Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Bender » mån aug 29, 2005 23:01

dizzy skrev:Och Tricia Helfer såg förresten väldans bra ut i 6's Starbuckimitation.

Ja hon var otroligt mycket sötare så måste jag säga! Det passar hennes ansikte mycket bättre än den frisyr hon normalt har.

Tycker också Gaius är intressantare nu... Just att det bara är dom två som vet om varandra har gjort deras kemi och diskussioner lite för tråkiga på slutet. Här antyddes det ju för tittaren att det inte fanns någon Six på plats, tror bara det skett med annat folk i närheten förut. Men hur det ligger till får vi nog inte svar på ett tag.

Jag undrar när han som är ledare över fångarna ska lyckas med något, det kändes i början som om han skulle bli ett hot men hittills har inget hänt som fått några längre följder.

Måste säga att Battlestar är den serie jag rankar som högst nu i 43-minutersklassen. Den är verkligen spännande och har väldigt intressanta karaktärer.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav dizzy » tis aug 30, 2005 0:19

LWes skrev:Det var synd att James Remar dog.

Trodde han skulle vara kvar lite längre. Det verkade som att han och Tom Zarek(Hatch) tillsammans var tänkta att ställa till med en hel del problem för de andra. Ensam känns inte Zarek särskilt farlig nu. Trodde ett tag att Remar's karaktär skulle visa sig vara en cylon så som han försökte manipulera Zarek.
Bender skrev:Måste säga att Battlestar är den serie jag rankar som högst nu i 43-minutersklassen.

Bender:
Kan inte annat än hålla med. Just nu är det inget som kan konkurrera.

Damn!
Såg just att det inte kommer något avsnitt den här veckan, nästa går inte förrän 9/9 enligt tv.com.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav AKS » lör sep 10, 2005 16:22

Gårdagens avsnitt av BSG känner jag mig kluven till. Det var en del jag gillade och en hel del jag inte gillade. Jag har dock svårt att sätta ord på exakt vad jag tyckte.

2.8
För det första så kändes detta avsnitt, tack vare journalisten, otypiskt för BSG. Jag tyckte ofta att avsnittet kändes episodiskt och som att det bara hölls ihop av en spindeltråd. Vi fick träffa så många olika karaktärer att de inte fick tillräckligt med utrymme. Tigh-historien kändes väldigt "rushed". Cat-historien (hette tjejen så?) likaså.

De bra sakerna var användandet av en väldigt liten handduk. Mer sånt. ;) Nej, jag vet inte... Gillade i alla fall Lucy Lawless och hoppas att hennes karaktär är med mer. Jag hade hela tiden känslan av att det var nåt underligt med henne och att hon så visar sig vara cylon/arbeta med cylonerna kom knappast som en överraskning.

En annan bra sak: den gravida Boomer-cylonen var med minimalt. Hatar henne! Dumma jävla brud, liksom. Hur kan *hon* veta att hon inte har nåt dolt program som triggas så att hon spränger hela Galactica i luften? Men nej då, hon är så säker på sin sak och tänker skutta runt hand i hand med Agathon på Galactica. Usch, tycker oerhört illa om henne. Gillade inte riktigt den första Boomer heller, men den här gravida versionen är sju resor värre.

Summa summarum: ett av de tre sämsta avsnitten av BSG hittills, tyvärr.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » lör sep 10, 2005 16:55

AKS skrev:Summa summarum: ett av de tre sämsta avsnitten av BSG hittills, tyvärr.

Så peppad jag blev nu av att se avsnittet! ;) Nämen nu har du lagt mina förväntningar på en väldigt låg nivå så jag kan bara bli glatt överraskad. (Hände vid Jin-avsnittet av Lost också) Serien har ju dessutom en hög lägstanivå så... :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » lör sep 10, 2005 17:00

Ja, det är ju inte ett *dåligt* avsnitt direkt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön sep 11, 2005 14:39

AKS skrev:Ja, det är ju inte ett *dåligt* avsnitt direkt.

Men rätt trist.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » sön sep 11, 2005 16:38

Ja, ganska i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön sep 11, 2005 21:37

Spoiler 2x08

Men hur lång är Xena igentligen?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Bender » mån sep 12, 2005 14:51

2x08
Ingen höjdare men ok...
Gillade inte den dokumentära stilen och det blev lite väl sentimentalt ibland. Det blev som om det var bakom kulisserna på inspelningen typ.
Att reportern var en cylon gissade jag inte, bara hon inte gör fler avsnittslånga reportage i framtiden är jag nöjd.
Jag har inget emot Boomer, snarare tvärt om hon är ju programmerad att inte veta om sina uppdrag vad det verkar, hon är nog uppriktig.

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » mån sep 12, 2005 16:21

2.8
Ang Boomer: Ja, men det är ju det jag menar. Att hon är så jävla dum att hon inte fattar att hon *kan* vara programmerad. Hon är ju inte som original-Boomer som inte ens visste att hon var en cylon. Denna Boomer är cylon och väl insatt i cylonernas planer. Därför tycker jag hon är så irriterande då hon tror att hon inte är farlig för människorna. Usch! Jag hatar verkligen den Boomer.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 12, 2005 16:23

AKS skrev:Ja, det är ju inte ett *dåligt* avsnitt direkt.

Det var bara ett konstigt format på det, om du tänker enbart på innehållet blir det bättre.

Slutet var det mest intressanta. Men vad jag inte förstår är hur dålig koll cylons har på sig själva så de måste filma och ta reda på det. Har de ingen koll på Boomer?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån sep 12, 2005 19:36

Illyria skrev:Men vad jag inte förstår är hur dålig koll cylons har på sig själva så de måste filma och ta reda på det. Har de ingen koll på Boomer?

Hur skulle dom kunna hålla koll på henne? Det är ju en hemlighet på Galactica och förmodligen en av anledningarna att dom skickade reportern dit.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån sep 12, 2005 19:44

Med tanke på all teknik Cylons har och hur när en kopia dör så skickas dess info till en ny kropp - kan de då inte hålla bättre koll på sina kopior ute på uppdrag? Det finner jag mindre trovärdigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 12, 2005 19:46

2.8
Bröt Sharon-cylonen på nåt vis kontakten på Caprica då hon blev kär i Agathon och började vara på hans sida? Kanske kan hon dölja sig på nåt vis?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » mån sep 12, 2005 22:51

2x08

Jag såg inte att det var Xena förrän ni sa det. Sen har jag sett ungefär 4.24 minuter av den serien så jag är inte helt bekant med henne. Otroligt tråkig avsnitt faktiskt. Det enda som var intressant var som sagt slutet och det var väl egentligen bara intressant pga att man fick reda på ett cylon-utseende till. Scenen i sig var lika tråkig som resten av avsnittet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » sön sep 18, 2005 17:39

Inget officiellt, men i den här artikeln påstås det att både BSG och Stargate Atlantis har fått klartecken för en tredje säsong från Sci-Fi. Kan ju hoppas det är sant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 18, 2005 17:46

Ser ljust ut. och serien går ju bra så det stämmer nog att det blir en tredje säsong. Kul!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön sep 18, 2005 21:11

2.09: Tyckte inte riktigt vi kom nånstans i detta avsnittet, trots det nybyggda skeppet. Ytterligare en attack från Cylons, men det var ju inget nytt, och så fick Sharon hjälpa till - igen. Och så verkar Appolo plötsligt gilla Dee. Men det var inget dåligt avsnitt heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 18, 2005 21:17

Medhåll om i princip allt du skrev, Illyria. Stabilt avsnitt, men på lite lägre nivå än vanligt och alltså inte dåligt.

Iofs så har jag länge funderat på vad som ska hända då de inte har några fighter-skepp kvar. Nu fick jag i alla fall bekräftat att de kan bygga nya skepp.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » sön sep 18, 2005 21:36

2x09
Verkar riktigt coolt med det nya "osynliga" skeppet. :) Vi har säkerligen några häftiga rymdstrider att vänta.

Undrar om inte Sharon passade på att modifiera skeppets system lite när hon ändå var direktkopplad, det skulle jag gjort om jag var ond Cylon :P
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Matt » ons sep 21, 2005 20:28

Jag tycker BSG helt har tappat stinget. Inget känns engagerande längre.
Trist, för i början av säsongen var jag jätte intresserad.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Off » ons sep 21, 2005 20:40

Matt skrev:Jag tycker BSG helt har tappat stinget. Inget känns engagerande längre.

Håller med. De senaste 2 avsnitten har jag fått tvinga mig själv att se.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » ons sep 21, 2005 21:00

Off skrev:
Matt skrev:Jag tycker BSG helt har tappat stinget. Inget känns engagerande längre.

Håller med. De senaste 2 avsnitten har jag fått tvinga mig själv att se.

Lyssnade på PodCasten för avsnittet och där sa dom att de senaste två avsnitten är menade som en chans för nya tittare att haka på. Inte så kul för oss andra kanske men jag tycker inte dom variit så farliga, under medel har dom dock garanterat varit.

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav dizzy » ons sep 21, 2005 21:49

Tänkte säga ungefär samma sak som Bender. De såg ju dubbelavsnittet Home som en avslutning och har nu börjat nästa del med lite mer fristående avsnitt om livet och karaktärerna på Galactica. Det bör ju ta fart snart igen när de börjar resan mot Jorden.
2.09 var väl inte bland de bästa men ändå helt ok. Eftersom nästa är sista för i år kan man ju hoppas det blir nånting extra.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Illyria » ons sep 21, 2005 23:20

Konstigt att de väljer att lägga "introduktionsavsnitt" nu när det snart är uppehåll. Tjänar väl varken nya eller gamla tittare?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » ons sep 21, 2005 23:23

Illyria skrev:Konstigt att de väljer att lägga "introduktionsavsnitt" nu när det snart är uppehåll. Tjänar väl varken nya eller gamla tittare?

Ja det är konstigt.. Tycker utfyllnad känns mer som ordet för vad dom gör... även om jag som sagt tycker avsnitten varit ok, speciellt det senaste. Kanske vill dom locka folk att köpa S1 och titta på under uppehållet?

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Bender » lör sep 24, 2005 19:46

OJ OJ OJ! vilket avsnitt!
2x10
Det var verkligen en stor vändning från glädje och god stämning till ilska och fasa. Det var ett välkommet steg i berättelsen, det blev lite mera fascism och laddad stämning, människor kan vara riktiga svin också.

Har många tankar nu, känns som om serien kan ta många olika vägar i framtiden.
Riktigt "skönt" slut på halvsäsongsavslutningen. Längtar redan till januari.

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Off » lör sep 24, 2005 21:14

2x10

Fram till att grabbarna dödade Thor eller vad han hette så var avsnittet inte så bra men efter det ojojoj.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noam » lör sep 24, 2005 21:25

2x10
AMAGAAAAAAAAAAAAAD!!! Hur i h-vete ska man klara sig nu??
Så jävla spännande.. ARGHFRH!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » sön sep 25, 2005 11:27

2.10 var riktigt bra. Det hade partier i början som inte kändes så intressanta, men överlag ett av de bättre avsnitten denna säsong.

Inbördeskrig har startat? Undras hur länge de drar ut konflikten mellan Pegasus och Galactica? Iofs så tycks det vara sant att Cain skjutit en av de sina och då kanske det inte behövs så mycket för att hennes manskap ska vilja ha Adama som befälhavare (elelr vad det nu heter).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film