Prison Break får en andra säsong (om nu någon tvivlat, med tanke på vilken hit serien blivit).

SUGOI!

Ja, just det, det glömde jag att säga. :D

SUGOI!!!!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » ons mar 29, 2006 17:15

Inte för att jag vet vad sugoi betyder, men eftersom det verkar vara något positivt (japanska?) så säger jag också ang PB S2:

SUGOI!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons mar 29, 2006 17:22

* Sugoi - great or amazing (Cool eller Awesome!); it is used to express pleasure or amazement at something
Och det uttalas typ "SUGÖÖÖÖ"
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons mar 29, 2006 17:22

Tack för uttalshjälpen. Jag tänkte nog sugojj då jag såg det. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » ons mar 29, 2006 17:25

LWes skrev:

SUGOI!

Zettaini sou desu! :)

Jag sitter och spar på fortsättningen av PB. Det var så skönt att sträckse det i höstas.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » lör apr 01, 2006 22:31

1.16 finns ute nu. Det avsnittet har jag hört *bra* saker om och de promofoton jag sett har varit intressanta.

Jag har inte sett avsnittet ännu, men hört att kvaliteten är den bästa av de tre screener-versioner vi haft men "property of"-texten finns fortfarande där. Vissa versioner är osynkade så tread carefully... :)

Jag ska snart se!! Iiih! (Nästa avsnitt väntar jag antagligen på den rätta releasen igen, men eftersom jag sett galet mycket fram emot det här avsnittet ett tag nu så kan jag inte hålla mig borta.)

Denna håller jag på att ladda hem nu (men jag vet som sagt inget om kvalitet själv):
http://www.mininova.org/tor/269537

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör apr 01, 2006 22:54

AKS skrev:1.16 finns ute nu.

OMG! :eek:

Nytt avsnitt. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » lör apr 01, 2006 23:22

Glorificus skrev:

Det avsnittet skall jag äta till frukost imorgon. Det ska bli gott.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » sön apr 02, 2006 3:08

LWes skrev:
Glorificus skrev:

Det avsnittet skall jag äta till frukost imorgon. Det ska bli gott.

Ska vara bakfull till det avsnittet imon. Tror att jag kommer njuta av avsnittet som jag aldrig förr njutit av PB. Bara en känsla, återkommer om det imon.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 3:40

1x16
Ännu ett bra avsnitt!!
Wow, jag var helt ospoilad om att det skulle komma ett flashback-avsnitt! Bra grepp! Känns som att det här var ett smakprov på att serien kan vara något mer än insidan av Fox River.

Man fick veta mycket om huvudkaraktärerna och nyckelhändelser om deras bakgrund. Doktorn som var missbrukare, och att även den elake vakten var på det där missbrukarmötet (och fumligt försökte "fråga chans" på henne, haha). Nya perspektiven på Michael och Lincoln, på Sucre och på killen som var i Irak... det här gör ju att man ser dem i ett annorlunda ljus hädanefter. Inte så radikalt, men med en viss justering av vad man tidigare trodde. T-bags middag hos den där familjen var fascinerande. Och hans samtal med kvinnan som satte dit honom.

Avsnittet hade en del övertydligheter - t.ex. när man såg att Sucres kusin Hector hade ringt 911 eller när vicepresidenten pratade med sin bror. Det kanske var nödvändigt för att någon procent av publiken skulle förstå, men det kunde nog ändå ha gjorts smidigare. Och man fick nästan en resumé-känsla ibland - de försökte in få så mycket historia på så kort tid. Men det gav mig en merkänsla, så det är ju positivt - vill ha mer, mer, mer! :D

Varje scen hade så mycket känsla, fast välbalanserad känsla (det blev inte over-the-top), vilka som än var med eller var det än utspelade sig. Spännande och samtidigt känslosamt med scener från Irak, från doktorns missbrukardagar (bilolyckan där hon inte kunde hjälpa!), Michael och Veronica som ignorerar Lincolns samtal, osv. Med "känslosamt" menar jag inte gripande-till-tårar, utan snarare att ingen scen kändes som yta eller på något sätt tom, som många andra serier kan göra... Jag tycker man hela tiden i det här avsnittet kunde känna karaktärerna eller viljan som finns att berätta om karaktärerna.

Sugoi!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » sön apr 02, 2006 11:48

1.16: Inte så bra som jag hoppats, men ändå riktigt bra.

Mitt spontana gapskratt under detta avsnitt kom under T-Bags sista scen då han uppenbarligen tror att han var en "changed man". Okej, du tafsade kanske inte på hennes ungar under de veckor ni var ihop, T-Bag, men förr eller senare... Gud, det var så roligt att han tycktes *tro* på det att jag var tvungen att skratta. Annars är det kul att en av karaktärerna får vara nån som förtjänar, verkligen förtjänar, att sitta i fängelse. Alla andra var ju typ "goda". Gud, vad jag älskar T-Bag! Han är fullblodspsykopat, men oj så underhållande och ryslig och Robert Knepper är alldeles fantastisk.

Tancredi och Sucre = yawners. Sucres historia kändes ganska onödig. Fick vi egentligen veta nåt nytt förutom att kusinen satte dit honom? Vi fick väl inte ens veta varför kusinen på en gång var så avundsjuk på Sucre? Och Tancredi då... poor little rich girl. Not. Om vi hade fått veta *varför* hon tog droger så kanske jag hade brytt mig mer.

Älskade sista scenen då Michael plockar på sig pistolerna och går...

Så här ska en flashback-slipsten dras. Lost, take notes. Dra inte ut på allt i en evighet!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön apr 02, 2006 19:07

1.16

Väldigt bra. Ett av de allra bästa PB avsnitten.
Visste inte heller något om flashback bitarna. Men det var bra gjort och fungerade skamligt bra. Tycker att man har plockat fram betydligt mer sidor hos många av karaktärerna nu, eller man känner dem bättre helt enkelt, och det hjälper en del för trovärdigheten i serien, vad är dem som driver dem?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film